Test drive: Subaru Forester 2.0i e-BOXER, κλασικό Subi με μπόλικη φινέτσα

Test drive: Subaru Forester 2.0i e-BOXER, κλασικό Subi με μπόλικη φινέτσα

Σχεδόν ενάμιση χρόνο ύστερα από την λανσάρισμα του του Subaru Forester στις Ηνωμένες Πολιτείες, η ιαπωνική φίρμα παρουσίασε επιτέλους το έκτη γενιά του μοντέλου και στην Ευρώπη. Βεβαίως, χάνει σε ισχύ αλλά κερδίζει σε φινέτσα.

Το να πούμε πως η Ευρώπη δεν είναι προτεραιότητα για τη Subaru θα ήταν μάλλον επιεικές. Με ένα και μόνο ηλεκτρικό μοντέλο κι αυτό χάρη στην Toyota, και με μία περιορισμένη γκάμα (χωρίς Impreza), ο Ιάπωνας κατασκευαστής διήγε σαφώς καλύτερες εποχές στη Γηραιά Ήπειρο. 

Αν προσθέσουμε δε, την «υποχρεωτική» τετρακίνηση, το κιβώτιο CVT και τον ατμοσφαιρικό κινητήρα μπόξερ, κι ο πιο αδαής κατανοεί πως το ευρωπαϊκό μέλλον της Subaru κρέμεται από μία κλωστή.

Το γεγονός ότι η εταιρεία επιμένει και παρουσιάζει μάλιστα την ευρωπαϊκή έκδοση του νέου Subaru Forester έχει να κάνει κυρίως με τις μελλοντικές προοπτικές της. Τρία ακόμη ηλεκτρικά μοντέλα αναμένονται μέχρι το 2026 και τέσσερα επιπλέον έως το 2030 -επομένως θα ήταν παράλογο να αφήσει έκθετο τώρα το δίκτυο των αντιπροσώπων της. Υπό αυτή την έννοια, το νέο Forester λειτουργεί ως μια σφόδρα αναμενόμενη σανίδα σωτηρίας.

Με ελκυστική σχεδίαση, αγχολυτική οδική και οδηγική συμπεριφορά κι εντυπωσιακές ικανότητες σε κάθε είδους δρόμο, το Subaru Forester παραμένει ένα πολύπλευρο κι αξιόπιστο αυτοκίνητο

Test drive: Subaru Forester 2.0i e-BOXER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Σημαντική διαπίστωση ότι η ηχομόνωση έχει βελτιωθεί σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, ένα καλό σημείο για όσους οδηγούν συχνά στην εθνική και στους ανοιχτούς δρόμους της περιφέρειας.

Η έκτη γενιά του πολυχρηστικού off-roader της Subaru παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Los Angeles τον Νοέμβριο του 2023. Με την ευρωπαϊκή εκδοχή του μοντέλου, να ντεμπουτάρει στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου τον Οκτώβριο του 2024.

Οι αντιδράσεις στη νέα σχεδιαστική κατεύθυνση ήταν θετικές, παρότι τα χαρακτηριστικά του προηγούμενου Forester διατηρήθηκαν σε μεγάλο βαθμό. Η Subaru προφανώς δεν θέλησε να επέμβει καταλυτικά στο πιο «ιστορικό» μοντέλο της γκάμας της, αλλά το τροποποίησε επαρκώς έτσι ώστε να μπορούμε να μιλάμε για νέα γενιά. Παρόλα αυτά, αν το ξεψαχνίσεις, θα αντιληφθείς ότι ο σχεδιασμός του έχει πράγματι αναθεωρηθεί πλήρως, με πιο επιμηκυμένο στιλ.

Test drive: Subaru Forester 2.0i e-BOXER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Οι κλιμακωτές φωτιστικές μονάδες δίνουν μια τολμηρή φωτεινή υπογραφή, με τους LED προβολείς SRH να είναι πολύ ισχυροί και κατευθυντικοί για βέλτιστο φωτισμό. Στο προφίλ υπάρχει μια ανισορροπία με μεγάλο εμπρός πρόβολο λόγω της θέσης του μοτέρ. Υπερβολικοί οι θόλοι, με τις 18άρες ζάντες να αδυνατούν να τους γεμίσουν.

Τα εμπρός φώτα με μαύρο φόντο συνδέονται με μια λωρίδα που διατρέχει τη μάσκα και τις Πλειάδες, τον λογότυπο της φίρμας. Τα φτερά έχουν επίσης φουσκώσει για να τονίσουν την εντύπωση του πλάτους. Στο πίσω μέρος, τα φώτα συνδέονται επίσης με μια λωρίδα η οποία, σε αντίθεση με το τρεντ της εποχής, δεν φωτίζεται.

Ακόμα και το προφίλ έχει αλλάξει, χάρη σε ένα νέο ζωνάρι-μαρσπιέ, αν και το μεταξόνιο απέμεινε αμετάβλητο στα 2,67 m. Με αυτά και με αυτά, το Forester κέρδισε τρεις πόντους σε μήκος, 1,3 cm σε πλάτος, διατηρώντας το ύψος του στα 1,73 m. Όσο για τις ζάντες, υπάρχουν 18άρες στα τρία πρώτα επίπεδα εξοπλισμού και 19" στο κορυφαίο επίπεδο, Premium. Και φυσικά να μην παραλείψουμε να αναφερθούμε στην πολύ γενναιόδωρη απόσταση από το έδαφος (22 cm), που του επιτρέπει να αντιμετωπίζει απαιτητικές προκλήσεις.

Test drive: Subaru Forester 2.0i e-BOXER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Τα κακοτράχαλα τερέν αποτελούν μια τυπικότητα για το Forester. Σε κάθε περίπτωση, το συμμετρικό σύστημα τετρακίνησης της Subaru παραμένει εξίσου αποτελεσματικό κι έχει αποδείξει την αξία του όλα αυτά τα χρόνια. Με καλά λάστιχα, δεν υπάρχουν πολλά που θα μπορέσουν να το σταματήσουν.

Η σημαντικότερη διαφορά σε σχέση με την αμερικανική έκδοση εντοπίζεται κάτω από το καπό: Αντί λοιπόν για τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 2,5 λίτρων, στην Ευρώπη η Subaru γέμισε το μηχανοστάσιο με τον γνωστό μας 2.0 e-Boxer -ελαφρώς προσαρμοσμένο έτσι ώστε να συμμορφώνεται με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς CO₂. Ένα μοτέρ οριζόντιας διάταξης με ήπια υβριδική τεχνολογία κι έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα (16,7 PS και 66 Nm) ενσωματωμένο στο κιβώτιο CVT, για μείωση της κατανάλωσης και βελτίωση της επιτάχυνσης. 

To μοτεράκι αυτό αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 0,57 kWh, η οποία επαναφορτίζεται κατά την οδήγηση και επιτρέπει ακόμη και πολύ περιστασιακή ηλεκτρική πρόωση. Σύμφωνα με τη Subaru, αυτό είναι το πρώτο σύστημα του είδους στην αγορά, αλλά αυτό δεν είναι ακριβές. Οι ήπια υβριδικοί κινητήρες του Ομίλου Stellantis προσφέρουν ήδη αυτό το χαρακτηριστικό και μάλιστα με πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα.

Test drive: Subaru Forester 2.0i e-BOXER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Όπως και στο Crosstrek λοιπόν, η ισχύς μειώθηκε από 150 σε 136 ίππους για λόγους εκπομπών. Το detuning αυτό προφανώς κι είχε συνέπεια την άμβλυνση των επιδόσεων. Κατά συνέπεια, το Forester χρειάζεται πλέον 12,2 δευτερόλεπτα για το σπριντ των 0-100 km/h αντί για 11,8 δευτερόλεπτα που χρειαζόταν στο προηγούμενο μοντέλο. Που φυσικά όπως θα αναλύσουμε παρακάτω, ελάχιστα ενδιαφέρει τον δυνητικό καταναλωτή που θα επιλέξει το Forester. Γι’ αυτόν, σημαντικότερο είναι ότι η ικανότητα ρυμούλκησης των 1.870 κιλών παρέμεινε αμετάβλητη. 

Αν υπάρχει κάτι να του προσάψουμε, αυτό θα αφορούσε την κίνηση στην εθνική και στους ανοιχτούς δρόμους της περιφέρειας. Εκεί το ψηλό και κατά συνέπεια αντιαεροδυναμικό Forester, με τον ατμοσφαιρικό μπόξερ να μην ροπιάζει κάτω από τις 3.000 rpm, δεν διευκολύνεται τις ρεπρίζ που καταλήγουν σε αργές και θορυβώδεις.

Test drive: Subaru Forester 2.0i e-BOXER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ο δίλιτρος μπόξερ συνδυάζεται με το Lineartronic, το CVT που μας είναι ιδιαίτερα οικείο. Το μοτέρ, λίγο τραχύ στη λειτουργία του, αποδίδει ό,τι χρειάζεται για να πας από το σημείο Α στο σημείο Β. Το πρόβλημα είναι ότι η μέτρια ροπή αποδίδεται στη μέγιστη τιμή της στις 4.000 rpm, αναγκάζοντας το CVT να ανεβάζει τις στροφές του κινητήρα όταν απαιτείς μπόλικο φορτίο.

Το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο CVT είναι ο κύριος ένοχος για τον θόρυβο στο εσωτερικό. Και δεν το λέμε για κακό αυτή τη φορά! Ανεβάζοντας αρκετά γρήγορα τις στροφές του κινητήρα, βελτιώνει την απόκριση του γκαζιού και παράλληλα αντισταθμίζει την έλλειψη ροπής χαμηλά. Σε μια εποχή που πολλά αυτόματα κιβώτια με μετατροπέα ροπής ή αυτοματοποιημένα διπλού συμπλέκτη επιδιώκουν να διατηρούν το μοτέρ σε χαμηλές στροφές για να μειώσουν την κατανάλωση, το νέο Subaru Forester προσφέρει μια φυσική κι ευχάριστα αναλογική οδήγηση.

Την ίδια φυσική αίσθηση απολαμβάνεις και στο τιμόνι που κάθεται ωραία στο χέρι με τέλειο set-up σε συνέπεια και ακρίβεια. Προφανώς το 10% πιο άκαμπτο πλαίσιο, χάρη στην προσθήκη πρόσθετων ενισχύσεων, έχει παίξει εδώ τον ρόλο του. Το Forester λοιπόν το πλασάρεις εύκολα στις στροφές, με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες να σε βοηθούν τα μέγιστα. Συστατικό-κατατεθέν του Forester, τομέας που κατά πλειονότητα υπολείπεται σημαντικά ο σύγχρονος ανταγωνισμός -αν όχι όλη η αυτοκινητοβιομηχανία.

Test drive: Subaru Forester 2.0i e-BOXER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η ανάρτηση του Forester σιδερώνει ό,τι πατούν τα λάστιχα. Με έναν τρόπο ενδοτικό και αθόρυβο που μπορεί να σε παραπλανήσει για το πόσο σκληρό είναι το τερέν. 

Έχοντας τη δυνατότητα άμεσης σύγκρισης με το απελθόν μοντέλο, μιας και το έχουμε οδηγήσει σε όλες τις συνθήκες (ακόμη και στο 18ο DRIVE Trophy στην Κρήτη), μπορούμε να πούμε πως οι τιμές NVH (Noise, Vibrations and Harshness - Θόρυβος, Δονήσεις και Τραχύτητα) είναι αισθητά βελτιωμένες. Όπως και ο αεροδυναμικός θόρυβος σε υψηλή ταχύτητα. Παράλληλα έχει βελτιωθεί και η άνεση των καθισμάτων. 

Ο μανιτζέβελος χαρακτήρας του Forester το καθιστά όμως ιδιαίτερα ικανό και στις απαιτητικές διαδρομές εκτός ασφάλτου -ακόμα και σε μαλακή άμμο. Αυτό πιστώνεται βεβαίως στην μόνιμη συμμετρική τετρακίνηση και το X-Mode διπλής λειτουργίας (παρέχει επιπλέον ρυθμίσεις για χιόνι και λάσπη -δεν βρήκαμε τέτοια καλοκαιριάτικα) με το βελτιωμένο λογισμικό. Συνδυασμός ο οποίος ακόμη και με all-season λάστιχα, επιδεικνύει εντυπωσιακές δυνατότητες ελκτικής πρόσφυσης.

Test drive: Subaru Forester 2.0i e-BOXER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Με 22 πόντους ελάχιστη απόδοση από το έδαφος, η προσοχή σου περισσότερο χρειάζεται να είναι στην προσέγγιση όπου η γωνία της είναι 19o. Αναμενόμενα πιο εύκολη η αναχώρηση με 25ο.

Ακόμα και όταν κάνεις όπισθεν, εξ ου και το παρατσούκλι «κολιμπρί». Με το Hill Descend Control δε, μπορείς να ξεχάσεις εντελώς τα πεντάλ σε κατηφορικό τερέν, διατηρώντας τέλεια τη χαμηλή ταχύτητα, και να επικεντρωθείς αποκλειστικά στο τιμόνι. Συνοψίζοντας, το Forester περνά με φινέτσα εμπόδια που θα σταματούσαν πολλά «μοντέρνα» -κατ’ όνομα- SUV.

Όσοι είναι εξοικειωμένοι με τα ιαπωνικά αυτοκίνητα γνωρίζουν ότι γενικότερα σχεδιάζονται με γνώμονα το δέον και το χρηστικό. Χωρίς να κολλάνε σε φανταχτερές ή περιττές και ακριβές σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Ακριβώς με αυτή τη φιλοσοφία (ανα)σχεδιάστηκε η καμπίνα του νέου Forester. Ένα εσωτερικό που τώρα υιοθετεί πολύ πιο πρακτικό στιλ από του προηγούμενου μοντέλου.

Test drive: Subaru Forester 2.0i e-BOXER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το μεγάλο νέο είναι το ολοκαίνουργιο εσωτερικό που συντίθεται από πολύ αξιοπρεπή υλικά που δίνουν έμφαση στην ανθεκτικότητα παρά στην πολυτέλεια. Το νέο ταμπλό ενσωματώνει νέες λειτουργίες και διακόπτες, με κυρίαρχη μια κεντρική οθόνη 11,6 ιντσών που πλέον (κι επιτέλους) λειτουργεί με Apple CarPlay και Android Auto. Η Subaru έλαβε σοβαρά υπόψη τα παράπονα των αγοραστών που δεν τους αρέσουν οι οθόνες αφής. Οπότε υπάρχουν ξεχωριστά κουμπιά για το ηχοσύστημα και τον κλιματισμό, και τα εικονίδια στην οθόνη είναι αρκετά μεγάλα για να είναι εύκολα στη χρήση. Τέλειος ο μηχανικός λεβιές του σασμάν. Μας είχε λείψει αυτή η αίσθηση...

Μάλιστα, στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η μεγάλη κάθετη οθόνη Full HD με διαγώνιο 11,6 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Infotainment που δίνει πλέον πρόσβαση στο σύστημα Multi-View, το οποίο συνδυάζει εικόνες από τέσσερις κάμερες για να προσφέρει τρισδιάστατη πανοραμική εικόνα. Πολύ χρήσιμο για την ανίχνευση κρυφών εμποδίων στα τυφλά σημεία, είτε στην αστική ζούγκλα είτε έξω από αυτήν. Ευτυχώς, η πανοραμική ορατότητα είναι εξασφαλισμένη ακόμα και χωρίς τις κάμερες, χάρη στα μεγάλα παράθυρα -χαρακτηριστικό γνώρισμα κάθε Forester.

Ενώ η κεντρική οθόνη έχει μεγαλώσει σημαντικά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του Forester, δεν σημαίνει ότι είναι απαραίτητα και πιο μοντέρνα. Τα εικονίδια και τα γραφικά θυμίζουν ακόμα αυτά των smartphone μια δεκαετία πίσω και με παρόμοιο επίπεδο απόκρισης! Επίσης, δεν είναι όλα τα μενού διαισθητικά και πρέπει να πάρεις τα μάτια από τον δρόμο για να απενεργοποιήσεις την προειδοποίηση ταχύτητας -κάτι που προκαλεί ακόμη περισσότερες ηχητικές προειδοποιήσεις από το μόνιτορ παρακολούθησης του οδηγού. Τα καλά νέα είναι ότι το ασύρματο Android Auto και Apple CarPlay είναι πλέον στάνταρ.

Test drive: Subaru Forester 2.0i e-BOXER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Με το Forester έκτης γενιάς, η Subaru είχε μια μοναδική ευκαιρία περάσει σε ψηφιακό πίνακα οργάνων. Δεν το επέλεξε. Οπότε, βρισκόμαστε εμπρός στα ίδια όργανα με το προηγούμενο μοντέλο Αναμφισβήτητα είναι ευανάγνωστα και ο ενσωματωμένος υπολογιστής σου δίνει τις απαραίτητες πληροφορίες, αλλά και βρίσκεται πολύ μακριά από τον ανταγωνισμό.

Η κεντρική οθόνη συνοδεύεται από ένα καντράν που συντίθεται από δύο κλασικά αναλογικά «μάτια», ταχύμετρο και στροφόμετρο, που τα χωρίζει μια έγχρωμη οθόνη LCD των 4,2”. 

Επιπλέον, υπάρχει, τιμόνι κατάλληλου μεγέθους και ο παραδοσιακός μηχανικός λεβιές για τον έλεγχο του αυτόματου σασμάν CVT. Η Subaru εστιάζοντας στην εργονομία, έχει διατηρήσει τα φυσικά κουμπιά για τον έλεγχο του κλιματισμού, το ξεθάμπωμα και την ένταση του ήχου. Το τιμόνι διαθέτει επίσης πολλά φυσικά κουμπιά με σαφή σήμανση.

Test drive: Subaru Forester 2.0i e-BOXER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στο ίδιο μήκος κύματος με τα όργανα ελέγχουν βρίσκεται και το τιμόνι. Τα κουμπιά είναι πολλά, με τη σήμανσή τους όμως ευδιάκριτη και απόλυτα κατανοητή. Η κάτω παλέτα στο αριστερό μπράτσο, με τη σήμανση [S] και [I], είναι το Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE). Που προσαρμόζει την απόκριση του κινητήρα είτε στη λειτουργία Intelligent [I] για οικονομία είτε στη λειτουργία Sport [S] για σπορ οδήγηση. Η αλήθεια είναι ότι δεν καταλάβαμε και μεγάλη διαφορά. 

Εδώ να σημειώσουμε ότι η Subaru έχει εξελίξει περαιτέρω το σύστημα των ADAS, Eyesight, με την προσθήκη νέων λειτουργιών: Έξυπνος περιοριστής ταχύτητας με βάση την αναγνώριση οδικών σημάτων, βελτιωμένη πρόληψη συγκρούσεων με αυτόματο φρενάρισμα για εγκάρσια κυκλοφορία (και πίσω) κι ένα σύστημα σταδιακού φρεναρίσματος σε περίπτωση αδιαθεσίας του οδηγού.

Τα υλικά που χρησιμοποιούνται στο εσωτερικό του νέου Forester δεν κομπορρημονούν για premium ποιότητα, αλλά το συνολικό πακέτο, φινίρισμα και συναρμολόγηση, δείχνει στιβαρό πείθοντάς σε ότι θα αντέξει στον χρόνο και στις κακουχίες. Επιπλέον, υπάρχουν πρακτικά χαρακτηριστικά όπως θήκη για γυαλιά ηλίου ενσωματωμένη στην οροφή, συρόμενες επεκτάσεις για τα σκιάδια και επαγωγικός φορτιστής για smartphone στην κεντρική κονσόλα, κάτω από τις θύρες USB A και C... Ναι υπάρχει και USB A και δεν ψάχνεις πού στο καλό έβαλες το καλώδιο C to C για να φορτίσεις το τηλέφωνο. Ή να συνδέσεις το παλιό σου iPod.

Test drive: Subaru Forester 2.0i e-BOXER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η καμπίνα παραμένει ευρύχωρη και μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις ενηλίκους με μεγάλη άνεση. Ο χώρος για το κεφάλι και τα πόδια είναι άψογος και, σε αντίθεση με πολλά σύγχρονα μοντέλα, η μεγάλη περιμετρική γυάλινη επιφάνεια προσφέρει εξαιρετική ορατότητα.

Παρά το μάλλον μέτριο μεταξόνιο των 2,67 m, η καμπίνα του νέου Forester προσφέρει άφθονο χώρο! Τα εμπρός και πίσω καθίσματα προσφέρουν εξαιρετικό επίπεδο άνεσης και τα εμπρός είναι ακόμη και θερμαινόμενα από το βασικό επίπεδο εξοπλισμού! Στο ψηλότερο επίπεδο Premium είναι και τα πίσω.

Το πορτμπαγκάζ είναι επίσης ευρύχωρο, με όγκο που κυμαίνεται από 508 έως 1.731 λίτρα όταν τα πίσω καθίσματα είναι αναδιπλωμένα (1/3-2/3). Κι αν θέλεις να ρυμουλκήσεις ένα τρέιλερ ή τροχόσπιτο, το νέο Forester μπορεί να τραβήξει έως και 1.870 κιλά!

Test drive: Subaru Forester 2.0i e-BOXER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στο πορτμπαγκάζ, ο όγκος φόρτωσης με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους ανέρχεται στα 503 lt, μια σωστή χωρητικότητα. Σε απόλυτους αριθμούς, το Forester χάνει στην 5θέσια διάταξη από τoυς κορυφαίους της κατηγορίας στον τομέα, Toyota RAV4 και Honda CR-V, με 580 και 588 lt αντίστοιχα. Αλλά τα ξεπερνά με τα καθίσματα διπλωμένα, με 1.731 lt έναντι 1.690 και 1.643 lt.

Αναμενόμενα, για ένα τόσο ειδικό αυτοκίνητο, με symmetrical AWD, CVT, πλήρη σουίτα ADAS και κατασκευασμένο στην Ιαπωνία, η τιμή ξεκινά ψηλά. H κάθε άλλο παρά βασική στην ουσία της, έκδοση Free ξεκινά από σχεδόν 46 χιλιάρικα για να κορυφωθεί στην έκδοση Premium, στα 54. Δείτε στο συνημμένο αρχείο τον αναλυτικό φύλλο εξοπλισμού και την τιμή για κάθε έκδοση.

Ακριβό; Ναι! Μπορείς να βρεις κάτι ανάλογα ικανό και με εκλεπτυσμένη λειτουργία σε όλα τα τερέν στα ίδια χρήματα; Όχι!

Στο «διά ταύτα» δεν θα λέγαμε πως η εξέλιξη της έκτης γενιάς του Forester είναι ριζοσπαστική. Εκείνο που συμβαίνει είναι ότι η Subaru βελτίωσε έναν δοκιμασμένο και επιτυχημένο τύπο αυτοκινήτου της γκάμας της. Με πιο ελκυστική σχεδίαση, πιο ήρεμη οδική και οδηγική συμπεριφορά και εντυπωσιακές ικανότητες σε κάθε είδους δρόμο, το Forester παραμένει ένα πολύπλευρο και αξιόπιστο αυτοκίνητο. Με εκείνον τον κλασικό, τον «παλιομοδίτικο» τρόπο που τόσο μας αρέσει. Και που λείπει από τη συντριπτική πλειονότητα των σημερινών αυτοκινήτων…

Test drive: Subaru Forester 2.0i e-BOXER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στον δρόμο, όσοι έχουν οδηγήσει το προηγούμενο μοντέλο θα βρουν την οδήγηση πολύ παρόμοια και σαφώς πιο στιλβωμένη. Δεν πρόκειται για μομφή, το αντίθετο μάλιστα. Χάρη στην άνετη ανάρτηση που απορροφά καλά τις ανωμαλίες χωρίς να είναι πολύ μαλακή, το Forester αποδεικνύεται ισορροπημένο και ασφαλές σε οποιαδήποτε ασφάλτινη διαδρομή.

Μοναδικά του μειονεκτήματα, η έλλειψη ζωντάνιας λόγω του νυσταλέου κινητήρα e-Boxer και του κιβωτίου CVT που όμως ευνοεί κι επικουρεί τα μέγιστα την αγχολυτική οδήγηση.

Αν αυτή η ραθυμία και η αναμενόμενα τσιμπημένη κατανάλωση που στα χέρια μας δεν έπεσε κάτω από τα 10,2 lt/100 km δεν σε ενοχλούν, στο πρόσωπο του νέου Forester θα βρεις έναν πιστό και πολυχρηστικό σύντροφο. Και μάλιστα με εγγύηση οκτώ ετών χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων και μια αντιπροσωπία, τις Πλειάδες Motors, μειλίχια και οικογενειακή, οικεία και προσηνή στη μικρή, φανατική κοινωνία των κατόχων Subi.

Subaru Forester 2.0i e-BOXER

Τι λέει το DRIVEΠιο μοντέρνο, πιο άνετο ειδικά στην εθνική, λειτουργικά πιο φινετσάτο, φυσικό στην οδήγηση και με σπάνιες δυνατότητες εκτός ασφάλτου. Πρόκειται όμως για ομφαλοσκόπηση! Η Subaru έφτιαξε ένα Forester για τους φαν αυτού του Subi, αγνοώντας ότι η υπόλοιπη η αγορά θέλει σύγχρονα τούρμπο, υβριδισμό και συνδεσιμότητα.
Τιμή  Από €45.920
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαMHEV, ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας μπόξερ, 1.995 cc, i4, 16v, δύο ΕΕΚ σε κάθε πλευρά, ήπια υβριδικό σύστημα 48V, ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη 16,7 PS/66 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 0,57 kWh, τετρακίνηση με ενεργό κατανομή ροπής, αυτόματο κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης Lineartronic
Απόδοση 136 PS/5.600 rpm, 182 Nm/4.000rpm
Διαστάσεις4.670 x 1.830 x 1.730 mm
Χώρος αποσκευών508-1.731 lt
Βάρος1.717 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h12,2" 
Τελική ταχύτητα188 km/h
Μέση κατανάλωση*10,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2183 g/km
*Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube