Test drive: Škoda Superb 1.4 TSI ACT DSG

Test drive: Škoda Superb 1.4 TSI ACT DSG

Με την προσθήκη του κιβωτίου DSG στο Škoda Superb με τον 150άρη κινητήρα TSI συμπληρώνεται το παζλ του ιδανικού οικογενειακού. Όπως το ξέραμε, πριν την επέλαση των SUV.

Μερικά χρόνια πριν, όταν ακόμη δεν είχε κυριεύσει την αγορά η μανία των SUV και crossover το αρχετυπικό οικογενειακό ήταν ένα μεγάλο σεντάν. Σε εκείνα τα χρόνια, το Superb θα έπαιζε χωρίς αντίπαλο.

Προσφέρεται σε πληθώρα επιλογών ως προς τον κινητήρα και τον τύπο της μετάδοσης, για κάθε μεταφορική ανάγκη. Στην έκδοση δοκιμής το οδηγούμε με τον 1.4 TSI των 150 ίππων σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.

Το τελευταίας γενιάς Superb είναι ένα ακόμη προϊόν που βασίζεται στην προσαρμοζόμενη πλατφόρμα MQB, όπως και το μικρότερο Octavia. Εδώ όμως το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο σχεδόν κατά 15 cm, προς όφελος των χώρων επιβατών. Η αυξημένη κατά 45% χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής έχει επιτρέψει την βελτίωση της ακαμψίας συγκριτικά με το προηγούμενο Superb, με ταυτόχρονη μείωση του βάρους κατά 75 kg περίπου.

Αντίθετα με το προηγούμενο μοντέλο, εδώ το σχεδιαστικό τμήμα έχει πετύχει να δημιουργήσει ένα ισορροπημένο σχήμα, με τους τρεις όγκους να δένουν αρμονικά και να κρύβουν τελικά τις διαστάσεις. Παρότι το μεταξόνιο είναι 8 cm μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά, το μήκος έχει μεγαλώσει μόνο κατά δύο εκατοστά, λόγω των μικρότερων προβόλων. Η ακμή που διατρέχει τα πλευρά, οι τονισμένοι θόλοι των τροχών και η αιχμηρή σχεδίαση των εμπρός φώτων προσθέτουν το δυναμισμό που έλειπε από το μοντέλο σε κάθε προηγούμενη εκδοχή του.

Η ευρυχωρία της καμπίνας παραμένει τεράστιο ατού, σήμερα μάλιστα περισσότερο από ποτέ. Οδηγός και συνοδηγός έχουν 3,9 cm περισσότερο πλάτος στη διάθεσή τους. Πίσω κάθεσαι σταυροπόδι, ακόμη κι αν είσαι δίμετρος, με αντίστοιχου σωματότυπου εμπρός επιβάτες. Γενικά, η καμπίνα βολεύει άνετα μια 5άδα μπασκετμπολίστες, με εύκολη μάλιστα πρόσβαση.

Skoda Superb interior

Ο χώρος αποσκευών, χωρητικότητας 625 λίτρων, εκτός από τεράστιος είναι και πλήρως εκμεταλλεύσιμος. Με την κατάλληλη διαμόρφωση θα μπορούσε να γίνει και… υπνοδωμάτιο, αφού με τα καθίσματα ριγμένα φτάνει τα 1.700 lt.Στην καμπίνα του Superb βρίσκουμε πολλές και πρακτικές λύσεις για αποθήκευση μικροαντικειμένων που συναντάμε συνήθως σε SUV και MPV, όπως συρτάρια κάτω από τα καθίσματα, θέσεις για μπουκάλα 1,5 lt και στις πίσω πόρτες, βάσεις ομπρέλας, κ.λπ.

Από τη βασική έκδοση Ambition, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει σύστημα προειδοποίησης κινδύνου «Front Assist» με αυτόματο φρενάρισμα, αερόσακους οδηγού, συνοδηγού και πλευρικούς εμπρός και πίσω, αερόσακους κεφαλής τύπου κουρτίνας και γονάτων οδηγού. Επιπλέον, αισθητήρα βροχής και φώτων, αισθητήρα ελέγχου παρκαρίσματος πίσω και ηχοσύστημα «BOLERO» με οθόνη αφής και υψηλές δυνατότητες (σύνδεση BLUETOOTH, έλεγχος τηλεφώνου από την οθόνη, ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου, λειτουργία SmartLink, MirrorLink, Car Play, Android Auto).

Με €4.200 επιπλέον ανεβαίνεις στην έκδοση STYLE και έχεις cruise control, προβολείς με γωνιακή λειτουργία και φώτα bi-Xenon, ζάντες 17” αντί 16”, αναδιπλούμενους καθρέφτες και ηλεκτρική ρύθμιση του καθίσματος καθ’ ύψος, αλλά και για την στήριξη της μέσης.

Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Στο δρόμο, αυτό που χαρακτηρίζει το Superb είναι η άνεση. Μέσα στην πόλη είναι μαγικό χαλί, στρογγυλεύοντας ακόμη και τις πιο έντονες ανωμαλίες χωρίς να περνά στην καμπίνα θόρυβος, χωρίς οι αναταράξεις να επηρεάζουν την… οικογενειακή γαλήνη.

Στον αυτοκινητόδρομο, μια ανεπαίσθητη τάση πλεύσης σε κάνει να ασχολείσαι με το τιμόνι λίγο περισσότερο σε τμήματα της εθνικής με κυματοειδείς ανωμαλίες. Από την άλλη, αεροδυναμικός ή θόρυβος κύλισης δεν περνούν στην καμπίνα. Και ο κινητήρας, χαμηλά και στις μεσαίες, με τις οποίες ταξιδεύει χάρη στη μακριά 7η, ίσα που ακούγεται. Οπότε προφανώς αυτό είναι ένα αυτοκίνητο για να απολαμβάνεις ένα μακρινό ταξίδι στην εθνική.

Το κιβώτιο είναι έξυπνο και γρήγορο στην αυτόματη λειτουργία και συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα. Τον διατηρεί στο ωφέλιμο φάσμα για να έχεις πάντα επαρκή ισχύ για ένα ασφαλές προσπέρασμα. Και φροντίζει να ρίχνει γρήγορα τις στροφές για μέγιστη οικονομία καυσίμου, σε άψογη συνεργασία με το σύστημα ACT, το οποίο απενεργοποιεί δύο κυλίνδρους κατά περίπτωση για τον ίδιο λόγο μεταξύ 1.400-4.000 rpm. Ακούγεται… κάπως όλο αυτό, αλλά στην πράξη δεν το παίρνεις χαμπάρι παρά μόνο από τη σχετική ένδειξη στο ταμπλό.

Skoda Superb 1.4 TSI ACT 150 PS engine

Οι επιδόσεις είναι ζωηρές, με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 9,2” και το χιλιόμετρο σε 30,5” με ταχύτητα εξόδου 175,3 km/h. Στο προσπέρασμα, θα κάνει 80-110 km/h σε 4,2” και 110-140 km/h σε 6,3”, με kickdown. Γενικά, δεν έχει νόημα να παιδεύεσαι με τη χειροκίνητη λειτουργία. Τις αλλάζει τόσο γρήγορα που μοιάζει σαν να έχει μία σχέση, την ιδανική, σε κάθε στιγμή που ζητάς επιτάχυνση. Δεν βάζει φωτιά στο δρόμο αλλά, τέλος πάντων, ο τρόπος που ανεβάζει χιλιόμετρα είναι αυτός που περιμένεις από ένα μεγάλο οικογενειακό που θέλει να εμπνέει στον οδηγό και στους επιβάτες του ασφάλεια. Και γιατί όχι, κύρος.

Στις στροφές το σχετικά ελαφρύ τιμόνι σε κρατά σε κάποια απόσταση από το δρόμο. Η πληροφόρηση δεν είναι προτεραιότητα. Αλλά σύντομα μαθαίνεις να το εμπιστεύεσαι, αφού το μεγάλο μεταξόνιο και η εξελιγμένη ανάρτηση εξασφαλίζουν πολύ υψηλό όριο. Η κλίση είναι αρκετή, αλλά δεν σε αγχώνει. Αντίθετα σε προειδοποιεί. Ο εμπρός εξωτερικός τροχός χάνει προοδευτικά την πρόσφυσή του καθώς φορτίζεται και η ελαφριά υποστροφή ελέγχεται εύκολα με υποχώρηση.

Η ουρά δεν συμμετέχει σε όλα αυτά, απλώς παρακολουθεί. Προφανώς δεν είναι ένα πλαίσιο που χαρακτηρίζεται από ρυθμισιμότητα, διότι δεν είναι ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο να οδηγείται επιθετικά. Πάντως αν αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα, η απλωμένη σε όλο το φάσμα των στροφών δύναμη και το έξυπνο κιβώτιο που συγχρονίζεται καλά με τον τρόπο οδήγησης που του δείχνεις, επιτρέπουν στο μεγάλο οικογενειακό να κινείται πιο σβέλτα. Και με λιγότερες απαιτήσεις από τον οδηγό από όσο φαντάζεσαι.

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG

Συνοψίζοντας, το Superb με το συγκεκριμένο συνδυασμό κινητήρα κιβωτίου δεν έχει ουσιαστικά μειονέκτημα. Προσφέρει γενναιόδωρα ό,τι χρειάζεται κάθε οικογένεια και πολλά παραπάνω. Ο ουσιαστικός του αντίπαλος δεν είναι άλλος από τη μανία με την οποία ο κόσμος αγοράζει αντί για σεντάν, SUV και crossover.

Τι λέει το DRIVE
Οι πολύ μεγάλοι χώροι, η πρακτικότητα, ο πλούσιος εξοπλισμό και η ποιότητα του Superb προσφέρονται σε συνδυασμό με ένα εξαιρετικό μηχανολογικό πακέτο, το οποίο προσφέρει άνεση, ασφάλεια και οικονομία καυσίμου. Μόνος αντίπαλος του Superb είναι το… Kodiaq.
Τιμή Από €27.700
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 16v, 2 x ΕΕΚ, μπλοκ και κεφαλή από κράμα αλουμινίου, άμεσος ψεκασμός, 150 PS/5.000-6.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2”
0-160 km/h 23,4”
0-400 m 17,0” @ 138,6 km/h
0-1.000 m 30,5” @ 175,3 km/h
60-160 (με αλλαγές) 18,8”
50-80 km/h 2,9”
80-110 km/h 4,2”
110-140 km/h 6,3”
Φρένα 100-0 km/h 38,8 m
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 8,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 121 g/km
Διαστάσεις 4.861 x 1.864 x 1.468 mm
Χώρος αποσκευών 625 lt
Βάρος 1.390 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube