Test drive: smart fortwo 71 PS

Test drive: smart fortwo 71 PS

Η μεγάλη αλλαγή στο ολοκαίνουργιο fortwo είναι η αύξηση του πλάτους που έχει επιδράσει ευεργετικά σχεδόν σε κάθε τομέα.

Εάν η smart αποφάσιζε να αλλάξει τη φιλοσοφία στο fortwo θα ήταν σαν να πυροβολούσε τα πόδια της. Για να μην πω το κεφάλι της.

Δεν είναι λοιπόν καθόλου περίεργο που το συνολικό μήκος του έχει μείνει ανέγγιχτο στα 2.695 mm, έτσι ώστε βλέποντας το προφίλ του νέου μοντέλου να μη διαφέρει σε αναλογίες από του προηγούμενου, διατηρώντας το απαράμιλλο στιλ του. Την αύξηση του μεταξονίου κατά 5 mm δεν την πιάνει ούτε το μάτι του σούπερμαν. Άλλωστε για όποιον θα ήθελε κάτι πιο μεγάλο και ευρύχωρο υπό το ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο μέσα έξω υπάρχει το forfour ή το ομογάλακτο Renault Twingo.

Σε άλλη διάσταση
Εάν το δεις από ή από πίσω όμως θα καταλάβεις αμέσως ότι το πλάτος έχει αυξηθεί πάρα πολύ. Κατά 10,4 πόντους για την ακρίβεια! Όπως είναι λογικό, αυτό το νούμερο έχει συμπαρασύρει και τα μετατρόχια. Και μη στέκεστε στο πίσω που «άνοιξε» κατά 4,5 cm. Η ουσία βρίσκεται στο εμπρός που πήρε 18,6 cm (όχι, δεν έκανα λάθος) και μάλιστα για πρώτη φορά σε fortwo είναι πιο φαρδύ από το πίσω. Αυτό αλλάζει άρδην την οδηγική εικόνα. Ναι μεν δεν μπορείς πια να περνάς με την ίδια ευκολία ανάμεσα από τα παρκαρισμένα, από την άλλη όμως το πάτημα στο δρόμο είναι πρωτόγνωρα σταθερό για fortwo. Το εμπρός μέρος έχει ασύγκριτα υψηλότερο περιθώριο πρόσφυσης και οι αντιδράσεις του μόλις αρχίσει να γλιστρά έχουν μαλακώσει.

Σε συνδυασμό μάλιστα με τη μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης και του μεγαλύτερου προφίλ των ελαστικών, οι αναπηδήσεις-μετατοπίσεις του αυτοκινήτου κάθε φορά που συναντάς λακκούβα με στριμμένους τους τροχούς έχουν σχεδόν εξαλειφθεί και το επίπεδο άνεσης είναι πολύ καλύτερο.

Microμηχανή
Ο νέος 3κύλινδρος που ζει σχεδόν ανάμεσα από τους πίσω τροχούς έχει μερικούς κραδασμούς στο ραλαντί και ευχάριστη χροιά που ακούγεται αρκετά στην καμπίνα. Οι 71 ίπποι που αποδίδει προσπαθούν αλλά δεν μπορούν να κάνουν και πολλά, παρότι το βάρος δεν ξεπερνά τα 890 κιλά. Με 0-100 km/h σε 14,9” δεν είναι τόσο ενδεικτικές της εικόνας, όσο τα 80-110 km/h με 4η σε 16,9”. Τώρα, είναι και η ώρα να μάθετε ότι για πρώτη φορά σε fortwo υπάρχει πεντάλ συμπλέκτη κι ένα κλασικό χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο, με μακριά μάλιστα κλιμάκωση. Ένα 6άρι ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη θα διατεθεί μέσα στο 2015 και είναι αλήθεια ότι πολλές φορές το αναζητάς. Από την άλλη, ο συμπλέκτης σου δίνει πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια κι έλεγχο στο παρκάρισμα, κι αυτό θα το εκτιμήσεις πολύ σε κεκλιμένο δρόμο. Σε συνδυασμό μάλιστα με τον κύκλο στροφής των 6,95 m (από 8,75 m) μπορείς να παρκάρεις πρακτικά παντού.

Μια ακόμα αλματώδης βελτίωση στο νέο μοντέλο έχει σημειωθεί στο φρενάρισμα. Χωρίς να είναι αεριζόμενοι, οι εμπρός δίσκοι αρκούν για απανωτά 100-0 km/h σε 37,4 m, μια επίδοση μέχρι σήμερα ασύλληπτη για ένα fortwo. Αυτό που δεν έχει βελτιωθεί είναι η κατανάλωση, κυρίως επειδή ζορίζεις το μοτέρ. Δεν είναι υπερβολική, αλλά τα 6,4 lt/100 km που μετρήσαμε σίγουρα δεν είναι κορυφαία τιμή. Τουλάχιστον, με 93 g CO2/km τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά.

Success story
Η μέχρι σήμερα επιτυχία του fortwo θα ήταν παράλογο να μη συνεχιστεί τώρα που έγινε πιο αυτοκίνητο. Κι αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με το οδηγικό σκέλος, αλλά και με την καμπίνα: Κέρδισε πολύ σε πλάτος, έγινε πιο πρακτική κι φορτώθηκε με γκάτζετ ακολουθώντας το πνεύμα της εποχής. Βελτιωμένη είναι και η θέση οδήγησης, ενώ η σχεδίαση ακολουθεί την ιδιαίτερη και πολύ ευχάριστη λογική των smart, χωρίς να επηρεάζει την εργονομία.

Κάτι που δεν έχει αλλάξει στο νέο fortwo είναι η τσιμπημένη τιμή. Ξεκινά από τα 11.450 ευρώ με απόσυρση, όμως ουσιαστικά βασική είναι η έκδοση Passion (από €12.879), έτσι ώστε να είναι αξιοπρεπής και ο εξοπλισμός άνεσης.

Τι λέει το DRIVE
Το fortwo είναι ασύγκριτα καλύτερο στο δρόμο και αρκετά πιο ευρύχωρο στην καμπίνα του. Με λίγα λόγια, πολύ πιο «αυτοκίνητο».
Τιμή από € 11.450 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, 71 PS/6.000 rpm, 9,3 kgm/2.850 rpm, χειροκίνητο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 km/h 6,4”
0-80 km/h 10,1”
0-100 km/h 14,9”
0-120 km/h 23,1”
0-400 m 19,8” @ 112,8 km/h
0-1.000 m 36,8” @ 136,4 km/h
30-50 km/h (με 3η) 6,9”
50-80 km/h (με 3η) 8,2”
80-110 km/h (με 3η) 10,4”
110-140 km/h (με 3η) 17,0”
0-110 km/h (με 4η) 16,9”
110-140 km/h (με 4η) 39,2”
80-110 km/h (με 5η) 21,2”
100-0 km/h σε 37,4 m
Τελική ταχύτητα 151 km/h
Μέση κατανάλωση 6,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 93 g/km
Διαστάσεις 2.695 x 1.663 x 1.555
Βάρος 890 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube