Δοκιμάζουμε τα ανανεωμένα SEAT Ibiza και Arona

Με γνώμονα την προσαρμογή στις σύγχρονες ανάγκες του αγοραστικού κοινού, δύο από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της SEAT αναβαθμίζονται σχεδιαστικά και ταυτόχρονα ενισχύουν το ηλεκτρονικό τους υπόβαθρο.

Αντιπροσωπεύοντας το 50% της παραγωγής του βασικού εργοστασίου της φίρμας στο Martorell, κάποιος θα έλεγε πως η ταυτόχρονη ανανέωση των Ibiza και Arona αποτελεί σημαντική στιγμή για τη SEAT. Για μεν το πρώτο, παράγεται από το 1984 και πλέον διανύει την πέμπτη γενιά του. Το δεύτερο πάλι, το γνωρίσαμε πιο πρόσφατα με την ανάπτυξη της κατηγορίας των SUV. Ο κόσμος τα αγαπά, οπότε και η ίδια η εταιρία φρόντισε να τους προσφέρει μία ουσιαστική ανανέωση, καλύπτοντας το χαμένο έδαφος από τα μοντέλα που παρουσίασε ο ανταγωνισμός τα τελευταία χρόνια. Και εδώ δεν μιλάμε για κινητήρες, αφού έχουν ήδη στη διάθεσή τους μία ανταγωνιστική παλέτα μηχανικών συνόλων. Οι όποιες προσπάθειες επικεντρώθηκαν στους τομείς της αισθητικής ολοκλήρωσης, της αναβάθμισης της ποιότητας κατασκευής και του εξοπλισμού. 

Ξεκινώντας από το Ibiza, παρατηρούμε πως πλέον εφοδιάζεται στάνταρ με φωτιστικά σώματα LED, τα οποία προσφέρουν καλύτερη ορατότητα τη νύχτα και ταυτόχρονα ενισχύουν τον δυναμισμό του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με το νέο προφυλακτήρα. Μικροαλλαγές υπάρχουν και σε άλλα σημεία του αμαξώματος, ενώ στις προσθήκες υπολογίστε και τρία νέα σχέδια σε ζάντες, 17” και 18”. Η γενικότερη φινέτσα του αυτοκινήτου αναβαθμίζεται χάρη στον λογότυπο της φίρμας, που έχει πλέον χρωματισμό δύο τόνων, καθώς και στη «χειρόγραφη» ονομασία του μοντέλου στο κέντρο της πίσω πόρτας.

Seat Ibiza

Αντίστοιχα ισχύουν και για το Arona σε ό,τι αφορά τους προβολείς, τη χειρόγραφη ονομασία και τις μικροαλλαγές στο αμάξωμα. Εδώ όμως οι Ισπανοί φρόντισαν να εγκαινιάσουν και το νέο επίπεδο εξοπλισμού Xperience -το οποίο αντικαθιστά το Xcellence- δίνοντας στο δημοφιλές SUV μία πιο off road αισθητική. 

Οι αλλαγές συνεχίζονται στο εσωτερικό που δείχνει πλέον πιο premium. Αυτό οφείλεται στα νέα, μαλακότερα υλικά, στους επανασχεδιασμένους αεραγωγούς που περιβάλλονται από φωτισμό LED και, κυρίως, στην αναβάθμιση του συστήματος infotainment. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, μιλάμε για δύο οθόνες διαγωνίου 8,25” ή 9,2” (μία αύξηση διαστάσεων άνω του 20%) που εξέχουν από το υπόλοιπο ταμπλό. Πέρα από το τελευταίας γενιάς user interface της φίρμας, έχουμε να αναφέρουμε πως διαθέτουν ενσωματωμένη eSIM έτσι ώστε να λαμβάνεις πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για την κίνηση, για βενζινάδικα, θέσεις στάθμευσης, να ακούς ιντερνετικό ραδιόφωνο και άλλα. Ταυτόχρονα, μπορεί να συνδέει ασύρματα το κινητό σου τηλέφωνο, μέσω Android Auto και Apple CarPlay, ενώ λέγοντας «Hola Hola» ενεργοποιεί τον ψηφιακό βοηθό ώστε να χειρίζεται διάφορες λειτουργίες μέσω φωνητικών εντολών. 

Μία ακόμα πρωτιά έρχεται από το SEAT CONNECT, την εφαρμογή της φίρμας για smartphone, όπου εγκαθιστώντας την ο ιδιοκτήτης μπορεί να έχει απομακρυσμένη πρόσβαση στο αυτοκίνητό του: Να κλειδώνει και να ξεκλειδώνει τις πόρτες, να το εντοπίζει στον χάρτη, να ελέγχει τη γενικότερη κατάστασή του, μέχρι και να γνωρίζει εάν ο φίλος ή ο συγγενής που του το έχει δανείσει οδηγεί πάνω από το όριο ταχύτητας... 

seat

Περνώντας τώρα σε θέματα ασφάλειας, τόσο το Ibiza όσο και το Arona, υιοθετούν μία νέα πλατφόρμα συστημάτων. Αυτά περιλαμβάνουν το Travel Assist, με χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης, Lane Assist, Side Assist, Beam Assist και έλεγχο σημάτων κυκλοφορίας. Παράλληλα υπάρχει διαθέσιμη η λειτουργία eCall για περιπτώσεις ανάγκης, καθώς και το «private Call». Μία συνδρομητική υπηρεσία με την οποία μπορεί κάποιος να λαμβάνει υποστήριξη από τη SEAT από τη SEAT στη μητρική του γλώσσα. 

Αναφορικά με τους βενζινοκινητήρες, τα δύο μοντέλα διατηρούν μία γκάμα από 80 PS (αρχής γενομένης για το Ibiza, 95 για το Arona) έως και 150 PS, σε κυβισμούς 1,0 και 1,5 λίτρων. Τα μοτέρ αυτά συνοδεύονται από χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και αυτόματο DSG επτά σχέσεων. Επίσης, παραμένει διαθέσιμη η έκδοση φυσικού αερίου 1.0 TGI των 90 ίππων για όσους θέλουν επιπλέον οικονομία στη χρήση.

Ταξιδεύοντας μέχρι το Bilbao της Ισπανίας, είχαμε την ευκαιρία αρχικά να οδηγήσουμε το ανανεωμένο Ibiza στην έκδοση 1.0 TSI των 110 PS με κιβώτιο DSG. Αυτό που αρχικά μας κέρδισε είναι η όντως αναβαθμισμένη ατμόσφαιρα εντός. Το αυτοκίνητο παραμένει ένα από τα πιο ευρύχωρα σούπερμινι. Χάρη όμως στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25” (στάνταρ στις καλές εκδόσεις FR και Xcellence), στην επένδυση με δέρμα Nappa στο τιμόνι και σε όλες τις επί μέρους βελτιώσεις, αφήνει μία σαφώς πιο ευχάριστη γεύση στο χρήστη. 

seat arona

Ουσιαστικές αλλαγές σε αναρτήσεις και σύστημα διεύθυνσης δεν υπάρχουν, οπότε δεν περιμέναμε κάτι ιδιαίτερο σε αυτό τον τομέα. Το αυτοκίνητο παραμένει από τα πιο συμμετοχικά της κατηγορίας, με τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport και Individual) για να μεταβάλλεις κατά το δοκούν τη συμπεριφορά του. Το τιμόνι είναι βαρύ όσο πρέπει, με καλή απόκριση και κύκλο στροφής. Σε συνδυασμό δε με την εξαιρετική άσφαλτο της χώρας των Βάσκων, χαρίζει ένα μεγαλύτερο χαμόγελο σε αυτόν που θα επιχειρήσει να κινηθεί σβέλτα σε σφιχτά κομμάτια με εναλλασσόμενες καμπές. Η ανάρτηση με τη σειρά της παραμένει σχετικά σφιχτή, χωρίς όμως να κοπανάει και χωρίς να κουράζει κατά την κίνηση.

Σε δεύτερη φάση περάσαμε πίσω από το τιμόνι του Arona, αυτή τη φορά στην έκδοση 1.5 TSI των 150 PS και πάλι με το αυτόματο κιβώτιο. Παρότι η μικρότερη εκδοχή των 110 PS θα ικανοποιήσει απόλυτα το μέσο χρήστη, εδώ η αυξημένη ισχύς πάει την όλη εμπειρία ένα βήμα παραπέρα. Τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν παρόμοια οδηγική φιλοσοφία, με το Arona να διατηρεί λογική κλίση στις στροφές και να είναι λίγο πιο σφιχτό, χωρίς όπως αυτό να επηρεάζει την ποιότητα κύλισης. Οι αναρτήσεις του έδειχναν να ακολουθούν επιμελώς το ανάγλυφο του δρόμου, απορροφώντας κραδασμούς που θα διατάρασσαν την ηρεμία εντός. 

Θα μπορούσαμε να γράψουμε αρκετά περισσότερα σχετικά με το χαρακτήρα των δύο μοντέλων. Η SEAT όμως έχει ήδη φροντίσει να ανακοινώσει την τιμή τους και να φέρει τα πρώτα αυτοκίνητα στην Ελλάδα. Ως εκ τούτου, σύντομα θα ακολουθήσει η αναλυτική δοκιμή επί του πατρίου εδάφους. Αυτό που θα πούμε κλείνοντας είναι πως το ανανεωμένο Ibiza ξεκινά από τις 13.290 ευρώ, ενώ το Arona από τις 16.790 ευρώ. Για την αναβάθμιση που υπέστησαν και με αυτό το κόστος, ο ανταγωνισμός έχει κάθε λόγο να αρχίσει να ανησυχεί. 


Τι λέει το DRIVE
Τόσο το Ibiza όσο και το Arona βελτιώθηκαν εκεί ακριβώς που πονούσαν. Πλέον προσφέρουν ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα στην κατηγορία και μάλιστα σε λογική τιμή. Ως εκ τούτου, συνυπολογίζοντας τον δυναμισμό και τους διαθέσιμους χώρους, θα παραξενευτούμε εάν δεν δούμε εμπορική ανάταση της SEAT σε αυτές τις κατηγορίες. 

SEAT Ibiza 1.0 TSI 110 PS DSG
Τιμή
Από €16.190
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση μπροστά, αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων
Απόδοση 100 PS/5.500 rpm, 200 Nm/2.000-3.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,0”
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 5,3-6,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 122-146 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.059 x 1.780 x 1.444 mm
Χώρος αποσκευών 355 lt
Βάρος 1.163 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

SEAT Arona 1.5 TSI 150 PS DSG
Τιμή
Από €23.990
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση μπροστά, αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων
Απόδοση 150 PS/5.000-6.000 rpm, 250 Nm/1.500-3.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,2”
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση 6,0-6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 137-152 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.138 x 1.780 x 1.552 mm
Χώρος αποσκευών 400 lt
Βάρος 1.239 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή