Test drive: Suzuki S-Cross Strong Hybrid AllGrip

Test drive: Suzuki S-Cross Strong Hybrid AllGrip

Το δημοφιλές Suzuki S-Cross δεν θα μπορούσε να μη χρησιμοποιήσει και αυτό με τη σειρά του το φουλ υβριδικό σύστημα που γνωρίσαμε στο Vitara. Το δοκιμάζουμε στην τετρακίνητη εκδοχή του.

Οι Ιάπωνες ύστερα από το Vitara λανσάρισαν και τη φουλ υβριδική έκδοση του Suzuki S-Cross, η οποία επίσης φέρει το διακριτικό «Strong Hybrid». Tι σημαίνει αυτό;

Σημαίνει πως κάτω από το καπό αυτού του S-Cross έχουμε έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα Dualjet 1,5 lt, ο οποίος αποδίδει 102 PS με 138 Nm στις 4.400 rpm. Διαθέτει διπλά μπεκ ψεκασμού καυσίμου (άμεσου και έμμεσου), πολύ υψηλή συμπίεση (13:1) και νέο χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής από το σύστημα VVT. Στην ουσία είναι το επόμενο βήμα του μοτέρ με κωδικό K15B που φορά το Jimny.

Suzuki S-Cross Strong Hybrid AllGrip/Photo credit Drive Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Εδώ έρχονται οι επιταγές των καιρών να προσθέσουν έναν κόμπακτ, ελαφρύ ηλεκτροκινητήρα (MGU) που αποδίδει 33 PS με 60 Nm, ένα 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (AGS, με αυτοματοποιημένο συμπλέκτη) και μια αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου με τάση 140V.

Στη... σούμα, η συνδυαστική ισχύς του συστήματος φθάνει τους 116 PS. Το ηλεκτρικό μοτέρ παίρνει ζωή είτε με ρεύμα απευθείας από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης είτε από την μπαταρία που έχει ενεργειακή χωρητικότητα 840 Wh. Αυτή φορτίζεται ή από τον θερμικό κινητήρα ή από το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας που ενεργοποιείται όταν πατάς το φρένο ή σηκώνεις το πόδι από το γκάζι.

Από εκεί και μετά, ανάλογα με το στιλ οδήγησης και αν είσαι ευγενικός με το δεξί πεντάλ, το φουλ υβριδικό S-Cross μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητα έως και 60 km/h και για απόσταση έως 4,5 km. Με μια πρώτη ματιά δεν είναι και κάτι το εντυπωσιακό. Όμως στην καθημερινότητα μέσα στην πόλη, αν κινηθείς συντηρητικά, μπορεί να πετύχεις κατανάλωση πολύ κοντά σε αυτήν που υπόσχεται η εταιρεία και που είναι 4,9 lt/100 km.

Suzuki S-Cross Strong Hybrid AllGrip/Photo credit Drive Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Την ίδια στιγμή, το υβριδικό σύστημα μπορεί να σβήσει τον θερμικό κινητήρα με ταχύτητα έως και 80 km/h, θέτοντάς τον σε λειτουργία coasting. Ταυτόχρονα κρατάει ανενεργό τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και κατά τη διαδικασία της επιβράδυνσης -φορτίζοντας έτσι τις μπαταρίες- σε περίπτωση που κινείσαι με ταχύτητα μέχρι 135 km/h.

Όλα αυτά μεταφράζονται σε μέση κατανάλωση της τάξης των 6,8 lt/100 km που είδαμε στη διάρκεια της δοκιμής μας. Μπορεί να μην φτάνει τα 5,8 lt/100 km που υπόσχεται το εργοστάσιο, είναι όμως από τις καλύτερες στην κατηγορία. Επιπλέον, η εκπομπή CO2 περιορίζεται στα 131 g/km για την τετρακίνητη έκδοση που δοκιμάζουμε και στα 118 gr/km για την προσθιοκίνητη.

Suzuki S-Cross Strong Hybrid AllGrip/Photo credit Drive Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις, το φουλ υβριδικό Suzuki S-Cross που ζυγίζει 1.435 kg επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 13,5" και πετυχαίνει τελική ταχύτητα της τάξης των 175 km/h.

Πριν περάσουμε στα του δρόμου, να πούμε πως το τίμημα για τον πλήρη εξυβριδισμό του S-Cross είναι κυρίως ο μικρότερος χώρος αποσκευών, καθώς κάτω από το πάτωμά του έπρεπε να τοποθετηθούν οι μπαταρίες. Έτσι, ο χώρος αποσκευών στο S-Cross Strong Hybrid είναι από 293-1.111 lt, όταν στην εκδοχή mild hybrid κυμαίνεται μεταξύ 430-1.230 lt. Επίσης μειώνεται και η ικανότητα ρυμούλκησης τρέιλερ, ωστόσο σε κάθε περίπτωση οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες δεν έχουν αλλάξει. 

Ο οδηγός και οι επιβάτες του φουλ υβριδικού Suzuki S-Cross δεν θα βρουν και μεγάλες διαφορές στην καμπίνα. Η θέση οδήγησης προσφέρει καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις που στην περίπτωση της δοκιμής μας επικουρείται από την ύπαρξη κάμερας 360 μοιρών που βοηθά στους ελιγμούς. 

Suzuki S-Cross Strong Hybrid AllGrip/Photo credit Drive Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Όπως είπαμε και παραπάνω, η έκδοση Stong Hybrid του S-Cross προσφέρεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, ανεξάρτητα εάν μιλάμε για την τετρακίνητη ή τη δικίνητη έκδοση. Στην πρώτη περίπτωση υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά προγράμματα διαχείρισης της τετρακίνησης: Auto, Sport, Snow και Lock. Να σημειώσουμε πως το σύστημα λειτουργεί μηχανικά με πολύδισκο συμπλέκτη και δεν είναι ηλεκτρικό, δηλαδή με ξεχωριστό ηλεκτροκινητήρα για τους πίσω τροχούς.

Υπακούοντας στις επιταγές των καιρών, το S-Cross προσφέρει ό,τι πιο σύγχρονο στον τομέα της συνδεσιμότητας. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια οθόνη αφής 9” με το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης και συμβατότητα με Android Auto/Apple CarPlay. Μια μικρότερη έγχρωμη οθόνη 4,2” βρίσκεται στον πίνακα οργάνων και παρέχει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός, καθώς και απεικόνιση σε πραγματικό χρόνο της λειτουργίας του υβριδικού συστήματος (θερμικό μοτέρ, ηλεκτρικό, ανάκτηση ενέργειας κ.ά.).

Suzuki S-Cross Strong Hybrid AllGrip/Photo credit Drive Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Οι 116 PS του φουλ υβριδικού S-Cross εξασφαλίζουν αξιοπρεπείς επιδόσεις αλλά και απροβλημάτιστη κίνηση, τόσο στο αστικό περιβάλλον όσο και εκτός αυτού. Στην πόλη οι κόμπακτ διαστάσεις, το ελαφρύ και γρήγορο τιμόνι αλλά κυρίως το αυτόματο κιβώτιο προσφέρουν άνετες μετακινήσεις. Αν πιέσεις βαθιά το δεξί πεντάλ θα αντιληφθείς τον ήχο του υβριδικού συστήματος να παρεισφρέει στην καμπίνα, κάτι το οποίο δεν είναι και τόσο ευχάριστο.

Επίσης υπάρχει μια μικρή αλλά αισθητή υστέρηση απόκρισης του αυτόματου κιβωτίου όταν δίνεις εντολή να ανέβει ο ρυθμός, που δεν αντισταθμίζεται στο 100% από την ύπαρξη του ηλεκτροκινητήρα. Η μόνη λύση για να την προσπεράσεις είναι να επιλέξεις την χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου. Τότε η αλλαγή των σχέσεων γίνεται σημαντικά πιο γρήγορα.

Κατά τα λοιπά, θετικά είναι τα σχόλιά μας για την οδική συμπεριφορά με τα ενισχυμένα γόνατα εμπρός και τις νέες ρυθμίσεις στον πίσω άξονα να δίνουν ένα σύνολο που πατά καλά στο δρόμο. Το αυτοκίνητο δεν γέρνει υπερβολικά και φροντίζει οι όποιες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων να μην ταλαιπωρούν τους επιβάτες.

Suzuki S-Cross Strong Hybrid AllGrip/Photo credit Drive Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Στις εκτός ασφάλτου μετακινήσεις, το σύστημα AllGrip αποδεικνύεται πολύτιμος αρωγός. Θα σου προσφέρει την πρόσφυση που χρειάζεσαι εκεί που το οδόστρωμα είναι σαθρό ή γλιστερό, θα εμπνεύσει σιγουριά και θα σου εξασφαλίσει ότι θα περάσεις από σημεία που με την προσθιοκίνητη έκδοση θα έκανες σίγουρα αναστροφή.

Τέλος, πρέπει να αναφερθούμε και στο πακέτο Safety Support. Πρόκειται για μια πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης της Suzuki που προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες ένα κουκούλι προστασίας και ασφάλειας, από τα πληρέστερα της κατηγορίας.

Με τιμή που ξεκινά από τις €31.880 για την έκδοση GL και φτάνει τις €35.680 για την έκδοση GLX Sunroof, το φουλ υβριδικό τετρακίνητο Suzuki S-Cross είναι σαφώς ακριβότερο από τις αντίστοιχες Mild Hybrid (€27.880 και €31.580). Όμως δεν υπάρχει φτηνότερο τετρακίνητο υβριδικό στη κατηγορία των C-SUV. Ανάλογα δε με τη χρήση, η χαμηλότερη κατανάλωση και η μικρότερη επιβάρυνση με τέλη κυκλοφορίας (το προσθιοκίνητο έχει μηδενικά) θα ισοσκελίσουν μεσομακροπρόθεσμα την υψηλότερη τιμή.

Ανεξαρτήτως χρημάτων πάντως, το Suzuki S-Cross Strong Hybrid είναι ένα σύγχρονο κόμπακτ SUV που μπορεί να καλύψει σχεδόν ιδανικά τις ανάγκες μιας μέσης οικογένειας.

Suzuki S-Cross Strong Hybrid AllGrip
Τι λέει το DRIVE
Η πλήρως υβριδική έκδοση ενός πολύ αξιόμαχου κόμπακτ SUV κοστίζει αισθητά περισσότερα από την Mild Hybrid εκδοχή, ως αντάλλαγμα για το χαμηλότερο κόστος χρήσης και την ακόμα πιο "πράσινη" προσέγγισή του.
Τιμήαπό €31.880 (€29.180 το 2WD)
  
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤεχνολογίαHEV, κινητήρας βενζίνης 1.462 cc, i4, 16v, 2ΕΕΚ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, 102 PS/6.000 rpm, 138 Nm/4.400 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ (MGU) 33 PS, 60 Nm, αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 140V, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων (με αυτοματοποιημένο συμπλέκτη)
Συνδυαστική απόδοση116 PS
Διαστάσεις4.175 x 1.772 x 1.610 mm
Χώρος αποσκευών293 lt
Βάρος1.435 kg
  
Επιδόσεις 
0-100 km/h13,5" 
  
Τελική ταχύτητα175 km/h
Μέση κατανάλωση*6,8 lt/100 km 
  
Εκπομπές CO2131 g/km
*Μετρήσεις DRIVE.  
  
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube