Test drive: Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 105 PS

Test drive: Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 105 PS

Το Rapid αποκτά και συμβατική έκδοση χάτσμπακ ώστε να βρεθεί κατευθείαν αντιμέτωπο με τα μπεστ-σέλερ της δημοφιλούς κατηγορίας C. Και δεν έχει να φοβηθεί τίποτε…

Το λανσάρισμα του νέου Škoda Rapid Spaceback σηματοδοτεί την επέκταση του Τσέχου κατασκευαστή στην ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία C, των μικρομεσαίων χάτσμπακ όπως το VW Golf, το Opel Astra και το KIA Cee’d.

Το Škoda Octavia είναι πλέον τόσο μεγάλο που ταιριάζει καλύτερα στην πιο πάνω κατηγορία, οπότε είχε μείνει χώρος για το Rapid, στην αρχική του έκδοση liftback και στα νέα Spaceback. To Spaceback, για να καταλάβετε τον όρο, είναι ένας τύπος αμαξώματος κοντά στο Sportback της Audi, δηλαδή κάτι σαν κόμπακτ στέισον με περισσότερο στιλ.

Όπου space διάβασε hatch
Στη θέση του τρίτου όγκου και του μεγάλου πίσω προβόλου του κανονικού Rapid, το Spaceback έχει μια επιμηκυμένη σκεπή, με τρίτη κολόνα, και μια πιο όρθια ουρά. Είναι 18 cm πιο κοντό από το νορμάλ Rapid κι έχει ένα κατά 135 λίτρα μικρότερο πορτμπαγκάζ. Κι αυτό είναι που θα το διαφοροποιεί από ένα ενδεχόμενο Rapid στέισον-βάγκον.

Πάντως τα 415 λίτρα του χώρου αποσκευών εξακολουθούν να είναι μια κορυφαία τιμή για την κατηγορία – και μπορούν να φτάσουν τα 1.380 αν διπλώσεις τη (διαιρούμενη 60/40) πλάτη του πίσω καθίσματος. Όμως το δάπεδο που προκύπτει σχηματίζει έντονο σκαλοπάτι με εκείνο του πορτμπαγκάζ και επιπλέον έχει μια κλίση που κάνει τις αποσκευές να γλιστρούν προς τα πίσω.

Η καμπίνα του Spaceback είναι ίδια με του κανονικού Rapid, δηλαδή κάπως στενή για να καθίσουν τρεις ενήλικοι πίσω, αλλά με εντυπωσιακά μεγάλο χώρο για τα πόδια τεσσάρων επιβατών. Η πιο οριζόντια σκεπή μάλιστα έχει αυξήσει το ήδη καλό εσωτερικό ύψος για τους πίσω επιβάτες.

Το εσωτερικό του Spaceback έχει το γνωστό, απέριττο και λειτουργικό στιλ των Škoda, σε πιο τονισμένη μάλιστα μορφή αφού το Rapid είναι ένα μοντέλο με οικονομικό χαρακτήρα. Ορισμένα πλαστικά δείχνουν φθηνά, αλλά η ποιότητα συναρμογής είναι καλή. Θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετές, όπως και έξυπνες λεπτομέρειες σύμφωνα με τη φιλοσοφία “Simply Clever” της Škoda (μοκέτα διπλής όψεως και γάντζοι/κρίκοι στερέωσης στο πορτμπαγκάζ, ξύστρα πάγου στο πορτάκι του ρεζερβουάρ κ.ά.)

Η θέση οδήγησης είναι εργονομικά σωστή και δέχεται πολλές ρυθμίσεις, αν και θα προτιμούσαμε η κλίση της πλάτης να ρυθμιζόταν σε «άπειρες» θέσεις και όχι σκαλωτά. Η κορυφαία έκδοση Elegance της δοκιμής μας είχε πλούσιο εξοπλισμό, αλλά και η βασική Active έχει όλα τα ουσιώδη.   

Ολοκληρωμένο και προσιτό
Από τους τρεις διαθέσιμους βενζινοκινητήρες, το Spaceback που δοκιμάσαμε είχε τον μεσαίο, τον 1.2 TSI των 105 PS. Είναι ένα πολιτισμένο μοτέρ, που δουλεύει ομαλά, τραβάει δυνατά από τις 1.700-1.800 rpm και δεν αρνείται να ανεβάσει στον κόφτη. Η απόκρισή του στο γκάζι δεν έχει την αμεσότητα ενός καλού ατμοσφαιρικού, αλλά το 6άρι κιβώτιο –με τον εύχρηστο λεβιέ– καλύπτει καλά τα κενά, έτσι ώστε σπάνια να μένεις χωρίς δύναμη στη διάθεσή σου.

Το Rapid είναι και σχετικά ελαφρύ (1.170 kg), οπότε οι 105 ίπποι και τα 17,8 kgm ροπής δίνουν πολύ καλές επιδόσεις. Με 10,1” στο 0-100 km/h και 17,2” στο χιλιόμετρο από στάση, το Škoda αφήνει μίλια πίσω το άμεσα ανταγωνιστικό του Hyundai i30 1.4 100 PS (12,4”/18,3”), αλλά περνά και τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας, συμπεριλαμβανομένου και του Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS (10,4”/17,3”).

Το ίδιο ισχύει και με τις ρεπρίζ εν κινήσει: Για το εικονικό προσπέρασμα των 80-110 km/h με 3η, το Rapid χρειάζεται μόνο 5,2” (i30 6,9”, Focus 5,5”) και για τη δοκιμή ελαστικότητας των 50-80 km/h με 4η, 6,1” (i30 9,2”, Focus 6,4”).

Οι καλές επιδόσεις του Spaceback 1.2 TSI συνδυάζονται μάλιστα με οικονομία βενζίνης, αφού η μέση κατανάλωση για ολόκληρη τη δοκιμή μας ήταν μόνο 6,9 lt/100km και σε νορμάλ διαδρομές εύκολα έπεφτε στα 6,6.

Στο δρόμο το Spaceback είναι ένα εύκολο και ασφαλές αυτοκίνητο. Στην πλούσια έκδοση μάλιστα, με τα λάστιχα 215/45 R16, δεν θα απογοητεύσει έναν ενθουσιώδη οδηγό, καθώς η πρόσφυση είναι καλή, η ανάρτηση ελέγχει σωστά το βάρος, το ηλεκτρονικό «διαφορικό» EDL βοηθά στην έξοδο των στροφών και το νέο, ηλεκτρομηχανικό (αντί ηλεκτροϋδραυλικό) τιμόνι C-EPS, με τη μεταβλητή υποβοήθηση, είναι ακριβές, αρκετά γρήγορο, με σωστό βάρος και ζωντανή επαναφορά.

Στο Master Test του κανονικού Rapid (DRIVE No.197) είχαμε παραπονεθεί για την άνεση της ανάρτησης, που ήταν σφιχτή και κάποιες φορές κοπανούσε δυσάρεστα. Η Škoda όμως άκουσε αυτά τα παράπονα του Τύπου και άλλαξε τα αμορτισέρ των Rapid, μαλακώνοντας το πρώτο μέρος της διαδρομής τους. Το αποτέλεσμα στο Spaceback είναι πολύ αισθητό, καθώς η ανάρτηση είναι σαφώς πιο ενδοτική και άνετη στις μικρές, απότομες ανωμαλίες.

Τι λέει το DRIVE
Το Rapid Spaceback 1.2 TSI 105PS είναι ένα πολύ ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, που δυσκολεύεσαι να του βρεις μειονεκτήματα, καθώς επιπλέον έχει και εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμή.
Τιμή από € 15.200 (χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.197 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, 105 PS/5.000 rpm, 17,8 kgm/1.550-4.100 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 km/h 4,5”
0-80 km/h 6,8”
0-100 km/h 10,1”
0-120 km/h 14,1”
0-140 km/h 20,5”
0-160 km/h 28,9”
0-400 m 17,2”
0-1.000 m 31,6”
50-80 km/h (3η) 4,3”
80-110 km/h (3η) 5,2”
80-110 km/h (4η) 6,8”
80-110 km/h (5η) 9,0”
80-110 km/h (6η) 11,8”
110-140 km/h (6η) 16,4”
100-0 km/h σε 35,8 m
Τελική ταχύτητα 193 km/h
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 125 gr/km
Διαστάσεις 4.304 x 1.705 x 1.459 mm
Βάρος 1.170 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube