Test drive: Suzuki Ignis 1.2 DualJet 2WD

H Suzuki αποδεικνύει και πάλι ότι ξέρει να φτιάχνει ενδιαφέροντα μικρά αυτοκίνητα, αυτή τη φορά δια της crossover οδού.

Ως ένα μοντέλο με διαστάσεις αυτοκινήτου πόλης και χαρακτήρα crossover, το σύγχρονο Ignis είναι σίγουρη επιτυχία. Κι αυτό δεν ισχύει μόνο για την τετρακίνητη έκδοση, αλλά και για τη δικινητη της δοκιμής.

Οι δυο τους ταυτίζονται απόλυτα στο μάτι, ακόμα και στα 18 cm απόστασης από το έδαφος. Με μήκος 3,7 m, πλάτος 1,69 m και ύψος 1,6 m η ευελιξία είναι εγγυημένη, ενώ τα φαρδιά -για τα μέτρα των αυτοκινήτων πόλης- μετατρόχια, προσθέτουν δυναμισμό στην εικόνα του. Τη βασική διαφορά πάντως τη δείχνει η ζυγαριά: Στα 850 kg η δικίνητη έκδοση είναι 70 ελαφρύτερη από την τετρακίνητη. Κερδισμένος από αυτό είναι κυρίως ο ατμοσφαιρικός 1.200άρης κινητήρας DualJet που αποδίδει 90 ίππους κι εκπέμπει 104 g CO2/km. Με χαλαρό ρυθμό καίει κάτω από 5 lt/100 km και κατά μέσο όρο 5,4, περίπου 8% κάτω από την τετρακίνητη έκδοση. Ακόμα κι έτσι, ένα μεγαλύτερο ρεζερβουάρ από το υπάρχον 32άρι θα ήταν καλοδεχούμενο.

Ο 4κύλινδρος κινητήρας είναι ραφιναρισμένος, με ζωντανή απόκριση κι εύστροφη διάθεση, όχι όμως πολλή ροπή στο μεσαίο φάσμα. Ευτυχώς το πανάλαφρο αμάξωμα σημαίνει ότι μπορείς να κρατάς τις στροφές και το θόρυβο πολύ χαμηλά. Εάν πάλι τη ζητήσεις, η δύναμη δεν λείπει: Το δικίνητο Ignis έγραψε 0-100 km/h σε 9,9” και 0-400 m σε 17,1”! Σε σύγκριση με το τετρακίνητο που έχει πιο κοντό βήμα υπερέχει ουσιαστικά ύστερα από τα 90 km/h, ενώ οι ρεπρίζ εντυπωσιάζουν λιγότερο, αλλά παραμένουν σβέλτες για τη μικρή κατηγορία. Από την άλλη, τα 41,3 m για τα 100-0 km/h είναι μια μέτρια απόσταση ακινητοποίησης που συνοδεύεται από αντίστοιχη αίσθηση στο πεντάλ και ευαισθησία στην κόπωση.

Η ευχρηστία και η ευκολία στην οδήγηση όμως είναι κορυφαίες, με ποιοτική αίσθηση σε όλα τα χειριστήρια και άριστο λεβιέ στο 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Επιπρόσθετα, η ανάρτηση ελέγχει σωστά το αμάξωμα παρά τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος και είναι πιο άνετη από των τετρακίνητων εκδόσεων, καθότι εδώ ο πίσω άξονας είναι ημιάκαμπτος και όχι άκαμπτος. Γι’ αυτό και διαχειρίζεται πολύ καλύτερα τις εγκάρσιες ανωμαλίες. Το Ignis εμπνέει εμπιστοσύνη στη σβέλτη οδήγηση και η μόνη παρατήρηση αφορά στο σπινάρισμα του εσωτερικού στη στροφή εμπρός τροχού. Είναι κάτι που δεν παρατηρήσαμε στην τετρακίνητη έκδοση, μα δεν προβληματίζει.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Suzuki Ignis 1.2 DualJet AllGrip

Τη θετικότατη εικόνα του νέου μικρού Suzuki, ολοκληρώνει ιδανικά μια καμπίνα με σχεδίαση που σε κερδίζει αμέσως και ευρυχωρία που ενθουσιάζει. Ο διαθέσιμος χώρος είναι εντυπωσιακός και σίγουρα επαρκής για τέσσερις ενηλίκους, ενώ άκρως κολακευτικό για την κατηγορία είναι το πορτμπαγκάζ των 267 lt. Συστήνουμε ανεπιφύλακτα τις 4θέσιες εκδόσεις, για πίσω κάθισμα με δύο μέρη που σύρονται και αναδιπλώνονται ανεξάρτητα. Χώροι για μικροπράγματα και μπουκάλια υπάρχουν ακόμα και για τους πίσω, ενώ η θέση οδήγησης βολεύει τους πάντες παρά την απουσία τηλεσκοπικής ρύθμισης στο τιμόνι. Όλα αυτά δημιουργούν τελικά μια πολύ ευχάριστη αίσθηση που επισκιάζει σαφώς τη μέτρια εικόνα σε πλαστικά και ηχομόνωση, καθώς και την όχι πολύ στιβαρή κονσόλα δαπέδου.

Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 11.530 ευρώ της έκδοση GL, τιμή που χωρίς να είναι χαμηλή υποστηρίζεται σωστά από ένα εύστοχο μικρό αυτοκίνητο με τη σφραγίδα «made in Japan» και κανέναν άμεσο ανταγωνιστή στη χώρα μας αυτή τη στιγμή. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει πλήρες πακέτο ασφάλειας, κλιματισμό και σύστημα bluetooth, όμως αξίζει το επιπλέον χιλιάρικο της GL+, με επιπλέον συρόμενο πίσω κάθισμα, οθόνη αφής, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και τροχούς 16 ιντσών με ζάντες αλουμινίου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέο Suzuki Ignis: Η τιμή, ο αναλυτικός εξοπλισμός και τα τεχνικά χαρακτηριστικά όλων των εκδόσεων

Υπάρχει και η έκδοση GLX στα 14.280 ευρώ, με στάνταρ μέχρι συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος, αποφυγής ακούσιας αλλαγής λωρίδας και πλοήγησης. Εάν φτάσεις μέχρι εκεί δεν θα το μετανιώσεις, αρκεί να γνωρίζεις ότι με 14.030 ευρώ παίρνεις την τετρακίνητη GL+. Διαλέγεις και παίρνεις ανάλογα με τις ανάγκες σου.

Τι λέει το DRIVE
Ένα ταλαντούχο μικρό που προσφέρει μεγάλες δόσεις πρακτικότητας και συνολικής ευχρηστίας χωρίς υπερβολική τιμή. Σε σχέση με το τετρακίνητο ανταλλάσσει την έξτρα πρόσφυση με περισσότερη άνεση.
Τιμή Από € 11.530
Τεχνολογία Βενζίνη, 1.242 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, 90 PS/6.000 rpm, 12,2 kgm/4.400 rpm, κίνηση στους εμπρός τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9”
0-160 km/h 35,5”
0-400 m 17,1” @ 131,3 km/h
0-1.000 m 32,1” @ 155,2 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,2”
50-80 km/h (3η) 5,2”
80-110 km/h (3η) 5,7”
80-110 km/h (4η) 9,4”
80-110 km/h (5η) 14,6”
110-140 km/h (4η) 12,8”
110-140 km/h (5η) 29,3”
Φρένα 100-0 km/h 41,3 m
Τελική ταχύτητα 170 km/h
Μέση κατανάλωση 5,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2104 g/km
Διαστάσεις 3.700 x 1.660 (έκδοση GL)-1.690 (GL+ & GLX) x 1.595 mm
Χώρος αποσκευών 267 lt
Βάρος 850 kg
Μετρήσεις DRIVE