Test drive: Opel Astra Sedan 1.6 CDTI ECOTEC

Δοκιμάζουμε το Astra με το κλασικό 4θυρο αμάξωμα τριών όγκων και τον νέο ντίζελ κινητήρα των 136 ίππων

 Όσο κι αν κυριαρχούν τα χάτσμπακ στην αγορά των μικρομεσαίων αυτοκινήτων, υπάρχουν πάντα αυτοί που προτιμούν ένα κλασικό 4θυρο σεντάν. Γι’ αυτούς η Opel δημιούργησε το Astra notchback”, όπως το λένε.

σχεδιαστές της Opel έχουν κάνει εδώ πολύ καλή δουλειά, ενσωματώνοντας αρμονικά τον τρίτο όγκο στο αμάξωμα. Το αυτοκίνητο είναι όμορφο, ενώ έχει κι ένα πορτμπαγκάζ κατά 90 λίτρα μεγαλύτερο από του 5θυρου Astra χάτσμπακ. Από την άλλη βέβαια, τα 460 λίτρα του δεν συγκρίνονται με τα 590 που προσφέρει ένα Škoda Octavia. Πάντως, διπλώνοντας τη (διαιρούμενη 60:40) πλάτη του πίσω καθίσματος, η χωρητικότητα μπορεί να αυξηθεί σημαντικά – αν και το δάπεδο που προκύπτει δεν είναι επίπεδο και το άνοιγμα φόρτωσης παραμένει σχετικά μικρό.

Κατά τα άλλα, το Astra σεντάν ελάχιστα διαφέρει από το χάτσμπακ. Έχει λίγο χειρότερη ορατότητα προς τα πίσω, πράγμα που κάνει το παρκοραντάρ πολύ χρήσιμο. Επίσης οι μετρήσεις μας έδειξαν ότι έχει και οριακά λιγότερο χώρο στο πίσω κάθισμα, αλλά παραμένει στο μέσο όρο της κατηγορίας. Το εσωτερικό του δεν είναι μεν κορυφαίο ποιοτικά, αλλά είναι ευχάριστο, καλά εξοπλισμένο και πρακτικό.

Στο δρόμο, το Astra έχει καλή ποιότητα κύλισης και ικανοποιητική άνεση. Η συμπεριφορά του είναι σταθερά υποστροφική, δηλαδή προβλέψιμη για το μέσο οδηγό – που είναι και ο στόχος του. Ο ενθουσιώδης οδηγός θα βρει ότι το τιμόνι δεν παρέχει επαρκή πληροφόρηση και το αυτοκίνητο έχει μια σχετικά βαριά αίσθηση στις στροφές – πράγμα αναμενόμενο αφού ζυγίζει 1.500 kg, δηλαδή κάπου 230 kg παραπάνω από ένα Golf  1.6 TDI.

Το επιπλέον αυτό βάρος στομώνει κάπως τις επιδόσεις του κινητήρα 1.6 CDTI των 136 PS, οι οποίες πάντως δεν παύουν να είναι καλές. Ο νέος ντίζελ τραβάει δυνατά από τις 1.500 rpm, έχει μπόλικη ροπή στις μεσαίες στροφές και αντιμετωπίζει με άνεση τις μακριές σχέσεις μετάδοσης. Είναι ραφιναρισμένος σε λειτουργία και, το κυριότερο, οικονομικός: η μέση κατανάλωση στη δοκιμή μας ήταν μόνο 5,9 lt/100km.

Τι λέει το DRIVE
Επιτυχημένο αισθητικά και με πορτμπαγκάζ κατά 90 λίτρα μεγαλύτερο από του αντίστοιχου 5θυρου χάτσμπακ. Βαρύ, αλλά ο δυνατός νέος ντίζελ δίνει καλές επιδόσεις και μεγάλη οικονομία καυσίμου.
Τιμή Από €22.300 (τιμοκαταλόγου)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, άμεσος ψεκασμός & τούρμπο VGT, 136 PS/3.500-4.000 rpm, 32,6 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 9,9”
0-160 km/h 27,6”
0-400 m 17,2” @ 131,3 km/h
0-1.000 m 31,4” @ 167,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,3”
50-80 km/h (3η) 3,4”
80-110 km/h (3η) 4,9”
80-110 km/h (4η) 5,2”
110-140 km/h (4η) 7,3”
110-140 km/h (5η) 7,9”
110-140 km/h (6η) 10,1”
Τελική ταχύτητα 205 km/h
Φρένα 100-0 km/h 38,6 m
Κατανάλωση 5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 104 g/km
Διαστάσεις 4.658 x 1.814 x 1.500 mm
Μεταξόνιο 2.685 mm
Βάρος 1.503 kg
Χώρος αποσκευών 460 lt
Μετρήσεις DRIVE