Test drive: Suzuki Swift Sport 48V Hybrid

Test drive: Suzuki Swift Sport 48V Hybrid

Το ήπια υβριδικό σύστημα κούμπωσε περίφημα στο Swift Sport και δεν αλλοίωσε τον πικάντικο χαρακτήρα του.

Το Swift Sport ήταν μια χρυσή τομή για εκείνον που αναζητούσε μεγάλες δόσεις οδηγικής ευχαρίστησης σε ένα μικρό και σχετικά προσιτό πακέτο. Η τελευταία γενιά του παρουσιάστηκε πριν από 2,5 χρόνια και ήταν ένας από τους τελευταίους εκπροσώπους της κατηγορίας που απέκτησε τούρμπο, με τον 1.4 BoosterJet των 140 PS να δίνει φτερά στα 970 kg του ιαπωνικού μικρού GTi (7,5” 0-100 km/h). Με την ανανέωση όμως του μοντέλου μέσα στο 2020, το Swift Sport έγινε ένα από τα πρώτα μοντέλα της κατηγορίας που εξηλεκτρίστηκε, με ένα ήπιο σύστημα 48V και δυναμό-μίζα.

Το ανανεωμένο μοντέλο ξεχωρίζει αισθητικά από τον λογότυπο HYBRID στην πίσω πόρτα. Αλλά και από την εμπλουτισμένη χρωματική παλέτα, που περιλαμβάνει το Flame Orange Pearl με την Super Black Pearl οροφή του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε. Υπάρχουν δηλαδή πλέον οκτώ χρώματα και τρεις επιλογές διχρωμίας. Η γνώριμη εικόνα συνοδεύεται από Full LED φωτά εμπρός και πίσω (μόνο οι προβολείς ομίχλης είναι αλογόνου), πίσω αεροτομή, αεροδυναμικό πακέτο που παραπέμπει σε ανθρακονήματα και, φυσικά, τις δύο απολήξεις της εξάτμισης.

Suzuki Swift Sport 48V Hybrid drive.gr 6

Μικρές είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό. Επικεντρώνονται στον εμπλουτισμένο ψηφιακό υπολογιστή ταξιδιού 4,2” του αναλογικού πίνακα οργάνων. Πέρα λοιπόν από το G-Meter, την πίεση του τούρμπο και τη θερμοκρασία λαδιού, υπάρχει επιπλέον ψηφιακό ταχύμετρο και γράφημα του ήπια υβριδικού συστήματος κίνησης. Κατά τα άλλα, η καμπίνα αποτελείται από πλαστικά μέτριας ποιότητας που όμως είναι πολύ καλά μοντάρισμένα, ενώ η εργονομία βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο. Τα εμπρός μπάκετ με το ενσωματωμένο προσκέφαλο στην πλάτη, προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη και θα βολέψουν όλους τους σωματότυπους. Αυτό που θα θέλαμε είναι πιο χαμηλή θέση οδήγησης, κάτι ανέφικτο όμως αφού εκεί βρίσκεται ο μετατροπέας τάσης του υβριδικού συστήματος και κάτω από τον συνοδηγό η μπαταρία των 0,38 kWh. Το τηλεσκοπικά ρυθμιζόμενο flat-bottomed τιμόνι έχει μεγάλο πεδίο ρύθμισης και σωστό μέγεθος, διευκολύνοντας στην εύρεση σωστής θέσης οδήγησης. Οι χώροι αρκούν για τέσσερις ενηλίκους, αλλά ο χώρος αποσκευών των 265 lt είναι από τους μικρότερους της κατηγορίας και έχει ψηλό κατώφλι.

Suzuki Swift Sport 48V Hybrid drive.gr 5

Στο σωστό δρόμο
Το σύστημα κίνησης του Swift Sport Hybrid είναι γνωστό από τα μεγαλύτερα Vitara και SX4 S-Cross. Αποτελείται από τον 1.4 BoosterJet και μια ηλεκτρογεννήτρια με 14 PS και 53 Nm. O βελτιωμένος βενζινοκινητήρας με κωδικό K14D διαθέτει τούρμπο, άμεσο ψεκασμό, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων (ηλεκτρική ενεργοποίηση στην εισαγωγή και υδραυλικά στην εξαγωγή) και αυξημένη πίεση στο σύστημα ψεκασμού. Σε σχέση με το προηγούμενο Swift Sport έχασε 11 PS (129 PS πλέον) αλλά κέρδισε 15 Nm (235 αντί για 220) που τα αποδίδει 500 rpm χαμηλότερα (2.000 αντί για 2.500). Το νέο σύστημα κίνησης εξακολουθεί να συνδυάζεται με ένα καλοκουρδισμένο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που υποστηρίζει τη σπορ χρήση και έχει κοντές διαδρομές. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, οι επιδόσεις από στάση είναι υποδεέστερες σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο αλλά σίγουρα λιγότερο από όσο ανακοινώνει η Suzuki. Το ανανεωμένο μοντέλο έγραψε 0-100 km/h σε 8” (9,1” η εργοστασιακή τιμή), δηλαδή 0,5” παραπάνω από τον 140άρη προκάτοχο αντί για το σχεδόν 1” του εργοστασίου. Η συμβολή του υβριδικού συστήματος όμως φαίνεται στις ρεπρίζ με χαμηλές στροφές, όπου το ανανεωμένο μοντέλο είναι πιο σβέλτο. Ενδεικτικά, το 50-80 km/h με 4η απαιτεί 4” αντί για 4,1”, το 50-80 km/h με 5η θέλει 5,0” αντί για 5,5”, το 80-110 km/h με 6η 6,2” αντί για 6,6” και το 110-140 km/h με 6η 7,2” αντί για 8,1”. Όπως αντιλαμβάνεστε, το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης κάνει δουλειά εκεί που πρέπει.

Ευχάριστο και αποτελεσματικό
Οδηγώντας το ανανεωμένο ιαπωνικό μικρό GTi συναντάμε το ευχάριστο ταμπεραμέντο που μας έχει συνηθίσει η τελευταία γενιά: Πολύ άμεσο εμπρός σύστημα και σφιχτή ανάρτηση με αμορτισέρ της Monroe που λειτουργούν πολύ καλά όταν αντιμετωπίζουν ανωμαλίες στο οδόστρωμα. Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας δεν θα αναπηδήσει εύκολα, ενώ εάν το επιδιώξεις θα σε βοηθήσει με ένα μικρό ελάφρωμα στην έξοδο μιας στροφής. Τα 15 επιπλέον κιλά του ήπια υβριδικού συστήματος είναι προφανές ότι δεν τα αντιλαμβάνεσαι ποτέ, αφού εκτός των άλλων είναι συγκεντρωμένα κοντά στο κέντρο του μικρού μεταξονίου των 2,45 m. Το τιμόνι αν και σχετικά βαρύ, είναι άμεσο και προσφέρει σωστή πληροφορία στον οδηγό, ενώ τα φρένα έχουν σωστή αντίσταση στο πεντάλ και είναι πολύ αποτελεσματικά, με 100-0 km/h σε 37 m.

Suzuki Swift Sport 48V Hybrid drive.gr 4

Το μειονέκτημα του Swift Sport ήταν και παραμένει η υψηλή τιμή, η οποία τσίμπησε περίπου €1.500 και έφτασε στις €21.130 με την ανανέωση, οπότε μπήκε στα λημέρια των μικρών GTi με 200 PS. Από την άλλη, το ήδη πλούσιο πακέτο εξοπλισμού απέκτησε επιπλέον Blind Sport Monitoring, Rear Cross Traffic Alert και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, ενώ η κατανάλωση είναι αντικειμενικά χαμηλή. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο έπεσε κατά 0,5 lt/100 km στα 7,4, ενώ πλέον εκπέμπει μόλις 106 g/km CO2 από 125 g/km. Ασφαλώς, η made in Japan κατασκευή και η 5ετής εγγύηση παραμένουν.

Μάθετε περισσότερα για το ανανεωνέμο Suzuki Swift Sport 48V Hybrid

Τι λέει το DRIVE
Η προσθήκη του ήπια υβριδικού συστήματος δεν αλλοίωσε την οδηγική ζωντάνια. Η αύξηση της τιμής συνοδεύεται από ένα υπέρ-πλήρες επίπεδο εξοπλισμού και ακόμα χαμηλότερα πάγια κόστη και κατανάλωση.
Τιμή Από €21.130
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.373 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ηλεκτρικό μοτέρ 13,6 PS, 53 Nm, μπαταρία 0,38 kWh, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 129 PS/5.500 rpm, 235 Nm/2.000-3.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8”
0-160 km/h 19,9”
0-400 m 15,8” @ 144,6 km/h
0-1.000 m 28,8” @ 179,9 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 16,1”
50-80 km/h (3η) 2,8”
80-110 km/h (3η) 3,6”
80-110 km/h (4η) 4,1”
110-140 km/h (4η) 5,5”
110-140 km/h (5η) 6”
110-140 km/h (6η) 7,2”
Φρένα 100-0 km/h 37 m
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 106 g/km (WLTP: 127 g/km)
Διαστάσεις 3.890 x 1.735 x 1.495 mm
Χώρος αποσκευών 265 lt
Βάρος 985 kg
Μετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube