Test: Ford Fiesta

Test: Ford Fiesta

Το νέο Fiesta καλείται να σηκώσει στις πλάτες του το βάρος του σημαντικότερου μετά το Model T παγκόσμιου project της Ford, όπως τουλάχιστον υποστηρίζουν οι άνθρωποι της εταιρείας

Η κατασκευή ενός παγκόσμιου μοντέλου είναι από μόνη της ένας πολύ σύνθετος γρίφος, αφού κάθε αγορά έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες, τις οποίες πρέπει να συγκεράσει ένα μοντέλο σαν το νέο Fiesta, που εκτός από την Ευρώπη θα διατεθεί και στη βόρεια Αμερική, την Κίνα, την Αυστραλία και τη βόρεια Αφρική.
Το «πρόβλημα» με το νέο σουπερμίνι της Ford δεν είναι τόσο η επίτευξη ενός ιδανικού συμβιβασμού μεταξύ όλων αυτών των ξεχωριστών αναγκών, όσο η καθοριστική σημασία της εμπορικής του σταδιοδρομίας για το μέλλον της εταιρείας, καθώς σύμφωνα με τους ανθρώπους της αυτό είναι το σημαντικότερο παγκοσμίου εμβέλειας project μετά το Model T. Το πρώτο προϊόν μιας νέας διαδικασίας παραγωγής που ονομάζεται Global Product Development System (GPDS), η οποία σύμφωνα με τη Ford βοηθά στο να μειωθεί πολύ ο χρόνος εξέλιξης αλλά και να υπάρχει η δυνατότητα εναλλαγής μηχανικών μερών μεταξύ πολλών διαφορετικών μοντέλων, πράγμα που επιβεβαιώνεται και από τη στενή συγγένεια με το Mazda2, μας άφησε άριστες εντυπώσεις κατά την πρώτη μας οδηγική εμπειρία.

Το επόμενο βήμα
Στην εποχή του kinetic design έχουμε συνηθίσει τα Ford να δείχνουν όμορφα. Αν και περί ορέξεως ουδείς λόγος, κατά τη γνώμη μας το νέο Fiesta όχι μόνο δεν αποτελεί εξαίρεση, αλλά ουσιαστικά, τόσο με την εξωτερική του εμφάνιση όσο κυρίως με το εσωτερικό του, εξελίσσει τη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας. Το σχήμα του είναι φρέσκο και τολμηρό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα αποθαρρύνει τους πιο συντηρητικούς. Παρότι μακρύτερο (3.950 mm αντί 3.916 του υπάρχοντος μοντέλου), φαρδύτερο (1.722 mm αντί 1.683 mm) και ψηλότερο (1.481 mm από 1.463 mm), το συνολικό του βάρος έχει μειωθεί κατά 40 κιλά κατά μέσο όρο (διαφέρει ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού) από το απερχόμενο μοντέλο παρότι έχουν προστεθεί 10 κιλά ενισχύσεων στο αμάξωμα. Το μεταξόνιο είναι σχεδόν ταυτόσημο, αυξημένο κατά μόλις 3 mm, φτάνοντας τελικά τα 2.489.
Η πρόσβαση στην καμπίνα των επιβατών είναι εύκολη, χάρη στη μεγάλη πόρτα και την ψηλή γραμμή της οροφής. Σε σχέση με το άμεσο παρελθόν η θέση οδήγησης έχει βελτιωθεί, καθώς πλέον το ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος κάθισμα μπορεί να κατέβει αρκετά χαμηλότερα. Η σχεδίαση του ταμπλό είναι σύγχρονη, σημαντικά διαφορετική σε σχέση με τον ανταγωνισμό αλλά και τα υπόλοιπα μοντέλα της Ford, ωστόσο η διάταξη των διακοπτών, που θυμίζει πληκτρολόγιο κινητού τηλεφώνου, έχει μια λογική και δεν χρειάζεται κανείς περισσότερα από 10 λεπτά για να εξοικειωθεί με τη χρήση τους και να αντιληφθεί την πρακτικότητά τους. Εξαιρετικής ποιότητας είναι τα υλικά που χρησιμοποιούνται στο εσωτερικό και η συναρμογή τους, αποπνέοντας την αίσθηση μεγαλύτερου και ακριβότερου αυτοκινήτου.
Βολικό είναι και το πορτμπαγκάζ του νέου Fiesta που χωρά 295 λίτρα εάν κάτω από το πάτωμά του υπάρχει κιτ επισκευής ελαστικού, ενώ με ρεζέρβα ανάγκης ο διαθέσιμος χώρος μειώνεται στα 281 (το υπάρχον 5θυρο Fiesta χωράει 284 λίτρα με κανονική ρεζέρβα), τιμή καλή για την κατηγορία. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο νέο μοντέλο δεν υπάρχει διαφορά στη χωρητικότητα μεταξύ των 3θυρων και των 5θυρων εκδόσεων (το προηγούμενο 3θυρο είχε χωρητικότητα 268 lt).

Περισσότερο Ford

[inset side=left]Η ευρεία γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τρεις βενζινοκινητήρες και δύο πετρελαιοκινητήρες, προδιαγραφών ρύπων Euro4. Βασικός είναι ένας 1.200άρης με απόδοση 82 ίππων και ακολουθεί ένας 1.400άρης ο οποίος αποδίδει 96 ίππους (διαθέσιμος και με αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων). Κορυφαίος προς το παρόν είναι ο γνωστός και από άλλα μοντέλα της Ford 1.6 Ti-VCT, αποδίδοντας στη συγκεκριμένη περίπτωση 120 PS. Οι πετρελαιοκινητήρες είναι 1,4 και 1,6 lt, με απόδοση 68 και 90 PS αντίστοιχα. Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε διέθετε τον τελευταίο, ο οποίος διακρίνεται για τη ροπάτη απόδοση (20,8 kgm ροπή στις 1.750 rpm) και την πολιτισμένη λειτουργία του.
Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα αντιλαμβάνεσαι ότι έχει γίνει εξαιρετική δουλειά στον τρόπου με τον οποίο το νέο Fiesta πατά στο δρόμο, συνεχίζοντας με τον καλύτερο τρόπο την παράδοση που θέλει όλα τα σύγχρονα Ford να αποτελούν το σημείο αναφοράς της κατηγορίας τους σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά ενώ το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι καταφέρνει να φιλτράρει ανεπιθύμητους κραδασμούς χωρίς να στερείται ακρίβειας στην πληροφόρηση και αμεσότητας στην αίσθηση. Η ανάρτηση, με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, δεν εντυπωσιάζει με τις προδιαγραφές της αλλά με την ποιότητα λειτουργίας της. Αντιμετωπίζει τις κακοτοπιές αφ’ υψηλού, προσεγγίζοντας τις ανωμαλίες των δρόμων σχεδόν υπεροπτικά, εξασφαλίζοντας άνεση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Τίποτα δεν δείχνει ικανό να ταλαιπωρήσει το αμάξωμα, και κατά συνέπεια τους επιβάτες. Στο ίδιο πολύ υψηλό επίπεδο βρίσκεται και η ποιότητα κύλισης, τουλάχιστον στους εξαιρετικούς δρόμους της Αγγλίας και με τροχούς 15”. Μόνο ο ήχος της κύλισης είναι αισθητός στην καμπίνα, όπως και ένας ελαφρύς αεροδυναμικός θόρυβος στα πολλά χιλιόμετρα εξαιτίας της μεγάλης μετωπικής επιφάνειας, χωρίς ωστόσο να γίνονται ενοχλητικοί.

Tech info
Η έκτη γενιά του Fiesta είναι ο πρώτος καρπός του Ford Global Product Development System (GPDS). Η συγκεκριμένη παραγωγική διαδικασία μειώνει σημαντικά το χρόνο που χρειάζεται το αυτοκίνητο για να φτάσει από τα σχεδιαστήρια στην αγορά, ενώ βελτιώνει και τη δυνατότητα εναλλαγής μηχανικών μερών μεταξύ διαφορετικών μοντέλων.
Η ακαμψία του πλαισίου έχει ενισχυθεί κατά 10% περίπου, ενώ σημαντικό είναι το γεγονός ότι παρότι Fiesta και Mazda2 μοιράζονται το ίδιο πλαίσιο και την αρχιτεκτονική των αναρτήσεών τους, το Ford έχει διαφορετικό χαρακτήρα στο δρόμο χάρη στη διαφορετική ρύθμιση των ελατηρίων και αμορτισέρ, ενώ ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας είναι πιο παχύς και πιο στιβαρός από εκείνον του ιαπωνικού μοντέλου.


Ford Fiesta1.61.4
Κυβισμός (cc)1.5961.388
Κύλινδροι / Βαλβίδες4/164/16
Ισχύς (PS / rpm)120 / 6.00096 / 5.750
Ροπή (kgm / rpm)15,5 / 4.05013 / 4.200
0-100 km/h (sec)9,912,2
Τελική ταχύτητα (km/h)193175
ΜετάδοσηΚίνηση στους εμπρός τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρόςΓόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος
Ανάρτηση πίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα (εμπρός / πίσω)Αεριζόμενοι δίσκοι 258 mm / Ταμπούρα 200 mm
Μήκος x Πλάτος x Ύψος (mm)3.950 x 1.722 x 1.1481
Μεταξόνιο (mm)2.489
Βάρος (kg)1.054


Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube