Test drive: Renault Clio 0.9 Energy TCe 90

Test drive: Renault Clio 0.9 Energy TCe 90

Το νέο Clio πατά στην εκ βάθρων εξελιγμένη πλατφόρμα του προηγούμενου κι έχει τον πολλά υποσχόμενο 3κύλινδρο 900άρη τούρμπο κάτω από το καπό

Το νέο Clio πατά στην εκ βάθρων εξελιγμένη πλατφόρμα του προηγούμενου κι έχει τον πολλά υποσχόμενο 3κύλινδρο 900άρη τούρμπο κάτω από το καπό. Το Renault Clio ανέκαθεν ήταν ένα ιδιαίτερα αξιόμαχο σουπερμίνι, με «εξειδίκευση» στην άνεση και στην ποιότητα κύλισης.

Στη βενζινοκίνητη γκάμα του, το ενδιαφέρον μονοπωλεί ο ολοκαίνουργιος 900άρης 3κύλινδρος κινητήρας τούρμπο που αποδίδει 90 ίππους και πάει την έννοια του πασίγνωστου πλέον downsizing ένα βήμα παραπέρα.
Ο 900άρης κινητήρας τούρμπο Energy TCe 90 του Clio είναι ο πρώτος 3κύλινδρος της Renault και ανταγωνίζεται τους ατμοσφαιρικούς 1.4. Αποδίδει 90 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. και 13,8 kgm ροπής στις 2.500, εκ των οποίων τα 12,4 από τις 1.650 σ.α.λ. Η δύναμή του δεν σε εντυπωσιάζει, όμως είναι γραμμικός και με υψηλή ποιότητα λειτουργίας. Δεν έχει ενοχλητικούς κραδασμούς κι ο ήχος του έχει γλυκιά χροιά και χαμηλή ένταση. Η απόκριση στο γκάζι είναι καλή, ακόμα και στη λειτουργία Eco που μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά απόδοσης για να κερδίσεις έως και 10% σε κατανάλωση.

Γεύση από το δρόμο
Το 5άρι κιβώτιο του Clio διαθέτει μακριά κλιμάκωση κι έχει λεβιέ με ακριβές κούμπωμα, αλλά κάπως μεγάλες διαδρομές. Το Clio δεν έχει την απαραίτητη δύναμη για να το πεις σβέλτο, αλλά χάρη στο τούρμπο προσπερνά αξιοπρεπέστατα. Κορυφαία είναι η απόδοσή του στα φρένα με ακινητοποίηση από τα 100 km/h σε 38,7 m, παρόλο που σου δίνει την αίσθηση ότι δεν φρενάρει και τόσο δυνατά, λόγω του σπογγώδους του πεντάλ.
Το κράτημα είναι το φόρτε του Clio. Η εξαιρετική βάση του προηγούμενου μοντέλου απέκτησε φαρδύτερα μετατρόχια και μεγαλύτερο μεταξόνιο. Κάτι που σημαίνει στιβαρότερο πάτημα στο δρόμο κι ακόμα πιο ψηλό περιθώριο πρόσφυσης. Η σημαντικότερη βελτίωση αφορά στην πληροφόρηση από το τιμόνι που παραμένει όσο κοφτερό και άμεσο ξέραμε. Η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή κι αυτό με τη σειρά του σημαίνει λιγότερη κλίση όταν το πιέζεις στις στροφές. Σημαίνει επίσης σφιχτή κύλιση στην πόλη. Όμως σε πιο υψηλή ταχύτητα απορροφά με μαεστρία τις ανωμαλίες του δρόμου και τίποτα δεν επηρεάζει την πορεία του.

Από τη θέση του οδηγού
Στην καμπίνα του νέου Clio δόθηκε μεγάλη σημασία στη σχεδίαση και τη λειτουργικότητα. Την πρώτη αλλαγή τη βλέπεις αμέσως: Η θέση οδήγησης που πάντα ήταν αχίλλειος πτέρνα του Clio βελτιώθηκε ριζικά: Το τιμόνι έχει σωστή κλίση και ρυθμίζεται τηλεσκοπικά σε όλες τις εκδόσεις, ενώ και το κάθισμα είναι αναπαυτικό. Εργονομικά δεν υπάρχουν παράπονα, αφού λίγο-πολύ όλα είναι εκεί που τα περιμένεις. Εύσημα παίρνει το σύστημα πολυμέσων που είναι εύχρηστο, με πολύ καλή οθόνη που δύσκολα αντανακλά το φως της ημέρας. Η ορατότητα όμως δεν είναι αψεγάδιαστη, καθώς την εμποδίζουν οι χοντρές κολόνες. Ακόμη οι δύο μοχλοδιακόπτες στην κολόνα του τιμονιού είναι σκληροί και σκαλώνουν.
Το προηγούμενο Clio είχε αποσπάσει πολύ θετικά σχόλια για την ποιότητα της καμπίνας, ειδικά στις πλούσιες εκδόσεις με το ταμπλό από μαλακό πλαστικό. Στο νέο μοντέλο, είναι εμφανής η προσπάθεια περιορισμού του κόστους. Το πλαστικό του ταμπλό δεν είναι μαλακό και η υφή του δεν είναι τόσο ακριβή, ενώ οι επενδύσεις στις πόρτες χαρακτηρίζονται ως «οικονομικής επιλογής». Η συναρμολόγηση πάντως είναι σε πολύ καλό επίπεδο και τριγμοί ή άλλοι «περίεργοι» θόρυβοι δεν ακούγονται.
Το ποιοτικό μέτρο σύγκρισης της κατηγορίας είναι το Polo. Τα πλαστικά και οι επενδύσεις είναι από το πάνω ράφι, ενώ τα πάντα είναι τέλεια δεμένα μεταξύ τους.

Μπρούκλικο το Dynamic
Δε χρειάζεται παρά μόνο μια πρόχειρη ματιά για να καταλάβεις ότι στην έκδοση Dynamic, το Clio που οδηγούμε είναι πλούσια εξοπλισμένο. Τόσο που πρακτικά δε χρειάζεσαι κάτι παραπάνω. Έχει στάνταρ από ηλεκτρικά παράθυρα και δέρμα σε τιμόνι, λεβιέ και χειρόφρενο, μέχρι 16άρες ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες και σύστημα πολυμέσων με μια εξαιρετική οθόνη της LG και σύστημα πλοήγησης. Από το Clio Dynamic λείπουν οι αερόσακοι οροφής από τον πληρέστατο κατά τα άλλα εξοπλισμό, οι οποίοι υποκαθίστανται σε ένα βαθμό από τους πλευρικούς (head/thorax) που εκτείνονται μέχρι το ύψος του κεφαλιού.
Για κάποιον ανεξήγητο λόγο, το πίσω κάθισμα του Clio είναι λιγότερο ευρύχωρο απ’ ό,τι στο προηγούμενο μοντέλο. Αν και το μεταξόνιο κέρδισε 1,4 πόντο, ο χώρος για τα γόνατα πίσω απέχει πλέον αισθητά από την κορυφή της κατηγορίας. Το ύψος πάντως παραμένει επαρκέστατο και το πορτμπαγκάζ έφτασε τα 300 λίτρα (από 288) έχοντας σχήμα χωρίς προεξοχές. Όταν όμως ρίξεις το κάθισμα, μια ογκώδης εγκάρσια τραβέρσα χαλάει το επίπεδο του χώρου. Το άνοιγμα είναι μεγάλο και το κατώφλι χαμηλό, ενώ οι αποθηκευτικοί χώροι της καμπίνας είναι ικανοποιητικοί σε αριθμό και χωρητικότητα.

Energy όνομα και πράμα
Το Clio 0.9 TCe Energy 90 PS Dynamic στοιχίζει 14.500 ευρώ. Το ίδιο αν και σε λίγο μικρότερο βαθμό ισχύει και για το Clio με τον. Κατά μέσο όρο ο 3κύλινδρος κινητήρας Energy καίει επτά λίτρα που μπορούν να πέσουν σε χαμηλά 6άρια εάν προσέχεις πολύ, αλλά και να ανέβουν σε χαμηλά 8άρια εάν ξεχαστείς. Εκεί που το μοτέρ Energy του Clio χτίζει διαφορά από τον ανταγωνισμό του είναι στο κόστος χρήσης και συντήρησης. Εάν αθροίσεις την εξοικονόμηση που κάνεις σε βάθος 3ετίας, έχεις κοντά στα 600 ευρώ παραπάνω στην τσέπη σου εν σχέση με τα αντίστοιχης τιμής Toyota Yaris, Opel Corsa και VW Polo. Το Clio είναι με διαφορά το φτηνότερο σε κόστος συντήρησης, έχει τα χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας, ενώ το μικρό μοτέρ του σημαίνει και τα χαμηλότερα ασφάλιστρα.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο Clio είναι ριζικά βελτιωμένο στο κόστος χρήσης του και κατά κύριο λόγο το οφείλει στον νέο 3κύλινδρο κινητήρα των 90 ίππων. Παράλληλα δεν έχασε έδαφος στους τομείς που παραδοσιακά πρόβαλλε. Η ανάρτησή του συνδυάζει και πάλι «γαλλικά» το κράτημα με την άνεση, ενώ το τιμόνι βελτιώθηκε πολύ και το έκανε ακόμα πιο ευχάριστο στην οδήγηση. Οι μόνοι τομείς που σημειώθηκε οπισθοχώρηση είναι εκείνοι της ποιότητας και της ευρυχωρίας της καμπίνας.
Τιμή από 14.500 (έκδοση Dynamic)
Τεχνολογία 898 cc, i3, ψεκασμός, τούρμπο, 90 PS/5.250 rpm, 13,8 kgm/2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h 12,8”
0-400 m 18,6”
0-1.000 m 34,2”
30-50 km/h (3η) 4,4”
80-110 km/h (4η) 8,7”
110-140 km/h (5η) 20,5”
100-0 km/h 38,7 m
Τελική ταχύτητα 182 km/h
Κατανάλωση 7,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 104 gr/km
Διαστάσεις 4.060 x 1.730 x 1.490 mm
Βάρος 1.130 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube