Test drive: Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 120 S&S Active

Test drive: Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 120 S&S Active

Το 2008, με τον Euro6 ντίζελ κινητήρα των 120 PS προσπαθεί να καλύψει όσες περισσότερες ανάγκες μπορεί. Και, σε μεγάλο βαθμό, τα καταφέρνει

Η ζήτηση για αυτοκίνητα πολλαπλών ρόλων, νομίζω είναι ευθέως ανάλογη της οικονομικής στενότητας. Με άλλα λόγια όταν δεν έχεις τη δυνατότητα για δύο αυτοκίνητα καταφεύγεις στη λύση ενός οχήματος που μπορεί να επιτελέσει με αξιώσεις το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου της οικογένειας.

Γι αυτό το λόγο και τα crossover έχουν γίνει της μόδας. Προσθέστε τώρα και την ξεχωριστή εμφάνιση των περισσοτέρων από αυτά και θα έχετε μια ικανοποιητική εξήγηση για την επιτυχία τους. Σε αυτό το πνεύμα κινείται και το Peugeot 2008. Βασισμένο στο σουπερμίνι 208, έχει το ίδιο μεταξόνιο, αλλά είναι 197 mm μακρύτερο και 96 mm ψηλότερο, ενώ η απόσταση από το έδαφος των 160 mm του επιτρέπει να κινείται και σε χωματόδρομους. Όχι δύσκολους όμως, διότι δεν υπάρχει εδώ τετρακίνητη έκδοση. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ωστόσο είχε το ηλεκτρονικό σύστημα Grip Control που σου επιτρέπει να μεγιστοποιείς την ελκτική πρόσφυση ανάλογα με τις συνθήκες, αλλά να ξέρετε πως αυτό ανήκει στον επιπλέον εξοπλισμό.

Οπτικά το 2008 δεν είναι προκλητικό σαν το Juke, ούτε όμως και τόσο αρμονικό, όπως το Fiat 500X. Είναι μάλλον συντηρητικό και αυτό μπορεί να μην αρέσει σε κάποιους, κυρίως στο γυναικείο φύλο, αλλά για άλλους πιθανόν να είναι θετικό. Επί της ουσίας είναι ένα ψηλωμένο και μεγαλύτερο 208, πράγμα που αντανακλάται στο πορτμπαγκάζ των 338 lt (75 lt μεγαλύτερο από του 208). Ενώ όμως ο χώρος για τους εμπρός επιβάτες είναι άφθονος και το ύψος από την οροφή μεγάλο, οι πίσω επιβάτες δεν έχουν αναλογικά μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια τους, ειδικά όταν οι εμπρός είναι μεγαλόσωμοι.

Η θέση οδήγησης i-Cockpit, με το πολύ μικρό τιμόνι τοποθετημένο κάτω από τον πίνακα οργάνων, εδώ λειτουργεί πολύ καλύτερα απ’ ό,τι στο 208 κυρίως λόγω του ψηλότερα τοποθετημένου καθίσματος. Η ορατότητα από  μεγάλα πλευρικά παράθυρα είναι καλή αλλά η μεγάλη πρόσθια κολώνα ενοχλεί στις αριστερές στροφές.
Το 2008 της δοκιμής μας έχει πλέον  τον πιο δυνατό ντίζελ κινητήρα της γκάμας, τον 1.6 BlueHDi των 120 PS, ο οποίος αντικατέστησε τον e-HDi των 115PS. Πέρα από τους 5 επιπλέον ίππους πλέον πληροί και την οδηγία Euro6. Σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα οι επιδόσεις είναι υποδεέστερες και αυτό εξηγείται από δύο παράγοντες, έναν εργοστασιακό και έναν εξωγενή. Ο εργοστασιακός  έχει να κάνει με τις μακρύτερες σχέσεις του κιβωτίου. Ειδικά η 3η και η 4η είναι σημαντικά πιο "απλωμένες", για λόγους εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης. Ο εξωγενής λέγεται...ζέστη. Η διαφορά μεταξύ των δύο ήταν τουλάχιστον 12 βαθμοί (26 με 38 οC). ‘Έτσι τα όργανα έδειξαν 11,2” έναντι 10,3” στο 0-100 km/h και 33” έναντι 32,3” στο χιλιόμετρο, Το ίδιο σκηνικό επαναλαμβάνεται και στις ρεπρίζ. Παρόλα αυτά ο BlueHDi είναι αρκούντως ελαστικός χαμηλά έχει ραφιναρισμένη λειτουργία, καλή ηχομόνωση κι ένα εξαιρετικό σύστημα stop/start. Οι μακρύτερες σχέσεις σε αναγκάζουν να καταφεύγεις συχνότερα στοn λεβιέ ο οποίος έχει μεν μεγάλες διαδρομές, αλλά θετικό κούμπωμα.

Το μικρό, γρήγορο τιμόνι είναι απολαυστικό μέσα στην πόλη. Και το κυριότερο δεν γίνεται νευρικό στον αυτοκινητόδρομο. Σε σχέση με το 208 είναι πιο πληροφοριακό και ευπρόσδεκτα βαρύτερο. Αυτό σου εμπνέει τόση εμπιστοσύνη που βρίσκεσαι στην παράδοξη θέση τελικά να πιέζεις περισσότερο από το χάτσμπακ αδερφάκι του. Παρά το ψηλότερο κέντρο βάρους, το αυτοκίνητο δεν γέρνει πολύ ούτε υποστρέφει ενοχλητικά. Έχει καλό ζύγισμα, περνάει ατάραχο πάνω λακκούβες και μόνο τα M+S ελαστικά, που πάνε πακέτο με το σύστημα Grip Control, στενεύουν το εύρος των δυνατοτήτων της ανάρτησης.

Βέβαια αυτό ακριβώς το σύστημα, μαζί με τα ελαστικά, τού δίνουν τη δυνατότητα για –έστω περιορισμένες– εξορμήσεις του εκτός ασφάλτου. Υπό αυτό το πρίσμα το 2008 με τον νέο ντίζελ των 120 PS έχει ευρύ πεδίο δράσης με λογική κατανάλωση, αφού δεν μετρήσαμε πάνω από 6,2 lt/100 km. Θα πρέπει δε να πούμε πως η τιμή του σε σχέση με τα περισσότερα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού είναι φθηνότερη, δεν πληρώνει τέλη και συνοδεύεται και από το πακέτο 4x4 που σημαίνει 4ετή εγγύηση, 4 χρόνια δωρεάν σέρβις, οδική βοήθεια και τέλος 4 χρόνια άτοκο χρηματοδοτικό (με την τιμή καταλόγου).

Τι λέει το DRIVE
Πρόκειται για ένα απολύτως χρηστικό αυτοκίνητο που μπορεί να τα βγάλει πέρα τόσο στην πόλη όσο και σε ταξίδια. Ο κινητήρας του δεν είναι καλύτερος από τον e-HDi των 115 PS αλλά δεν πληρώνει τέλη και είναι το ίδιο οικονομικός.
Τιμή από €21.770 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 16v, 2ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, 120 PS/x3.500rpm, 30,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2”
0-160 km/h 34,4”
0-400 m 17,9” @ 125 km/h
0-1.000 m 33” @ 158 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,7”
50-80 km/h (3η) 4,3”
80-110 km/h (3η) 6,2”
80-110 km/h (4η) 6,9”
110-140 km/h (4η) 11”
110-140 km/h (5η) 12”
110-140 km/h (6η) 15,2”
Φρένα 100-0 km/h 39,6 m
Τελική ταχύτητα 192 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 96 g/km
Διαστάσεις 4.159 x 1.829 1556 mm
Βάρος 1.270 kg
Μετρήσεις DRIVE

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube