Test drive: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid AllGrip

Test drive: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid AllGrip

Το Suzuki SX4 S-Cross δεν ποντάρει σε εντυπωσιασμούς και φανφάρες, αλλά στην ουσία.

Η Suzuki γιορτάζει εφέτος τα 50 χρόνια ενασχόλησης με συστήματα τετρακίνησης και είναι η μόνη εταιρεία που διαθέτει τετρακίνητες εκδόσεις σε όλα της μοντέλα. Ακόμα, τα τελευταία χρόνια έχει αποκτήσει εμπειρία στα ήπια υβριδικά συστήματα κίνησης, με τα πρώτα μοντέλα που την υιοθέτησαν να είναι τα Ignis, Swift και Baleno.

Αυτό το παράδειγμα ακολούθησε και για τον εκσυγχρονισμό του μικρομεσαίου της crossover SX4 S-Cross (και του SUV Vitara), μόνο που αντί για το 12βολτο ηλεκτρικό κύκλωμα που χρησιμοποιούν τα μικρότερα μοντέλα, τοποθέτησε ένα 48βολτο. Το συγκεκριμένο σύστημα συνδυάζεται με τον 1.4 BoosterJet και τροφοδοτεί μια ηλεκτρογεννήτρια με 14 PS και 53 Nm. Ο αναβαθμισμένος βενζινοκινητήρας τούρμπο των 1,4 lt με τον άμεσο ψεκασμό και κωδική ονομασία K14D αποδίδει 129 PS αντί για 140, όμως η ροπή αυξήθηκε από τα 220 Nm στα 235. Διαθέτει ακόμα μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VVT (ηλεκτρική ενεργοποίηση στην εισαγωγής και υδραυλικά στην εξαγωγή) και αυξημένη πίεση στο σύστημα ψεκασμού. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων με λεβιέ που έχει μικρές διαδρομές και εύκολο κούμπωμα.

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid AllGrip DRIVE3

Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Suzuki για το τετρακίνητο MHEV SX4 S-Cross που δοκιμάζουμε κάνουν λόγο για επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h σε 10,2”, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 190 km/h. Το ήπια υβριδικό σύστημα υποβοηθά το έργο του κινητήρα σε ένα μεγάλο εύρος στοφών, με τη συνδρομή του ηλεκτροκινητήρα να μη γίνεται αντιληπτή πέρα από το γράφημα στον ψηφιακό υπολογιστή ταξιδιού του πίνακα οργάνων. Νιώθεις όμως ζωντανή απόκριση στο γκάζι από πολύ χαμηλές στροφές και σπιρτόζικη επιτάχυνση με γραμμική απόδοση και προσεγμένη ποιοτικά λειτουργία. Επιπλέον καταφέρνει να μειώνει ελαφρώς την κατανάλωση και ρίχνει τις εκπομπές CΟ2 (110 g/km αντί για 126 g/km).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Suzuki Ignis 1.2 Hybrid AllGrip MY2020

Για όλα τα τερέν
Το σύστημα αυτόματης τετρακίνησης AllGrip με πολύδισκο ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη διαθέτει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας, με το Auto να στέλνει ροπή στους πίσω τροχούς ουσιαστικά μόνο όταν χρειάζεται. Στο Sport η απόκριση του γκαζιού γίνεται πιο άμεση και μεταφέρεται 20% περισσότερη ροπή πίσω. Το Snow είναι για χιόνι, χώμα και όλες γενικά τις συνθήκες εκτός ασφάλτου, καθώς το αυτοκίνητο ξεκινά με 4WD και «χαλαρώνει» το ESP ώστε να αφήνει μεγαλύτερα περιθώρια ολίσθησης. Τέλος, το Lock κλειδώνει τον κεντρικό συμπλέκτη ώστε η ροπή να μοιράζεται ισόποσα εμπρός πίσω και να μεγιστοποιείται έτσι η ελκτική πρόσφυση για τα δύσκολα περάσματα. Ως εκ τούτου, σε συνδυασμό με τους 18 πόντους απόσταση από το έδαφος, το μικρομεσαίο crossover της Suzuki μπορεί να βολτάρει με άνεση σε δασικούς δρόμους. Αυτό που θέλει προσοχή είναι ο μακρύς εμπρός πρόβολος.

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid AllGrip DRIVE 6

Στον δρόμο, το SX4 S-Cross είναι εύκολο στην οδήγηση, διατηρώντας το φιλικό πρόσωπο ακόμα και όταν πιεστεί σε μια σφιχτή διαδρομή. Το τιμόνι δεν στερείται αίσθησης και το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται αρκετά άμεσα στις αλλαγές κατεύθυνσης. Η ανάρτηση ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος και η κλίση στις στροφές είναι σχετικά περιορισμένη όπως και η βύθιση στο φρενάρισμα, προσφέροντας παράλληλα και αρκετή δόση άνεσης.

Η καμπίνα του S-Cross παραμένει όπως την γνωρίζουμε, με μαλακό πλαστικό στο ταμπλό, και πλαίσιο σε «piano black» γύρω από την οθόνη 7” του συστήματος πολυμέσων. Το τελευταίο είναι αναβαθμισμένο σε γραφικά και λειτουργεί με εντολές αφής ή και φωνητικές, διαθέτοντας παράλληλα και συνδεσιμότητα με το διαδίκτυο και το smartphone.

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid AllGrip DRIVE 4

Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλή και μπορείς να τη φέρεις στα μέτρα σου, παρότι η κλίση της πλάτης του καθίσματος είναι σκαλωτή. Το κάθισμα παρέχει αξιοπρεπή πλευρική στήριξη, αλλά έχει ένα άβολο εξόγκωμα ανάμεσα στις ωμοπλάτες. Η ορατότητα προς τα εμπρός είναι καλή, προς τα πίσω όμως όχι τόσο. Η εργονομία στην καμπίνα είναι σωστή, όσο για την ποιότητα, να πούμε πως κάποια από τα υλικά χαμηλά είναι οικονομικής επιλογής, αλλά όλα είναι καλά φινιρισμένα και γερά βιδωμένα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 2WD

Οι χώροι είναι αρκετά καλοί για τέσσερις ενηλίκους, με τον χώρο αποσκευών να βολεύει και όλες τους τις αποσκευές (430 έως 440 lt χωρητικότητα ανάλογα με την κλίση της πλάτης του πίσω καθίσματος). Οι θήκες για μικροπράγματα στην καμπίνα δεν είναι ούτε πάρα πολλές ούτε μεγάλες, όμως είναι πρακτικές.

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid AllGrip DRIVE 2

Από πλευράς επιπέδων εξοπλισμού, δεν συναντάμε αλλαγές. Η μόνη αλλαγή είναι η πολύ μικρή αύξηση στην τιμή των αντίστοιχων εκδόσεων, με το τετρακίνητο GLX που δοκιμάζουμε να είναι μόλις €180 ακριβότερο από το αντίστοιχο χωρίς το υβριδικό πακέτο. Εάν σε αυτά συνυπολογίσουμε το χαμηλότερο κόστος χρήσης, η διαφορά εξανεμίζεται.

Δείτε εδώ όλες τις εκδόσεις του ανανεωμένου Suzuki SX4 S-Cross Hybrid

Τι λέει το DRIVE
Η νέα ήπια υβριδική έκδοση του SX4 S-Cross το φέρνει χειροπιαστά την επικαιρότητα, χωρίς να αλλοιώσει τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του.
Τιμή Από €22.600 (από €18.810 το 2WD)
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.373 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ηλεκτρικό μοτέρ 14 PS, 53 Nm, μπαταρία 0,38 kWh, τετρακίνηση, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 129 PS/5.500 rpm, 235 Nm/2.000-3.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2”
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 110 g/km (WLTP: 140 g/km)
Διαστάσεις 4.300 x 1.785 x 1.585 mm
Χώρος αποσκευών 430-440 lt
Βάρος 1.220 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube