Test drive: Renault Captur 1.0 TCe 90 PS

Test drive: Renault Captur 1.0 TCe 90 PS

Η βασική έκδοση κινητήρα στην γκάμα του γαλλικού B-SUV συνδυάζεται πλέον με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Η δεύτερη γενιά του Renault Captur έκανε πρεμιέρα το 2019 βασισμένη στη νέα πλατφόρμα CMF-B. Με πιο ώριμη σχεδίαση, βελτιωμένη ποιότητα και σημαντικά μεγαλύτερες διαστάσεις μέσα έξω (+11 cm στο μήκος, +2 cm στο μεταξόνιο), έτσι ώστε να είναι πλέον ένα από τα μεγαλύτερα B-SUV. Παράλληλα τονίστηκε ο οικογενειακός προσανατολισμός του μοντέλου, επιτρέποντάς του να διεκδικήσει μια από τις κορυφαίες θέσεις αυτής της πολυπληθούς και δημοφιλούς κατηγορίας.

Μόλις ενάμισι χρόνο ύστερα από το εμπορικό του ντεμπούτο στην ελληνική αγορά, το νέο Renault Captur απέκτησε ανανεωμένη βασική έκδοση κινητήρα. Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0 TCe είναι ελαφρώς πιο αδύναμος πλέον, με 91 PS και 160 Nm αντί για 100 PS, όμως συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων αντί για το προηγούμενο 5άρι.

Renault Captur

Πολιτισμένη συμπεριφορά με μικρές παραχωρήσεις
Οι επιδόσεις σαφώς και δεν βάζουν φωτιά στον δρόμο (0-100 km/h σε 14”), ούτε όμως νιώθεις το βασικό Captur να αγκομαχά επιταχύνοντας. Η πολύ πιο σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου έχει βοηθήσει τα μέγιστα προς αυτή την κατεύθυνση, ενώ σε συνδυασμό με τη ροπή του μοτέρ στις μεσαίες στροφές, αυτή η βασική έκδοση επιταχύνει ικανοποιητικά στην πόλη. Το κιβώτιο έχει λογικές διαδρομές, θετικό κούμπωμα, αλλά μια ελαφρώς ξύλινη αίσθηση. Εδώ έρχεται όμως αρωγός ο ελαστικός κινητήρας που δεν απαιτεί συχνές αλλαγές.

Στον αυτοκινητόδρομο, το Captur μπορεί να διατηρήσει ταχύτητες 120-130 km/h εύκολα και αθόρυβα, αν και η επιτάχυνση από εκεί και πάνω, με το αυτοκίνητο φορτωμένο, δεν είναι ένα δυνατό σημείο.

Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν 6,9 lt/100km, τιμή λογική που πάντως πλησιάζει αρκετά εκείνη του 1.3 TCe όταν θέλεις να κινηθείς πιο σβέλτα.

Ποιότητα και άνεση
Το χαμηλό επίπεδο θορύβου και η εξαιρετική ποιότητα κύλισης είναι δύο χαρακτηριστικά που συναντάμε σε όλες τις εκδόσεις του Captur. Και η συγκεκριμένη δεν αποτελεί εξαίρεση, με τον 3κύλινδρο 1.000άρη να ακούγεται μόνο όταν τον πιέζεις για να ανέβει ψηλά. Η δεύτερη γενιά του γαλλικού B-SUV αριστεύει επίσης στον τομέα της πρακτικότητας με πολλές θήκες στο εσωτερικό, άπλετο χώρο για τους πίσω επιβάτες που επωφελούνται από συρόμενα καθίσματα και τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών της κατηγορίας που κυμαίνεται από 422 έως 536 lt.

Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, προσφέροντας καλή ορατότητα, με το ελαφρύ τιμόνι να διευκολύνει την κίνηση στην πόλη. Βέβαια, οι αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά σε αυτήν την περίπτωση γίνονται αισθητές.

Όπως και στο Clio, τα απαραίτητα χειριστήρια είναι ενσωματωμένα στο τιμόνι και πίσω από αυτό, επιτρέποντας στον οδηγό να εστιάσει την προσοχή του στον δρόμο.

Renault Captur

Στο ταμπλό, η οθόνη αφής 7” στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας είναι πλέον στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις (με την κατάργηση της Authentic), ενώ οι πλουσιότερες εξοπλίζονται με ακόμα μεγαλύτερη οθόνη με διαγώνιο 9,3”. Το infotainment είναι απλό και εύχρηστο, προσφέροντας εύκολη συνδεσιμότητα και συντομεύσεις υπό τη μορφή πλήκτρων αφής. Λίγο χαμηλότερα έχουμε τα περιστροφικά χειριστήρια για τον κλιματισμό.

Τα Captur με χειροκίνητο κιβώτιο μπορεί να μην έχουν την αιωρούμενη κονσόλα που συναντάμε σε αυτά με το αυτόματο EDC, όμως όλα ανεξαιρέτως χαρακτηρίζονται από καλή συναρμογή και μαλακά πλαστικά στο μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό, με την προϋπόθεση ότι θα διαλέξεις από την έκδοση Dynamic και πάνω. Από την ίδια έκδοση υπάρχει και ο παραμετροποιήσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων 7” που ενισχύει την αίσθηση του σύγχρονου αυτοκινήτου.

Εξοπλισμός και δυνατότητες εξατομίκευσης
Η εξωτερική σχεδίαση του Captur είναι κάτι που μετράει σαφώς στα θετικά. Τα επιθετικά φώτα με υπογραφή LED εμπρός και πίσω, το έντονο ανάγλυφο του αμαξώματος στο προφίλ και οι προστατευτικές ποδιές σε απόχρωση αλουμινίου διαμορφώνουν ένα ελκυστικό σύνολο. Τα στοιχεία που διαμορφώνουν μια ακόμα πιο εντυπωσιακή εικόνα έτσι ώστε το γαλλικό B-SUV να μοιάζει με όχημα μεγαλύτερης κατηγορίας είναι η προαιρετική διχρωμία και οι ζάντες μεγαλύτερης διαμέτρου. Συνολικά, οι διαθέσιμοι συνδυασμοί για εξατομίκευση αγγίζουν τους 90.

Η τιμή της ανανεωμένης γκάμας του Captur ξεκινά από τις €19.130 για την έκδοση Expression με τον 1.0 TCe. Η πιο πλούσια Dynamic όπως αυτή δοκιμάζουμε ξεκινά από τις €21.280, προσθέτοντας στάνταρ μεταξύ άλλων κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7”, αυτόματο κλιματισμό, keyless entry, ηλεκτρικό χειρόφρενο, σύστημα Renault Multi-Sense, ζάντες αλουμινίου 17” Bahamas Grey και φιμέ πίσω τζάμια και παρμπρίζ.

Η διαφορά τιμής του βενζινοκινητήρα 1.0 TCe 90 με τις αντίστοιχες εκδόσεις του ελαφρώς ισχυρότερου 1.0 TCe 100 LPG είναι μόλις €700. Ανάλογα λοιπόν με τη χρήση του αυτοκινήτου, αυτή ίσως είναι και η πιο συμφέρουσα επιλογή, αν καλύπτεις αρκετά χιλιόμετρα για να γίνει γρήγορα και η απόσβεση.

Renault Captur

Συνοψίζοντας, το Renault Captur είναι αναμφίβολα ένας από τους δυνατούς παίχτες στα B-SUV. Προσφέρει κορυφαίο συνδυασμό χώρων και ποιότητας κύλισης, χαρακτηριστικά που δικαιολογούν εν μέρει την τσιμπημένη τιμή σε σύγκριση με άλλες προτάσεις του ανταγωνισμού.

Προφανώς, ο βασικός κινητήρας δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, είναι όμως ικανοποιητικός για τα ζητούμενα της πλειονότητας του κοινού στο οποίο απευθύνεται. Για όσους θέλουν απαραίτητα καλύτερες επιδόσεις, υπάρχει ο ισχυρότερος 1.3 TCe. Με 140 PS πλέον, συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο EDC, αλλά και κοστίζει σημαντικά παραπάνω από τη βασική έκδοση.


Τι λέει το DRIVE
Η νέα βασική έκδοση κινητήρα του Renault Captur διατηρεί όλα εκείνα τα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίσει έναντι του ανταγωνισμού, με το τίμημα στις επιδόσεις να μην είναι ιδιαίτερα αισθητό στην καθημερινή χρήση.
Τιμή Από €19.130 (έκδοση Expression)
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, μεταβλητός χρονισμός, έμμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, κίνηση εμπρός, μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων
Απόδοση 91 PS/4.600 rpm, 160 Nm/2.000-3.750 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14”
Τελική ταχύτητα 168 km/h
Μέση κατανάλωση* 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 130-141 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.227 x 1.797 x 1.576 mm
Χώρος αποσκευών 422 - 536 lt
Βάρος 1.306 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube