Test drive: Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Test drive: Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Η τρίτη γενιά του Peugeot 308, έχει και με το παραπάνω όλα τα εφόδια για να κοιτάξει στα μάτια τον premium ανταγωνισμό της κατηγορίας.

Δεκαπέντε χρόνια παρουσίας στις ευρωπαϊκές αγορές μετράει το Peugeot 308. Με περισσότερες από 7 εκατ. πωλήσεις, έναν τίτλο Car Of The Year στο ενεργητικό του (2014) και μπόλικες ακόμα διακρίσεις σε όλα τα επίπεδα…

Οι Γάλλοι, στην τρίτη γενιά του Peugeot 308, δεν παρέκκλιναν ούτε χιλιοστό της φιλοσοφίας τους. Από την άποψη ότι παρουσίασαν ένα καθαρόαιμο χάτσμπακ και όχι κάποιο με λογική crossover. Κάτι που δεν θα φαινόταν περίεργο σε κανέναν... Επίσης, συνεχίζουν να προσφέρουν και στέισον για εκείνους που αναζητούν την έξτρα πρακτικότητα που δίνει αυτός ο τύπος αυτοκινήτου. Η οποία παρεμπιπτόντως, στις ευρωπαϊκές αγορές, κάνει θραύση. Το χάτσμπακ Peugeot 308 όμως είναι αυτό που χτυπάει στο δόξα πατρί της κατηγορίας. Ή για να το πω πιο απλά, αυτή που στοχεύει ευθέως το γερμανικό ανταγωνισμό. Και δη τον premium.

Σικ…
Έχοντας εισπράξει ήδη τη σχεδιαστική επιτυχία με το Peugeot 208, η Peugeot, πάτησε πάνω στα στιλιστικά πρότυπα του σοuπερμίνι της και εξέλιξε περαιτέρω τη σχεδιαστική γλώσσα της στο ολοκαίνουργιο 308.

Peugeot 308

Το αυτοκίνητο είναι αντικειμενικά όμορφο κι εντυπωσιακό. Από όποια γωνία κι αν το δεις. Εμπρός, ξεχωρίζουν το μακρύ καπό και η μεγάλη κυψελωτή μάσκα που φιλοξενεί τον νέο λογότυπο της φίρμας.

Τα φωτιστικά σώματα LED (στις εκδόσεις GT και GT Plus είναι τεχνολογίας Full LED Matrix), σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν οι Γάλλοι πάντα, εμπνέονται σχεδιαστικά από τον βασιλιά της σαβάνας, το λιοντάρι. Γι’ αυτό κι έχουν το σχήμα κυνόδοντα εμπρός, ενώ πίσω συντίθενται από τις χαρακτηριστικές τρείς νυχιές.

Το Peugeot 308 όμως πέραν των εμφανών αλλαγών στη σχεδίαση, μεγάλωσε σημαντικά και σε διαστάσεις. Είναι μακρύτερο (+11 cm), πιο πλατύ (+5,5 cm) και με αυξημένο μεταξόνιο (+5,5 cm) συγκριτικά με την προκάτοχη γενιά, ενώ είναι και λίγο πιο χαμηλό (-2 cm) ώστε να τονίζεται ο μυώδης σχεδιασμός του πίσω μέρους.

Το εσωτερικό είναι όμορφο, ουσιαστικά ποιοτικό, με σωστή εργονομία και άνετους χώρους. Τα υλικά είναι μαλακά σε όλες σχεδόν τις επιφάνειες, έχουν καλή συναρμογή και δείχνουν προσεγμένα στο φινίρισμα. Φροντίζουν δηλαδή για ένα περιβάλλον που δείχνει αρκετά ακριβό και πολυτελές ώστε να σου φτιάχνει τη διάθεση.

Peugeot 308

Το i-Cockpit, είναι αναβαθμισμένο με νέα τεχνολογικά γκάτζετ και ένα νέο σύστημα infotainment που ακούει στο όνομα Peugeot i-Connect Advanced. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, δέκα ιντσών ενώ διαθέτει και τρισδιάστατη απεικόνιση από την έκδοση GT και πάνω. Εξυπακούεται ότι είναι πλήρως διαμορφώσιμος και παραμετροποιήσιμος, έχει μάλιστα και τη δυνατότητα εμφάνισης πολλαπλών παραθύρων (multi-window) με «widgets» ή κουμπιά συντομεύσεων, όπως ένα τάμπλετ.

Ωστόσο, το Sochaux δεν κατάφερε να βρει την απόλυτα σωστή ισορροπία σε σχέση με τη μικρή στεφάνη και τη θέση του τιμονιού ως προς τον πίνακα οργάνων στο νέο Peugeot 308. Τουλάχιστον έτσι όπως οι περισσότεροι ρυθμίζουν το κάθισμα και το τιμόνι, θα βλέπουν κατά κανόνα μόνο τις μισές ενδείξεις του καντράν. Για να τις βλέπουν όλες, το τιμόνι θα πρέπει να ρυθμιστεί πιο χαμηλά από το θεμιτό.

Στο κέντρο τώρα του ταμπλό βρίσκεται μια 10άρα οθόνης αφής η οποία είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό και ενσωματώνει με ευδιάκριτο τρόπο τα μπουτόν αφής (i-toggles) για τον χειρισμό του συστήματος και των εφαρμογών του. Κάθε i-toggle είναι ένας διακόπτης αφής που παρέχει τη δυνατότητα για τη ρύθμιση του συστήματος κλιματισμού, για την επιλογή των επαφών του τηλεφώνου και των σταθμών του ραδιοφώνου, την ενεργοποίηση μίας εφαρμογής και την παραμετροποίηση ανάλογα με τις επιθυμίες του χρήστη.

Peugeot 308

Εδώ αξίζει ένα «μπράβο» στην Peugeot που κατάφερε να δημιουργήσει ένα τόσο εύκολο στη χρήση και πλήρες πληροφοριών σύστημα πολυμέσων. Με ελάχιστες κινήσεις και χωρίς να αποσπάται η προσοχή σου από τον δρόμο, ρυθμίζεις γρήγορα όποια λειτουργία επιθυμείς. Κι αν πάλι δυσκολεύεσαι, οι βασικές ρυθμίσεις όπως αυτή του κλιματισμού, εξυπηρετούνται και μέσω φυσικών διακοπτών.

Σε ό,τι αφορά τους χώρους του νέου Peugeot 308, η αύξηση του μεταξονίου ωφέλησε τους επιβάτες. Κάθεσαι πιο άνετα στο πίσω κάθισμα, έχεις περισσότερο χώρο για τα γόνατα και πολλές θήκες στην καμπίνα για μικροαντικείμενα: 34 ολόκληρα lt για την ακρίβεια.

Το παράδοξο είναι ότι, παρά την αύξηση των διαστάσεων, ο χώρος αποσκευών μειώθηκε λιγάκι από την προηγούμενη γενιά. Αυτό δεν έχει να κάνει με την έκδοση plug-in hybrid που με τα 361 lt υπερέχει σαφώς του ανταγωνισμού, όσο με τις συμβατικές που, παρά την απουσία μπαταριών, έχασαν 8 lt. Και πάλι πάντως τα 412 lt που προσφέρουν είναι τιμή απολύτως ικανοποιητική για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Η υβριδική εποχή...
Το νέο Peugeot 308, από τεχνικής σκοπιάς, πατάει πάνω στη γνωστή Efficient Modular πλατφόρμα (ΕΜP2) του Oμίλου Stellantis η οποία σημαίνει πολλές επιλογές για τον υποψήφιο αγοραστή.

Για πρώτη φορά υπάρχουν δύο επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις, με 180 και 225 ίππους, δυο βενζινοκίνητες με τον 1.200άρη PureTech να προσφέρει 110 ή 130 ίππους, καθώς και μία ακόμα εκδοχή με τον 1.500άρη BlueHDi των 130 ίππων.

Εάν εξαιρέσουμε τις plug-in hybrid που συνδυάζονται αποκλειστικά με 8άρι αυτόματο σασμάν και το μικρό PureTech με τους 110 ίππους που συνεργάζεται με 6άρι χειροκίνητο, οι υπόλοιπες εκδόσεις προσφέρονται και με τις δύο επιλογές.

Peugeot 308

Σε ό,τι αφορά τα δικά μας, η βασική plug-in έκδοση του Peugeot 308 φορά έναν 1.600άρη βενζινοκινητήρα τούρμπο άμεσου ψεκασμού, με 150 ίππους που συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 110 PS, ο οποίος είναι προσαρμοσμένος στο 8άρι κιβώτιο.

Συνδυαστικά, το σύστημα αποδίδει 180 ίππους με 360 Nm, ενώ, σύμφωνα με το εργοστάσιο, η μπαταρία των 12,4 kWh χαρίζει ηλεκτρική αυτονομία έως 60 km.

Στην πράξη, υπολογίστε κοντά στα 40 km για να είστε απόλυτα σίγουροι. Ένα wallbox όμως είτε στο σπίτι είτε στη δουλειά, λύνει το όποιο άγχος και ολοκληρώνει τη φόρτιση σε λιγότερο από δύο ώρες. Στο σενάριο τώρα που χρησιμοποιείς το υβριδικό σύστημα, δύσκολα θα κάψεις πάνω από 5,0 lt/100 km στην πόλη. Πιο υψηλά νούμερα θα δεις στο ταξίδι, ενώ το ταβάνι των 9,5 lt/100 km θα το δεις μόνο σε πολύ σβέλτο ρυθμό και αφού πιέσεις πολύ το αυτοκίνητο. Όχι ότι το 308 δεν σου δίνει την αφορμή για να το κάνεις.

Επί της ουσίας, το νέο Peugeot 308, είναι εντυπωσιακά ομοιογενές και αποτελεσματικό κάτω από όλες τις συνθήκες.

Το νέο Peugeot 308 είναι ευχάριστο στον δρόμο, άνετο παρά τη χρήση ημιάκαμπτου άξονα πίσω, με ωραία κύλιση και σχεδόν καθόλου αεροδυναμικό θόρυβο. Κάτι που οφείλεται και στον χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας που φτάνει το 0,28. Είναι δηλαδή ένα σύγχρονο μικρομεσαίο χάτσμπακ, με κατά κάποιο τρόπο Gran Turismo λογική.

Θα το καταλάβεις το έξτρα βάρος από τις μπαταρίες του υβριδικού συστήματος. Αλλά δεν θα σε ενοχλήσει. Τουλάχιστον σε ρυθμούς cruising. Διότι το στιβαρό πλαίσιο και η σωστή ρύθμιση της ανάρτησης τρόπο τινά, απορροφούν τα πρόσθετα κιλά βγάζοντας μια αρχοντιά στο δρόμο.

Οι 180 ίπποι και τα 360 Nm είναι μια χαρά για τη φιλοσοφία του Peugeot 308. Πόσω μάλλον όταν και το σύστημα συνολικά λειτουργεί υποδειγματικά. Έχεις τη δύναμη που χρειάζεσαι από χαμηλά, δεν υπάρχουν κενά στην απόδοση και το νιώθεις ότι είναι ζωντανό σε όλο σχεδόν το εύρος λειτουργίας.

Βοηθάει αρκετά και το κιβώτιο, το οποίο συντονίζει όπως πρέπει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Ακόμα και στη χειροκίνητη λειτουργία, στέκεται στο ύψος των περιστάσεων χωρίς όμως να το χαρακτηρίζεις σπορ.

Το τιμόνι είναι ελαφρύ στα οικολογικά προγράμματα Hybrid και Electric, στο Sport όμως αποκτά σωστό βάρος και αμεσότητα, δίνοντας επίσης την πληροφορία που πρέπει να λαμβάνει ο οδηγός.

Μια πληροφορία που δεν δίνουν εξίσου πετυχημένα τα φρένα. Είναι μεν ισχυρά και δεν κουράζονται καθόλου εύκολα, αλλά νιώθεις το πεντάλ να έχει τεχνητή αίσθηση. Θέλει λίγο χρόνο έως ότου εξοικειωθείς με την πίεση που θα πρέπει να του ασκείς.

Peugeot 308

Επί της ουσίας, το νέο Peugeot 308, είναι εντυπωσιακά ομοιογενές και αποτελεσματικό κάτω από όλες τις συνθήκες. Ένα μοντέρνο χάτσμπακ που στη συγκεκριμένη έκδοση σου προσφέρει στην ιδανική αναλογία τα πάντα: Επιδόσεις, οικονομία στη χρήση, ευχάριστη οδική συμπεριφορά και premium αίσθηση.

Η εταιρεία μπορεί να ανέβηκε σκαλοπάτι σε επίπεδο τιμής με τη νέα γενιά του Peugeot 308 φαίνεται όμως ότι μπορεί να το υποστηρίξει. Σε ευθεία αντιπαράθεση μάλιστα με τον premium γερμανικό ανταγωνισμό εμφανίζεται και πιο προσιτή, με την γκάμα να ξεκινάει από τις €20.990. Ενώ μεγάλο ενδιαφέρον έχει και η υπό-κατηγορία των plug-in hybrid, τα οποία απαλλάσσονται και από τον φόρο εταιρικής χρήσης.


Δείτε τη video δοκιμή του Peugeot 308 Hybrid 180 e-EAT8


Τι λέει το DRIVE
Η Peugeot με το νέο 308 ανακάτεψε για τα καλά την τράπουλα στο άνω άκρο της μικρομεσαίας κατηγορίας προκαλώντας ευθέως το γερμανικό ανταγωνισμό.
Τιμή Από €39.500
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 150 PS/4.250 rpm, 250 Nm/1.750 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 110 PS/2.500, 320 Nm/500-2.500 rpm, μπαταρία 12,4 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 180 PS, 360 Nm/500-2.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,6”
Τελική ταχύτητα 225 km/h
Μέση κατανάλωση* 4,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 24 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.367 x 1.859 x 1.441 mm
Χώρος αποσκευών 361 lt
Βάρος 1.678 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE για τα πρώτα 100 km ξεκινώντας με την μπαταρία φορτισμένη

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube