Test drive: Renault Kadjar Energy 1.5 dCi 110

Test drive: Renault Kadjar Energy 1.5 dCi 110

Η Renault μπαίνει φουριόζα στο χορό των μεσαίων crossover, με δανεική τεχνογνωσία από τη Nissan, αλλά και το γαλλικό διαβατήριο αναμφισβήτητα σε ισχύ.

Η εμπορική πορεία των crossover σε παγκόσμια βάση είναι τέτοια που κανείς μαζικός κατασκευαστής δεν μπορεί να αγνοήσει.

Κι αυτό ισχύει για όλα της τα παρακλάδια μεγέθους και χαρακτήρα, που πλέον είναι μπόλικα. Μέχρι σήμερα, το μικρό Captur κάλυπτε πλήρως την Renault στη μικρή κατηγορία, όμως στην αμέσως μεγαλύτερη υπήρχε κενό. Αυτό ακριβώς ήρθε να καλύψει το Kadjar, συνδυάζοντας την πολυχρηστικότητα ενός SUV με τα όλα κλασικά χαρακτηριστικά που ένα μεσαίο οικογενειακό οφείλει να έχει.

Κοινοκτημοσύνη
Με δεδομένη τη σχέση της Renault με τη Nissan, είναι σαφής η προέλευση του Kadjar. Χρησιμοποιεί την κοινή πλατφόρμα του ομίλου που ονομάζεται CMF C/D καθώς και τα μηχανικά της μέρη, όμως θα ήταν βεβιασμένο το να θεωρήσεις το Kadjar απλώς έναν κλώνο του Qashqai.

Το γαλλικό μοντέλο έχει μήκος 4.449 mm, άρα βρίσκεται μεταξύ του Qashqai (4,38 m) και του X-Trail (4,64 m). Ωστόσο έχει το ίδιο μεταξόνιο με το πρώτο, καθώς και στόχευση σε νεανικό κοινό, όπως φαίνεται και από τη σχεδίασή του. Η δυναμική μάσκα, ο προφυλακτήρας, τα φώτα ημέρας, το καπό και το τεράστιο σήμα της Renault δίνουν μια ισορροπημένη, ρευστή εικόνα που αρέσει συνολικά. Το ίδιο ισχύει και στο πίσω μέρος, ενώ στο πλάι ξεχωρίζουν τα τονισμένα τόξα των φτερών και η σχεδίαση του κάτω μέρους των θυρών.



Στην καμπίνα βασίζεται ένα σημαντικό μέρος της φιλοσοφίας του Kadjar. Η πρώτη εικόνα είναι εκείνη της προσεγμένης απτής ποιότητας και της πετυχημένης σχεδίασης. Υπάρχει μαλακό πλαστικό εκεί που χρειάζεται, το οποίο υπερκαλύπτει πλήρως τα σκληρά και σαφώς υποδεέστερης ποιότητας πλαστικά που υπάρχουν σε πιο δυσπρόσιτα σημεία. Η συναρμογή δεν είναι κορυφαία, όμως δεν θα διατυπώσεις σοβαρά παράπονα ακόμα κι εάν ψάξεις να βρεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Renault Captur 1.5 dCi 90

Η ευρυχωρία και η πρακτικότητα ξεχωρίζουν πραγματικά. Τέσσερις ψηλοί ενήλικοι θα χωρέσουν με ζηλευτή ευκολία κι ένας τρίτος πίσω μόνο λόγω πλάτους ενδεχομένως να ζοριστεί λίγο. Θήκες και αποθηκευτικοί χώροι υπάρχουν επίσης σε αφθονία, φτάνοντας τα 30 lt. Το πορτμπαγκάζ δεν έχει υποδειγματικά χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, όμως χωράει 472 lt στα αυτοκίνητα με κιτ επισκευής ελαστικού (δεν αναφέρεται αν και πόσο αλλάζει με ρεζέρβα ανάγκης όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής). Με το τράβηγμα δύο χειρολαβών μέσα στο πορτμπαγκάζ δημιουργείται επίπεδος χώρος 1.478 lt κι εάν αναδιπλώσεις την πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού χωράνε αντικείμενα έως και 2,5 m μήκους.

Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός γι’ αυτό αλλάζει χρώμα κι ενδείξεις, ενώ δίνει πολλή πληροφορία με εύληπτο τρόπο χωρίς να κουράζει. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η 7ιντση οθόνη αφής, μέσω της οποίας έχεις πρόσβαση στο ηχοσύστημα, αλλά και όλες τις δευτερεύουσες λειτουργίες και ρυθμίσεις του αυτοκινήτου. Άμεσος χειρισμός υπάρχει μόνο για το ηχοσύστημα και τον κλιματισμό, τα κουμπιά του οποίου έχουν μεταφερθεί αυτούσια από το Qashqai. Το ίδιο και οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων και των καθρεφτών, εκ των οποίων φωτίζεται μόνο εκείνος για το τζάμι του οδηγού.



Η θέση οδήγησης είναι πολύ άνετη και το κάθισμα –τουλάχιστον στην έκδοση Dynamic- στηρίζει άριστα το σώμα. Στο πίσω κάθισμα, τα προσκέφαλα δεν είναι χωνευτά μα δεν περιορίζουν ιδιαίτερα το οπτικό πεδίο, οπότε ενοχλεί περισσότερο κάτι άλλο: Το καπό ανασηκώνεται στις άκρες του όσο πλησιάζει προς την καμπίνα και σε εμποδίζει να υπολογίζεις σωστά πού πατούν οι εμπρός τροχοί.

Στο ύψος του
Ο 1.500άρης Energy dCi των 110 ίππων έχει απέναντί του 1.430 kg όμως τελικά αποδεικνύεται επαρκής για το χαρακτήρα του βασικού ντίζελ Kadjar. Είναι ιδιαίτερα καλότροπος και παράγει λιγοστό θόρυβο, με ζωηρή απόκριση και καλό έλεγχο στο γκάζι.
Οι επιταχύνσεις δεν είναι σβέλτες, όμως στις 1.500 rpm είναι ήδη ζωντανός και μετά τις 1.700 rpm έχει ικανή ροπή και γραμμική απόδοση μέχρι τις 4.300 rpm. Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο δεν είναι κοντό, αλλά έχει σωστά απλωμένες τις σχέσεις του.
Οι δορυφόροι μέτρησαν 11,7” για τα 0-100 km/h, καθώς επίσης 7,2 και 10,6” για τα 80-110 και τα 110-140 km/h με 4η αντίστοιχα, τιμές που ουσιαστικά ταυτίζονται με του Qashqai (διαβάστε τη δοκιμή του εδώ) και με αντικειμενικό κριτήριο καλύπτουν τις απαιτήσεις ασφάλειας. Μόνο με φουλ φορτωμένο αυτοκίνητο καταλαβαίνεις ότι έχεις αγγίξει το όριο του μοτέρ, οπότε χρειάζεται αρκετή δουλειά με το λεβιέ του κιβωτίου. Η διαδρομή του τελευταίου δεν είναι μικρή, το κούμπωμά του όμως είναι θετικό.

Στην κατανάλωση οι τιμές είναι κορυφαίες. Μετρήσαμε μέση τιμή σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής τα 6,6 lt/100 km, ενώ εύκολα βλέπεις χαμηλά 5άρια ακόμα και χωρίς τη λειτουργία Eco. Με τη βοήθειά της η Renaut υπόσχεται 10% καλύτερη κατανάλωση, που όμως συνοδεύεται από πιο νωθρή απόκριση του γκαζιού και ελάχιστη απόδοση για το κλιματιστικό.



Με στιβαρό πλαίσιο και σωστή ρύθμιση στα εμπρός γόνατα και τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα, το Kadjar δεν εξαφανίζει τις λακκούβες μα πετυχαίνει ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης/κρατήματος και είναι ευκολοδήγητο στην πόλη. Ακόμα και σε βαθιά κοψίματα της ασφάλτου η ανάρτηση αντιδρά χωρίς δυσθυμίες και χτύπους ή κραδασμούς. Τουλάχιστον με τους 17άρηδες τροχούς που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής.

Όταν το πιέσεις το αμάξωμα γέρνει, όμως υπάρχει πάντα έλεγχος και ψύχραιμες αντιδράσεις. Το τιμόνι είναι ελαφρύ, άμεσο και κόβει αρκετά, δίνοντας σαφή κατευθυντικότητα στο εμπρός σύστημα. Το πίσω ακολουθεί με συνέπεια και σιγουριά, ενώ ο ηλεκτρονικός έλεγχος της ευστάθειας δεν απενεργοποιείται. Οι τέσσερις δίσκοι έχουν επαρκή δύναμη και κάνουν τα 100-0 km/h σε 39,6 m χωρίς να έχουν ευαισθησία στην κούραση. Αυτό που έχουν, είναι γραμμική αίσθηση στο πεντάλ.

Εξαιρετική για την κατηγορία είναι η ήσυχη κύλιση, γι’ αυτό και το μόνο που μπορείς να επισημάνεις είναι λίγος αεροδυναμικός θόρυβος. Αυτό βέβαια ισχύει στην άσφαλτο, γιατί στο χώμα περνούν αρκετοί κραδασμοί στο τιμόνι. Χρειάζεται επίσης προσοχή στον εμπρός προφυλακτήρα που ακουμπάει πολύ εύκολα κάτω. Οι γωνίες προσέγγισης/αναχώρησης είναι 18 και 28 μοίρες αντίστοιχα, ενώ η απόσταση των 20 cm από το έδαφος υπερεπαρκεί.

Στο πλαίσιο της λογικής
Η ντίζελ γκάμα του Kadjar ξεκινά από τα 22.340 ευρώ στην έκδοση Authentic, όμως περισσότερο νόημα έχει η πλουσιότερη Expression. Πιο ενδιαφέροντα εξοπλισμό πάντως έχει η Dynamic των 27.090 ευρώ, με σύστημα πολυμέσων R-Link 2, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με αισθητήρα ποιότητας αέρα, αισθητήρες παρκαρίσματος κ.ά.
Σε σχέση με ένα Qashqai αντίστοιχου εξοπλισμού το Kadjar είναι έως και 1.000 ακριβότερο, μια διαφορά που με δεδομένη τη μεγαλύτερη προσφορά σε χώρους, αφενός είναι λογική αφετέρου σαφώς και δεν το θέτει εκτός συναγωνισμού.

Τι λέει το DRIVE
Με πολύ ευχάριστη κύλιση, ιδιαίτερα οικονομικό μοτέρ και μια από τις κορυφαίες καμπίνες στα μεσαία crossover, το Kadjar εμφανίζεται ως μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση σε αυτή την πολύ σκληρή κατηγορία.
Τιμή από € 22.340 (έκδοση Authentic)
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, turbo μεταβλητής γεωμετρίας, 110 PS/4.000 rpm, 26,5 kgm/1.750 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,7”
0-160 km/h 35,6”
0-400 m 18,2” @ 123,7 km/h
0-1.000 m 33,4” @ 157 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,8”
50-80 km/h (3η) 3,7”
80-110 km/h (3η) 6,2”
80-110 km/h (4η) 7,2”
80-110 km/h (5η) 9,5”
80-110 km/h (6η) 12,1”
110-140 km/h (4η) 10,6”
110-140 km/h (5η) 12,2”
110-140 km/h (6η) 15,6”
Φρένα 100-0 km/h 39,6 m
Τελική ταχύτητα 182 km/h
Μέση κατανάλωση 6,6 lt/100 km
Εκπομπές CO299 g/km
Διαστάσεις 4.449 x 1.836 x 1.607 mm
Βάρος 1.430 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube