Test drive: SEAT Ateca 2.0 TDI 150 PS 4DRIVE Xcellence

Το πρώτο SUV της SEAT μπαίνει στην κατηγορία με φόρα και σπορ διάθεση, ερμηνεύοντας με τον καλύτερο τρόπο το πρώτο γράμμα του αρκτικόλεξου της κατηγορίας.

Τα υλικά υπήρχαν εδώ και χρόνια στο VW Group, αλλά η SEAT δεν τόλμησε ή μάλλον δεν είχε στις προτεραιότητες της την κατασκευή ενός τέτοιου μοντέλου, μιας και πρόκειται για τη σπορ φίρμα του Ομίλου.

Η μεγάλη όμως άνθηση στις πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας, δεν άφησε ούτε τη SEAT ασυγκίνητη και έτσι η απόφαση πάρθηκε από τα στελέχη της ισπανικής εταιρείας για τη δημιουργία του Ateca.

Ως βάση για το νέο ισπανικό SUV αποτέλεσε η σπονδυλωτή πλατφόρμα MQB-A που χρησιμοποιούν πάρα πολλά μοντέλα του Ομίλου. Τα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης πλατφόρμας τα έχουμε αναφέρει αρκετές φορές, αλλά η SEAT την μπόλιασε με το δικό της DNA. Το Ateca έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί στην Ισπανία και στόχος των μηχανικών ήταν η δημιουργία ενός σπορ κόμπακτ SUV.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το SEAT Ateca 1.0 TSI

Οι εκδόσεις του Ateca που έχουμε οδηγήσει μέχρι σήμερα, η 1.0 TSI και 1.6 TDI, μας έχουν αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις. Η έκδοση όμως που δοκιμάζουμε αυτή τη φορά υπόσχεται να μας επιδείξει όλα όσα είχαν στο μυαλό τους οι άνθρωποι της SEAT.

Το SEAT Ateca 2.0 TDI προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 150 ή 190 ίππους, με το αυτοκίνητο δοκιμής να αφορά αυτή με τους 150. Η ισχύς αποδίδεται από τις 3.500 έως τις 4.000 rpm και η μέγιστη ροπή των 34,7 kgm από τις 1.750 έως τις 3.000 rpm. Συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με λεβιέ με λογικές διαδρομές και θετικό κούμπωμα και, όπως συμβαίνει με όλες τις δίλιτρες εκδόσεις TDI, η δύναμη μοιράζεται στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος 4DRIVE με τον πολύδισκο συμπλέκτη.

Οι επιδόσεις που μετρήσαμε στην ευθεία της Θήβας είναι ανταγωνιστικές για την κατηγορία και επιβεβαιώνουν τον κατασκευαστή. Για να πιάσει τα 100 km/h από στάση απαιτούνται ακριβώς 9,0” και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 196 km/h. Δυνατές είναι και οι ρεπρίζ, όπως για παράδειγμα η μέτρηση 50-110 km/h που διαρκεί 8,0” και η τυπική προσπέραση 110-140 km/h με στο κιβώτιο που διαρκεί 7,7”. Τα φρένα με τη σειρά τους κυμαίνονται σε αποτελεσματικότητα στο μέσο όρο της κατηγορίας, ακινητοποιώντας το Ateca 2.0 TDI 150 PS των 1.530 kg από τα 100 km/h σε 38,2 m, με το μεσαίο πεντάλ να έχει λογική διαδρομή και καλή αίσθηση.

Χ-αιρετικό
Όπως όλοι αντιλαμβανόμαστε, τα crossover και SUV είναι πολυτάλαντα οχήματα που σκοπό έχουν να καλύψουν πολλών ειδών ανάγκες. Αυτή η λογική έχει περάσει και στα οδικά χαρακτηριστικά των μοντέλων της κατηγορίας, με τη ρύθμιση της ανάρτησης να προσπαθεί να καλύψει όλα τα γούστα. Στο Ateca 2.0 TDI Xcellence δεν συμβαίνει αυτό. Είναι από τα λίγα μοντέλα της κατηγορίας που προσπαθούν να δώσουν μια οδηγική ζωηράδα και το καταφέρνει περίφημα, ούσα η πιο σπορ πρόταση του Ομίλου στην κατηγορία. Πέρα όμως από τη ρύθμιση της ανάρτησης, το δίλιτρο Ateca διαθέτει πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων που δεν διαθέτουν τα μικρότερου κυβισμού αδερφάκια του και που το βοηθά στο στρογγύλεμα των ανωμαλιών και τις πιο ομοιογενείς αντιδράσεις του πίσω μέρους. Εάν κάτι επιβαρύνει τη σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης είναι οι τροχοί 19” του αυτοκινήτου δοκιμής με λάστιχα διαστάσεων 225/45.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το SEAT Ateca 1.6 TDI

Εκτός δρόμου, η γρήγορη τετρακίνηση 4DRIVE και η ικανή απόσταση από το έδαφος (περίπου 19 cm), υπόσχονται απροβλημάτιστες χωμάτινες βόλτες. Σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, η επιλογή των ρυθμίσεων «Off Road» ή «Snow» από το SEAT Drive Profil είναι η ενδεδειγμένη, μιας και επεμβαίνει αποτελεσματικά στα ηλεκτρονικά βοηθήματα, στο γκάζι και στην τετρακίνηση του Ateca.

Στην καμπίνα, η εικόνα είναι γνώριμη και θυμίζει Leon. Αυτό σημαίνει ιδιαίτερα προσεγμένη εργονομία λόγω της λιτής σχεδίασης, αλλά και αρκετές θήκες για τα μικροαντικείμενα. Οι λιγοστές διαφορές εντοπίζονται στην ελαφρώς βελτιωμένη συναρμογή, τις καλύτερες επενδύσεις στα πάνελ των θυρών και στις πιο ευρύχωρες πλαϊνές θήκες.

Οι χώροι θα βολέψουν με σχετική άνεση έως και πέντε ενηλίκους, και το πορτμπαγκάζ των 485 lt (25 lt μικρότερο από τις εκδόσεις 4x2) με το μεγάλο άνοιγμα και το μηδαμινό κατώφλι θα βολέψουν αρκετές από τις αποσκευές τους.

Ο εξοπλισμός του δίλιτρου Ateca είναι ιδιαίτερα πλούσιος και στην έκδοση Xcellence της δοκιμής(€ 31.600) δεν λείπει τίποτα. Υπάρχουν όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, πληθώρα ηλεκτρικών ευκολιών και μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας χάρη στο ισχυρό σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων με την οθόνη αφής των 8”.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το SEAT Leon 1.0 ECO TSI 115PS

Η τιμή για το δίλιτρο και αποκλειστικά τετρακίνητο SEAT Ateca ξεκινά από τις € 27.650 και θεωρείται ανταγωνιστική εάν σκεφτούμε και την υψηλή βαθμολογία που πετυχαίνει σε όλους τους τομείς αξιολόγησης.

Τι λέει το DRIVE
Η δίλιτρη έκδοση TDI αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο τα χαρίσματα του Ateca, ούσα ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου με αθλητικό pedigree.
Τιμή από € 27.650
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 150 PS/3.500-4.000 rpm, 34,7 kgm/1.750 - 3.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,0”
0-140 km/h 19,3”
0-400 m 16,5” @ 131,0 km/h
0-1.000 m 30,9” @ 162,3 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,0”
50-80 km/h (3η) 3,5”
80-110 km/h (3η) 4,8”
80-110 km/h (4η) 5,6”
110-140 km/h (4η) 7,7”
110-140 km/h (5η) 9,5”
Φρένα 100-0 km/h 38,2 m
Τελική ταχύτητα 196 km/h
Μέση κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 128/129 g/km
Διαστάσεις 4.363 x 1.841 x 1.611 mm
Βάρος 1.530 kg
Μετρήσεις DRIVE