Τest drive: SEAT Leon 2.0 TSI FR DSG

To SEAT Leon αποκτά µια πιο ισχυρή έκδοση στην γκάµα της ισπανικής εταιρείας, η οποία ως FR κερδίζει τις εντυπώσεις µε τον πολιτισµένα σπορ χαρακτήρα του.

Η έκοδση µε τον δίλιτρο κινητήρα TSI του Οµίλου VW έλειπε από την γκάµα του SEAT Leon -τουλάχιστον όσον αφορά την οντότητά του µε τα σήµατα της ισπανικής εταιρείας. Κι αυτό διότι η έκδοση plug-in hybrid µε την ονοµασία «e-HYBRID» που είναι η πιο ισχυρή, ακόµη και ως FR δεν µπορεί να αναδείξει πλήρως το οδηγοκεντρικό DNA του SEAT Leon. Αντίθετα, αυτή εδώ η έκδοση το κάνει µε ιδιαίτερη ευκολία.

Από την άλλη, ως CUPRA, το Leon είναι σαφώς πιο εστιασµένο στη σπορ οδήγηση και µε εκρηκτικές επιδόσεις, αλλά και µε πολύ διαφορετικό προσανατολισµό.

Το κενό από τους 150 PS του SEAT Leon 1.5 TSI µέχρι τα 300 άλογα του CUPRA, καλύπτεται ιδανικά µέσω της έκδοσης που δοκιµάζουµε εδώ.

Αισθητικά δεν υπάρχει προφανώς καµία διαφοροποίηση αυτού του SEAT Leon από τις υπόλοιπες εκδόσεις FR ή FR Plus. Όµως στη συγκεκριµένη περίπτωση είναι οι µοναδικές που διατίθενται µε αυτό τον κινητήρα, ο οποίος µε τη σειρά του συνδυάζεται αποκλειστικά µε το 7άρι αυτόµατο κιβώτιο διπλού συµπλέκτη DSG.

Το επίσης αποκλειστικά 5θυρο Leon εκφράζει δυναµισµό και σπορ ταυτότητα, µε τις έντονες ακµές και τις γωνίες να το χαρακτηρίζουν σε όλες τις επιφάνειες.

Test drive: SEAT Leon 2.0 TSI FR DSG, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η έκδοση FR προσθέτει σπορ νότες όπως 18άρες ζάντες, ανασχεδιασµένους σπορ προφυλακτήρες και φώτα LED εµπρός και πίσω. Η FR Plus που δίνει παραπάνω εµπρός φώτα Full LED και γυάλινη πανοραµική οροφή, κοστίζει €1.500 επιπλέον.

Σε κάθε περίπτωση αξίζει να αναφέρουµε πως ο εξοπλισµός είναι πραγµατικά υπέρ-πλήρης και στις δύο εκδόσεις µε τον συγκεκριµένο κινητήρα. Από την άλλη, δεν µπορεί να παραβλέψεις τα φορολογικά βάρη (υψηλότερο τεκµήριο, φόρος πολυτελούς διαβίωσης) που έχει ως δίλιτρο, µε τον ανταγωνισµό όπως το Ford Focus και το επερχόµενο Honda Civic να αποδίδουν 182 και 180 PS αντίστοιχα από 1,5 lt.

Test drive: SEAT Leon 2.0 TSI FR DSG, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Εκ των έσω, επίσης καµία διαφορά δεν υπάρχει σε αυτό το SEAT Leon σε σχέση µε τα υπόλοιπα. Είτε ως FR είτε ως FR Plus, η καλή ποιοτική εικόνα και ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας ενισχύονται µε σπορ λεπτοµέρειες φινιρίσµατος. Η θέση οδήγησης παραµένει από τα δυνατά και ξεχωριστά στοιχεία του Leon «φτιάχνοντας» τον οδηγό, ενώ καλή είναι και η εργονοµία. Μόνο το infotainment µε την οθόνη αφής των 8,3” χρειάζεται αρκετό χρόνο εξοικείωσης. Όπως σε κάθε SEAT Leon, οι χώροι της καµπίνας είναι επαρκείς για τον οδηγό και τρεις επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών παραµένει στα 380 lt που είναι ικανοποιητική τιµή για την κατηγορία.

Το πιο γρήγορο SEAT Leon
Ο κινητήρας είναι ο γνωστός TSI των δύο λίτρων του Οµίλου Volkswagen µε κάποιες διαφοροποιήσεις για τον περιορισµό της κατανάλωσης και των ρύπων. Διαθέτει διαφορετική κυλινδροκεφαλή, µε νέα µπεκ άµεσου ψεκασµού υψηλής πίεσης που αντικαθιστούν το προηγούµενο σύστηµα διπλής ένχυσης καυσίµου. Παράλληλα έχει δεχθεί βελτιώσεις για µείωση των τριβών, ενώ νέο είναι και το τούρµπο.

Αποτέλεσµα όλων αυτών είναι να αποδίδει 190 PS και 320 Nm, τιµές που τον καθιστούν κατά 10 άλογα πιο ισχυρό και κατά 70 Nm πιο ροπάτο από τον 1.8 ΤSI της προηγούµενης γενιάς του Leon. Την ίδια στιγµή η χαρτογράφηση είναι τέτοια που εξυπηρετεί τα µέγιστα στη διαµόρφωση ενός πολιτισµένου αλλά και αισθητά δυνατού αυτοκινήτου. Το τράβηγµα είναι µεστό από χαµηλά και γεµάτο στις χαµηλοµεσαίες στροφές, ενώ παρότι παρατηρείται µια εξασθένηση στο ψηλό φάσµα, η σωστή κλιµάκωση του 7τάχυτου κιβωτίου DSG καταφέρνει να την απαλύνει ως αίσθηση.

Ουσιαστικά είναι άτοπο να πιέζεις το µοτέρ ψηλά αφού αποδίδει καλύτερα στο µεσαίο φάσµα. Με 7,4” για τα 0-100 km/h και τελική στα 231 km/h, το Leon FR είναι πιο γρήγορο κατά 1,1” και κατά 14 km/h από την αµέσως πιο ισχυρή επιλογή της γκάµας, εκείνη µε τον 1.5 TSI των 150 PS. Η πραγµατική κατανάλωση ανέρχεται στα 9,4 lt/100 km σε µικτές συνθήκες. Όµως αν δεν πιέζεις τον κινητήρα πάνω από τις 4.500 rpm και εκµεταλλευθείς την overdrive 7η, σε ένα ταξίδι εύκολα µπορείς να βλέπεις µεταξύ 7,5 και 8,0 lt/100.

Καθαρό GT µε πτυχές GTi
Ο κινητήρας είναι πάντως ένα πολύ σηµαντικό στοιχείο για τον ραφιναρισµένο και ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα του Leon, που σε αυτή την έκδοση αγγίζει και πιο σπορ επίπεδο. Και λέµε «αγγίζει», διότι δεν παρουσιάζει κανένα ξέσπασµα, επιτρέποντάς σου να εκµεταλλεύεσαι στο έπακρο την ισχύ και τη ροπή χωρίς κόπο. Ακόµα κι αν το παρακάνεις όµως, το Leon θα παραµείνει βιδωµένο στην τροχιά του, χωρίς να υποστρέφει και ακούγοντας τις διορθώσεις από το άµεσο -αλλά όχι κορυφαίο σε αίσθηση- τιµόνι.

Test drive: SEAT Leon 2.0 TSI FR DSG, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Την ίδια στιγµή εκµεταλλεύεται τη σφιχτή ρύθµιση αλλά και την υψηλή ποιότητα λειτουργίας του πίσω συστήµατος πολλαπλών συνδέσµων, ώστε η ουρά να λαµβάνει ενεργό ρόλο στη συνολική συµπεριφορά εάν το ζητήσεις. Στις κλειστές αργές στροφές πάλι, το ηλεκτρονικά ελεγχόµενο διαφορικό XDS κάνει εξαιρετική δουλειά µε το εµπρός µέρος. Το βασικότερο όλων όµως, είναι πως το Leon παραµένει αρκετά άνετο, παρά τη σφιχτή ανάρτηση και τα 18άρια λάστιχα µε το 40άρι προφίλ. Τα τελευταία προκαλούν σχετικά τονισµένο θόρυβο κύλισης που γίνεται αισθητός σε ένα µακρινό ταξίδι, εντούτοις τίποτα δεν αλλοιώνει τον πολύ ευχάριστο GT χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Εν κατακλείδι η κορυφαία έκδοση του Leon µε το σήµα της SEAT είναι µια πληρέστατη και ευχάριστη οδηγικά πρόταση που µπορεί να βρει το κοινό της, αρκεί το τελευταίο να µην περιορίζεται από τα δίλιτρα βάρη. 


Τι λέει το DRIVE
Η κορυφαία έκδοση του SEAT Leon με τους 190 ίππους είναι ένα σύγχρονο GT μοντέλο που ξεχωρίζει για την πληρότητά του σε όλους τους τομείς και τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα.   
Τιμή Από €28.790
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.984 cc, i4, 16v, 2 EEK, τούρμπο 
Απόδοση 190 PS/4.200-6.000 rpm, 320 Nm/1.500-4.100 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,4”
Τελική ταχύτητα 231 km/h
Μέση κατανάλωση* 9,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 151-164 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.368 x 1.799 x 1.442 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Βάρος 1.457 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης