Test drive: VW Passat Alltrack 2.0 TDI 140 PS

Test drive: VW Passat Alltrack 2.0 TDI 140 PS

Ένας Haldex, λίγο ψήλωμα και ηλεκτρονικά off road, και ιδού ένα Passat παντός εδάφους.

Από τη στιγμή που το πρόθεμα Passat έφυγε από το CC, χωρούσε ένα ακόμα όνομα που θα συμπλήρωνε την γκάμα του μοντέλου και η VW έκρινε πως αυτό θα μπορούσε να ήταν το νέο Alltrack.

Πρόκειται για ένα σκληροτράχηλο στην όψη, τετρακίνητο Passat Variant, λέει η VW, που γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα στα επιβατικά μοντέλα και τα πιο σκληροπυρηνικά SUV.

Το Alltrack ως ντίζελ υφίσταται σε δύο εκδόσεις ισχύος από το ίδιο μοτέρ, 2.0 TDI. Το «μικρό», αυτό με τα 140 PS και το 6άρι χειροκίνητο σασμάν, όπως αυτό που δοκιμάζουμε ή με 170 PS και 6άρι αυτόματο DSG.

Haldex και ξερό ψωμί
Το Alltrack χρησιμοποιεί το σύστημα τετρακίνησης 4Motion της VW που βασίζεται στο Haldex που επικουρείται από μια σειρά βελτιώσεων που δίνουν ένα στοιχειώδες δυναμικό off road.

Η ανάρτηση ψήλωσε, ανεβάζοντας την απόσταση από το έδαφος από τους 13,5 στους 16,5 πόντους. Ο εμπρός και ο πίσω προφυλακτήρας ανασχεδιάστηκαν για να δώσουν 16 και 13,6 μοίρες γωνία προσέγγισης και αναχώρησης αντίστοιχα.

Επιπλέον, υπάρχει μια διαμόρφωση «off road» μέσω κουμπιού που ενεργοποιεί το hill descent, αλλάζει την απόκριση του ABS και του ESP και, στα μοντέλα με DSG, αλλάζει το λογισμικό λειτουργίας.

Στο δρόμο, το Alltrack δίνει τη στιβαρή και ολοκληρωμένη αίσθηση που περιμένεις από ένα Passat. Όμορφη και ραφινάτη οδήγηση, η αλήθεια είναι με κάμποσο θόρυβο κύλισης σε υψηλή ταχύτητα. Στις στροφές, το Alltrack κρατά καλά, διατηρώντας τον πολύ καλό έλεγχο του βάρους που μας έχει συνηθίσει το Passat, παρά την ανύψωσή του κατά τρεις πόντους.

Στους ίδιους δρόμους ωστόσο, νιώθει σαν παπουτσωμένος γάτος, ειδικά με το μοτέρ υπό φορτίο και όταν η άσφαλτος γλιστράει. Συνολικά σου δίνει μια αίσθηση ελαφρά αποστειρωμένη, κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς το Alltrack εξακολουθεί να παραμένει Passat με τα πλεονεκτήματα και τα κουσούρια του γεννήτορά του.

Εκτός δρόμου, ή τουλάχιστον σε σαθρό έδαφος και σε μέτρια λάσπη, έτσι ώστε να μην «μπουκώνουν» τα ContiPremiumContact 225/45, το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό. Στη διαμόρφωση «off road» παρέχει μπόλικη ελκτική πρόσφυση, εντυπωσιακή σταθερότητα φρεναρίσματος και δύναμη στα φρένα που εύχεσαι ποτέ να μην χρειαστείς.

Πάντως αν σκέφτεστε πώς θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους σε δύσκολα χώματα, κάνετε λάθος. Είναι προφανές και μάλιστα κατά δήλωση της VW ότι πρόκειται για μια αξιοπρεπή επιλογή απέναντι σε ένα light SUV και όχι για να προάγει το αθλητικό 4x4.

Όπως φυσικά περιμένατε, το Alltrack δεν στοιχίζει φθηνά. Με τέτοιο positioning, μοιραία έρχεται φορτωμένο με στάνταρ εξοπλισμό που διαθέτει μεταξύ άλλων όλο το ηλεκτρικό πακέτο άνεσης, διζωνικό ηλεκτρονικό κλιματισμό, ηχοσύστημα με CD, αλουμινένιες ζάντες, έξι αερόσακους, φουλ ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού και ράγες οροφής.

Με αυτά και με αυτά, η τιμή σκαρφαλώνει στα €36.600 και αμέσως γεννάται το ερώτημα. Χρειάζομαι πράγματι τις ούτως ή άλλως περιορισμένες δυνατότητες off road του Alltrack ή μου αρκεί ένα Passat Variant 2.0 TDI 4Motion και μάλιστα στην κορυφαία έκδοση Highline έναντι  35.370 ευρώ; Ή ακόμα καλύτερα, ένα προσθιοκίνητο Passat Variant με το ίδιο μοτέρ στα €31.750;

Τι λέει το DRIVE
Με τετρακίνηση και macho στιλ, το Alltrack φαντάζει αξιοπρεπής και αξιόπιστη αντιπρόταση σε ένα SUV. Ωστόσο, ένα κοινό Passat Variant είναι σε κάμποσους τομείς καλύτερο αυτοκίνητο και κυρίως πιο φθηνό.
Τιμή από €36.600
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, 140 PS/4.200 rpm, 32,6 kgm/1.750-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,0”
0-120 km/h 14,7”
0-140 km/h 20,5”
0-160 km/h 30,1”
0-400 km/h 17,1”
0-1.000 km/h 31,7”
30-50 km/h με 3η 2,7”
50-80  km/h με 4η 5,4”
80-110 km/h με 5η 7,6”
110-140 km/h με 6η 12,1”
Τελική ταχύτητα 198 km/h
Μέση κατανάλωση 8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 149 g/km
Διαστάσεις 4.771 x 1.820 x 1.550
Βάρος 1.630 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube