Test drive: Suzuki Vitara 1.4 S BoosterJet AllGrip

Δοκιμάζουμε το νέο Vitara με τον 1.400άρη κινητήρα τούρμπο των 140 PS και τη μόνιμη τετρακίνηση και μένουμε εντυπωσιασμένοι από τη δύναμη και την ομοιογένειά του.

Για πάνω από δύο δεκαετίες, σε κάθε κουβέντα για τετρακίνητα, η Suzuki υποχρεωτικά θα είχε περίοπτη θέση. Άριστη τεχνογνωσία, αξιόπιστα μοντέλα και εξαιρετικές ικανότητες, έχτισαν το μύθο των τετρακίνητων Suzuki.

Όμως οι καιροί αλλάζουν και μαζί τους ανατρέπονται ισορροπίες και παραδόσεις. Σήμερα, οι σύγχρονες απαιτήσεις βάζουν πιο ψηλά την ενεργητική ασφάλεια, την οικονομία καυσίμου, αλλά και τη σύγχρονη εξωτερική εμφάνιση.

σχεδίαση του νέου Vitara είναι εντυπωσιακή. Ο συνδυασμός του ψηλού καπό με τις χρωμιωμένες λεπτομέρειες της μάσκας, το κάνουν να ξεχωρίζει αμέσως. Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, στη Suzuki το έχουν προικίσει με μια εντελώς νέα και τολμηρή χρωματική παλέτα, που ταιριάζει περισσότερο στο σύγχρονο, περιπετειώδες προφίλ του. Αν και έχει λίγο μικρότερο μεταξόνιο από το συγγενές και προσφάτως ανανεωμένο S-Cross, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (18,5 cm αντί για 16,5 cm) και οι πιο απόλυτες επιφάνειες το κάνουν να δείχνει μεγαλύτερο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet AllGrip

Είναι όντως πιο καλά προικισμένο για χρήση εκτός δρόμου, καθώς έχει και καλύτερη γωνία προσέγγισηςράμπας και αναχώρησης (18º, 18º και 28º). Στην πραγματικότητα, το μέγεθος της καμπίνας δεν διαφέρει σημαντικά από του S-Cross. Αυτό σημαίνει αξιοπρεπείς χώρους για τους πίσω επιβάτες, στο ίδιο επίπεδο με ενός Opel Mokka X και λίγο καλύτερους από αυτούς ενός Ssangyong Tivoli ή του Nissan Juke. Ο χώρος αποσκευών είναι στα μέτρα ενός μικρομεσαίου οικογενειακού, στα 375 lt. Ο εσωτερικός διάκοσμος έχει φρέσκια εικόνα . Από το αλουμινένιο φιλέτο στο ταμπλό και τους χρωματικά τονισμένους αεραγωγούς, μέχρι τις λεπτομέρειες του πίνακα οργάνων και το σπορ δερμάτινο τιμόνι, θέλει να κλέψει τις εντυπώσεις. Η συναρμογή των επιφανειών είναι στο γνωστό καλό επίπεδο της Suzuki, ωστόσο η απτή ποιότητα των πλαστικών σε ταμπλό και κονσόλα θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Το νέο σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης χρειάζεται μεν εξοικείωση, όμως έχει πραγματικά πολλές δυνατότητες και σύντομα γίνεται το κέντρο του ενδιαφέροντος.

Η μεγάλη αποκάλυψη στο συγκεκριμένο Vitara, είναι ο νέος κινητήρας της σειράς BoosterJet. Έχουμε να κάνουμε με μια εντελώς νέα γενιά υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων άμεσου ψεκασμού, που θα γεμίσει την γκάμα της Suzuki σε μικρές και μεσαίες χωρητικότητες. Μια μικρότερη εκδοχή του έχουμε οδηγήσει στο νέο Baleno. Εδώ, ο 1.4Τ έχει μέγιστη ισχύ 140 PS και μέγιστη ροπή 22,4 kgm, κάτι που τον κάνει ιδανικό για το μειωμένο βάρος του νέου Vitara.

Η απόδειξη είναι προφανής αν ρίξουμε μια ματιά στις μετρήσεις επιδόσεων. Πετυχαίνει εξαιρετικούς χρόνους, κυρίως από στάση, σταματώντας το χρονόμετρο αισθητά νωρίτερα και από τις εργοστασιακές τιμές. Η απόδοσή του είναι γραμμική σε ένα μεγάλο φάσμα που ξεκινά στο κατώφλι των 2.000 rpm και ξεπερνά τις 5.500 rpm. Άλλωστε αυτό φαίνεται και στις μικρές διαφορές χρόνων στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Η κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων είναι ισορροπημένη, χωρίς να ξεχωρίζει ούτε πολύ κοντή 1η, ούτε πολύ μακριά 6η. Ο λεβιές είναι ακριβής και με σωστό βάρος, ευνοώντας τις γρήγορες αλλαγές.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4WD TCSS

Βέβαια, με ένα σωστό συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου δεν σημαίνει πως λύσαμε και όλα μας τα προβλήματα. Επιδιώκοντας το κάτι παραπάνω εκτός δρόμου, είναι σχεδόν βέβαιο πως θα σου λείψει η ροπή στις πολύ χαμηλές στροφές. Το downsizing και η υπερτροφοδότηση πετυχαίνουν πολλά, σε επιδόσεις και σε οικονομία καυσίμου, αλλά η ζωηράδα του δίλιτρου στις χαμηλές στροφές και οι κοντές σχέσεις που τον συνόδευαν, δεν αντικαθίστανται.

Η παραδοσιακή τετρακίνηση του Grand Vitara έχει δώσει τη θέση της στην νέα αυτόματη AllGrip. Πρόκειται για μια τετρακίνηση με βάση ένα προγραμματιζόμενο πολύδισκο συμπλέκτη. Στην αυτόματη λειτουργία Auto, ευνοεί την οικονομία, δίνοντας κίνηση βασικά στους εμπρός τροχούς. Η ροπή φτάνει στους πίσω μόνο σε περίπτωση σπιναρίσματος. Στο Sport, αλλάζει η απόκριση του γκαζιού με αισθητή διαφορά στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Η τετρακίνηση μοιράζει περισσότερη δύναμη στον πίσω άξονα, ανάλογα και με τη γωνία του τιμονιού. Παρόμοια είναι και η λογική στο Snow, μόνο που εδώ ο στόχος είναι η ελάχιστη δυνατή ολίσθηση. Το γκάζι είναι πιο προοδευτικό και το traction control πιο ενεργό. Τέλος στο Lock, για τις πιο δύσκολες συνθήκες λάσπης ή άμμου, το ποσοστό ανάμεσα σε εμπρός και πίσω τροχούς παραμένει σταθερό.

Με συνεχόμενο κλείδωμα σε πραγματικές συνθήκες δοκιμών, σε βαθιά άμμο ή παχιά λάσπη, σε συνεχή πίεση και οριακές συνθήκες, μια υπερθέρμανση του AllGrip δεν είναι απίθανη. Η αυξημένη ροπή του BoosterJet ενισχύει το φαινόμενο, όμως αρκούν μερικές εκατοντάδες μέτρα σε χαλαρό ρυθμό, για να σβήσει η σχετική ένδειξη. Το Sport είναι πιο φιλικό προς τα μηχανικά μέρη, όμως αλλάζει ελάχιστα την ισορροπία του Vitara. Το νέο πλαίσιο και η συγκεκριμένη ρύθμιση των αναρτήσεων το κάνουν πολύ ευχάριστο για τον οδηγό. Έχει ελαφριά αίσθηση και συμμετέχει στο παιχνίδι της σβέλτης οδήγησης, γεγονός που είναι μεν θεμιτό, όμως εντέλει σπανίζει στην κατηγορία των crossover. Στο χώμα ή γενικά σε κάθε ολισθηρό τερέν αυτό γίνεται πιο εμφανές, καθώς το πλαίσιο «ακούει» σε κάθε διόρθωση από το τιμόνι, σε κάθε πάτημα του γκαζιού σε κάθε ελαφρύ φρενάρισμα. Συνολικά η οδική συμπεριφορά είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία, με πολύ καλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας και δυνατά φρένα. Την ίδια στιγμή, παρά τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις της ανάρτησης, καταφέρνει να μην είναι κουραστικό για οδηγό και επιβάτες στο χωματόδρομο. Δεν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι για την αντοχή των αμορτισέρ στη σκληρή χρήση. Όμως ο προοδευτικός τρόπος λειτουργίας τους, χωρίς απότομες αντιδράσεις και κοπανήματα, δείχνει προς τη σωστή επιλογή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Επίσημο: Νέο Suzuki Swift 2017 [videos]

Το νέο Vitara μπορεί να άλλαξε χαρακτήρα οδήγησης, όμως εμπορικά το όνομα εξακολουθεί να καταδιώκεται σθεναρά από την επιτυχία. Έχει προσφέρει ένα σχετικά συμφέρον πακέτο, ξεκινώντας από την αρχική τιμή, συνεχίζοντας με τις λεπτομέρειες του πρόσθετου εξοπλισμού και καταλήγοντας στο ισχυρό after sales. Η νέα έκδοση εξοπλισμού S που συνοδεύει αποκλειστικά τον 1.4T είναι η πληρέστερη αυτή τη στιγμή στην γκάμα του Vitara. Περιλαμβάνει λεπτομέρειες όπως το σύστημα πλοήγησης, την κάμερα οπισθοπορείας, το προσαρμοζόμενο cruise control και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, με τελικό κόστος €26.980. Δεν είναι φτηνό αλλά είναι γρήγορο, έχει μόνιμη τετρακίνηση και φυσικά και ένα βαρύ όνομα. Η ζυγαριά γέρνει ακόμα πιο έντονα υπέρ του Vitara, χάρη και στην 5ετή εργοστασιακή εγγύηση.

Τι λέει το DRIVE
Όπως συμβαίνει σε όλα τα παραδοσιακά off road μοντέλα, έτσι και στο Vitara, γνωρίζαμε πως σύντομα θα ερχόταν η μεγάλη στροφή στην καριέρα του. Με απολύτως αντικειμενικά κριτήρια είναι πιο συμβατό με τις σύγχρονες απαιτήσεις. Είναι ένα πιο ολοκληρωμένο μοντέλο, απλά χωρίς τόσο πολλές οff road δυνατότητες.
Τιμή Από €26.980
Τεχνολογία 1.373 cc, i4, 16v, x ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο, 140 PS/5.500-rpm, 22,4 kgm/1.500-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,4”
0-160 km/h 21,6”
0-400 m 15,9” @ 139,9 km/h
0-1.000 m 29,3” @ 174,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 6,8”
50-80 km/h (3η) 3,5”
80-110 km/h (3η) 4,9”
80-110 km/h (4η) 6,6”
110-140 km/h (4η) 7,0”
110-140 km/h (5η) 8,6”
110-140 km/h (6η) 10,5”
Φρένα 100-0 km/h 38,7 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 9,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 127 g/km
Διαστάσεις 4.175 x 1.775 x 1.610 mm
Χώρος αποσκευών 375 lt
Βάρος 1.200 kg
Μετρήσεις DRIVE