Test drive: Suzuki Swift 1.2 SHVS

Test drive: Suzuki Swift 1.2 SHVS

Στην γκάμα του νέου Swift, το ρόλο της έκδοσης με τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση αναλαμβάνει να παίξει εκείνη με το 1.200άρι ατμοσφαιρικό μοτέρ και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα.

Το νέο Swift αποδεικνύει ακόμα μια φορά ότι στη μηχανολογία υπάρχουν δύο τρόποι για να πετύχεις αυτό που θέλεις: Ο απλός και ο περίπλοκος.

Όσο παράδοξο κι εάν ακούγεται αυτό, τις περισσότερες φορές είναι δυσκολότερο να σκεφτείς και να εφαρμόσεις τον πρώτο. Ωστόσο η Suzuki φαίνεται πως το κατάφερε. Το «εργαλείο» που τη βοήθησε ονομάζεται HEARTECT και είναι η ολοκαίνουργια πλατφόρμα του Swift.

Σύμφωνα με την εταιρεία είναι εξαιρετικά στιβαρή και άλλο τόσο ελαφριά, ζυγίζοντας μόλις 87 kg. Ό,τι πρέπει δηλαδή, έτσι ώστε ο συνδυασμός του ατμοσφαιρικού 1.200άρη DualJet κινητήρα (K12C) με το ήπιο υβριδικό κύκλωμα 12V να ξεδιπλώσει το ταλέντο του στην οικονομία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test Drive: Suzuki Swift 1.0 BoosterJet

Το πακέτο ονομάζεται SHVS (Suzuki Hybrid Vehicle System) και ουσιαστικά εκφράζεται από έναν εναλλάκτη (Integrated Starter Generator) με μέγιστη ισχύ 2,3 KW και ροπή 5,1 kgm. Κάθε φορά που πατάς δυνατά γκάζι, τροφοδοτείται από το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου και μετατρέπεται από γεννήτρια σε κινητήρα. Έτσι υποβοηθά ελαφρά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ παράλληλα βελτιώνει την απόκριση στο γκάζι, τη ροπή και μειώνει την κατανάλωση. Τουλάχιστον στη θεωρία.

Με το μικροσκόπιο
Θα πρέπει να τεντώσεις τις κεραίες σου για να διακρίνεις την ηλεκτρική ώθηση, με δεδομένο προφανώς ότι υπάρχει απόθεμα στην ηλεκτρική αποθήκη του συστήματος. Πρακτικά, πάντα υπάρχει.

Αν και δεν έχουμε δοκιμάσει το αντίστοιχο Swift χωρίς SHVS για να μπορούμε να συγκρίνουμε αριθμούς, η αλήθεια είναι ότι τα 890 kg του αμαξώματος επιταχύνονται με αρκετή ζωντάνια όταν πατάς γκάζι σε χαμηλές στροφές. Για παράδειγμα, στα 30-50 km/h τα 4,0” ισοφαρίζουν την επίδοση του SEAT Ibiza 1.0 Eco TSI των 95 PS, το οποίο μόλις έχει τουρμπίσει.

Από εκεί και πέρα, τα 12,2 kgm είναι λογικό να μην εντυπωσιάζουν. Πάντως με 80-110 km/h με 3η σε 6,3” και 110-140 km/h με 4η σε 9,9”, η ουσία είναι πως μπορείς να προσπερνάς αξιοπρεπώς αρκεί να έχεις κατεβάσει μια ή και δύο σχέσεις. Για κάτι καλύτερο από αυτό, υπάρχει η έκδοση με το 1.000άρι μοτέρ τούρμπο που είναι αντικειμενικά γρήγορη.



Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η ατμοσφαιρική αναπνοή εξασφαλίζει αμεσότατη απόκριση στο γκάζι, απόλυτα γραμμική παροχή ισχύος και εντυπωσιακά χαμηλή μέση κατανάλωση. Θα πρέπει να οδηγείς σε ατελείωτο μποτιλιάρισμα για να ξεπεράσεις το 7άρι, ενώ η μέση τιμή που μετρήσαμε ήταν 5,7 lt/100 km. Εάν το προσπαθήσεις μάλιστα θα δεις αρκετά κάτω από 5. Αν και θεωρούμε αισιόδοξα τα στοιχεία της Suzuki που αναφέρουν επιπλέον οικονομία 20% σε αστικό πεδίο και 7,5% σε μικτό κύκλο χάρη στο SHVS, η αλήθεια είναι ότι μιλάμε για πραγματικά πολύ χαμηλή κατανάλωση.

Αξίζει να αναφέρουμε επίσης το κορυφαίο stop/start που ξεκινά τον κινητήρα βελούδινα, καθώς και το 5άρι κιβώτιο με τη σχετικά κοντή κλιμάκωση: Έχει πολύ εύχρηστο λεβιέ και δεν θα σε ταλαιπωρήσει ποτέ. Όπως και τίποτα άλλο δεν θα σε ταλαιπωρήσει οδηγώντας αυτό το Swift.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Suzuki Swift 1.2 DualJet CVT

Με κύκλο στροφής 9,6 m, ανεμπόδιστη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, ελαφρύ τιμόνι και σαφή χειριστήρια, η οδήγησή του είναι παντού και πάντα περισσότερο από ευχάριστη. Χωρίς μάλιστα η ανάρτηση να σε ταλαιπωρεί ιδιαίτερα στις κακοτεχνίες του δρόμου ή να αποδεικνύεται μαλακή όταν ανεβάσεις ρυθμό.

Αντιθέτως, στη γρήγορη οδήγηση, το Swift ανταποκρίνεται χωρίς αδράνεια, έχει επαρκή ακρίβεια παρότι το τιμόνι δεν είναι διαβήτης, ενώ το περιθώριο πρόσφυσης πάντα αποδεικνύεται μεγαλύτερο από αυτό που περιμένεις.

Για το φρενάρισμα, πρέπει να αναφέρουμε ότι οι εκδόσεις SHVS διατίθενται μόνο στο επίπεδο εξοπλισμού GLX, οπότε έχουν δίσκους στους πίσω τροχούς αντί για τα ταμπούρα των GL+. Αυτό δεν κάνει φοβερή διαφορά στην ισχύ του συστήματος που με 100-0 km/h σε 38,4 m εξακολουθεί να ικανοποιεί απόλυτα, όσο στην αντοχή του. Πλέον είναι σημαντικά καλύτερη, παρότι εξακολουθεί να μη χαρακτηρίζεται κορυφαία.

Σχεδόν σαν ντίζελ
Το επίπεδο GLX σημαίνει ακόμα υψηλότατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, με στάνταρ συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, αυτόματο κλιματισμό, infotainment με σύστημα πλοήγησης, μέχρι και θερμαινόμενα καθίσματα. Επιπλέον η κολόνα του τιμονιού έχει την τηλεσκοπική ρύθμιση που λείπει από τις GL+, έτσι ώστε όλοι να βρουν τη θέση οδήγησης που τους βολεύει σε μια καμπίνα που έχει σωστή εργονομία και πλαστικά με μέτρια ποιότητα, μα ικανοποιητική συναρμογή.

Όπως και σε όλα τα Swift ο διαθέσιμος χώρος δεν είναι κορυφαίος, αλλά θα καλύψει τέσσερις ενηλίκους κανονικού αναστήματος. Το μπες-βγες στο πίσω κάθισμα δεν είναι πανεύκολο, ενώ με τα δεδομένα των σύγχρονων σουπερμίνι το πορτμπαγκάζ των 265 lt είναι απλώς αποδεκτό. Το ίδιο ισχύει και για την ηχομόνωση, όμως ο κινητήρας δεν βουίζει οπότε δεν ενοχλεί.



Συνολικά, δεν θα λέγαμε ότι η συγκεκριμένη έκδοση είναι η πλέον ενδεδειγμένη της γκάμας, λόγω τιμής. Όμως όποιος θέλει πλούσιο εξοπλισμό, θα πάρει μαζί κι ένα μπόνους κατανάλωσης μαζί με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας που δεν ισχύουν στην αντίστοιχη έκδοση χωρίς το SHVS.

Ως απόλυτο νούμερο πάντως, τα €15.230 του Swift 1.2 SHVS το φέρνουν αντιμέτωπο με ντίζελ ανταγωνιστικές προτάσεις που κοστίζουν ακόμα λιγότερο σε καύσιμο. Τώρα όμως που το πετρέλαιο δέχεται σοβαρή κριτική, είναι σχεδόν βέβαιο ότι αυτού του είδους τα υβριδικά θα κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Η Suzuki είναι ήδη έτοιμη με μια πραγματικά ενδιαφέρουσα πρόταση που σε πραγματικές συνθήκες καίει ελάχιστα.

Τι λέει το DRIVE
Όποιος θέλει ένα πραγματικά οικονομικό κι ευχάριστο στην οδήγηση σουπερμίνι κυρίως για αστική χρήση, θα βρει στο Swift 1.2 μια πολύ αξιόλογη πρόταση. Το σύστημα SHVS ανεβάζει την τιμή, δίνοντας ένα μικρό μπόνους σε κατανάλωση κι ένα μεγαλύτερο σε εξοπλισμό.
Τιμή Από €15.230
Τεχνολογία 1.242 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, ηλεκτρογεννήτρια, 90 PS/6.000 rpm, 12,2 kgm/4.400 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7”
0-150 km/h 27,9”
0-400 m 17,5” @ 127,7 km/h
0-1.000 m 32,5” @ 156,7 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,5”
50-80 km/h (3η) 5,7”
80-110 km/h (3η) 6,3”
80-110 km/h (4η) 9,9”
110-140 km/h (4η) 12,6”
110-140 km/h (5η) 25,0”
Φρένα 100-0 km/h 38,4 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 5,7 lt/100 km
Εκπομπές CO290 g/km
Διαστάσεις 3.840 x 1.735 x 1.520 mm
Χώρος αποσκευών 265 lt
Βάρος 890 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube