Test drive: Opel Adam 1.4

Test drive: Opel Adam 1.4

Το να φτιάξεις ένα αυτοκίνητο που θα συναγωνιστεί στα ίσια το στιλ του Fiat 500 είναι ένα είδος άθλου.

Η Opel όμως τόλμησε και παρότι το Adam δεν είναι δεδομένο ότι θα σου αρέσει, είναι σίγουρα ιδιαίτερο. Και αυτό το μετράς πολύ εάν σου αρέσει να ξεχωρίζεις.

Φτιάξ’ το μόνος σου
Για να κοιτάζεις ένα αυτοκίνητο σαν το Adam όμως, προφανώς θα σου αρέσει να ξεχωρίζεις. Γι’ αυτό και η Opel προσφέρει πρακτικά ατελείωτους χρωματικούς συνδυασμούς για το αμάξωμα, την οροφή, τις ζάντες και τους καθρέφτες, ώστε να μπορείς να δώσεις στο Adam το απολύτως προσωπικό σου στοιχείο.

Το ίδιο ισχύει και στην καμπίνα όπου το χρώμα ξεχειλίζει, η επένδυση της οροφής είναι «ζωγραφισμένη», η σχεδίαση νεανική και τα υλικά σε κερδίζουν. Στο επάνω μέρος του ταμπλό υπάρχει μαλακό πλαστικό κορυφαίας ποιότητας για τα δεδομένα των αυτοκινήτων πόλης, ενώ τα υπόλοιπα είναι σκληρά αλλά με ωραία υφή, καλό μοντάρισμα και προσεγμένο φινίρισμα. Η θέση οδήγησης είναι σωστή και με άψογη περιμετρική ορατότητα, ενώ ούτε η εργονομία έχει κάποια σημαντική ατέλεια. Μόνο οι διακόπτες του κλιματιστικού χρειάζονται λίγη εξοικείωση.

Ο οδηγός και ο συνοδηγός έχουν μπόλικο χώρο στη διάθεσή τους. Στο πίσω κάθισμα όμως δεν ισχύει το ίδιο αφού ο μέσος ενήλικας θα ψάξει παραπάνω χώρο για τα πόδια του. Θήκες υπάρχουν αρκετές, ενώ το πορτμπαγκάζ των 170 λίτρων είναι μεν μικρό, έχει όμως σχήμα χωρίς προεξοχές και τελικά θα χωρέσει λίγα περισσότερα πράγματα από όσα αρχικά φαίνεται.

Ντοπάρισμα
Το Adam της δοκιμής κινείται από τον γνωστό ατμοσφαιρικό 1.400άρη κινητήρα της Opel, με απόδοση 100 ίππων και 13,3 kgm ροπής. Στην εποχή του τούρμπο και του άμεσου ψεκασμού είναι αλήθεια ότι περιμένεις κάτι παραπάνω, αλλά η νέα γενιά κινητήρων και κιβωτίων της Opel είναι ακόμα υπό εξέλιξη. Ωστόσο την τεμπελιά του συγκεκριμένου κινητήρα στις χαμηλές –κυρίως- στροφές ισορροπεί επαρκώς το πολύ κοντό 5άρι κιβώτιο. Στις υψηλότερες στροφές η δύναμη δεν του λείπει κι έτσι οι επιδόσεις του Adam των 1.100 κιλών είναι ικανοποιητικές. Τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 11,4 sec, ενώ η τελική είναι 185 km/h. Πάντως ότι τα 6,6 και 9,0 sec για τα 80-110 km/h με 3η και 4η ταχύτητα αντίστοιχα, είναι τιμές που δεν εντυπωσιάζουν.

Το κιβώτιο μπορεί να τονώνει τις επιδόσεις, από το λεβιέ όμως λείπει η ακρίβεια και το θετικό κούμπωμα που θέλεις, ενώ η υπερβολικά κοντή κλιμάκωσή του έχει αντίκτυπο στην κατανάλωση. Αυτό σημαίνει 7,3 lt/100 km κατά μέσο όρο. Στην πόλη και την εθνική είναι λίγο πιο πάνω, ενώ σε επαρχιακό δρόμο πέφτει κοντά στα 6,5. Τουλάχιστον, χάρη στο σύστημα stop/start οι εκπομπές CO2 είναι στα 119 gr/km, κάτι που σημαίνει 107,1 ευρώ το χρόνο για τέλη κυκλοφορίας.

Νέο και στην ψυχή
Το Adam δεν έχει μόνο νεανική εμφάνιση. Την υποστηρίζει και με νεανικό οδηγικό ταμπεραμέντο. Ειδικά στην έκδοση Slam της δοκιμής με τη σπορ ανάρτηση και τους 17άρηδες τροχούς είναι κοφτερό, κρατάει πολύ καλά και δε γέρνει, αντιμετωπίζοντας με κέφι και ασφάλεια το στροφιλίκι. Το φρενάρισμα είναι δυνατό (100-0 km/h σε 45,8 m) και ακριβές, ενώ το μη απενεργοποιούμενο ESP αφήνει το αμάξωμα να γλιστρήσει λίγο πριν επέμβει και δε σου κόβει τα φτερά με το παραμικρό. Η ανάρτηση είναι μεν σφιχτή αλλά όχι και ενοχλητική αφού στρογγυλεύει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες. Μόνο στην πόλη θα σε ταρακουνήσει λίγο, αλλά και πάλι χωρίς ξερές αντιδράσεις και ανατριχιαστικούς ήχους διαμαρτυρίας.

Το τιμόνι του Adam είναι άμεσο και κόβει αρκετά ώστε να καλύπτει τις αστικές απαιτήσεις, αλλά αφενός δε μεταφέρει καλή πληροφόρηση στα χέρια σου, αφετέρου είναι λίγο νευρικό γύρω από την ευθεία. Μικρό το κακό όμως για ένα αυτοκίνητο πόλης. Αυτό που έχει περισσότερη σημασία, είναι η ευκολία στο παρκάρισμα, αφού υπολογίζεις επαρκώς που είναι οι τροχοί και που τελειώνει το αμάξωμα.

Το στιλ πληρώνεται
Η βασική έκδοση Jam του Adam ξεκινάει από τα 13.800 ευρώ, ενώ η σπορ Slam της δοκιμής από τα 14.800 ευρώ. Παρότι έχει πλούσιο εξοπλισμό από τον οποίο το μόνο ουσιαστικό που λείπει είναι οι προβολείς ομίχλης, είναι ακριβή. Όχι όμως και έξω από το παιχνίδι του ανταγωνισμού με το Fiat 500, το οποίο έχει αποκτήσει έναν πολύ σοβαρό λόγο να ανησυχεί. Η Opel πέτυχε το σκοπό της απόλυτα.

Τι λέει το DRIVE
Νεανικό και μοντέρνο, το στιλάτο μικρό της Opel έχει ό,τι χρειάζεται για να χτυπήσει το 500αράκι, ακόμα κι εάν ζητάει ένα πιο σύγχρονο πακέτο κινητήρα-κιβωτίου.
Τιμή από € 13.900 (έκδοση Jam)
Τεχνολογία 1.398 cc, i4, 4v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός, 100 PS/6.000 rpm, 13,3 kgm/4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h 11,4”
0-160 km/h 33,5”
0-400 m 17,9”,
0-1.000 m 32,9”
50-80 km/h (4η) 8,5”
80-110 km/h (5η) 14,8”
110-140 km/h (5η) 19,5”
100-0 km/h σε 37,1 m
Τελική 185 km/h
Μέση κατανάλωση 7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 gr/km
Διαστάσεις 3.698 x 1.720 x 1.484
Βάρος 1.100 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube