Test: Ford S-MAX

Test: Ford S-MAX

Η ανανέωση του S-MAX δεν είναι καθόλου επιδερμική. Στα μηχανικά του μέρη κρύβονται πολύ σημαντικές αλλαγές. Είναι πρόδηλο: Tο μεγάλο νέο που φέρνει η ανανέωση του ομολογουμένως πετυχημένου Ford S-MAX δεν είναι άλλο από τον κινητήρα. Πρόκειται για τον ολοκαίνουργιο δίλιτρο Ecoboost SCTi με άμεσο ψεκασμό και τούρμπο, που με 203 άλογα και 30,6 kgm ροπή από τις 1.750 έως 4.500 σ.α.λ. βάζει τη Ford στο παιχνίδι του downsizing.
Προπομπός
Εξίσου σημαντικά είναι τα νέα και από τη μετάδοση: Είναι η πρώτη φορά που το 6άρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Ford (PowerShift) συνεργάζεται με βενζινοκινητήρα και μάλιστα κατ’ αποκλειστικότητα. Θα είναι και ο προπομπός για την τοποθέτησή του σε όλη την υπόλοιπη γκάμα και στο επόμενο Focus.
Στην πράξη, αυτό που σου κάνει τη μεγαλύτερη εντύπωση είναι η ποιότητα λειτουργίας και ο χαμηλός θόρυβος του μοτέρ. Παρά τον άμεσο ψεκασμό δεν υπάρχει κανένα σημάδι τραχύτητας. Η δύναμη είναι ομοιόμορφα απλωμένη στο φάσμα των στροφών και μόνο στις πολύ υψηλές στροφές υπάρχει κάμψη στην απόδοση.
Υστέρηση στο πάτημα του γκαζιού (τούρμπο lag) δε βγαίνει στην επιφάνεια ούτε από τον μεγάλο όγκο και βάρος του S-MAX. Πολύ καλή είνα και η συνεργασία του κινητήρα με το κιβώτιο. Το τελευταίο μπορεί μερικές φορές να καθυστερεί να κατεβάσει ταχύτητα για χάρη οικονομίας, αλλά η διαδικασία της αλλαγής είναι γρήγορη και πολύ ομαλή.

Sport family
Τα παραπάνω δένουν άψογα με τα εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά του S-MAX που είναι τα καλύτερα που υπάρχουν σε αυτοκίνητο τέτοιου χαρακτήρα. Το σίγουρο πάτημα στο δρόμο, το γεμάτο αίσθηση τιμόνι και η εξαιρετική ρύθμιση της ανάρτησης δημιουργούν ένα αυτοκίνητο που ευχαριστιέσαι στην οδήγηση παρά τον όγκο του.
Κατά τα άλλα, λίγα πράγματα έχουν αλλάξει στο S-MAX. Οι προφυλακτήρες, τα φώτα (πίσω με LED) και μια λωρίδα χρωμίου στο πίσω μέρος αναλαμβάνουν να φρεσκάρουν την εμφάνιση, ενώ ακόμα μικρότερες είναι οι αλλαγές στην καμπίνα: Παραμένει στάνταρ 5θέσια, με δυνατότητα για τοποθέτηση άλλων δύο ξεχωριστών θέσεων. Στην 7θέσια καμπίνα θα βρείτε και 285 λίτρα για αποσκευές, ενώ στην 5θέσια διάταξη η χωρητικότητα φτάνει τα 854!

[blockquote]Τι λέει το Drive
Με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε μοτέρ και κιβώτιο, το S-MAX αποκτά νέα πνοή και γίνεται συνολικά καλύτερο.
Τεχνολογία
1.999 cc 203 PS/8.000 rpm, 30,6 kgm/6.000 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 8,5* sec, Τελική 221* km/h
Μέση κατανάλωση
8,1* lt/100km[/blockquote]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube