Test drive: Renault Clio 1.5 Blue dCi 100 PS

Το ντίζελ μοτέρ ξανασμίγει με το Renault Clio, αποδεικνύοντας ότι εξακολουθεί να αποτελεί μια από τις πιο ολοκληρωμένες επιλογές στην γκάμα του, προσφέροντας απλόχερα ευκολία κίνησης και οικονομία.

Το έχουμε γράψει ουκ ολίγες φορές: Τα ντίζελ μοτέρ αποτελούν θύμα των ολοένα αυστηρότερων κανονισμών εκπομπών ρύπων και αυτό έχει αποτέλεσμα πολλοί κατασκευαστές να κάνουν στην άκρη την εξέλιξη τους, επικεντρώνοντας τις προσπάθειες τους στον εξηλεκτρισμό. Μια από τις κατηγορίες στις οποίες οι ντίζελ προτάσεις έχουν ελαχιστοποιηθεί είναι εκείνη των σούπερμινι. Ωστόσο, πηγαίνοντας κόντρα τον πόλεμο που δέχεται το ντίζελ, o Ρόμβος δείχνει να πιστεύει ακόμα στις αξίες του. Έτσι, ύστερα από απουσία λίγων μηνών, η Billancourt επαναφέρει την επιλογή του ντίζελ κινητήρα κάτω από το καπό του Renault Clio.

Σταθερή αξία
Ας το πάρουμε όμως από την αρχή. Το Clio βρίσκεται πλέον στην πέμπτη γενιά του, η οποία παρουσιάστηκε το 2019 και βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi. Εξωτερικά, κινείται στη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της φίρμας με σήμα κατατεθέν τα φώτα ημέρας LED σε σχήμα «C», διατηρώντας παράλληλα το πετυχημένο τρικ με τις κρυμμένες χειρολαβές στις πίσω πόρτες.

Στο εσωτερικό, η σχεδίαση είναι σύγχρονη, με καλή συναρμογή και τα υλικά να σε κερδίζουν με την ποιότητα τους. Μονάχα σε λίγα σημεία θα εντοπίσεις σκληρά πλαστικά. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής 7” του εύχρηστου συστήματος infotainment που διαθέτει όλες τις απαραίτητες πλέον μεθόδους συνδεσιμότητας.

H θέση οδήγησης είναι απόλυτα ικανοποιητική. Αφού βολευτείς, αντικρίζεις εμπρός σου έναν ευανάγνωστο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7”.

Στην καμπίνα του Renault Clio μπορούν μεταφερθούν με ευκολία τέσσερις ενήλικοι, ενώ σε πολύ καλό επίπεδο βρίσκεται και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος ανέρχεται στα 366 lt σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνει ο κατασκευαστής.

Renault Clio

Με το που βάζεις εμπρός τον κινητήρα, ο χαρακτηριστικός ήχος του ντίζελ φτάνει φιλτραρισμένος στα αυτιά σου. Πρόκειται για τον 4κύλινδρο τούρμπο 1.500άρη Blue dCi o οποίος έχει απόδοση 100 PS στις 3.750 rpm, με 260 Nm από τις 1.750 rpm μέχρι τις 2.500 rpm. Σύμφωνα με την εταιρεία, το σπριντ των 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 11,4” και η τελική ανέρχεται στα 188 km/h.

Η λειτουργία του μοτέρ είναι ραφιναρισμένη χωρίς κραδασμούς να φτάνουν στην καμπίνα και οδηγώντας σε ανοιχτό δρόμο, τα χιλιόμετρα κυλούν ξεκούραστα. Εκμεταλλεύεσαι την μπόλικη ροπή που κάνει αισθητή την παρουσία της πάνω από τις 1.700 rpm, πράγμα που σημαίνει ότι τα χιλιόμετρα περνούν άκοπα, χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγεις συνέχεια στο 6τάχυτο χειροκίνητο σασμάν το οποίο έχει λεβιέ με σωστή αίσθηση και κούμπωμα.

Όταν ο δρόμος γίνει πιο στριφτερός, επιλέγεις το πρόγραμμα Sport στο Multi-Sense το οποίο κάνει την απόκριση του γκαζιού πιο άμεση και το τιμόνι λίγο βαρύτερο. Να σημειώσουμε εδώ ότι ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης, προσαρμόζεται το χρώμα του φωτισμού ambient αλλά και οι ενδείξεις στον πίνακα οργάνων. Επιπλέον, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να εξατομικεύσει το Multi-Sense φτιάχνοντας τον δικό του συνδυασμό.

Renault Clio

Η κλίση του Renault Clio είναι περιορισμένη και το τιμόνι παρέχει στον οδηγό αρκετή πληροφορία. Το turn-in είναι καλό, κάτι στο οποίο εισφέρουν και οι προαιρετικοί τροχοί 17” του αυτοκινήτου της δοκιμής, ενώ το πακέτο αποδεικνύεται ευχάριστο όταν θες να κινηθείς σβέλτα. Μπορεί να μην είναι τόσο παιχνιδιάρικο όσο ένα Ford Fiesta, αλλά η σπορ οδήγηση περιλαμβάνεται σαφώς στο ρεπερτόριο του. Στο αστικό περιβάλλον, το stop/start έχει ομαλή λειτουργία χωρίς σκορτσαρίσματα να ταρακουνούν την καμπίνα και η ανάρτηση φιλτράρει σε πολύ καλό βαθμό τις κακοτεχνίες του δρόμου.

Ακόμα στην κορυφή
Όσο περισσότερο το ζεις, από αυτό το Renault Clio σου μένει η επίγευση ενός αυτοκινήτου που ισορροπεί σωστά ανάμεσα στην άνεση και στη σπορ οδική συμπεριφορά. Το κερασάκι στην τούρτα βάζει όμως ο 1,5 lt Βlue dCi, ο οποίος σημείωσε χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια 5,4 lt/100 km. Νούμερο αναμφισβήτητα αξιέπαινο και ιδιαίτερα υπολογίσιμο στις μέρες μας.

Χωρίς ηλεκτρικό στοιχείο και με ένα καύσιμο που έχει συζητηθεί πολύ, το ντίζελ Renault Clio αποτελεί μέσα στην ευρέως πλέον εξηλεκτρισμένη αγορά μια πρόταση που προσφέρει απλόχερα ευκολία κίνησης, σωστή οδική συμπεριφορά και οικονομία. Αποδεικνύοντας ότι το πετρέλαιο παραμένει κορυφαία επιλογή για όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα και θέλουν χαμηλό κόστος καυσίμου.

Renault Clio

Στη χώρα μας, η τιμή του Renault Clio 1.5 Blue dCi ξεκινά από τις €21.070 και είναι διαθέσιμο σε δύο επίπεδα εξοπλισμού. Στη βάση βρίσκεται η έκδοση Εvolution που περιλαμβάνει κλιματισμό και οθόνη αφής 7” για το infotainment. Ωστόσο, για €1.640 επιπλέον αξίζει να ανεβείτε στην έκδοση Techno που διαθέτει περισσότερα στοιχεία «απαραίτητου» εξοπλισμού όπως κάμερα οπισθοπορείας, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7”, το σύστημα Renault Multi-Sense, αυτόματο κλιματισμό, κεντρικό υποβραχιόνιο, αλλά και τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας LED σε σχήμα «C».


Τι λέει το DRIVE
Το Renault Clio επαναφέρει το ντίζελ μοτέρ κάτω από το καπό του, κόντρα στην τάση της εποχής. Κάπως έτσι, δημιουργείται ένα πακέτο που συνδυάζει σωστή οδική συμπεριφορά και άνεση, με ευκολία κίνησης και την κορυφαία οικονομία που προσφέρει ο κινητήρας πετρελαίου.
Τιμή Από €21.070
Τεχνολογία Κινητήρας ντίζελ 1.461 cc, i4, 8v, 1 EEK, common rail, τούρμπο VGT
Απόδοση 100 PS/3.750 rpm, 260 Nm/1.750-2.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,4”
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση* 5,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 107-122 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.050 x 1.798 x 1.440 mm
Χώρος αποσκευών 366 lt
Βάρος 1.173 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης