Test drive: Škoda Karoq 1.0 TSI DSG7

Ο συνδυασμός του βασικού κινητήρα με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο στο Karoq κάνει περισσότερα από αυτά που περιμένεις.

Η Škoda έχει κάθε λόγο να είναι ικανοποιημένη από το Karoq, αφού πάτησε κατ’ ευθείαν δυνατά στην αγορά. Όπως ήταν αναμενόμενο, η πιο συντηρητική προσέγγισή του σε σχέση με το Yeti βρήκε πιο ευρύ κοινό.

Εδώ δοκιμάζουμε τη βασική έκδοση βενζίνης με το αυτόματο 7άρι κιβώτιο DSG που έχει δύο συμπλέκτες. Ο 3κύλινδρος 1.000άρης TSI αποδίδει 116 PS, όσους και η πετρελαιοκίνητη με τον 1.6 TDI. Η διαφορά τους έγκειται στη ροπή, με 20,4 kgm μεταξύ 2.000-3.500 rpm για τον πρώτο και 25,5 kgm μεταξύ 1.500-3.200 rpm για τον δεύτερο.

Ο TSI είναι ασύγκριτα πιο εύστροφος και πολιτισμένος, ωστόσο ο ντίζελ έχει καλύτερο τράβηγμα μέχρι τις 4.000 rpm, οπότε δεν υπάρχει σοβαρή διαφορά στις επιδόσεις.

Για τα 0-100 km/h το 1.0 TSI DSG χρειάζεται 10,9”, ενώ για τα 50-80/80-110 και τα 110-140 km/h, 3,7/5,7 και 9,6” αντίστοιχα. Είναι τιμές που ουσιαστικά ταυτίζονται με τα χειροκίνητα 1.6 TDI και 1.0 TSI.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Škoda Karoq 1.6 TDI

Είναι επίσης απόλυτα αξιοπρεπείς -τουλάχιστον με το αμάξωμα των 1.320 kg όχι πολύ φορτωμένο- και σημαντικά ταχύτερες από ενός Nissan Qashqai 1.2 DIG-T CVT που πετυχαίνει 0-100 km/h σε 11,9”, και 50-80/80-110/110-140 km/h σε 3,9/6,4/12,0” αντίστοιχα.

Για την κατανάλωση, το βασικό είναι να μην πιέζεις πολύ τον κινητήρα. Εκεί ακριβώς σημειώνεται η υπεροχή του 1.6 TDI που στα χέρια μας έκαψε κατά μέσο όρο 6,7 lt/100 km, όταν το 1.0 TSI DSG χρειάστηκε 8,0 lt/100 km. Θα πρέπει να έχεις ελαφρύ πόδι για να καταφέρνεις χαμηλά 7άρια, ωστόσο το κιβώτιο είναι πρόθυμο να σε βοηθήσει σε αυτή την προσπάθεια.

Skoda Karoq 1.0 TSI DSG7

Ανεβάζει νωρίς σχέση, οπότε σπάνια κινείσαι με περισσότερες από 2.000 rpm, εάν δεν βιάζεσαι. Τόσο τα κατεβάσματα όσο και τα ανεβάσματα είναι βελούδινα και μόνο το ξεκίνημα είναι απότομο. Συνολικά πάντως, το DSG σημαίνει εξαιρετική άνεση στην οδήγηση αλλά και τη σωστή σχέση για να συνδυάζεται σωστά η επιτάχυνση με την οικονομία.

Παρότι η πίσω ανάρτηση αποτελείται από ημιάκαμπτο άξονα, η ρύθμισή του είναι πολύ σωστή κάτι που σημαίνει ότι οι ανωμαλίες του οδοστρώματος φιλτράρονται αποτελεσματικά. Εξαίρεση αποτελούν μόνο οι βαθιές εγκάρσιες τομές της ασφάλτου που γίνονται περισσότερο αισθητές, αν και όχι δυσάρεστες.

Πολύ καλός είναι και ο έλεγχος του αμαξώματος. Η σχετικά σφιχτή ρύθμιση εξασφαλίζει μικρή κλίση στις στροφές, όχι έντονη βύθιση στο φρενάρισμα και ομοιογενή συμπεριφορά. Με λίγα λόγια, το Karoq 1.0 TSI είναι ευκολοδήγητο στην πόλη, έχει υποστηρικτικό κράτημα στη σβέλτη οδήγηση, συνέπεια στο φρενάρισμα (100-0 km/h σε 40 m) και σταθερότητα στο ταξίδι, χωρίς ο κινητήρας να ακούγεται στην καμπίνα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Škoda Kodiaq 2.0 TDI 150 PS 4x4 DSG7

Η τελευταία είναι σαφώς το ισχυρότερο σημείο: Το πίσω κάθισμα χωράει έως και τρεις ενηλίκους, υπάρχουν άφθονες θήκες, καθώς και τεράστιος χώρος αποσκευών 521 lt. Εξαιρετικά προτεινόμενο είναι το σύστημα VarioFlex που περιλαμβάνει τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα που σύρονται και έχουν δυνατότητα ανάκλισης και αφαίρεσης. Πραγματικά απογειώνει τις δυνατότητες διαμόρφωσης της καμπίνας, ενώ μεταβάλλει το χώρο αποσκευών από τα 479 έως τα 588 lt.

Skoda Karoq 1.0 TSI DSG7

Με εξαίρεση τα σκληρά πλαστικά στις πόρτες όλα τα υπόλοιπα υλικά παίρνουν καλό βαθμό. Το ταμπλό στο επάνω μέρος του αποτελείται από χορταστικά μαλακό πλαστικό, ενώ στο κέντρο του υπάρχει η οθόνη αφής του infotainment. Η εικόνα ολοκληρώνεται με την ψηλή, αναπαυτική θέση οδήγησης που έχει σωστή ορατότητα και εργονομία.

Το Karoq 1.0 TSI με το DSG κιβώτιο ξεκινά από τις €21.900 στην έκδοση Ambition. Είναι δηλαδή €2.000 ακριβότερο από το χειροκίνητο 1.0 TSI και ακριβώς στην ίδια τιμή με το χειροκίνητο 1.6 TDI Ambition, το οποίο είναι προτιμότερο εάν τα ταξίδια είναι η βασική χρήση. Εάν πάλι η καθημερινή άνεση είναι το παν, τότε το 1.0 TSI DSG είναι η σωστή επιλογή.

Τι λέει το DRIVE
Το DSG κιβώτιο ταιριάζει πολύ στο μικρό TSI των 116 PS, συνδυάζοντας τις αξιοπρεπείς επιδόσεις με την κορυφαία άνεση στην καθημερινότητα και την αποδεδειγμένα απολαυστική καμπίνα του Karoq.
Τιμή Από €21.900
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 116 PS/5.000-5.500 rpm, 20,4 kgm/2.000-3.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9”
0-160 km/h 34,5”
0-400 m 17,9” @ 127,8 km/h
0-1.000 m 32,8” @ 158,1 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 29,5”
50-80 km/h 3,7”
80-110 km/h 5,7”
110-140 km/h 9,6”
Φρένα 100-0 km/h 40 m
Τελική ταχύτητα 186 km/h
Μέση κατανάλωση 8,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 118 g/km
Διαστάσεις 4.382 x 1.841 x 1.603 mm
Χώρος αποσκευών 521 lt
Βάρος 1.320 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία