Test Drive: Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTΙ 4x4

Test Drive: Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTΙ 4x4

Τα στέισον-crossover είναι σίγουρα της μόδας, αλλά το συγκεκριμένο Insignia, πέρα από την εμφάνιση, έχει και κάμποσα άλλα ατού

Στέισον-βάγκον με look εκτός δρόμου. Για να μην πάμε στο Matra-Simca Rancho του 1977, ας πούμε ότι την αρχή την έκανε η Audi με το Allroad. Έκτοτε ακολούθησαν η Skoda με το Octavia Scout, η VW με το Passat Alltrack και τώρα η Opel με το Insignia Country Tourer.

Η συνταγή είναι η γνωστή: Παίρνεις ένα Insignia στέισον (Sports Tourer), του προσθέτεις σκούρα πλαστικά προστατευτικά σε μαρσπιέ, θόλους και προφυλακτήρες, μεταλλικές ψευδο-ποδιές εμπρός-πίσω και διπλές εξατμίσεις, αυξάνεις την απόσταση από το έδαφος κατά 20 mm και ιδού το Country Tourer.

Αφού το «φαίνεσθαι» είναι το πιο σημαντικό, υπάρχουν και προσθιοκίνητα Country Tourer με μικρούς κινητήρες. Όμως η φιλοσοφία του μοντέλου το θέλει 4x4 και στη συγκεκριμένη περίπτωση το σύστημα τετρακίνησης είναι το πολύ εξελιγμένο (γνωστό από τα SAAB) με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη κατανομή της ροπής –ανάλογα με τις συνθήκες και το οδηγικό στιλ– όχι μόνο στους δύο άξονες αλλά και εγκάρσια, ανάμεσα στους πίσω τροχούς, μέσω ενός ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού eLSD.

Το σύστημα αυτό δίνει μεγάλες δυνατότητες σε σαθρά και γλιστερά εδάφη, αλλά τα 18άρια λάστιχα με το 50άρι προφίλ και οι μεγάλοι πρόβολοι του αμαξώματος θα περιορίσουν αναγκαστικά τις φιλοδοξίες σας εκτός δρόμου.

Το τετρακίνητο Country Tourer προσφέρεται με δύο 2λιτρους ντίζελ κινητήρες: έναν με μονό τούρμπο και 163 PS (της δοκιμής) και έναν με διπλό τούρμπο και 195 PS. Το κιβώτιο είναι ένα συμβατικό αυτόματο 6 σχέσεων με μετατροπέα ροπής.

Ο 2λιτρος ντίζελ είναι λίγο τη παλιάς σχολής (θα αντικατασταθεί σύντομα) καθώς δεν σου κρύβει το τι καύσιμο καίει. Ακούγεται «πετρέλαιο» και έχει και κάποιους κραδασμούς – όπως εξάλλου και η μετάδοση. Στο ταξίδι όμως δεν τον ακούς, μόνο νιώθεις τη δυνατή ροπή του στις μεσαίες στροφές. Θα ήταν παράλογο να περιμένεις από ένα αυτόματο στέισον σχεδόν 1,8 τόνων να βάζει φωτιά στο δρόμο στις επιταχύνσεις, όμως το Country Tourer κινείται σβέλτα, προσπερνά γρήγορα και δεν καίει πολύ – η μέση κατανάλωση της δοκιμής ήταν στα 8,1 lt/100km.

Το Country Tourer έχει ανάρτηση με στάνταρ σύστημα FlexRide που σου επιτρέπει να ρυθμίσεις την απόσβεση σύμφωνα με τρία διαφορετικά προγράμματα. Το Sport την κάνει σκληρή, στο Tour το αυτοκίνητο πλέει, οπότε καταλήγεις στο Normal, που προσφέρει τον καλύτερο συνδυασμό κρατήματος-άνεσης και ταιριάζει και στο αυτόματο κιβώτιο, που είναι ομαλό στις αλλαγές αλλά όχι από τα πιο γρήγορα σε απόκριση.

Το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα σταθερό, έχει μπόλικη πρόσφυση και τιμόνι καλύτερο από τον παλιότερων Insignia (αν και πάλι κάπως «λαστιχένιο» σε αίσθηση). Στρίβει γρήγορα στις ανοιχτές καμπές, αλλά στο στενό στροφιλίκι νιώθεις το βάρος και το μέγεθός του.

Αυτό το μέγεθος βέβαια, των σχεδόν 5 μέτρων, είναι που του δίνει τους άνετους χώρους για 4-5 άτομα και το μεγάλο πορτμπαγκάζ των 540 λίτρων. Ίσως να μην είναι το μεγαλύτερο στέισον –αφού έχει θυσιαστεί και ύψος για χάρη της όμορφης γραμμής– όμως αν διπλώσεις τα καθίσματα μπορείς να κοιμηθείς μέσα.

Το εσωτερικό είναι καλοφτιαγμένο και πολυτελές, κι ο στάνταρ εξοπλισμός πλούσιος. Ο πίνακας οργάνων/πληροφόρησης έχει τη μορφή έγχρωμης οθόνης 4,2” ή 8” και το σύστημα infotainment μπορεί προαιρετικά να έχει οθόνη αφής 8” και τεχνολογία IntelliLink για απευθείας πρόσβαση στις εφαρμογές του smartphone ή του tablet. Ο χειρισμός του συστήματος μπορεί να γίνεται από την οθόνη, από το τιμόνι, με φωνητική αναγνώριση ή με το προαιρετικό touchpad αναγνώρισης γραφικών χαρακτήρων!

Συνολικά, το Insignia Country Tourer είναι ένα αυτοκίνητο όμορφο, πρακτικό, πλούσιο και με διευρυμένες δυνατότητες κίνησης. Στη δίλιτρη, ντίζελ, τετρακίνητη μορφή του είναι μάλλον ακριβό (€38.500), όμως στην προσθιοκίνητη έκδοση με τον νέο 1.6 τούρμπο βενζίνης άμεσου ψεκασμού 170 ίππων, είναι πιο προσιτό (€30.500).

Τι λέει το DRIVE
Όμορφο, ευρύχωρο, πρακτικό, καλοφτιαγμένο και πλήρως εξοπλισμένο στέισον-βάγκον, με διευρυμένες δυνατότητες κίνησης σε δύσκολες συνθήκες. Δεν είναι όμως φθηνό.
Τιμή από € 38.500
Τεχνολογία 1.956 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο, 163 PS/4.000 rpm, 35,7 kgm/1.750-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,4”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 8,1* lt/100 km
Εκπομπές CO2 169 g/km
Διαστάσεις 4.920 x 1.856 x 1.526 mm
Μεταξόνιο 2.737 mm
Χώρος αποσκευών 540-1.530 lt
Βάρος 1.843 kg**
Τιμές κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE. **Με οδηγό 75kg

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube