Test Drive: SEAT Leon 1.5 eTSI DSG 150 PS FR

Test Drive: SEAT Leon 1.5 eTSI DSG 150 PS FR

Με πλούσιο εξοπλισμό, δυναμική σχεδίαση, αυτόματο κιβώτιο και ήπια υβριδική τεχνολογία στη φαρέτρα του, το Leon FR ρίχνεται στη μάχη των μικρομεσαίων.

Το SEAT Leon τέταρτης γενιάς συγκαταλέγεται ανάμεσα στις σημαντικότερες πρεμιέρες μοντέλων των τελευταίων μηνών. Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες εκδόσεις του φορά τον ήπια υβριδικό υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων απόδοσης 150 PS που συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων.

Το πακέτο εξηλεκτρισμού και αυτόματου σασμάν προσθέτει €3.000 στην τιμή του Leon όσον αφορά τις εκδόσεις εξοπλισμού FR (€25.290) και FR Plus (€26.490) – ενώ υπάρχει και η πιο προσιτή έκδοση εξοπλισμού Style που ξεκινά από τις €23.790.

SEAT Leon

Σχεδιαστικά, το Leon διατηρεί ορισμένα στοιχεία που το καθιστούν αναγνωρίσιμο, όπως η γραμμή των παραθύρων που καταλήγει στην αεροτομή και οι τονισμένοι ώμοι. Η νέα γενιά χαρακτηρίζεται από πιο έντονες νευρώσεις στο σημαντικά μακρύτερο αμάξωμα (4,37 m), πιο επιθετική μάσκα και περισσότερες καμπύλες στην ουρά. Το αποτέλεσμα προκαλεί θετικά σχόλια, τα οποία ενισχύονται περαιτέρω σην έκδοση FR με τις σκουρόχρωμες λεπτομέρειες, τα πτερύγια στους αεραγωγούς και τις πολυάκτινες ζάντες 18".

SEAT Leon

Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων και το γενναιόδωρο μεταξόνιο (2.686 mm) δίνουν κορυφαίους χώρους στην καμπίνα που παραπέμπουν σε ανώτερη κατηγορία. Εκτός από τον άπλετο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι, οι πίσω επιβάτες έχουν πρόσβαση σε δικούς τους αεραγωγούς για τον κλιματισμό, κεντρικό υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες, δύο θύρες φόρτισης USB-C και δύο φώτα ανάγνωσης LED. Το μοναδικό στοιχείο που αποτρέπει από τη δημιουργία μιας πραγματικά premium ατμόσφαιρας είναι τα σκληρά πλαστικά στις πόρτες, παρά τις μαλακές επενδύσεις στο σημείο που ακουμπούν οι αγκώνες.

Στο ταμπλό, η στάνταρ κεντρική οθόνη αφής 8,3” με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MIB3 που απαιτεί ένα βαθμό εξοικείωσης, ενσωματώνει όλες τις σύγχρονες λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης της εύκολης σύνδεσης με smartphone.

SEAT Leon

Η «βασική» για τον κινητήρα έκδοση Style, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει αυτόματο τριζωνικό κλιματισμό, φώτα LED, οθόνη 8,3”, αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα οπισθοπορείας. Τα κυριότερα στοιχεία έρχεται να προσθέσει η έκδοση FR για να δικαιολογήσει τη διαφορά των €1.500 είναι το αισθητικό πακέτο: Ζάντες 18”, χαμηλωμένη ανάρτηση, σπορ καθίσματα, ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25”, ατμοσφαιρικός εσωτερικός φωτισμός LED και αναδιπλούμενοι καθρέφτες. Αυτό που θα θέλαμε να έχει επιπλέον είναι Adaptive Cruise Control. Σύστημα που θα συμπλήρωνε ιδανικά το πακέτο υποβοήθησης και ασφαλείας που εξοπλίζει όλες τις εκδόσεις.

Αυτόματο και εξηλεκτρισμένο

Ας επιστρέψουμε όμως στην κύρια διαφορά του συγκεκριμένου Leon από το αντίστοιχο 1.5 EcoTSI που οδηγήσαμε πριν λίγους μήνες -το αυτόματο κιβώτιο και το ήπια υβριδικό σύστημα. Το τελευταίο, αποτελείται από ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ BISG 48V που λειτουργεί υποστηρικτικά. Και μια μπαταρία που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και φορτίζει με τη βοήθεια του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.

SEAT Leon

Ο εξηλεκτρισμός του Leon δεν επηρεάζει την ισχύ των 150 PS, τη ροπή των 250 Nm ή τις ανταγωνιστικές επιδόσεις: 0-100 km/h σε 8,4” και τελική 216 km/h. Αντίστοιχα, στις μετρήσεις κατανάλωσης και εκπομπών CO2 που ανακοινώνει η SEAT, δεν βλέπουμε αισθητές διαφορές ανάμεσα στην ήπια υβριδική και στη συμβατική, χειροκίνητη έκδοση. Παρόλα αυτά, στην πράξη, ο οδηγός θα παρατηρήσει την αθόρυβη και άμεση λειτουργία του συστήματος stop/start –ένα από τα αντικειμενικά πλεονεκτήματα του εξηλεκτρισμού. Με λίγη περισσότερη προσοχή θα αντιληφθεί και τα διαστήματα που το αυτοκίνητο κάνει coasting με απενεργοποιημένο μοτέρ.

Όπως διαπιστώσαμε στη συμβίωσή μας με το Leon, η μέση κατανάλωση του 1.5 eTSI (που διαθέτει και λειτουργία απενεργοποίησης κυλίνδρων) κυμαίνεται μεταξύ 7,5 και 8,0 lt/100 km, ανάλογα με το οδηγικό στιλ και το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης: Eco, Normal, Sport και Individual. Στον αυτοκινητόδρομο μπορείς εύκολα να δεις κοντά στα 6,5 λίτρα αν ταξιδεύεις με 130 km/h, χάρη στη μακριά 7η του αυτόματου DSG και στην καλή αεροδυναμική του αμαξώματος –στοιχεία που συμβάλλουν και στο χαμηλό επίπεδο θορύβου. Βέβαια, αν αποφασίσεις να εκμεταλευτείς στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα, ο υπολογιστής ταξιδιού θα δείξει διψήφιο νούμερο.

SEAT Leon

Σε δρόμο με στροφές αντιλαμβάνεσαι πως το Leon έχει διαφορετικό προσανατολισμό από τα συγγενικά VW Golf και Škoda Octavia. Μπορεί το τιμόνι να μην έχει την αμεσότητα του Focus ST-Line, όμως βαραίνει ελαφρά στη λειτουργία Sport. Σε συνδυασμό δε με τη χαμηλωμένη ανάρτηση της έκδοσης FR με την πιο σφιχτή ρύθμιση, προσδίδουν ζωντάνια στο στιβαρό πλαίσιο. Το Leon σου αφήνει την αίσθηση ενός σβέλτου μικρομεσαίου που σου επιτρέπει να διατηρείς εύκολα υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα στο ταξίδι. Παράλληλα εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια στους πιο απαιτητικούς δρόμους της περιφέρειας.

Το τίμημα για την πιο ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά το αντιλαμβάνεσαι σε ένα βαθμό όταν κινηθείς στους κακής ποιότητας δρόμους του Λεκανοπεδίου. Εκεί όπου το χαμηλό προφίλ των ελαστικών γίνεται αισθητό, παρόλο που η ανάρτηση κάνει ό,τι μπορεί για να αποσβέσει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες.

SEAT Leon

Συνοψίζοντας, το Leon αποδεικνύει πως σε ένα κόσμο ομογενοποίησης, το μεράκι των σχεδιαστών και μηχανικών της SEAT είναι ικανό να διαφοροποιήσει την εμπειρία χρήσης από τα συγγενικά μοντέλα του ομίλου. Αυτό ισχύει και για την ήπια υβριδική έκδοση FR, η οποία τονίζει λίγο περισσότερο τον δυναμισμό του ισπανικού κόμπακτ με μικρές μόνο παραχωρήσεις στο κομμάτι της άνεσης.

Τι λέει το DRIVE
Το ήπια υβριδικό SEAT Leon FR είναι μια ελκυστική πρόταση στην κατηγορία καθώς συνδυάζει δυναμική σχεδίαση, πλούσιο εξοπλισμό, κορυφαίους χώρους και καλές επιδόσεις.
Τιμή Από €23.790 (FR: €25.290)
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, απενεργοποίηση κυλίνδρων, ηλεκτρικό μοτέρ BISG 48V, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων
Απόδοση 150 PS/5.000-6.000 rpm, 250 Nm/1.500-3.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,4”
Τελική ταχύτητα 216 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km *
Εκπομπές CO2131-133 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.368 x 1.800 x 1.442 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Βάρος 1.361 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube