Test drive: Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V AllGrip auto

Πόσες διαφορετικές πτυχές μπορεί να συγκεράσει ένα μικρό SUV; Η Suzuki κάνει την άσκηση και καταλήγει στη συγκεκριμένη πρόταση.

Με το χέρι στην καρδιά, σχεδόν κανένας από τους δυνητικούς αγοραστές της κατηγορίας των SUV δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητό του σε διαδρομές off road. Για την ακρίβεια, μία σημαντική μερίδα αυτών δεν ενδιαφέρεται καν για την πρόσβαση σε κάποια απομακρυσμένη παραλία. Η επιλογή γίνεται με βάση τον όγκο, το στιλ ή εκτιμώντας στοιχεία όπως η ευρυχωρία και η υπερυψωμένη θέση οδήγησης. Και αυτό είναι απόλυτα σεβαστό, μιας που οι ανάγκες του καθενός διαφέρουν.

Τι γίνεται όμως εάν κάποιος αποφασίσει να διεκδικήσει το πλήρες πακέτο; Ένα αυτοκίνητο που να διατηρεί την τετρακίνητη φύση του και ταυτόχρονα να προσφέρει όλους εκείνους τους νεωτερισμούς, σε θέματα ασφάλειας και τεχνολογίας; Η Suzuki δίνει τη δική της απάντηση μέσω του Vitara. Που στην προκειμένη περίπτωση εφοδιάζεται με τον κινητήρα mild hybrid των 1,4 λίτρων και αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Παλαιότερα, υπενθυμίζουμε πως είχαμε οδηγήσει και την αντίστοιχη έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, τη δοκιμή της οποίας μπορείτε να βρείτε εδώ

Η τετρακίνηση
Το πρώτο θετικό που έχουμε να παρατηρήσουμε, έχει να κάνει με τα ίδια τα χαρακτηριστικά του συστήματος τετρακίνησης. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, στην επιλογή Auto, το αυτοκίνητο κινείται ως προσθιοκίνητο. Μέχρι τη στιγμή που θα ανιχνευθεί απώλεια πρόσφυσης και θα επέμβει το AllGrip, στέλνοντας το απαραίτητο ποσοστό ροπής και πίσω. Εάν τώρα ο οδηγός επιλέξει το Sport, μέσω του περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα, τότε μαζί με τις αλλαγές στη χαρτογράφηση του κινητήρα, το αυτοκίνητο μεταφέρει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς. Στις διαθέσιμες επιλογές υπάρχει ακόμα το πρόγραμμα Snow, για επιφάνειες με μειωμένο συντελεστή τριβής, καθώς και η δυνατότητα κλειδώματος του πολύδισκου συμπλέκτη, για πιο απαιτητικό off road.

 suzuki vitara

Στην εκτός ασφάλτου κίνηση θα βοηθήσει το σχετικά μικρό μεταξόνιο των 2,5 μέτρων, καθώς και το χαμηλό βάρος των 1.270 kg του αυτοκινήτου. Στον αντίποδα, τα 18,5 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος και κυρίως τα διαστάσεων 215/55 R17 λάστιχα ContiEcoContact 5 της Continental, έρχονται να φέρουν μία σχετική ισορροπία στη χρήση. Ναι, το τετρακίνητο Vitara θα τα καταφέρει καλά ακόμα και σε δύσβατους χωματόδρομους όπως είδαμε και στο τελευταίο DRIVE Trophy. Η προτεραιότητα όμως δίνεται στην κίνηση στην άσφαλτο. 

Με δεδομένη την ευστροφία του κινητήρα των 1,4 λίτρων και την επιπλέον ροπή (έως 53 Nm) του συνοδευτικού ηλεκτροκινητήρα, το ήπια υβριδικό Vitara αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευχάριστο εντός πόλης. Η δύναμη που προσφέρει από χαμηλά διευκολύνει τα μέγιστα στα συνεχή σταμάτα-ξεκίνα της πόλης. Και εδώ έρχεται και το αυτόματο κιβώτιο να προσθέσει το λιθαράκι του. Οι αλλαγές που επιτυγχάνει είναι αρκετά σβέλτες και στον σωστό χρόνο, οπότε θα ικανοποιήσει απόλυτα με τη λειτουργία του τον μέσο χρήστη.

Αναφορικά με την κατανάλωση, για ένα τόσο ελαφρύ SUV -επικουρούμενο από ήπια υβριδικό σύστημα- τα 7,5 lt/100 km δεν είναι η πιο εντυπωσιακή μέση τιμή που μπορείς να περιμένεις. Φαίνεται όμως πως το αυτόματο κιβώτιο αυξάνει τις τριβές και έτσι μετρήσαμε κάτι παραπάνω σε σχέση με τα επτά λίτρα της αντίστοιχης έκδοσης με το χειροκίνητο κιβώτιο. Είναι όμως ένα λογικό αντάλλαγμα για την επιπλέον ευκολία οδήγησης που έχεις.

Στο δρόμο
Κατά τα άλλα, ο οδηγός έχει κάθε λόγο να είναι χαρούμενος με την επιλογή του. Καθισμένος αναπαυτικά σε μία θέση που ρυθμίζεται πλήρως και προσφέρει καλή περιμετρική ορατότητα, βρίσκεται να απολαμβάνει ένα από τα πλέον συμμετοχικά SUV στην κατηγορία κάτω των €30.000. Ως αυτοκίνητο είναι δεμένο, ταυτόχρονα όμως δείχνει και ανάλαφρο. Ως εκ τούτου, σε προκαλεί να κινηθείς λίγο πιο γρήγορα, δελεάζοντάς σε με το ακριβές σε αίσθηση και απόκριση τιμόνι και με την προοδευτικότητα των αντιδράσεών του. 

Η κλίση στις στροφές παραμένει σε φυσιολογικό επίπεδο και δεν θα τρομάξει οδηγό και επιβάτες. Θετική είναι και η αίσθηση των φρένων που δείχνουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους. Όσο για την ανάρτηση, χωρίς να πλασάρεται στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας από άποψη ποιότητας λειτουργίας, προσφέρει απόλυτα αξιοπρεπή ποιότητα κύλισης και ικανοποιεί με τον τρόπο που διαχειρίζεται τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

suzuki vitara

Κατά τα άλλα, ο εξοπλισμός του Vitara προσφέρει όλα όσα θα περίμενε κάποιος από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Συστήματα αυτόνομης πέδησης, adaptive cruise control και αποφυγής αλλαγής λωρίδας, συνδυάζονται αρμονικά με τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά άνεσης και ψυχαγωγίας. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μία ευκρινής οθόνη επτά ιντσών που υποστηρίζει συνδεσιμότητα Android Auto/Apple Carplay και έχει ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης. Μία μικρότερη οθόνη 4,2 ιντσών βρίσκεται και στον πίνακα οργάνων, παρέχοντας αρκετές πληροφορίες αλλά και απεικονίζοντας γραφικά σχετικά με την ηλεκτρική διαχείριση του υβριδικού συστήματος. 

Αναφορικά με τους προσφερόμενους χώρους, το φιλόξενο εσωτερικό μπορεί να μεταφέρει με αρκετή άνεση τέσσερις ενηλίκους, εξασφαλίζοντας ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια και το κεφάλι των πίσω. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά της καμπίνας δείχνουν καλά, τόσο σε ποιότητα όσο και συναρμογή. Όσον αφορά το διαμέρισμα των αποσκευών, με 375 lt επαρκεί μεν αλλά δεν θα σε ενθουσιάσει κιόλας. Έχει βέβαια διπλό πάτωμα, με έναν δευτερεύοντα αλλά μικρό σε ύψος χώρο που μπορεί σε κάποιους να φανεί χρήσιμος. 

Στο διά ταύτα, το πιο πλήρες και πλούσιο Vitara που μπορεί να αγοράσει κάποιος, καταφέρνει να ικανοποιήσει αρκετές και διαφορετικές ανάγκες. Και το κυριότερο να το κάνει με έναν ευχάριστο για τον οδηγό χαρακτήρα. Τηρουμένων των αναλογιών, του επιπέδου εξοπλισμού, της τετρακίνησης αλλά και του άμεσου ανταγωνισμού, το αντίτιμο των 24.370 ευρώ ακούγεται αρκετά λογικό. Και το αυτόματο κιβώτιο, παρότι ανεβάζει ελαφρά την κατανάλωση, αναβαθμίζει συνολικά τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.


Τι λέει το DRIVE
To τετρακίνητο Vitara στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιo αναβαθμίζει την άνεση και την εμπειρία του οδηγού, και είναι ικανό να κινηθεί σε μέρη που πολλά από τα ανταγωνιστικά SUV δεν πρόκειται να φτάσουν. Συνολικά προσφέρει πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, με το το αντίτιμο όλων αυτών να ακούγεται αρκετά ανταγωνιστικό με βάση τα δεδομένα της αγοράς. 
Τιμή Από €24.370
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.373 cc, i4, 16v, x 2ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσου ψεκασμού, ήπια υβριδικό σύστημα, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 129 PS/5.500 rpm, 235 Nm/2.000-3.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2”
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 140-146 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.175 x 1.775 x 1.610 mm
Χώρος αποσκευών 375-1.120 lt
Βάρος 1.270 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα