Test drive: VW Passat 1.6 TDI

Test drive: VW Passat 1.6 TDI

Το νέο Passat μας εντυπωσίασε με τις ικανότητές του ως βενζινοκίνητο, και ο κινητήρας ντίζελ φαίνεται πως του ταιριάζει ακόμα περισσότερο.

Η χρήση της πλατφόρμας MQB και το μελετημένο ελάφρωμα του νέου Passat κάνουν τη ζυγαριά στην περίπτωση του ντίζελ να δείχνει 1.440 kg.

Αν δεν ακούγονται λίγα, αρκεί να σκεφτείς ότι πρόκειται για μοντέλο με μήκος 4,77 m για να εντυπωσιαστείς. Το χαμηλό βάρος κάνει ευκολότερη τη δουλειά του 1.6 TDI, αλλά για να είναι σίγουρη ότι θα τα καταφέρει η VW διάλεξε για το Passat την καλύτερη εκδοχή του.

Η ισχύς του είναι αυξημένη στους 120 ίππους, από τους 105 που αποδίδει στα περισσότερα μοντέλα του ομίλου, ενώ συνδυάζεται με 6άρι αντί για 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Προαιρετικά, το DSG7 κοστίζει €2.550. Οι μετρήσεις μας επιβεβαιώνουν την καλή εικόνα που σχηματίζει εξαρχής ο οδηγός. Το 0-100 km/h σε 10,3’’ είναι σίγουρα καλύτερο απ’ ότι περιμένει κανείς για τη βασική έκδοση ντίζελ ενός τέτοιου οικογενειακού. Ενώ στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις τα πάει ακόμα καλύτερα, αφού αποδεικνύεται γρηγορότερο όχι μόνο από το ανταγωνιστικό Ford Mondeo 1.6 TDCi αλλά και από τα μικρότερα και σαφώς ελαφρύτερα Seat Leon 1.6 TDI και VW Golf 1.6 TDI.

Ειδικά στη λειτουργία Sport το μοτέρ ικανοποιεί και σε απόκριση γκαζιού. Είναι σχετικά αθόρυβο στις καθημερινές μετακινήσεις, αλλά με βαθύ πάτημα του γκαζιού η τραχιά χροιά του περνάει στην καμπίνα λίγο περισσότερο απ' ό,τι θα έπρεπε. Σίγουρα πάντως δεν καίει περισσότερο απ’ ό,τι θα έπρεπε, αφού περιορίζεται σε 6,6 lt/100 km. Από την άλλη η ανάρτηση του Passat φαίνεται ότι αποδίδει σε ένα κάπως στενό φάσμα.

Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή αλλά οι λακκούβες των δρόμων της πόλης γίνονται έντονα αισθητές. Με τη μείωση της πίεσης των ελαστικών στο επίπεδο που προτείνει η VW για βέλτιστη άνεση η απόσβεση κάπως βελτιώνεται, αλλά το τιμόνι χάνει σε ακρίβεια και το πλαίσιο καθυστερεί περισσότερο στις αλλαγές πορείας. Το Passat θα στρίψει γρήγορα και δεν θα τρομάξει τον οδηγό του, αλλά δεν έχει το πιο ενδιαφέρον οδηγικό προφίλ του Mondeo. Η κλίση ποτέ δεν παίρνει μεγάλες διαστάσεις, όμως η συμπεριφορά είναι σαφώς υποστροφική, χωρίς περιθώριο ρύθμισης. Εντυπωσιακά είναι τα φρένα, όχι τόσο σε αίσθηση όσο σε απόδοση, με μόλις 37,8 m για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h.

Όλοι θα βολευτούν στη θέση οδήγησης του Passat. Ειδικά με το κάθισμα ErgoComfort, με ηλεκτρική ρύθμιση για την πλάτη και τη στήριξη της μέσης, που προσφέρει εξαιρετική άνεση και πλευρική στήριξη. Θα ήθελες μόνο η ορατότητα προς τα πίσω να μην περιορίζεται από τις φαρδιές κολόνες και το στενό παρμπρίζ. Κανένα παράπονο δεν υπάρχει από τους χώρους. Επιβάτες με ύψος 1,90 m μπορούν να καθίσουν σταυροπόδι στο πίσω κάθισμα, ενώ και για το κεφάλι τους υπάρχει αρκετός αέρας. Τα 586 lt του πορτ-μπαγκάζ είναι κορυφαία τιμή, και το ότι από κάτω του κρύβεται μια ρεζέρβα κανονικού μεγέθους είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Για όποιον θέλει περισσότερα βέβαια υπάρχει και το Passat Variant.

Η ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης βρίσκεται στο υψηλό επίπεδο που μας έχει συνηθίσει η VW. Το σύστημα infotainment Comosition Media με οθόνη αφής 6,5'' ανήκει στον εξοπλισμό της βασικής έκδοσης, όπως και το Park Assist με σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος. Ενώ η πιο πλούσια έκδοση Highline (€26.470 με απόσυρση) διαθέτει συστήματα ασφαλείας όπως το City Emergency Braking και το προσαρμοζόμενο cruise control (ACC), και προαιρετικά διατίθεται μέχρι και σύστημα διατήρησης λωρίδας.

Εν κατακλείδι η τοποθέτηση του 1.6 TDI στο Passat δημιουργεί ένα πολύ ισορροπημένο σύνολο. Οι επιδόσεις δεν θυσιάζονται στον βωμό της οικονομίας, και όποιος κάνει πολλά χιλιόμετρα θα αποσβέσει γρήγορα τη διαφορά τιμής από το Passat 1.4 TSI ACT.


Τι λέει το DRIVE
Παρότι πρόκειται για τη βασική έκδοση της γκάμας των ντίζελ στο Passat, το 1.6 TDI είναι τόσο ολοκληρωμένο που δύσκολα θα αναζητήσεις κάτι παραπάνω
Τιμή από €23.170 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τουρμποντίζελ, 120 PS/3.600-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.750-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3”
0-160 km/h 30,3”
0-400 m 17,4” @ 129,3 km/h
0-1.000 m 32,0” @ 163,2 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,6”
50-80 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (3η) 5,1”
80-110 km/h (4η) 6,3”
110-140 km/h (4η) 8,2”
110-140 km/h (5η) 10,7”
110-140 km/h (6η) 15,6”
Φρένα 100-0 km/h 37,8 m
Τελική ταχύτητα 206 km/h
Μέση κατανάλωση 6,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 105 gr/km
Διαστάσεις 4.767 x 1.832 x 1.456mm
Βάρος 1.440 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube