Test drive: Νέο Škoda Octavia 1.2 TSI 105 PS

Test drive: Νέο Škoda Octavia 1.2 TSI 105 PS

Αν είστε ικανοποιημένοι με 105 ίππους και το Škoda Octavia 1.6 TDI σας πέφτει ακριβό, υπάρχει και το 1.2 TSI που έχει την ίδια ισχύ αλλά είναι σημαντικά φτηνότερο.

Ο συνδυασμός χώρων και πρακτικότητας που ανέκαθεν χαρακτήριζε το Škoda Octavia δεν έχει ακόμα βρει ταίρι στην αγορά σε αυτή την κατηγορία τιμής και μεγέθους.

Αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο για τη νέα γενιά του, που είναι μεγαλύτερη, χωρίς όμως να είναι πιο βαριά ή/και ενεργοβόρα. Αντιθέτως, η πλατφόρμα MQB στην οποία πατά, φροντίζει να συνδυάσει τη θεωρητικά ασύμβατη αύξηση των διαστάσεων με μείωση του βάρους. Με λίγα λόγια, οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι ακόμα καλύτεροι και οι επιδόσεις με την κατανάλωση έχουν ωφεληθεί.

Με νέα, βελτιωμένη σύνθεση
Μέχρι τώρα έχουμε δοκιμάσει το Škoda Octavia 1.6 TDI των 105 ίππων καθώς και το 1.4 TSI με τους 140. Ο πρώτος δίνει απλώς ικανοποιητικές επιδόσεις, αλλά πολύ χαμηλή κατανάλωση και ο δεύτερος δυνατές επιδόσεις, αλλά απλώς ικανοποιητική (ως απόλυτο νούμερο) κατανάλωση. Ο σύνδεσμος των δύο αυτών εκδόσεων θέλει να είναι εκείνη με τον 1.200άρη TSI των 105 ίππων.

Σε σχέση με τον κινητήρα που ξέραμε από την προηγούμενη γενιά του Škoda Octavia και είχε την ίδια ισχύ και ροπή, ο συγκεκριμένος είναι νέος, αλουμινένιος τόσο στο μπλοκ όσο και στη 16βάλβιδη κεφαλή του.

Αποδίδει την ισχύ του από τις 4.500 έως και τις 5.500 rpm και τη ροπή του (17,8 kgm) από τις 1.400 έως τις 4.000 rpm, στοιχεία που πρακτικά σημαίνουν πολύ γραμμική απόδοση. Σαφώς προτιμά να τον κρατάς στις χαμηλομεσαίες στροφές, αλλά κι εκτός αυτού του φάσματος έχει τσαγανό.
Εκτός από τσαγανό, έχει και την αρωγή έξι ταχυτήτων με σωστά διαλεγμένη κλιμάκωση, έτσι ώστε να πετυχαίνει αξιολογότατες επιδόσεις: 0-100 km/h σε 10,2 sec, 80-110 km/h σε 5,3, 7,1, 9,3 και 12,2” με 3η, 4η, 5η και 6η αντίστοιχα.

Όλες οι μετρήσεις, είναι ελαφρώς καλύτερες από του αντίστοιχου Škoda Octavia της προηγούμενης γενιάς, ενώ συγκριτικά με το 1.6 TDI είναι εξίσου γρήγορο από στάση, χάνοντας μόνο στις ρεπρίζ από χαμηλά, όπου η περισσότερη ροπή του ντίζελ κάνει τη διαφορά.

Το δίλημμα
Εάν η γειτονιά των 105 ίππων σε ικανοποιεί, αλλά δεν ξέρεις αν πρέπει να διαλέξεις 1.2 TSI ή 1.6 TDI, η λύση του γρίφου δεν είναι και τόσο σύνθετη. Τα δύο δεδομένα είναι αφενός η διαφορά στην κατανάλωση, που για το 1.2 TSI μετρήθηκε στα 7,5 λίτρα/100 km ενώ για το TDI στα 6,1, καθώς και η διαφορά στην τιμή, που για τη βασική έκδοση Active φτάνει στα 3.200 ευρώ (μαζί με την απόσυρση και τις προσφορές).

Με τις σημερινές τιμές των καυσίμων, θα καλύψεις τη διαφορά ύστερα από περίπου 90.000 km. Κάτι που σημαίνει ότι αν χρησιμοποιείς το Škoda Octavia σου αρκετά για να καλύψεις αυτή την απόσταση σε ένα λογικό χρονικό διάστημα, τότε το TDI συμφέρει περισσότερο. Αν όχι πάλι, τότε το TSI είναι αυτό που πρέπει να πάρεις. Έτσι κι αλλιώς, τα πάγιά του δεν είναι μεγάλα και το μικρό μοτέρ είναι ασπίδα κόντρα στις φορολογικές αρπαχτές που σκαρφίζονται κάθε τρεις και λίγο τα μυαλά των φωστήρων που τιμονεύουν τη χώρα.

Όπως και να έχει, καλό είναι να ξέρεις ότι η βασική έκδοση Active που ξεκινά από τα 15.590 ευρώ (με την έκπτωση και την απόσυρση) έχει πλουσιότατο εξοπλισμό ασφάλειας με επτά αερόσακους μέχρι κι ένα ευρύ πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων οδήγησης. Στον εξοπλισμό άνεσης πάλι, υπάρχουν τα βασικά και λίγα παραπάνω.

Η έκδοση Ambition που κοστίζει 1.000 ευρώ επιπλέον, είναι η πιο συμφέρουσα και έχει επιπλέον δέρμα σε τιμόνι, χειρόφρενο και λεβιέ, υπολογιστή ταξιδιού, παροχή 12V στο πορτμπαγκάζ και –το σημαντικότερο- τη δυνατότητα αναδίπλωσης του πίσω καθίσματος που απογειώνει την πρακτικότητα. Η έκδοση Elegance φτάνει συνολικά στα 17.690 ευρώ και εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά συμφέρουσα, με σημαντικά πλουσιότερο εξοπλισμό αλλά και 17άρες ζάντες που ρίχνουν λίγο το επίπεδο άνεσης.

Τι λέει το DRIVE
Εξακολουθεί να έχει όλα τα χαρακτηριστικά που το κάνουν «εικόνισμα» για τον οικογενειάρχη. Ο 1.2 TSI σημαίνει ένα βήμα πίσω σε επιδόσεις κι ένα άλμα εμπρός σε τιμή.
Τιμή από € 15.990 (με απόσυρση και προσφορά)
Τεχνολογία 1.197 cc, i4, 4v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, turbo, 105 PS/4.500-5.500 rpm, 17,8 kgm/1.400-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 7,0”
0-100 km/h10,2”
0-120 km/h 14,5”
0-140 km/h 20,6”
0-160 km/h 29,4”
0-400 m 17,3”
0-1.000 m 31,8”
30-50 km/h (3η) 3,7”
50-80 km/h (4η) 6,5”
80-110 km/h (5η) 9,3”
110-140 km/h (6η) 16,0”
100-0 km/h σε 38,5 m
Τελική ταχύτητα 196 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 gr/km
Διαστάσεις 4.659 x 1.814 x 1.461
Βάρος 1.230 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube