Test drive: VW T-Roc 1.5 TSI 150 PS DSG f/l

Test drive: VW T-Roc 1.5 TSI 150 PS DSG f/l

Με αλλαγές σε εμφάνιση, εξοπλισμό και με αναβαθμισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά, το ανανεωμένο VW T-Roc ενισχύεται ώστε να παραμείνει στις δημοφιλέστερες προτάσεις της κατηγορίας.

Είναι σύνηθες στην αυτοκινητοβιομηχανία η ανανέωση κάθε μοντέλου να ενσωματώνει σε αυτό νέα στοιχεία σε εμφάνιση και εξοπλισμό, πραγματοποιώντας παράλληλα και ένα update σε τεχνολογικό επίπεδο. Στο ανανεωμένο VW T-Roc συμβαίνουν προφανώς όλα τα παραπάνω, ωστόσο είναι και μία από τις λίγες φορές που η ανανέωση ενισχύει σημαντικά και την ποιοτική ταυτότητα του μοντέλου.

Μαλάκωσε…
Εν προκειμένω, στο VW T-Roc τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό μπορεί να μην ήταν κακής ποιότητας, δεν συμβάδιζαν ωστόσο με τη γενικότερη εικόνα τόσο του ίδιου του μοντέλου όσο και με της εταιρείας συνολικά. Ούτε και με την τιμή. Αυτό λοιπόν εισακούστηκε από τη VW και με το παχύ αφρώδες υλικό να ντύνει πλέον την καμπίνα, το T-Roc έρχεται με «ανεβασμένη» διάθεση να διατηρηθεί στις δημοφιλέστερες προτάσεις της κατηγορίας.

Πριν μιλήσουμε όμως για το εσωτερικό με λεπτομέρειες, ας σταθούμε στον εξωτερικό ανασχεδιασμό. Στο εμπρός μέρος υπάρχει πλέον η μάσκα που παραπέμπει στο Tiguan, προσδίδοντας κάτι από την αίγλη του μεγαλύτερου SUV, με ενσωματωμένη τη φωτιζόμενη λωρίδα LED και τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα που προαιρετικά διαθέτουν την τεχνολογία IQ.LIGHT Matrix.

Ανασχεδιασμένος είναι και ο εμπρός προφυλακτήρας με νέα γεωμετρικά σχήματα και πιο επιθετική εικόνα, ενώ η φωτεινή επιγραφή των LED φώτων ημέρας διαφοροποιείται ανάλογα με την έκδοση. Φρεσκαρισμένη είναι η εικόνα και στο πίσω μέρος, αφού τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα συμπληρώνουν τα επίσης ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, επίσης τεχνολογίας LED.

VW T-Roc facelift

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου VW T-Roc δεν δυσκολεύεσαι να συμπεράνεις πως εκεί επενδύθηκαν περισσότερες ώρες εξέλιξης απ' ό,τι στο εξωτερικό.

Μπορεί η εικόνα να μην έχει αλλάξει ριζικά, έχει ωστόσο βελτιωθεί σε όλα τα επίπεδα με βασικότερο εκείνο της απτής ποιότητας. Αυτό οφείλεται προφανώς στο μαλακό υλικό που καλύπτει όλο το πάνω μέρος του ταμπλό, αλλά και στη συναρμολόγηση με το φινίρισμα που δείχνουν -και είναι- επίσης αναβαθμισμένα.

Την ευχάριστη εικόνα συμπληρώνουν τα ανασχεδιασμένα στοιχεία όπως ο λεβιές, το τιμόνι και τα χειριστήρια του κλιματισμού, ενώ την ενισχύουν σημαντικά ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη 10,3”, καθώς και η οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό.

Η τελευταία είναι πλέον «αιωρούμενη» και έχει τους αεραγωγούς από κάτω, δίνοντας πιο premium νότα. Έχει διαγώνιο 8” ή προαιρετικά 9,2”και διαθέτει αναβαθμισμένο λογισμικό και νέες λειτουργίες, πιο άμεση απόκριση και πλήρη συνδεσιμότητα με έξυπνες συσκευές. Διαθέτει δε ενσωματωμένη κάρτα SIM για πρόσβαση στην υπηρεσία WeConnect της εταιρείας.

Ανάλογα με την έκδοση, στο νέοVW T-Roc κάνουν την εμφάνισή τους για πρώτη φορά και αρκετά από τα υποσυστήματα της σουίτας συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης IQ.DRIVE, προσφέροντας έως και λειτουργία ημιαυτόνομης οδήγησης.

VW T-Roc facelift

Τα υπόλοιπα χωρίς αλλαγές
Αυτό που δεν έχει αλλάξει καθόλου από την ανανέωση, είναι η διαθεσιμότητα σε χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Τέσσερα ή με μικρές παραχωρήσεις ακόμα και πέντε ενήλικα άτομα θα φιλοξενηθούν στη φαρδιά καμπίνα, με το χώρο για τις αποσκευές να έχει όγκο 445 lt.

Καμία διαφορά βεβαίως δεν υπάρχει σε μηχανολογικό επίπεδο, με το T-Roc να είναι διαθέσιμο τόσο με τον 1.000άρη TSI των 110 ίππων -στη βασική έκδοση Life- όσο και με τον 1.5 TSI των 150 ίππων. Στην έκδοση της δοκιμής ο 1.5 είχε την υποστήριξη του αναβαθμισμένου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DSG με τις επτά σχέσεις. Ο συνδυασμός αυτός επαρκεί και με το παραπάνω για την κίνηση του T-Roc έως και με σπορτίφ ρυθμό, αν και ο γενικότερος χαρακτήρας είναι συγκρατημένος.

Το σύνολο παρουσιάζει πολιτισμένη λειτουργία και οι εναλλαγές των σχέσεων γίνονται ομαλά. Όμως όταν χρειαστεί το πακέτο δείχνει τα δόντια του με τις επιταχύνσεις. Ο κινητήρας που διαθέτει και σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων φροντίζει επίσης για τη διατήρηση της κατανάλωσης σε χαμηλό επίπεδο, με μέση τιμή για τη δοκιμή τα 7,2 lt/100 km. Βέβαια σχετικά εύκολα αυτή η τιμή μπορεί να ανέβει κοντά στα 8 lt, αν παρασυρθείς από τις δυνατότητες του μοτέρ.

Παραμένει βέβαια ξεκάθαρος και αδιαπραγμάτευτος ο οδηγικός προσανατολισμός του ανανεωμένου T-Roc. Ο οποίος δίνει βάση στην άνεση αλλά και την εύκολη κάλυψη των καθημερινών οικογενειακών αναγκών, εντός και εκτός πόλης. Η πλούσια ισχύς δηλαδή είναι εκεί για να κάνει την οδήγηση ευχάριστη σε συνδυασμό με το γρήγορο και πολιτισμένο κιβώτιο, ενώ για όλα τα υπόλοιπα φροντίζει μια καλορρυθμισμένη ανάρτηση.

Αν και σε πρώτη αίσθηση δείχνει σφιχτή, στην πράξη ισοπεδώνει εξαιρετικά τις περισσότερες ανωμαλίες. Επίσης χωρίς να αναφέρεται κάποια βελτίωση στα χαρτιά, η ποιότητα κύλισης είναι ανωτέρου επιπέδου και ο αεροδυναμικός θόρυβος χαμηλότερος σε σχέση με το προηγούμενο T-Roc, χάρη στους ανασχεδιασμένους καθρέφτες.

VW T-Roc facelift

Στην οδήγηση, το πολιτισμένο προφίλ του VW T-Roc δεν αλλοιώνεται ακόμα κι όταν το πιέσεις. Το κράτημα είναι ουδέτερο παρότι καταλαβαίνεις την κλίση στις στροφές, ακόμα κι αν το πιέσεις περισσότερο από όσο ορίζει ο οικογενειακός χαρακτήρας, οι όποιες υποστροφικές αντιδράσεις είναι φιλικές.

Εν κατακλείδι, η ανανέωση του VW T-Roc δεν έφερε μόνο αισθητικό φρεσκάρισμα, αλλά και αλλαγή ουσίας στην καμπίνα. Και είναι τέτοια που δικαιολογεί την αύξηση της τιμής, σε μια εποχή που έτσι κι αλλιώς όλα τα νέα μοντέλα ακριβαίνουν σημαντικά.


Τι λέει το DRIVE
Στο έτσι κι αλλιώς πολύ ικανό VW T-Roc, η βελτίωση που έφερε η ανανέωση είναι τέτοια που δικαιολογεί την αύξηση της τιμής, σε μια εποχή που έτσι κι αλλιώς όλα τα νέα μοντέλα ακριβαίνουν σημαντικά.
Τιμή Από €24.300
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, απενεργοποίηση κυλίνδρων, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
Απόδοση 150 PS/5.000-6.000 rpm, 250 Nm/1.500-3.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,6”
Τελική ταχύτητα 205 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2143 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.251 x 1.819 x 1.584 mm 
Χώρος αποσκευών 445 lt
Βάρος 1.353 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube