Test drive: Opel Insignia 1.6 CDTi ecoFLEX

Όσοι περίμεναν ένα Insignia με ισχυρό κινητήρα ντίζελ λογικού κυβισμού, έχουν κάθε λόγο να χαίρονται με τη νέα έκδοση 1.6 CDTi.

Το Opel Insignia είναι ένα μοντέλο που δεν μπόρεσε να εκμεταλλευτεί προς όφελός του την απελευθέρωση χρήσης των αυτοκινήτων ντίζελ στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Ο παλιός 1.7 CDTi δεν τοποθετήθηκε ποτέ σε αυτό, οπότε με ένα δίλιτρο ως μοναδική επιλογή ήταν λογικό το κοινό του να περιοριστεί αρκετά. Σήμερα όμως στην γκάμα έχει προστεθεί ο 1.6 CDTi του Astra, οπότε το Insignia κάνει ρελάνς. Ο ήχος του κινητήρα εισχωρεί στην καμπίνα μόνο με γενναίο πάτημα του γκαζιού, οπότε στις καθημερινές μετακινήσεις δύσκολα γίνεται αντιληπτός. Αλλά και εκτός πόλης, περισσότερα αρνητικά σχόλια συγκεντρώνει ο κάπως τονισμένος θόρυβος από τον αέρα και το δρόμο, παρά αυτός του μοτέρ.

Ο 1.6 CDTi είναι το δυνατότερο μοτέρ της κλάσης σε αυτά τα κυβικά, με 136 PS και 32,6 kgm. Με την καλή πρώτη εντύπωση που σου αφήνει με τη ζωηρή απόκριση στο γκάζι να συνεχίζεται και στα αποτελέσματα των μετρήσεων. Όπως φαίνεται όχι μόνο επαρκεί για τα 1.610 kg του Insignia, αλλά του χαρίζει κορυφαίες επιδόσεις.

Δύναμη έχουμε
Στις μετρήσεις από στάση και σε σχέση με το VW Passat 1.6 TDI, το Opel μένει οριακά πίσω στο 0-100 km/h με 10,4” έναντι 10,3”, ισοφαρίζει στα 400 m, με 17,4” και ταχύτητα εξόδου 129,3 km/h και για τα δύο αυτοκίνητα, και στη συνέχεια περνά εμπρός, με 0-160 km/h σε 29,3” έναντι 30,3”. Κι αν αυτές οι διαφορές, όσο και οι ίδιες οι μετρήσεις τέτοιου τύπου, είναι ασήμαντες για τέτοια μοντέλα, δεν ισχύει το ίδιο και για τις ρεπρίζ. Εκεί επικρατεί ξεκάθαρα, με 80-110 km/h με 3η, 4η και 5η σε 5,0”, 5,8” και 7,5”, όταν το Passat χρειάζεται 5,1”, 6,3” και 9,4”, αντίστοιχα. Και η διαφορά μεγαλώνει σε υψηλότερη ταχύτητα, με 110-140 km/h σε 8,7” με 5η και 11,3” με 6η, με το VW στα 10,7” και 15,6”. Το Insignia είναι χωρίς αμφιβολία ο νέος βασιλιάς της κατηγορίας σε επιδόσεις.

Σε οδική συμπεριφορά, η αξιολόγηση δεν είναι αντίστοιχα υπερθετική. Όχι γιατί το Insignia κάνει κάτι λάθος, αλλά επειδή δεν έχει ούτε το άμεσο εμπρός μέρος και την υποδειγματική λειτουργία ανάρτησης του Ford Mondeo ούτε την αίσθηση απόλυτης ασφάλειας του VW Passat. Πάντως ταξιδεύει ακλόνητο με απαγορευμένες ταχύτητες και παρά τις έξτρα ζάντες 18” (€720) είναι άνετο στην πόλη. Υπό πίεση γέρνει ελάχιστα και αντιδρά πάντα και μόνο με προοδευτική υποστροφή στο όριο.

Στην καμπίνα, η εργονομία είναι πολύ καλή, αφού εξαφανίστηκαν τα αμέτρητα πλήκτρα της κεντρικής κονσόλας. Τώρα μπορείς να γκρινιάξεις μόνο για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του κλιματισμού με επιφάνεια αφής, που συχνά απαιτεί και δεύτερη προσπάθεια. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική και το κάθισμα άνετο, όμως η ορατότητα προς τα πίσω περιορίζεται από το στενό παρμπρίζ και τις φαρδιές κολόνες. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω είναι παραπάνω από επαρκής, ακόμα και όταν οδηγεί ψηλός. Όμως η κεκλιμένη οροφή που χαρίζει στο Insignia το όμορφο προφίλ του περιορίζει αρκετά το χώρο για το κεφάλι όσων είναι πάνω από 1,85 m, ενώ και το έντονο κεντρικό τούνελ θα δυσκολέψει τη ζωή του πέμπτου επιβάτη.

Το Insignia 1.6 CDTi ecoFLEX διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού. Η βασική Business είναι αρκετά συμφέρουσα, αφού διαθέτει μεταξύ άλλων αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες καθώς και ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη 4,2”. Το πιο χορταστικό Navi 900 IntelliLink με οθόνη 8” είναι ένα από τα ατού του ακριβότερου Cosmo (€26.870 με απόσυρση), μαζί με το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος, την κάμερα οπισθοπορείας, το διζωνικό κλιματισμό, την ηλεκτρική ρύθμιση οσφυϊκής στήριξης και τις ζάντες 17”.

Κι αν δεν φτάνουν όλα τα παραπάνω για να σε κερδίσουν, η κατανάλωση έρχεται να επισφραγίσει την αξία του 1.6 CDTi. Τα 6,8 lt/100 km που μετρήσαμε είναι πολύ καλή τιμή για το είδος του αυτοκινήτου. Μπορεί λοιπόν το μικρό ντίζελ Insignia να άργησε, όμως πλέον μπορεί να κοιτά τους ανταγωνιστές του κατάματα.


Τι λέει το DRIVE
Με κορυφαίες επιδόσεις και οικονομία καυσίμου, ο 1.6 CDTi ήταν ό,τι χρειαζόταν το Insignia για να ξαναγίνει ανταγωνιστικό
Τιμή από €25.070 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο, 136 PS/3.500-4.000 rpm, 32,6 kgm/2.000-2.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4”
0-160 km/h 29,3”
0-400 m 17,4” @ 129,4 km/h
0-1.000 m 31,8” @ 165,1 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,9”
50-80 km/h (3η) 3,8”
80-110 km/h (3η) 5,0”
80-110 km/h (4η) 5,8”
110-140 km/h (4η) 7,8”
110-140 km/h (5η) 8,7”
110-140 km/h (6η) 11,3”
Φρένα 100-0 km/h 38,0 m
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 4.842 x 1.856 x 1.498 mm
Βάρος 1.610 kg
Μετρήσεις DRIVE