Test drive: Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGi A/T

Test drive: Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGi A/T

Το νέο μικρό crossover της Ssangyong εισβάλλει στην κατηγορία χωρίς τυμπανοκρουσίες, έχοντας για όπλο τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του.

Η κορεατική Ssangyong έχει μακρά παράδοση στην κατασκευή αυτοκινήτων 4x4, αλλά τα αγοραστικά σημεία των καιρών ανάγκασαν ακόμα και αυτήν την εταιρεία να ρίξει νερό στο κρασί της.

Ταυτόχρονα, η απόκτηση του 70% των μετοχών από την ινδική Mahindra το 2011 έδωσε μία νέα δυναμική στη φίρμα με το πρώτο προϊόν της «κοινοπραξίας» να είναι το Tivoli που δοκιμάζουμε.

Το μικρότερο μοντέλο της Ssangyong (Double DragonΔιπλός Δράκος), ανήκει στην κατηγορία των μικρών crossover (4,2 m μήκος) και θα κονταροχτυπηθεί με μοντέλα όπως το Nissan Juke και το Renault Captur. Την ξεχωριστή σχεδίασή του επιμελήθηκε η ίδια η Ssangyong, με στόχο βέβαια τα σχεδιαστικά «θέλω» των Ευρωπαίων. Οι έντονες ακμές, οι μεγάλοι «ώμοι» και η μεγάλη μάσκα του χαρίζουν ένα δυναμικό και επιβλητικό χαρακτήρα, χωρίς όμως να τείνει να θεωρηθεί κραυγαλέο. Σε συνδυασμό μάλιστα με την πληθώρα συνδυασμών στο αμάξωμα (οκτώ χρώματα, πέντε διχρωμίες και τέσσερα σχέδια για τις ζάντες), το Tivoli μπορεί να εξατομικευθεί και να δείχνει ακόμα πιο ιδιαίτερο.

Η καμπίνα ακολουθεί το ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο, με ογκώδες ταμπλό που αποτελείται από καλά μονταρισμένα μαλακά και σκληρά πλαστικά, και δυνατότητα χρωματικής εξατομίκευσης με τρεις επιλογές. Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση τέσσερις ενηλίκους επιβάτες και κανείς δεν θα παραπονεθεί για το χώρο στα πόδια του (2,6 m μεταξόνιο) ή για τον «αέρα» πάνω από το κεφάλι του. Ο χώρος αποσκευών έχει μεγάλη χωρητικότητα (423 λίτρα) και θα ήταν και πιο εύκολος στο φόρτωμα εάν είχε λίγο χαμηλότερο κατώφλι. Επιπλέον, οι θήκες για τα μικροπράγματα είναι πάρα πολλές και μεγάλες, κάτι που ευνοεί την καθημερινή συμβίωση με το Tivoli.

Γεροδεμένο
Το νέο μικρό crossover της Ssangyong προσφέρεται για αρχή προσθιοκίνητο με μία έκδοση κινητήρα βενζίνης, με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο (αργότερα θα έρθει η πετρελαιοκίνητη έκδοση και δυνατότητα τετρακίνησης και στα δύο). Ο 1.600άρης e-XGi αποδίδει 128 ίππους και 16,3 kgm ροπής και χαρακτηρίζεται από γραμμική και πολιτισμένη λειτουργία, καλύπτοντας παράλληλα τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro6. Το αυτοκίνητο δοκιμής εφοδιάζεται με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο της ιαπωνικής Aisin και έχει καλή απόκριση και ομαλή λειτουργία. Διαθέτει τρία προγράμματα (Eco, Power και Winter) και δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας. Μοτέρ και σασμάν συνεργάζονται πολύ καλά μεταξύ τους και μόνο υπό πίεση θα κλονιστεί η αρμονία από τη φασαρία του κινητήρα στις υψηλές στροφές. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο Tivoli των 1.290 kg είναι μέτριες, με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται από στάση σε 12,4”. Εκεί σαφώς όμως δεν διαπρέπει είναι στα φρένα. Ο υπαίτιος είναι αναφανδόν τα 18άρια λάστιχα M+S της Nexen που δεν αφήνουν το Tivoli να κάνει κάτι καλύτερο από 43,8 m  για να ακινητοποιηθεί από τα από τα 100 km/h.

Οδηγώντας το, αμέσως αντιλαμβάνεσαι το γεροδεμένο της κατασκευής. Παρά τους μεγάλους τροχούς των 18” της πλούσιας έκδοσης DLX 2 Tone, η ανάρτηση δεν κοπανάει και προσφέρει καλή άνεση παρά τη σφιχτή ρύθμισή της. Η κλίση στις στροφές είναι λογική και οι αντιδράσεις του υπό πίεση ήπιες. Επιπλέον, η απόσταση των 16,7 cm από το έδαφος επιτρέπει και την κίνηση σε χώμα, διευρύνοντας το πεδίο δράσης του. Το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας είναι καλά ρυθμισμένο και θα επέμβει διακριτικά, ενώ έχει και δυνατότητα απενεργοποίησης. Το τιμόνι Smart Steer είναι άμεσο και ακριβές, διαθέτει τρεις προγράμματα λειτουργίας (Comfort, Normal και Sport) και προσφέρει κάμποση πληροφορία. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, παρά το γεγονός ότι το τιμόνι δεν ρυθμίζεται σε απόσταση, ενώ όλοι διακόπτες βρίσκονται εκεί που τους περιμένεις και έχουν ποιοτική αίσθηση. Η ορατότητα είναι καλή και ευνοείται από το σχήμα του αμαξώματος, αλλά θα θέλαμε λίγο πιο λεπτές πίσω κολόνες.

Η αυτόματη έκδοση του Tivoli προσφέρεται με τα δύο πλουσιότερα επίπεδα εξοπλισμού, πράγμα που σημαίνει ότι περιλαμβάνει εφτά αερόσακους μαζί με αυτόν για τα γόνατα του οδηγού, cruise control, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 7” και δυνατότητα σύνδεσης με πληθώρα φορητών συσκευών, ζάντες αλουμινίου και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι το Tivoli διαθέτει 5ετή εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και αντίστοιχης διάρκειας δωρεάν προγραμματισμένη συντήρηση.

Τι λέει το DRIVE
Το Ssangyong Tivoli είναι μια ευχάριστη έκπληξη για εμάς στην κατηγορία, που για τον ανταγωνισμό θα είναι μάλλον δυσάρεστη.
Τιμή από € 21.800 (από € 18.890 με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.597 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, 128 PS/6.000 rpm, 16,3 kgm/4.500, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,4”
0-400 m 18,5” @ 122,0 km/h
0-1.000 m 34,1” @ 152,1 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,4”
30-50 km/h (kickdown) 2,1”
50-80 km/h (kickdown) 4,2”
80-110 km/h (kickdown) 6,3”
110-140 km/h (kickdown) 11,5”
Φρένα 100-0 km/h 43,8 m
Τελική ταχύτητα 170 km/h
Μέση κατανάλωση 9,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 167 g/km
Διαστάσεις 4.195 x 1.795 x 1.559 mm
Βάρος 1.290 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube