Test drive: Volvo XC60 B4 AWD Polestar Performance Optimisation

Test drive: Volvo XC60 B4 AWD Polestar Performance Optimisation

H σουηδική φίρμα βελτιώνει την απόδοση του Volvo XC60 B4 AWD με επιπλέον 23 άλογα και 30 Nm, έναντι €1.200. Αναβάθμιση που ισχύει και για τους ήδη κατόχους, αρκεί να περάσουν από έναν ντίλερ.

Με λανσάρισμα το 2017 και ύστερα από δύο χρόνια επιτυχημένης καριέρας, το Volvo XC60 αναβαθμίστηκε ελαφρά και… αόρατα.

Εκτός από τη σήμανση στο πορτμπαγκάζ όπου η ονομασία «D4» υποστηρίζεται πλέον από την «B4» που προορίζεται για τετρακίνητες εκδόσεις AWD. Το δεύτερο γράμμα της αλφαβήτου λοιπόν, ανακοίνωσε το 2019 την εγκατάσταση ενσωματωμένου 48βολτου ηλεκτρικού συστήματος, ανάκτηση κινητικής ενέργειας κατά την επιβράδυνση, μίζα-εναλλάκτη και μια πρόσθετη μπαταρία ιόντων λιθίου στο πορτμπαγκάζ. 

Το κέρδος στην ισχύ ήταν επτά ίπποι, με το Volvo XC60 Β4 AWD να περνά από τα 190 στα 197 άλογα. Κερδίζοντας ομοίως ανεπαίσθητα και σε ροπή, περνώντας από τα 400 στα 420 Nm.

Το Volvo XC60 Β4 AWD είναι κατά κύριο λόγο δρομέας μεγάλων αποστάσεων, φτιαγμένο για μακρινές αποδράσεις ή ακόμα και για διαδρομές σε πατημένο χωματόδρομο

Volvo XC60 B4 AWD Polestar Performance Optimisation

Η Volvo όμως επανήλθε εφέτος, σχεδόν στη δύση της εμπορικής καριέρας του XC60, αποφασίζοντας να του δώσει λίγη ακόμη δυναμική για όποιον το θελήσει. Έτσι, οι μηχανικοί της Polestar μέσω του προγράμματος Polestar Performance Optimisation επενέβησαν στο mapping του μοτέρ, ανεβάζοντας την απόδοση και διατηρώντας, κατά πώς λέει η Volvo, αναλλοίωτη την αποδοτικότητα.

Για την περίπτωσή του «Polestar Engineered» Volvo XC60 B4 mild hybrid που είχαμε στα χέρια μας, το νέο λογισμικό αυξάνει την ισχύ κατά 12% και τη ροπή κατά 7%. Αλλάζοντας ταυτόχρονα και την κλίμακα της τελευταίας. Έτσι από τα 420 περάσαμε στα 450 Nm τα οπoία αποδίδονται πλέον στις 2.750 rpm από 1.750 που είναι στο στάνταρ αυτοκίνητο. Και τα άλογα γίνονται 220 από 197 του «στοκ». Σε εισαγωγικά διότι πρόκειται για εργοστασιακή μετατροπή, ουσιαστικά δηλαδή για ένα ακόμη μοντέλο της γκάμας. Που είτε μπορεί να το παραγγείλεις έτσι είτε να πας σε ένα εξουσιοδοτικό επισκευαστή Volvo για να σου φορτώσει το νέο λογισμικό. 

Volvo XC60 B4 AWD Polestar Performance Optimisation

Για τον ενδιαφερόμενο που θα ήθελε να μετατρέψει το XC60 B4 (και τα Τ8, Β5 XC40 Recharge Plug-in Hybrid Τ5) σε «Polestar Engineered», η τελική επιβάρυνση είναι 1.200 ευρώ. Τιμή που είναι μειωμένη από την ονομαστική κατά 25%, βάσει προσφοράς που ισχύει μέχρι το τέλος του χρόνου. Θα πείτε τώρα ως ενδιαφερόμενος, «και πού να προλάβουν να μου παραδώσουν το αυτοκίνητο μέχρι 31/12;» H απάντηση είναι ότι τα ντίζελ Volvo γενικότερα είναι παραδοτέα άμεσα.

Ας επανέλθουμε όμως στη βασική ουσία του ηλικιωμένου πια Volvo XC60, ξεκινώντας από το εσωτερικό. Η καμπίνα αποτελεί αναμφίβολα το πιο ενδιαφέρον μέρος του μεσαίου SUV της Volvo. Όχι τόσο διότι ξεχωρίζει για τον εσωτερικό χώρο -αποδεκτός για την κατηγορία- όσο για την άψογα φροντισμένη παρουσίασή του. Αμέσως, αισθάνεσαι όμορφα μέσα σε αυτό το σκανδιναβικό περιβάλλον της εκλεπτυσμένης νηφαλιότητας που ωστόσο αποπνέει ζεστασιά και φιλοξενία.

Volvo XC60 B4 AWD Polestar Performance Optimisation

Εξαιρετικά τα εμπρός καθίσματα, με προεκτεινόμενο έδρανο, καλή πλευρική στήριξη και σωστή γέμιση (δεν είναι πουφ όπως σε πολλά SUV) που αποδεικνύονται μακροπρόθεσμα πολύ ευχάριστα στη διαμονή. Εάν και οι πίσω επιβάτες δεν επωφελούνται από χώρο-ρεκόρ, θα πρέπει να σημειώσουμε την παρουσία αποκλειστικού αερισμού/θέρμανσης καθώς και έξυπνων παιδικών καθισμάτων, σηκώνοντας το έδρανο του πίσω καθίσματος -έξτρα. 

Το τελευταίο μπορεί επίσης να αναδιπλωθεί εάν είναι απαραίτητο, παρέχοντας αποθηκευτικό χώρο 1.410 lt. Με τα καθίσματα στη θέση τους, ο όγκος φόρτωσης των 483 λίτρων είναι στην από κάτω πλευρά του μέσου όρου.

Volvo XC60 B4 AWD Polestar Performance Optimisation

Η μετόπη στο ταμπλό προσφέρει μια όμορφα διατεταγμένη επένδυση από ξύλο (driftwood) με απαλές καμπύλες. To ίδιo βρίσκεις και στην κεντρική κονσόλα, μαζί με τον διακριτικό αλλά απαραίτητο λεβιέ του αυτόματου σασμάν, από συνθετικό υλικό ραμμένο στο χέρι με ειδική ραφή.

Παραπάνω βρίσκουμε την οθόνη αφής με διαγώνιο στις εννιά ίντσες, σε κατακόρυφη διάταξη αλά τάμπλετ. Η οθόνη αυτή προφανώς και ελέγχει το σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης, το οποίο λειτουργεί πλέον στο Android Automotive, αλλά είναι επίσης συμβατό με το Apple CarPlay. Αυτό σημαίνει ότι διασφαλίζει την πλοήγηση μέσω των Google Maps που ενημερώνονται συνεχώς. Η καθοδήγηση είναι πολύ αποτελεσματική και η ανάλυση του χάρτη ευχάριστη στο μάτι.

Volvo XC60 B4 AWD Polestar Performance Optimisation

Το σύστημα σου επιτρέπει επίσης να κάνεις λήψη εφαρμογών από το Google Play Store απευθείας από την οθόνη, χωρίς να χρειάζεται να συνδέσεις το τηλέφωνο, αλλά απλώς συνδέοντας τον λογαριασμό σου στην Google.

Το μειονέκτημα όσον αφορά τη συνδεσιμότητα είναι ότι η εργονομία της κεντρικής οθόνης αφήνει ελάχιστα περιθώρια εξαιτίας της διάταξης των μενού. Ευτυχώς, ο φωνητικός βοηθός Google λειτουργεί πολύ καλά… Εδώ να σημειώσουμε ότι Google Assistant, Google Maps και Google Play Store περιλαμβάνονται μέσα στην τιμή του αυτοκινήτου για τέσσερα χρόνια.

Volvo XC60 B4 AWD Polestar Performance Optimisation

Κλείνοντας να πούμε ότι εκτιμούμε πολύ τη σάρωση προς τα δεξιά που παρέχει γρήγορη και εύκολη πρόσβαση σε όλα τα βοηθήματα, αλλά τελικά η εργονομία δεν είναι αψεγάδιαστη και μια εβδομάδα δεν είναι αρκετή για να μην χάνεσαι στα μενού.

O 4κύλινδρος διτούρπινος ντίζελ με την αναρρύθμιση εγκεφάλου από την Polestar και συνδυασμένος με το 8άρι Geartronic συνολικά κρατά τις υποσχέσεις του. Με τους σχεδόν δύο τόνους του αυτοκινήτου να μην αποτελούν πρόβλημα όσον αφορά τις επιδόσεις. Αν θα του προσάπταμε κάτι, είναι δύο πράγματα. Το πρώτο είναι τα σχεδόν 10 lt πετρέλαιο ανά 100 km που χρειάζεσαι κατά μέσο όρο μέσα στην πόλη. Που πρέπει να ομολογήσουμε ότι δεν είναι ο φυσικός βιότοπος του XC60. Αλλά όπως θα δούμε παρακάτω, κάθε άλλο παρά δυσανασχετεί στα στενά. Προφανώς, για την αστική αποδοτικότητά του, υπαίτιο είναι το βάρος.

Volvo XC60 B4 AWD Polestar Performance Optimisation

Το άλλο μειονέκτημα είναι ότι το B4 στερείται διακριτικότητας. Στο ραλαντί ή όταν κινείσαι με μικρή ταχύτητα και απαιτήσεις αρκετό φορτίο από το μοτέρ, το μετρίως φιμωμένο κροτάλισμα του ντίζελ χαλάει το πάρτι. Δεν είναι τόσο δραματικό όσο το διαβάζετε, καθώς μόλις βάλεις χιλιόμετρα στο κοντέρ, ο κινητήρας γνωρίζει πως να μένει αθόρυβος. Βοηθούντος του σασμάν που του επιτρέπει να γυρίζει αργά τόσο σε δρόμους της περιφέρειας όσο και στην εθνική. Αλλά οι πιο απαιτητικοί ή μεμψίμοιροι κάτι θα βρουν να πουν…

Τα προσθιοκίνητα Volvo δεν είναι καθόλου δυσάρεστα στην οδήγηση, τα τετρακίνητα όμως -όπως το δικό μας- ανεβαίνουν σε άλλο επίπεδο. Και κάνουμε ειδική μνεία, καθώς η κατανομή της ροπής και στον πίσω άξονα σε περίπτωση χαμηλής πρόσφυσης, βοηθά στην ανακούφιση του εμπρός. Ο οποίος, ιδιαίτερα σε υγρό οδόστρωμα, στα προσθιοκίνητα Volvo βάζει το TCS να δουλεύει υπερωρίες. Έτσι, πιο ευχάριστο στην οδήγηση, το Volvo XC60 Β4 AWD προσφέρει στον οδηγό τον ευκταίο συνδυασμό ηρεμίας και ασφάλειας. 

Volvo XC60 B4 AWD Polestar Performance Optimisation

Θα μας πείτε, ένα Audi Q5 ή πολύ περισσότερο μια Jaguar F-Pace ή μια BMW X3 είναι αναμφίβολα πιο δυναμικά αυτοκίνητα στις στροφές. Και διαθέτουν πιο πειστικό (βλ. επικοινωνιακό) τιμόνι. Όμως, για οικογενειακό SUV, το XC60 προσφέρει κορυφαίες υπηρεσίες και φροντίζει για την άνεση των επιβατών του. Χώρια που μπορεί να εξοπλιστεί με έξτρα αερανάρτηση (€2.511) για να ισιώνει κάθε ανισομέρεια του δρόμου.

Στην πόλη, το XC60 επιδεικνύει εκπληκτικές ικανότητες, με τον ήπιο τρόπο που κινείται, με τις ανεπαίσθητες αλλαγές του Geartronic, με το ελαφρύ τιμόνι και την πολύ ευχάριστη απόσβεση της ανάρτησης. Επίσης έκπληξη αποτελεί, η ορατότητα που δεν σου λείπει ποτέ. Οπότε και είναι εύκολο να κουμαντάρεις τα 4,7 x 1,9 m του αυτοκινήτου μέσα στην πόλη.

Volvo XC60 B4 AWD Polestar Performance Optimisation

Το Volvo XC60 Β4 AWD όμως, είναι κατά κύριο λόγο δρομέας μεγάλων αποστάσεων, φτιαγμένο για να αποδράσεις από τις πυκνοκατοικημένες περιοχές ή ακόμα και για διαδρομές σε πατημένο χωματόδρομο. Και για την εθνική, όπου και θα καταναλώνεις τα χιλιόμετρα με απέραντη άνεση, απολαμβάνοντας την υπεροχή του ηχοσυστήματος. Υπό αυτές τις συνθήκες, το σουηδικό SUV αρκείται στα 7,1 lt/100 km, αρκετά για να ξεκινήσεις από την Καλαμάτα και να ξαναβάλεις πετρέλαιο στο ρεζερβουάρ των 71 λίτρων στην Αλεξανδρούπολη.

Σε δευτερεύοντες δρόμους, το σουηδικό SUV δεν φεύγει από το στοιχείο του. Οι διαφορές στις απόλυτες επιδόσεις που προκύπτουν από το Polestar Performance Optimisation είναι αμελητέες. Και έχουν να κάνουν με τη βελτιωμένη κατανομή της ισχύος και της ροπής στην κλίμακα των στροφών του μοτέρ, παρά στις απόλυτες επιδόσεις. 

Volvo XC60 B4 AWD Polestar Performance Optimisation

Έτσι, η επιτάχυνση των 8,2” για το σπριντ των 0-100 km/h είναι άκρως ικανοποιητική για τους δύο τόνους του αυτοκινήτου (0,1” ταχύτερη από του στοκ) και οι ρεπρίζ μεστές από στροφή σε στροφή. Και πάντως πιο δυναμικές από την ικανότητα του αυτοκινήτου να τις διαχειριστεί σε αλλεπάλληλες στροφές υπό πίεση. Ο έλεγχος του βάρους από τις αναρτήσεις είναι καλός όσο ο ρυθμός αίρεται στο ύψος του «σβέλτου». 

Από εκεί και πάνω, το XC60 γίνεται μονοκόμματο. Γέρνει αρκετά, αποκαλύπτει το μεγάλο βάρος που πέφτει στον εμπρός άξονα, του οποίου η επικοινωνία με το τιμόνι, κατά συνέπεια με τον οδηγό, είναι περίπου ανύπαρκτη.

Volvo XC60 B4 AWD Polestar Performance Optimisation

Πηγαίνοντας στο ταμείο, χρειάζεται να είσαι προετοιμασμένος. Η βασική έκδοση Core του Volvo XC60 Β4 AWD ξεκινά από τις €63.193, περνά από τη μεσαία έκδοση Plus των €67.829 και κορυφώνεται στην έκδοση Ultimate με €76.630. Κατά το προσφιλές παιχνίδι μας με τον configurator, φορτώσαμε το XC60 Β4 AWD με ό,τι έπαιρνε και δεν έπαιρνε και το φτάσαμε στις €101.524. Κάντε κι εσείς στον διαμορφωτή της Volvo, έχει πολύ ενδιαφέρον -φάτε μάτια ψάρια, που λένε…

Volvo XC60 B4 AWD Polestar Performance Optimisation

Τι λέει το DRIVEΠαρότι Polestar Engineered, το Volvo XC60 B4 AWD Polestar Performance Optimisation δεν απευθύνεται σε εκκολαπτόμενους μάστορες του off-roading ή σπορ οδηγούς γενικότερα. Προτείνεται όμως σε όποιον ψάχνει ένα άψογα φινιρισμένο SUV, νηφάλιο και ικανό να σε πάει μακριά, για ώρες και με αξιοσημείωτη άνεση και ηρεμία.
 
ΤιμήΑπό €63.193
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαMHEV, κινητήρας ντίζελ 1.969 cc, i4, 16v, 2 x ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός με common rail, δύο τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας σε σειρά, 220 PS/4.000 rpm, 450 Nm/2.750 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 14 PS και 40 Nm, πρόσθετη μπαταρία ιόντων λιθίου, αυτόματη τερακίνηση με πολύδισκο συμπλέκτη Haldex, αυτόματο κιβώτιο Geartroninc (μετατροπέας ροπής) οκτώ σχέσεων
 
Απόδοση220 PS/4.000 rpm, 450 Nm/2.750 rpm
Διαστάσεις4.708 x 1.902 x 1.653 mm
Πορτμπαγκάζ483-1.410 lt
Βάρος1.967 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
0-100 km/h8,2" 
Τελική ταχύτητα180 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Κατανάλωση* 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2166 g/km (197 PS)
Aυτονομία910 km
* Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube