Test drive: VW Passat 2.0 BiTDI 4MOTION

Test drive: VW Passat 2.0 BiTDI 4MOTION

Αυτή είναι η κορυφαία ντίζελ έκδοση του Passat και είναι τόσο καλή που άνετα μπορεί να γίνει καρφί στο μάτι των αντίστοιχων premium σεντάν

Από την πρώτη στιγμή που οδηγήσαμε το νέο Passat θεωρήσαμε εύλογες τις αιτιάσεις της VW πως με αυτή τη γενιά γεφυρώνει κατά πολύ το χάσμα που χωρίζει τα «κανονικά» μεσαία σεντάν με τα premium.

Η απτή ποιότητα και η εν γένει λειτουργία του είναι τόσο ραφιναρισμένες που σχεδόν αυτόματα πάει στο μυαλό σου η συνομοταξία των C-Class, Σειρά 3 και Α4, η οποία έχει μεν το όνομα αλλά διαπιστώνεις πως τη χάρη μπορείς κάλλιστα να τη βρεις και με λιγότερα χρήματα.

Το Passat ως αυτοκίνητο το έχουμε κρίνει σε διάφορες δοκιμές. Μας άρεσε η ευρυχωρία του, μείναμε μάλλον αδιάφοροι από την εξωτερική του εμφάνιση και διαπιστώσαμε πως είναι τόσο γεροφτιαγμένο, πλούσια εξοπλισμένο και σχολαστικά φινιρισμένο, όσο τα καλύτερα premium σεντάν. Το εσωτερικό του δεν μας εντυπωσίασε σχεδιαστικά. Μάλλον άχρωμο το λες. Από την άλλη διαπιστώνεις ότι σε χαλαρώνει με την απλότητα και την καλή εργονομία του. Τα κουμπιά και οι διακόπτες έχουν ποιοτική λειτουργία και σε ελάχιστο χρόνο μαθαίνει τις λειτουργίες τους. Ποιοτικά επίσης δεν έχεις κανένα παράπονο. Το αντίθετο. Κάθε πλαστικό πάνω από το επίπεδο των γονάτων είναι μαλακό κι ευχάριστο στην αφή. Κάθε θήκη για μικροπράγματα είναι στρωμένη με μοκέτα. Οι πόρτες κλείνουν με ένα καθησυχαστικό γδούπο. Η συγκεκριμένη έκδοση είναι και η κορυφαία από πλευράς βασικού εξοπλισμού. Όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες φυσικά αλλά και θερμαινόμενα alcantara καθίσματα και LED προβολείς και έγχρωμη οθόνη 8”, ενώ στον επιπλέον εξοπλισμό διατίθεται η οθόνη 12,3”Active Info Display με διαμορφώσιμα εικονικά όργανα και Head-Up Display.

Ο αναμφισβήτητος σταρ όμως είναι ο δίλιτρος ντίζελ κινητήρας, ο οποίος πάει πακέτο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) 7 σχέσεων και μόνιμη τετρακίνηση με συμπλέκτη Haldex 5ης γενιάς. Πρόκειται για ένα σύνολο με άμεσο ψεκασμό φυσικά αλλά και δύο τούρμπο χαμηλής και υψηλής πίεσης που λειτουργούν εν παραλλήλω και σηκώνουν πίεση μέχρι και 3,8 bar. Τόσο ο στροφαλοφόρος άξονας, όσο και οι κύλινδροι, οι μπιέλες και τα πιστόνια είναι ειδικά διαμορφωμένα ώστε να «σηκώνουν» πίεση ανάφλεξης διακοσίων bar. Για πρώτη φορά επίσης χρησιμοποιούνται υψηλής αντοχής και απόδοσης κυλινδροκεφαλές αλλά και σύστημα ψεκασμού που αναπτύσσει πίεση μέχρι και 2.500 bar. Προκειμένου να βελτιστοποιήσουν την άνεση σε χαμηλό φορτίο οι μηχανικοί της VW εξέλιξαν έναν απορροφητή κραδασμών τύπου φυγοκεντρικού εκκρεμούς για το κιβώτιο. Αυτό επιτρέπει τις αλλαγές σε ακόμα πιο χαμηλές στροφές για βελτίωση της κατανάλωσης. Η απόδοση του κινητήρα φτάνει τους 240 PS στις 4.000 rpm και το ακόμα πιο εντυπωσιακό νούμερο των 51 kgm ροπής από τις μόλις 1.750 rpm.

Τι σημαίνουν όλα αυτά στην πράξη; Κατ’ αρχήν πολλή διαθέσιμη δύναμη. Παρά τα 1.680 κιλά του, το Passat σε κολλάει στην πλάτη του καθίσματος με τρόπο που μόνο σε GTi συναντάς. Το κιβώτιο αλλάζει γρήγορα, χωρίς σκορτσαρίσματα και η επιτάχυνση είναι συνεχής, αδιάλειπτη, σχεδόν καταιγιστική. Κι όλα αυτά χωρίς να είναι θορυβώδης, δίχως κραδασμούς και βόμβο. Η απόκριση στο γκάζι είναι καλή ακόμα και στο πρόγραμμα Comfort, το ένα από τα συνολικά τέσσερα που υπάρχουν. Τα άλλα τρία είναι τα Normal, Sport και Individual.

Το Sport προφανώς το χρησιμοποιήσαμε στις μετρήσεις. Οι οποίες έβγαλαν νούμερα που τρίβαμε τα μάτια μας. Διότι ξέρετε εσείς πολλά οικογενειακά σεντάν με ντίζελ κινητήρα να κάνουν 0-100 km/h σε 6,1”, να βγαίνουν από το 400άρι σε 14,3” και από το χιλιόμετρο σε 26,3” με ταχύτητα 198 km/h; Μιλάμε για επιδόσεις που επίσης συναγωνίζονται τα GTi χάτσμπακ και είναι μακράν καλύτερες από τις δίλιτρες BMW 320d και Mercedes-Benz 220d. Θα μου πείτε πως αυτές έχουν λιγότερους ίππους. Θα σας απαντήσω πως αυτές έχουν και περισσότερα λεφτά...

Οι αναρτήσεις τύπου McPherson μπροστά και 4 συνδέσμων πίσω έχουν καινούργιους βραχίονες ελέγχου, έδρανα στροφής και αντιστρεπτικές. Στη συγκεκριμένη έκδοση τα πίσω σινεμπλόκ είναι υδραυλικά για καλύτερη μόνωση των κραδασμών και θορύβων του δρόμου. Στο βασικό εξοπλισμό επίσης ανήκουν τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Dynamic Chassis Control και η κρεμαγέρα προοδευτικού βήματος. Μέσα από τα προαναφερθέντα οδηγικά προγράμματα μπορείς να ρυθμίσεις την απόκριση στο γκάζι, το βάρος του τιμονιού, τις αλλαγές του κιβωτίου και την ενδοτικότητα της ανάρτησης. Στο Comfort και το Normal η ανάρτηση, είναι σκληρή. Στο Sport γίνεται έως και νευρική. Αυτό είναι παράδοξο για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Θα θέλαμε λίγη περισσότερη άνεση, ειδικά σε χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη, όπου αντιδρά κάπως ξερά και ενίοτε με θόρυβο.

Ωστόσο στον αυτοκινητόδρομο το ταξίδι γίνεται με εξαιρετικές συνθήκες: Η ηχομόνωση της καμπίνας είναι πολύ καλή, η ποιότητα κύλισης επίσης και μόνο σε πολύ υψηλές ταχύτητες αρχίζεις να γίνεται αντιληπτή μια τραχιά συχνότητα από τον κινητήρα. Στον επαρχιακό από την άλλη το Passat σε εκπλήσσει ευχάριστα. Χάρη και στην τετρακίνηση η πρόσφυση είναι πρακτικά απεριόριστη και το τιμόνι μεταβλητού βήματος αξιοπρεπές, με βάρος που αυξάνεται σε αντιστοιχία με την αμεσότητα απόκρισης καθώς μεγαλώνει η γωνία στροφής. Σταδιακά αισθάνεσαι σιγουριά να στρίβεις όλο και πιο γρήγορα. Και λέμε σταδιακά και όχι από την αρχή διότι δεν έχεις αρκετή αίσθηση του τι γίνεται στην επιφάνεια επαφής των ελαστικών. Το τελικό αποτέλεσμα ωστόσο σε καλύπτει πλήρως. Δεν έχεις ένα σπαρταριστό αυτοκίνητο, αλλά το αντισταθμίζει με μια σιγουριά και αίσθηση ασφάλειας που μόνο σε πιο ακριβά σεντάν συναντάς.

Το Passat 2.0 BiTDI είναι από αυτά τα αυτοκίνητα που σε καλύπτουν σχεδόν στο σύνολο των αναγκών σου. Τώρα, αν στις ανάγκες σου συμπεριλαμβάνεται και η ανάγκη να «δειχτείς», προφανώς δεν είναι για σένα. Ίσως βέβαια να σε πείσει το γεγονός ότι οι 240 ίπποι σπάνια θα απαιτήσουν πάνω από 7,6 lt/100 km, ότι ο εξοπλισμός και η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλού επιπέδου, ότι η τετρακίνηση σού δίνει επιπλέον σιγουριά και ότι όλα αυτά στοιχίζουν τουλάχιστον 5,6 χιλιάρικα λιγότερα από τον premium ανταγωνισμό. Διότι εκεί απευθύνεται η συγκεκριμένη έκδοση. Με αξιώσεις, λέμε εμείς.

Τι λέει το DRIVE
Πρόκειται για μια έκδοση που απευθύνεται σε λίγους, λόγω τιμής και ψαγμένους. Αυτούς όμως θα τους ικανοποιήσει με το παραπάνω, με εξαιρετικές επιδόσεις, μικρή κατανάλωση και ποιοτική λειτουργία σε όλα τα επίπεδα.
Τιμή από €42.600(με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail και 2 τούρμπο, 240 PS/4.000 rpm, 50,9 kgm/1.750-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,1”
0-160 km/h 15,1”
0-400 m 14,3” @ 156 km/h
0-1.000 m 26,3” @ 198 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 5”
50-80 km/h (kickdown) 2”
80-110 km/h (kickdown) 3”
110-140 km/h (kickdown) 4,4”
Φρένα 100-0 km/h 37,2m
Τελική ταχύτητα 240 km/h
Μέση κατανάλωση 7,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 138 gr/km
Διαστάσεις 4.767 x 1.832 x 1.441 mm
Βάρος 1.680 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube