Test drive: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120

Test drive: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120

Όταν παρουσιάστηκε το 3008 είχε προκαλέσει αίσθηση με την εμφάνισή του. Τώρα, ανανεώθηκε και έρχεται πιο ολοκληρωμένο σε μια πιο «εύκολη» εποχή γι’ αυτό.

Όταν παρουσιάστηκε πριν έξι χρόνια, το 3008 έκανε μεγάλη αίσθηση στην αυτοκίνηση. Και αυτό διότι δεν υπήρχαν πολλά μοντέλα με αυτά τα χαρακτηριστικά: Πολυχρηστική καμπίνα και παρουσιαστικό με ψηλωμένο αμάξωμα εν είδη crossover.

Προσέφερε δηλαδή καλούς χώρους για μια οικογένεια και σημαντικές μεταφορικές ικανότητες, ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το σύστημα Grip Control εξασφάλιζαν και ότι θα πήγαινες λίγο παραπέρα από έναν πατημένο χωματόδρομο.

Τον τελευταίο καιρό όμως, οι Γάλλοι αποφάσισαν να του χαρίσουν μια δεύτερη νιότη, μιας και τα αγοραστικά δεδομένα των τελευταίων ετών έχουν αλλάξει πολύ. Πλέον, η εμφάνιση του 3008 δεν ξενίζει και μπορεί να θεωρηθεί ένας πολύ καλός διπλοθεσίτης. Απευθύνεται δηλαδή σε ένα αγοραστικό κοινό που θέλει να συνδυάσει τις αρετές μερικών αυτοκινητικών κατηγοριών. Και αυτό τη σήμερον η΄μερα σαφώς και δεν είναι κακό.

Οι αλλαγές που υπέστη η ανανεωμένη έκδοση έχουν να κάνουν με την νέα σχεδίαση σε φώτα και προφυλακτήρες, τα νέα σχέδια στις ζάντες αλουμινίου, τις νέες ταπετσαρίες και τα διακοσμητικά της καμπίνας. Η πολύ καλή ποιότητα που διέθετε, με τα σημερινά δεδομένα θεωρείται καλή, οι χώροι θα βολέψουν μια οικογένεια και ο χώρος αποσκευών των 512 λίτρων με τις τρεις θέσεις για το πάτωμα εξασφαλίζουν ότι δεν θα αφήσετε τίποτα πίσω σας. Η καμπίνα διαθέτει μερικές ακόμα έξυπνες αποθηκευτικές λύσεις στο πάτωμα των πίσω επιβατών, στο ταμπλό και στις πόρτες, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε και τον τεράστιο χώρο που κρύβεται κάτω από το υποβραχιόνιο της κονσόλας δαπέδου.

Η σχεδίαση του ταμπλό με τους διακόπτες αεροπορικού τύπου στην κορυφή του δείχνει ακόμα επίκαιρη, ενώ η θέση οδήγησης παραπέμπει περισσότερο σε crossover, χάρη στην ορατότητα που προσφέρει η ψηλή τοποθέτηση του καθίσματος.

Το τελευταίας γενιάς 3008 εφοδιάζεται με έναν τελευταίας εσοδείας τουρμποντίζελ της γαλλικής φίρμας, τον BlueHDi των 1,6 λίτρων. Αποδίδει 120 ίππους και 30,6 kgm ροπής στις 1.750 rpm, και συνδυάζεται με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που διαθέτει στιβαρή αίσθηση και θετικό κούμπωμα. Οι επιδόσεις που χαρίζει ο νέος αυτός συνδυασμός είναι μέτριες λόγω του βάρους (1.500 kg) και της μακριάς κλιμάκωσης του κιβωτίου. Για να πιάσει τα πρώτα 100 km/h από στάση απαιτούνται 13,3” και η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 183 km/h. Παρόμοιο πρόσωπο παρουσιάζει και στη μέτρηση φρεναρίσματος, μιας και τα λάστιχα M+S της έκδοσης με το Grip Control δεν μπόρεσαν να κάνουν κάτι καλύτερο από τα 44,9 m για το 100-0 km/h.

Εκεί που ξεχωρίζει πραγματικά ο νέος κινητήρας είναι στα χαρακτηριστικά λειτουργίας και στο κόστος χρήσης. Είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος και ήσυχος, ενώ η μέση κατανάλωση δύσκολα θα περάσει τα 7 lt/100 km. Επιπλέον, τα 106 g/km εκπομπές CO2 μεταφράζονται και σε ιδιαίτερα προσιτά ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Οδηγώντας το, αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (15 πόντοι) δεν επηρεάζει τα οδικά του χαρακτηριστικά, όντας σταθερό και ασφαλές σε όλες τις συνθήκες. Σε αυτό βοηθά πολύ και το σύστημα Dynamic Roll Control με μια υδραυλική μονάδα τοποθετημένη στον πίσω άξονα, η οποία επενεργεί ως τρίτο αμορτισέρ, εξισώνοντας την πίεση ανάμεσα στα αμορτισέρ των πίσω τροχών για μικρότερες κλίσεις. Το αποτέλεσμα είναι το 3008 να στρίβει όπως ένα κλασικό οικογενειακό της γαλλικής εταιρείας. Αυτό όμως που θα θέλαμε θα ήταν να είχε λιγότερο ξερές αντιδράσεις στις έντονες ανωμαλίες, γεγονός που πλήττει τα ομοιογενή οδικά χαρακτηριστικά του.

Στο τομέα του εξοπλισμού, από το βασικό κιόλας επίπεδο, συναντάμε έξι αερόσακους, ESP, Hill Start Assist, cruise control, κλιματισμό, ηλεκτρικό χειρόφρενο, υπολογιστή ταξιδιού, δερμάτινη επένδυση σε τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.

Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι και αυτό το μοντέλο της Peugeot προσφέρεται με το πρόγραμμα 4x4 που περιλαμβάνει τέσσερα χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, δωρεάν συντήρηση, δωρεάν οδική βοήθεια και άτοκο διακανονισμό.

Τι λέει το DRIVE
Το ξεχωριστό 3008 δείχνει πιο επίκαιρο από ποτέ και σε συνδυασμό με τον σύγχρονο κινητήρα, δημιουργούν ένα καλό πολυδιάστατο οικογενειακό.
Τιμή από € 24.300 ( από € 22.870 με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/3.500 rpm, 30,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h   13,3”
0-140 km/h   27,9”
0-400 m   18,9” @ 117,4 km/h
0-1.000 m   34,7” @ 151,3 km/h
30-50 km/h (3η)   4,3”
50-80 km/h (3η)   5,1”
80-110 km/h (4η)   8,7”
80-110 km/h (5η)   10,0”
110-140 km/h (5η)   14,3”
80-110 km/h (6η)   13,2”
110-140 km/h (6η)   16,6”
Φρένα 100-0 km/h   44,9 m
Τελική ταχύτητα   183 km/h
Μέση κατανάλωση   6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2   106 g/km
Διαστάσεις   4.365 x 1.837 x 1.639 mm
Βάρος   1.500 kg

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube