Test drive: Opel Corsa 1.3 DTE ecoFLEX

Δοκιμάζουμε τη μοναδική πετρελαιοκίνητη έκδοση του νέου Corsa με τον 1.3 DTE των 95 ίππων που συνδυάζεται, προς το παρόν, με 5άρι μηχανικό κιβώτιο.

Η νέα, πέμπτη γενιά του σουπερμίνι της Opel βρίσκεται ήδη στην ελληνική αγορά και προσφέρεται με δύο τύπους αμαξώματος (3θυρο και 5θυρο) και έξι εκδόσεις κινητήρα.

Στον τομέα της εμφάνισης, οι σχεδιαστές άλλαξαν αρκετά το εμπρός μέρος τοποθετώντας τη νέα, πιο χαμηλά τοποθετημένη, μάσκα με τα νέα εμπρός φώτα της σύγχρονης εταιρικής σχεδιαστικής ταυτότητας της φίρμας. Στο πλάι, υπάρχει η γνωστή «λεπίδα» της Opel, ενώ πίσω τοποθετήθηκαν μεγαλύτερα φώτα με πιο έντονο το εταιρικό μπούμερανγκ που σχηματίζουν όταν είναι αναμμένα.

Πέρα όμως από τη φρεσκαρισμένη εμφάνιση, τα μεγαλύτερα νέα έρχονται από τα μηχανικά μέρη. Στόχος της Opel για το νέο Corsa είναι να δίνει στον οδηγό την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκίνητου. Για να το πετύχουν αυτό οι μηχανικοί της Opel, το νέο Corsa έχει χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 5mm, νέα γεωμετρία ανάρτησης και νέο σύστημα διεύθυνσης. Ακόμα τα ελατήρια και τα αμορτισέρ είναι νέα, ενώ όπως συνέβαινε και με το υπάρχον μοντέλο, υπάρχουν Comfort και Sport (+200 ευρώ) εκδόσεις σασί, με τη διαφορά να εντοπίζεται στα σφιχτότερα ελατήρια και αμορτισέρ και στο επαναρρυθμισμένο τιμόνι για μεγαλύτερη αμεσότητα. Επιπλέον, το νέο Corsa διαθέτει στάνταρ το σύστημα City, ένα σύστημα που «ελαφραίνει» ακόμα πιο πολύ το τιμόνι για ευκολία στις αστικές μανούβρες και το παρκάρισμα.

Η έκδοση που οδηγούμε είναι η μοναδική πετρελαιοκίνητη και έχει τον 1.3 DTE των 95 ίππων που συνδυάζεται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο (σε λίγους μήνες θα προσφέρεται με 6άρι). Χάρη στις αναβαθμίσεις που υπέστη ο κινητήρας, απέκτησε ελαφρώς πιο ραφιναρισμένη λειτουργία, μεγαλύτερο εύρος απόδοσης και μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Επιπλέον, είναι εναρμονισμένος με τις προδιαγραφές ρύπων EU6 και εκπέμπει μόλις 87 g/km CO2, πράγμα που σημαίνει ότι δεν επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη του με ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Οι επιδόσεις που χαρίζει στην πέμπτη γενιά του μοντέλου παντού καλύτερες από του προκατόχου του, με τα 100 km/h να έρχονται από στάση σε 11,6" και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 182 km/h. Επιπλέον, το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο έχει βελτιωθεί, έτσι ώστε ο λεβιές να διαθέτει μικρότερες διαδρομές και να είναι πιο εύχρηστος.

Οδηγώντας το Corsa, αυτό που αντιλαμβάνεσαι αμέσως είναι η στιβαρότητα της κατασκευής και η ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία της νέας ανάρτησης. Η τελευταία δίνει προτεραιότητα στην άνεση και τα καταφέρνει πολύ καλά στους «δύσκολους» ελληνικούς δρόμους. Βέβαια, επιτρέπει και κάποια κλίση στις στροφές που όμως δεν επηρεάζει την πορεία και το πολύ καλό κράτημά του. Στον ανοιχτό δρόμο είναι ευθύβολο, αλλά θα θέλαμε να είναι ελαφρώς πιο σφιχτό για να μην εμφανίζει κάποιες μικρές τάσεις πλεύσης. Το νέο τιμόνι είναι πιο άμεσο και απαιτεί συνήθεια διότι στην αρχή θα σου φανεί νευρικό γύρω από το σημείο 0, ενώ δεν ξεχωρίζει και για την αίσθησή του.

Στο εσωτερικό συναντάμε μια εντελώς νέα εικόνα. Σαφώς επηρεασμένο από το niche μίνι, το Adam, το νέο Corsa είναι αρκετά πιο νεανικό και ευχάριστο στο μάτι. Νέα και ποιοτικότερα είναι και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί σε ταμπλό, πάνελ θυρών και ταπετσαρίες, ενώ μεγάλη προσοχή έχει δοθεί στη συνδεσιμότητα. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για τέσσερις ενηλίκους και το πορτμπαγκάζ των 285 λίτρων με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα κατατάσσεται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας.

Το νέο Corsa έχει σύστημα πολυμέσων IntelliLink με οθόνη αφής 7” που συνδέεται με Apple και Android και διαθέτει λειτουργία φωνητικών εντολών. Ο εξοπλισμός της πλούσια έκδοσης Cosmo (€ 17.000), που οδηγούμε εδώ, περιλαμβάνει ακόμα έξι αερόσακους, ESP, Hill Hold Assist, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, προβολείς xenon με LED ημέρας, υπολογιστή ταξιδιού, ημιδερμάτινο σαλόνι, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, υποβοηθούμενο τιμόνι με δερμάτινη επένδυση και χειριστήρια για το ηχοσύστημα και το cruise control, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 16”. Αυτό που μας έκανε εντύπωση για την εποχή και την έκδοση του μοντέλου είναι η απουσία πίσω ηλεκτρικών παραθύρων.

Συμπερασματικά, η νέα γενιά του Opel Corsa με τον 1.3 DTE κέρδισε σε όλους τους τομείς έξτρα πόντους δημιουργώντας ένα πολύ ολοκληρωμένο πακέτο, που σε συνδυασμό με τα χαμηλά πάγια έξοδα και την 6ετή εγγύηση, μπορεί να καλύψει άνετα τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας της εποχής μας.

Τι λέει το Drive
Το Corsa πέμπτης γενιάς βελτιώθηκε σε όλους τομείς και εμπλούτισε τα ήδη καλά χαρακτηριστικά του, δημιουργώντας ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα της κατηγορίας
Τιμή από € 15.300
Τεχνολογία 1.248 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο, 95 PS/3.750 rpm, 19,0 kgm/1.500-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
11,6”
0-1.000 m 33,7”
30-50 km/h (3η) 3,9”
50-80 km/h (3η) 4,7”
80-110 km/h (4η) 8,5”
80-110 km/h (5η) 10,9”
110-140 km/h (5η) 15,3”
100-0 km/h 41,3 m
Τελική ταχύτητα 182 km/h
Μέση κατανάλωση 5,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 87 g/km
Διαστάσεις 4.021 x 1.746 x 1.481 mm
Βάρος 1.230 kg
Μετρήσεις DRIVE