Test drive: VW T-Roc 2.0 TDI 4MOTION DSG7

Test drive: VW T-Roc 2.0 TDI 4MOTION DSG7

Το T-Roc είναι δίχως αμφιβολία ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα που έχει λανσάρει η Volkswagen το τελευταίο διάστημα. Το δοκιμάζουμε στην τετρακίνητη εκδοχή του με τον 2λιτρο TDI.

Μπορεί τα νούµερα των πωλήσεων να δείχνουν ότι, στην πλειονότητά τους, όσοι προχωρούν στην απόκτηση ενός crossover/SUV προτιµούν τις συνήθως πιο προσιτές δικίνητες εκδόσεις, αλλά δεν παύει να υπάρχει και ένα σηµαντικό µερίδιο οδηγών που αναζητά τα οφέλη της τετρακίνησης. Και η Volkswagen, έχοντας τα ράφια της γεµάτα από τεχνολογικές λύσεις δεν θα µπορούσε παρά να παρέχει στο, για λίγο καιρό ακόµα, πιο προσιτό της crossover και αυτή τη λύση.

Κύριο λοιπόν χαρακτηριστικό του εικονιζόµενου T-Roc είναι το σύστηµα 4MOTION που ανάλογα τις συνθήκες, επιτρέπει και στους τέσσερις τροχούς να συνδράµουν ενεργά στην κίνηση του αυτοκινήτου. Τη δύναµη για να το πετύχουν αυτό την αντλούν από τον γνωστό και πολυφορεµένο δίλιτρο µοτέρ TDI του γερµανικού οµίλου που, για την περίσταση, συνεργάζεται µε το επίσης γνωστό 7άρι αυτόµατο κιβώτιο διπλού συµπλέκτη.

Πρόκειται για την πιο ήπια εκδοχή του 2.0 TDI, µε άµεσο ψεκασµό και ένα τούρµπο που αποδίδει 150 ίππους. Σε συνδυασµό µε τα 34,6 kgm ροπής που είναι διαθέσιµα από τις µόλις 1.750 rpm, θεωρητικά δεν έχει κανένα πρόβληµα να κινήσει τα 1.500 kg του T-Roc. Και το αποδεικνύει αυτό στην πράξη όπου βλέπεις, από τις 2.000 rpm ήδη, ότι η δύναµη επαρκεί για να κινηθείς σβέλτα. Αν πέσουν χαµηλότερα οι στροφές, το κιβώτιο φροντίζει να κατεβάσει σχέση πριν προλάβεις να σκεφτείς ότι το µοτέρ θα βγει εκτός περιοχής τη ωφέλιµης λειτουργίας του.

Τα παραπάνω µεταφράζονται σε νούµερα που ελάχιστα crossover µπορούν να πλησιάσουν. Πιο συγκεκριµένα, για το 0-100 km/h το δίλιτρο T-Roc χρειάζεται 7,8”, ενώ τα 400 m από στάση καλύπτονται σε 15,7”. Εντυπωσιακές είναι και οι ρεπρίζ, που δείχνουν την ικανότητά του να προσπερνά µε άνεση και ασφάλεια ακόµα και µε πλήρες φορτίο. Για τα 80-110 km/h (µε kickdown) χρειάζεται µόλις 4,3”, ενώ τα 110-140 km/h έρχονται σε 6,9”.

Τα φρένα από την πλευρά τους δεν παρουσίασαν και το καλύτερο πρόσωπο. Δεν προκύπτει κανένα παράπονο από τη λειτουργία ή την αίσθηση που παρέχει το µεσαίο πεντάλ, αλλά τα 40,9 m που κατέγραψαν τα όργανά µας προκειµένου να ακινητοποιηθεί από τα 100 km/h, είναι µέτρια επίδοση. Όχι µόνο για την κατηγορία, αλλά και για το ίδιο το αυτοκίνητο που, στην αντίστοιχης ιπποδύναµης βενζινοκίνητη έκδοση 1.5 TSI, µας είχε δώσει στην ίδια µέτρηση µόλις 36,8 m.

Ικανό σε κάθε τερέν
Στο δρόµο, το τετρακίνητο T-Roc δεν διαφέρει σηµαντικά από τις δικίνητες εκδόσεις που έχουµε γνωρίσει µέχρι σήµερα. Η σφιχτή ρύθµιση της ανάρτησης περιορίζει την κλίση στις στροφές, χωρίς παράλληλα να υποβαθµίζει την άνεση που παραµένει υψηλού επιπέδου, είτε κινείσαι στα στενά του Παγκρατίου είτε στην Ιονία Οδό. Το επιπλέον βάρος το έχει κάνει ελαφρά πιο νωθρό στις αντιδράσεις από το αντίστοιχης ισχύος προσθιοκίνητο και, αν εισέλθει µε υπερβολική φόρα σε µια στροφή, θα υποστρέψει πιο έντονα αλλά χωρίς να τροµάξει τον οδηγό. Σε αυτή την κατάσταση, ο τελευταίος θα έχει σύµµαχο τόσο το άµεσο σύστηµα διεύθυνσης για διορθώσεις όσο και το σύστηµα ελέγχου της ευστάθειας που, εφόσον το κρίνει απαραίτητο, θα επέµβει διακριτικά. Με σωστή ταχύτητα πάντως, στρίβει αποτελεσµατικά και χωρίς να επηρεάζεται από ανωµαλίες µέσα στη στροφή. Η ελκτική πρόσφυση από τη πλευρά της είναι πολύ καλή σε κάθε είδους τερέν, χάρη στην τετρακίνηση.

Η τελευταία προσφέρει διάφορα προγράµµατα λειτουργίας, τα οποία επιλέγονται από τον περιστροφικό διακόπτη πίσω από το λεβιέ ταχυτήτων, και βελτιστοποιεί την απόδοση της µετάδοσης για κίνηση σε άσφαλτο, χιόνι ή εκτός δρόµου διαδροµές. Επιπλέον υπάρχει η επιλογή «Off road individual», µε την οποία κάθε παράµετρος καθορίζεται σύµφωνα µε τα γούστα του οδηγού. Αυτό που εµείς µπορέσαµε να διαπιστώσουµε στο πλαίσιο της δοκιµής είναι ότι η τετρακίνηση δουλεύει αποτελεσµατικά και ποτέ δεν νιώθεις τους εµπρός τροχούς να σπινάρουν πριν εµπλακούν οι πίσω. Ικανοποιητική είναι και η απόδοση της ανάρτησης στο χώµα, που µε σύµµαχο τα ψηλοπρόφιλα ελαστικά στους 16άρηδες τροχούς, δεν ταλαιπωρεί τους επιβάτες.

Ένα διαφορετικό VW
H Volkswagen δεν φηµίζεται για σχεδιαστική τόλµη. Στην περίπτωση του T-Roc όµως, θα µπορούσαµε να πούµε ότι ρίσκαρε -για τα δικά της πάντα δεδοµένα- και της βγήκε. Το µικρό της crossover είναι ό,τι πιο νεανικό και ενδιαφέρον µας έχει παρουσιάσει τα τελευταία χρόνια σχεδιαστικά, τόσο σε επίπεδο εξωτερικής εµφάνισης όσο και στην καµπίνα. Η τελευταία βέβαια αποτελεί αντικείµενο µελέτης και προβληµατισµού για το τι θέλουµε στα αυτοκίνητα. Οι ιθύνοντες της γερµανικής εταιρείας µας είχαν τονίσει στην παρουσίαση του T-Roc ότι τα πάντα στην καµπίνα προέκυψαν ύστερα από έρευνα για τα «θέλω» των πελατών. Και η έρευνα έδειξε ότι οι υποψήφιοι πελάτες ιεραρχούν ψηλά τις ψηφιακές τεχνολογίες, αφήνοντας σε δεύτερη και τρίτη µοίρα τα υλικά και την ποιότητά τους.

Με βάση αυτά τα δεδοµένα, η καµπίνα του T-Rοc πετυχαίνει απόλυτα το σκοπό της. Το infotainment είναι από τα πιο σύγχρονα, προσφέροντας επιλογές συνδεσιµότητας που δεν είναι καν διαθέσιµες στη χώρα µας ακόµα. Έχει απλή και εύκολη λειτουργία και η 8άρα οθόνη αφής του ανταποκρίνεται άµεσα στις εντολές και έχει υψηλή ευκρίνεια. Επιπλέον, µια δεύτερη εντυπωσιακή ψηφιακή οθόνη 12,3” µπορεί να αντικαταστήσει προαιρετικά, τον κλασικό πίνακα οργάνων και να δώσει έναν πιο high-tech αέρα στην καµπίνα, πλαισιώνοντας ιδανικά το σύστηµα πολυµέσων.

Όλα αυτά είναι καλοδεχούµενα και η δυνατότητα διχρωµίας κάνει το εσωτερικό ευχάριστο στο µάτι. Αλλά κοιτώντας τα σκληρά πλαστικά και την έλλειψη διακοσµητικών φιλέτων στις πίσω πόρτες δεν µπορείς παρά να παραπονεθείς για την έκπτωση που έχει γίνει στα υλικά. Όσο καλή και αν είναι η συναρµογή τους θα όφειλαν να είναι τουλάχιστον εφάµιλλα του Polo, αν όχι και καλύτερά τους. 

Από εκεί και πέρα, η θέση οδήγησης είναι ιδανική και δεν σε κουράζει ακόµα και σε πολύωρο ταξίδι, ενώ οι χώροι πίσω θα βολέψουν µε άνεση δυο ενηλίκους. Ο τρίτος θα αναζητήσει μόνο λίγο περισσότερο χώρο για τα πόδια, λόγω του ύψους και του πλάτους του κεντρικού τούνελ. Η χωρητικότητα του πορτµπαγκάζ, παρότι είναι μειωμένη από τα 415 lt των προσθιοκίνητων εκδόσεων στα 362 lt (με ρεζέρβα ανάγκης), θα καλύψει κάθε ανάγκη των επιβατών.

Το χρώµα του χρήµατος
Το τετρακίνητο T-Roc µε τον 2.0 TDI προσφέρεται µόνο µε το ενδιάµεσο επίπεδο εξοπλισµού Advance και το πλούσιο Experience, µε τιµή €27.750 και €32.900 αντίστοιχα. Με αυτό το συνδυασµό µετάδοσης/κινητήρα, το γερµανικό crossover δεν δείχνει και τόσο προσιτό, αλλά το πακέτο του συνοδεύεται και στις δυο εκδόσεις από πλήρη εξοπλισµό άνεσης και ασφάλειας, κορυφαίες επιδόσεις, τη µεγαλύτερη ελευθερία κίνησης που προσφέρει η τετρακίνηση και λογική κατανάλωση που φτάνει τα 7,7 lt/100 km. Επιπλέον, όπως συµβαίνει και µε τα υπόλοιπα µοντέλα της Volkswagen, έτσι και το T-Roc καλύπτεται µε δύο χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και δυνατότητα επέκτασής της στα τέσσερα.

Τι λέει το DRIVE
Η τετρακίνηση και ο δίλιτρος κινητήρας ανεβάζουν την τιμή αυτού του T-Roc, που απευθύνεται σε ένα πιο συνηδητοποιημένο κοινό.
Τιμή από €27.750
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 150 PS/3.500-4.000 rpm, 34,6 kgm/1.750-3.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,8”
0-160 km/h 23,7”
0-400 m 15,7” @ 137,3 km/h
0-1.000 m 29,5” @ 169,8 km/h
60-160 (με αλλαγές) 20,4”
50-80 km/h 2,9”
80-110 km/h 4,3”
110-140 km/h 6,9”
Φρένα 100-0 km/h 40,9 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 7,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 132 g/km
Διαστάσεις 4.234 x 1.819 x 1.572 mm
Χώρος αποσκευών 362 lt
Βάρος 1.500 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube