Test drive: Subaru Forester 2.0D CVT

Test drive: Subaru Forester 2.0D CVT

Οι πιο σύγχρονες εξελίξεις σχετικά με το Forester, έχουν να κάνουν με το νέο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης Lineartronic.

Βασιζόμενο στην ιδιαιτερότητα των επίπεδων κινητήρων και της «αντρικής» τετρακίνησης, το Forester ξεκίνησε από ένα υπερυψωμένο στέισον και εξελίχθηκε σε ένα καθαρόαιμο SUV που πλέον έχει φανατικό κοινό.

Στην πορεία φόρεσε και τον πρώτο στον κόσμο ντίζελ μπόξερ κινητήρα επιβατικού μοντέλου, για τον οποίο η επίπεδη αρχιτεκτονική σημαίνει κορυφαία απαλοιφή των κραδασμών και τη μπόξερ χροιά να υπερκαλύπτει το κροτάλισμα. Το νέο στην προκειμένη περίπτωση είναι η συνεργασία των 147 ίππων και των 35,7 kgm με ένα εξαιρετικό κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Το Lineartronic έχει καδένα αντί για τον παραδοσιακό ιμάντα των CVT, μα πάνω απ’ όλα υποδειγματική λειτουργία: Είναι βελούδινο όσο κανένα αυτόματο στην πόλη και κονταίνει γρήγορα το βήμα του όταν πατάς περισσότερο, καλύπτοντας κάθε υποψία lag του μοτέρ. Επιπρόσθετα στο τέρμα γκάζι λειτουργεί σα συμβατικό αυτόματο, αλλάζοντας 7 εικονικές σχέσεις ώστε να μη δίνει αίσθηση πατιναρίσματος. Σε σχέση με τη χειροκίνητη έκδοση το εργοστάσιο δεν ανακοινώνει διαφορά στο 0-100 km/h (9,9” και για τα δύο), παρά μόνο μια απειροελάχιστη μείωση στην τελική (188 αντί 190 km/h) και μια μικρή αύξηση στην κατανάλωση. Πρακτικά αισθάνεσαι μια ευχάριστη επιτάχυνση που δεν κρεμάει αισθητά όσο η ταχύτητα αυξάνεται, ενώ η μέση κατανάλωση σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής έδειξε 9,2 lt/100 km, χωρίς καμία προσπάθεια για οικονομία. Εάν κάνεις τέτοια προσπάθεια, θα δεις τιμές κοντά στο 8άρι.




Συμμετρική τετρακίνηση Active
Μια ακόμα ενδιαφέρουσα πληροφορία για το Lineartronic είναι πως τη δουλειά του κεντρικού διαφορικού των χειροκίνητων εκδόσεων, εδώ την κάνει ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης με αρχική κατανομή 60 εμπρός και 40 πίσω. Το Active Torque Split AWD λειτουργεί με ακρίβεια, συνέπεια και αποτελεσματικότητα, χωρίς να επιφέρει σοβαρές απώλειες σε εκτός δρόμου δυνατότητες: Τα 22 cm απόστασης από το έδαφος και τα σωστά διαλεγμένα λάστιχα σε βγάζουν ασπροπρόσωπο εάν τα εμπιστευθείς. Επιπρόσθετα υπάρχει η λειτουργία X-Mode, που βελτιστοποιεί όλες τις ηλεκτρονικές παραμέτρους (απόκριση γκαζιού, λειτουργία τετρακίνησης, έλεγχο πρόσφυσης) για καλύτερη αποτελεσματικότητα στην εκτός δρόμου οδήγηση. Στην άσφαλτο, ο πολύδισκος συμπλέκτης λειτουργεί επίσης σωστά και το Forester παρουσιάζεται πολύ ευχάριστο. Η ανάρτηση ελέγχει σωστά το αμάξωμα, το πάτημα στο δρόμο είναι συγκρατημένα υποστροφικό ώστε να εμπνέει σιγουριά, τα φρένα επαρκούν και μόνο η αίσθηση από το τιμόνι μένει να υστερεί. Θα ήθελες ακόμα λίγο πιο γλυκιά απόσβεση από το πίσω σύστημα στα εγκάρσια κοψίματα της ασφάλτου, όμως η συνολική άνεση είναι υψηλή και η κύλιση αντίστοιχα ποιοτική.



Η καμπίνα διακρίνεται όχι μόνο για την απλόχερη προσφορά της σε χώρους (για έως και πέντε) και πρακτικότητα, αλλά και για τη θέση οδήγησης που είναι πολύ άνετη, με απολαυστική ορατότητα. Μόνο το σύστημα πολυμέσων θα μπορούσε να έχει λίγο πιο εργονομική προσέγγιση, τουλάχιστον όμως οι δυνατότητές του ικανοποιούν και με το παραπάνω. Τα πλαστικά της καμπίνας είναι μια σύνθεση μαλακών και σκληρών υλικών που ικανοποιούν το ποιοτικό κριτήριο, αλλά αυτό που πραγματικά ξεχωρίζει είναι η προσοχή στη συναρμολόγηση που υπόσχεται αντοχή στο χρόνο. Αυτός άλλωστε είναι κι ένας από τους βασικούς πυλώνες που στηρίζουν τη σχέση των Subaru με το κοινό τους και εν μέρει δικαιολογεί την παραδοσιακά τσουχτερή τιμή. Οπότε με δεδομένο ότι η καλά εξοπλισμένη χειροκίνητη έκδοση Trend-Dynamic ξεκινάει από τα 37.550 ευρώ, τα επιπλέον 3.100 ευρώ του Lineartronic είναι μάλλον απίθανο να αποτελέσουν τροχοπέδη για όποιον θέλει ένα αυτόματο Forester.

Τι λέει το DRIVE
Με αντάλλαγμα το κεντρικό διαφορικό, το κιβώτιο Lineartronic αναβαθμίζει αξιοζήλευτα την άνεση στο έτσι κι αλλιώς ακριβό μα και ιδιαίτερα ενδιαφέρον Forester.
Τιμή από € 40.650 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.998 cc, f4, 16v, 2x2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, turbo μεταβλητής γεωμετρίας, 147 PS/3.600 rpm, 35,7 kgm/1.600-2.400 rpm, συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9”
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση* 9,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 163 gr/km
Διαστάσεις 4.595 x 1.795 x 1.735 mm
Βάρος 1.622 kg
Τιμές κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube