Test Drive: Nissan Pulsar 1.6 DiG-Τ

Test Drive: Nissan Pulsar 1.6 DiG-Τ

Έχει νεύρο αλλά και προσιτή τιμή, καθημερινή ευελιξία αλλά και χαρακτήρα…

Στο νέο δυνατό Nissan τίποτα δεν προδίδει το νεύρο που κρύβεται κάτω από το καπό, ίσως με μόνη εξαίρεση τις ανθρακί ζάντες 18”.

Παραμένει πιστό στον low profile χαρακτήρα, προσπαθώντας να αριστεύσει σε όσο το δυνατόν περισσότερα, σε ευρυχωρία, σε οικογενειακό στυλ, σε ευκολία πρόσβασης-φόρτωσης. Μάλλον έχουν επίτηδες αφήσει αρκετό «σχεδιαστικό χώρο» για την έκδοση Nismo, που βρίσκεται ακόμα στο στάδιο του πρωτότυπου.
 
Η νέα γενιά υπετροφοδοτούμενων κινητήρων της Nissan έχει αναζωογονήσει το ενδιαφέρον γύρω από τη γκάμα της εταιρίας. Ο 1.6 DiG-T έχει διπλό μεταβλητό χρονισμό και άμεσο ψεκασμό, ενώ διακρίνεται για το χαμηλό συνολικό του βάρος. Είναι γεγονός είναι πως παρουσιάζει γονίδια από σπορ κατασκευές. Ως υπερτροφοδοτούμενος, δεν ακολουθεί την προσφιλή γερμανική τακτική που θέλει την ροπή διαθέσιμη από το ρελαντί και κορύφωση της δύναμης νωρίς, προσομοιάζοντας τους ντίζελ.
 
Αντιθέτως, ανεβάζοντας στροφές βλέπεις ότι έχει κι άλλο να δώσει, μέχρι και μετά τις 5.000 rpm που αλλάζει χροιά και αγριεύει. Αν και είναι απολύτως σύγχρονης τεχνολογίας, ο προγραμματισμός του είναι πιο old school, θυμίζοντας πετυχημένη μετατροπή ατμοσφαιρικού σε turbo. Στην ευθεία μετρήσεων, η βελόνα φτάνει τα 100 km/h σε 8,1”, ενώ καλύπτει τα πρώτα 400m σε 15,8”. Αντίστοιχα καλές είναι και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις, με 5,2” για το 80-110km/h με 4η και 8,0” για το 110-140km/h με 5η. 
 
Σε αναζήτηση του σπορ DNA
Στο Pulsar κάθεσαι ψηλά και σε όρθια στάση, γεγονός που δίνει βαθμούς στην ορατότητα. Σε συνδυασμό με τα καθίσματα που δε δίνουν καλή πλευρική στήριξη, δεν το προτιμάς για πιο σβέλτη οδήγηση. Ειδικά με τα δερμάτινα καθίσματα που γλιστρούν, στην ουσία μένεις να «κρέμεσαι» από το τιμόνι. Σύμφωνα με τα τεχνικά του χαρακτηριστικά έχει πιο σπορ ρυθμίσεις από την υπόλοιπη γκάμα.
 
Τα αμορτισέρ και τα ελατήρια είναι σχετικά σφιχτά για την καθημερινή κίνηση στην πόλη χωρίς να είναι τόσο σκληρά ώστε να ελέγχουν τέλεια το βάρος σε απαιτητικές διαδρομές. Στις απότομες κινήσεις του τιμονιού αντιδρά με μικρή υστέρηση, ενώ αν προσπαθήσεις να ψάξεις το όριο της πρόσφυσης θα σε ταλαιπωρήσει η ασάφεια του συστήματος διεύθυνσης. Το ESP απενεργοποιείται πλήρως, χωρίς όμως αυτό να μπορεί να χρεωθεί στα ισχυρά του πλεονεκτήματα. Δύσκολα θα αποφύγεις την υποστροφή αδρανείας μέσα στην καμπή, ενώ αν το επιδιώξεις με έντονο τρόπο το πίσω μέρος γλιστρά απότομα.
 
Καθημερινές υποχρεώσεις
Στις υπόλοιπες, πιο συμβατικές ώρες οδήγησης, το Nissan είναι σε άλλο επίπεδο πρακτικότητας και ευρυχωρίας. Είναι φυσικό επακόλουθο του ότι πατάει σε ένα μακρύ μεταξόνιο για τα δεδομένα της κατηγορίας και έχει μεγάλο εσωτερικό ύψος καμπίνας. Οι βαθμοί που έχανε λόγω απουσίας σπορ λεπτομερειών, ανακτάται και με το παραπάνω, από τη διαφορά στους διαθέσιμους χώρους και από την ευκολία πρόσβασης στην καμπίνα.
 
Το επίπεδο εξοπλισμού της έκδοσης δοκιμής ήταν στο υψηλότερο διαθέσιμο επίπεδο. Στην πιο προσιτή έκδοση Acenta CON, βρίσκουμε τον διζωνικό κλιματισμό, τις ζάντες αλουμινίου 17”, την οθόνη αφής με ενσωματωμένο το σύστημα πλοήγησης, την αποφυγή εμπρόσθιας πρόσκρουσης καθώς και όλο το πακέτο ηλεκτρικών ευκολιών. Στην πλουσιότερη Techna, που κοστίζει €24.090 μετά το όφελος απόσυρσης και την ειδική προσφορά, θα βρούμε όλο το πακέτο ενεργητικής ασφάλειας Nissan Safety Shield, τις περιφερειακές κάμερες Around View Monitor και τις ζάντες αλουμινίου 18”.
 
Τι λέει το DRIVE
Το Pulsar 1.6 DiG-T έχει ισχυρά πλεονεκτήματα όπως την ευρύχωρη καμπίνα, την προσιτή τιμή και τον πληρέστατο εξοπλισμό ενεργητικής ασφάλειας, όμως του λείπει το αλατοπίπερο μιας σπορ έκδοσης
Τιμή € 21.870  (Acenta CON, με απόσυρση και ειδική προσφορά)
Τεχνολογία 1.618 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 190 PS/5.600 rpm, 24,5 kgm/1.600-5.200 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,1”
0-160 km/h 19,2”
0-400 m 15,8” @ 144,8 km/h
0-1.000 m 28,8” @ 181,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 6,5”
60-160 km/h (με αλλαγές) 15,3”
50-80 km/h (3η) 3,7”
80-110 km/h (4η) 5,2”
110-140 km/h (5η) 8,0”
Φρένα 100-0 km/h 42,5 m
Τελική ταχύτητα 217 km/h
Μέση κατανάλωση 8,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 138 g/km
Διαστάσεις 4.387 x 1.768 x 1.520 mm
Βάρος 1.390 kg
Μετρήσεις DRIVE
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube