Test drive: Νέα Mercedes-Benz E200

Test drive: Νέα Mercedes-Benz E200

Με κάθε καινούργια E-Class, το αστέρι πάντα έκανε επίδειξη δύναμης. Θα ήταν κρίμα αυτό να αλλάξει στην ολόφρεσκη γενιά της

Η ιστορία του μεγάλου οικογενειακού της Mercedes-Benz ξεκινά από το 1953. Από τότε, κάθε νέα γενιά έφερνε μαζί της τουλάχιστον μια σημαντική καινοτομία.

Για τη νέα E-Class με τον κωδικό W213 αυτή η καινοτομία εκφράζεται με ένα τεράστιο βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση. Προς το παρόν μιλάμε για ένα ημιαυτόνομο σύστημα, όμως ουσιαστικά για το πέρασμα στην πλήρη αυτονομία εκκρεμεί μόνο η νομοθεσία. Έναντι 8.500 ευρώ το DRIVE PILOT διατίθεται και στη χώρα μας, ωστόσο δεν υπήρχε στο αυτοκίνητο της δοκιμής.

Νέα μέχρι το κόκκαλο
Με την πρώτη ματιά είναι απίθανο να καταλάβεις πως αυτή είναι η νέα E-Class. Η απόλυτη προσήλωση στην εταιρική ταυτότητα δημιούργησε έναν κλώνο της C-Class στο εμπρός και πίσω μέρος, και της S-Class στο προφίλ.
Είναι πάντως αντικειμενικά όμορφη και κομψότατη, κρύβοντας πετυχημένα τις τεράστιες διαστάσεις της. Στα 4,923 m είναι 4,3 cm πιο μακριά από την προηγούμενη, με το πλάτος και το ύψος να έχουν μικρύνει ελάχιστα, στα 1,852 και 1,468 m αντίστοιχα. Τα μετατρόχια είναι επίσης φαρδύτερα, στα 1,62 m (+2 cm) το εμπρός και στα 1,626 (+0,7 cm) το πίσω. Η πιο μεγάλη αύξηση ωστόσο αφορά στο μεταξόνιο, το οποίο κέρδισε 6,5 πόντους κι έφτασε στα 2,939 m. Για την ιστορία, το συνολικό μήκος ενός smart fortwo είναι 2,695 m…

Η αξία του μεγαλύτερου μεταξονίου αντικατοπτρίζεται στην καμπίνα. Δύο μεγαλόσωμοι ενήλικοι χωρούν με αξιοζήλευτη άνεση στο πίσω κάθισμα, ενώ -προφανώς- εξίσου άνετα αισθάνονται και ο οδηγός με το συνοδηγό. Τα καθίσματα στηρίζουν σωστά το κορμί και στην ορατότητα η μόνη παρατήρηση έχει να κάνει με τους ογκώδεις εξωτερικούς καθρέφτες που δημιουργούν μεγάλο νεκρό σημείο διαγώνια. Στα θετικά ανήκει και η πληθώρα αποθηκευτικών χώρων, όμως είναι ανεξήγητη η απουσία ποτηροθήκης εμπρός. Το πορτμπαγκάζ από την άλλη χωρά 540 lt κι έχει αρκετά μεγάλο άνοιγμα, αν και όχι εντελώς επίπεδο πάτωμα.

Το ταμπλό έχει σαφή συγγένεια με των C-Class και S-Class, διατηρεί όμως το δικό του χαρακτήρα και ξεχειλίζει από πολυτέλεια. Τα ακριβά υλικά και το κορυφαίο φινίρισμα το χαρακτηρίζουν και τουλάχιστον στο αυτοκίνητο της δοκιμής μόνο η διακοσμητική φάσα που διατρέχει το ταμπλό δεν είχε απολύτως τέλεια συναρμογή. Για το απαραίτητο high tech χρώμα, φροντίζει το πάνελ που φιλοξενεί τα όργανα και την οθόνη του infotaiment -το οποίο προαιρετικά μπορεί να αντικατασταθεί από δύο οθόνες. Ο χειρισμός όλων των συστημάτων της E-Class είναι λογικό να προαπαιτεί καλή σχέση με την τεχνολογία, όμως με αυτό το δεδομένο δεν θα παιδευτείς ιδιαίτερα. Μπορείς μάλιστα να κάνεις παραπάνω από τα βασικά με τα νέα κουμπιά-σταυρούς αφής στο τιμόνι, τα οποία είναι πολύ εύχρηστα και τονώνουν την αίσθηση πολυτέλειας. Μόνο που πολλές φορές τα ακουμπάς κατά λάθος με τον αντίχειρα και αυτό μετατρέπεται αυτομάτως σε εντολή.

Επόμενη γενιά
Παρότι μεγαλύτερο, το πλαίσιο της νέας E-Class είναι πιο στιβαρό μα κι ελαφρύ από της προηγούμενης γενιάς. Το μυστικό κρύβεται στην αύξηση της χρήσης αλουμίνιου στο 16% από 5% και του χάλυβα υπέρ-υψηλής αντοχής στο 6% αντί για 3%. Τα εμπρός φτερά και τα καπό είναι επίσης αλουμινένια για καλύτερη κατανομή των 1.660 kg που έδειξε η ζυγαριά μας.

Από αυτή την αφετηρία, οι μηχανικοί της Mercedes-Benz ξεκίνησαν να φτιάχνουν ένα αυτοκίνητο με ταξιδιάρικο προσανατολισμό, αλλά κι ευχάριστη συμπεριφορά. Πράγματι η επίδοση της νέας E200 σε αυτό που ονομάζεται NVH (Noise, Vibration, Harshness) είναι εντυπωσιακή, με κορυφαία ποιότητα κύλισης και απολαυστικά χαμηλό επίπεδο θορύβου. Ειδικά σε ανοιχτό δρόμο χαλαρώνεις τόσο που συχνά πιάνεις το μυαλό σου σχεδόν «σβηστό».

Παράλληλα η ανάρτηση στρογγυλεύει τις ανωμαλίες του δρόμου με το σωστό τρόπο, κάτι που μεταφράζεται σε στιβαρή αίσθηση και αρκετά ήσυχη λειτουργία. Ωστόσο δεν τις εξαφανίζει, τουλάχιστον με τη χαμηλωμένη κατά 1,5 πόντους -συμβατική- ανάρτηση του αυτοκινήτου της δοκιμής που χρεώνεται 626 ευρώ. Όποιος θέλει απόλυτη άνεση είναι ακόμα καλύτερα να στραφεί στη βασική επιλογή, ενώ για πιο σπορ χαρακτήρα υπάρχει η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη Dynamic Damping Control, έναντι 1.417 ευρώ. Για όποιον πάλι θέλει το ιδανικό παντού και πάντα, η λύση ονομάζεται AIR BODY CONTROL και χρεώνεται 2.834 ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση το εμπρός σύστημα είναι μια νέα διάταξη τεσσάρων συνδέσμων, ως επί το πλείστον από αλουμίνιο, σχεδιασμένη για να διαχειρίζεται ιδανικά τις δυνάμεις και να προσφέρει αμεσότητα. Συνεργάζεται ισορροπημένα με το γνωστό από την προηγούμενη γενιά πίσω σύστημα πέντε συνδέσμων, δίνοντας προθυμία στην αλλαγή κατεύθυνσης. Σε αυτό συμβάλλει και η κρεμαγέρα, την οποία δεν θα θυμάσαι για την πλούσια πληροφόρηση που σου μεταφέρει, αλλά για τη ζωντάνια της χάρη στο μεταβλητό βήμα: Πιο γρήγορη στη χαμηλή ταχύτητα, πιο αργή στην υψηλή.

Όσο ανεβάζεις ρυθμό το εμπρός σύστημα παραμένει ανάλαφρο κι ακριβές, η κλίση ανεκτή και η αρχική υποψία για φαινόμενο πλεύσης τελικά παραμένει υποψία. Ωστόσο, το μακρύ μεταξόνιο δίνει ξεκάθαρα υποστροφική διάθεση, χωρίς ουσιαστική δυνατότητα ρύθμισης της τροχιάς ενώ στρίβεις. Νοιώθεις όμως ένα αίσθημα απόλυτης ασφάλειας, με την τελευταία λέξη της ενεργητικής ασφάλειας να σε συντροφεύει. Είναι σαφές ότι η E-Class δεν φτιάχτηκε για να κοντράρει σε σπορ αίσθηση την 5άρα ή την XF, όμως θα ανταποκριθεί θετικά στο κάλεσμά σου να πάει γρήγορα.

Εγνωσμένη αξία
Για τις επιδόσεις φροντίζει ο δίλιτρος BlueDIRECT βενζινοκινητήρας που γνωρίσαμε στην προηγούμενη E200. Αποδίδει 184 ίππους στις 5.500 rpm και 30,6 kgm στο εύρος 1.200-4.000 rpm, ενώ διαθέτει άμεσο ψεκασμό 3ης γενιάς και δίνει έως τέσσερις σπινθηρισμούς σε κάθε κύκλο για τελειοποίηση της καύσης. Το νέο εδώ είναι ο στάνταρ συνδυασμός του με το αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC, η κλιμάκωση του οποίου είναι μεν μακριά (67,5 km/h ανά 1.000 rpm η 9η) για ταξίδι με ελάχιστες στροφές στο μοτέρ, χωρίς κενά δε. Δεν είναι υπόδειγμα γρήγορων αλλαγών, έχει όμως πολύ καλούς τρόπους και τα προγράμματα λειτουργίας Eco, Comfort, Sport και Sport+, έτσι ώστε να αλλάζουν οι προτεραιότητες από την οικονομία προς τη σπορ αίσθηση. Στα Eco και Comfort ανεβάζει σχέση σε πολύ χαμηλές στροφές, ενώ γίνεται ευχάριστα ζωντανό και άμεσο στο kickdown στο Sport και πάντα συνεργάζεται τέλεια με το stop/start. Υπάρχει ακόμα η ρύθμιση Individual, στην οποία καταχωρείς το συνδυασμό που προτιμάς σε απόκριση γκαζιού/κιβωτίου και υποβοήθηση στο τιμόνι.

Το πακέτο του ελαστικού κινητήρα με το 9άρι κιβώτιο αποδεικνύεται πιο ζωντανό από το αναμενόμενο. Με 0-100 km/h σε 8,2” και 80-110 km/h σε 4,2”, η νέα Ε200 είναι παντού ταχύτερη από την προηγούμενη Ε250 των 211 ίππων και ικανή τόσο για ασφαλές προσπέρασμα όσο και για γρήγορο ταξίδι. Χάρη στην κορυφαία αεροδυναμική μάλιστα (Cd 0,26), η τελική των 240 km/h είναι εντυπωσιακή για ένα αυτοκίνητο 184 ίππων.

Σαφώς ευχάριστη έκπληξη είναι και η κατανάλωση που σίγουρα δεν θα σε ρίξει έξω. Μετρήσαμε 9,5 lt/100 km σε μικτό πεδίο, ενώ στο -περίπου- νομοταγές ταξίδι καις κοντά στο 8 και στην πόλη λίγο κάτω από 11.

Αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει πάντως είναι τα φρένα, με τους τέσσερις αεριζόμενους δίσκους και το άριστο πεντάλ. Πέτυχαν 100-0 km/h σε μόλις 37 m και μάλιστα με εντυπωσιακή επαναληψιμότητα σε επτά συναπτά φρεναρίσματα.

Καθήκον της η πρόοδος
Η νέα E-Class δεν είναι απλώς μια πολυτελής και εντυπωσιακά πολιτισμένη λιμουζίνα, καλύτερη και πιο σύγχρονη από εκείνη που αντικαθιστά. Είναι ένα μοντέλο με ουσιαστική συμβολή στην πρόοδο της αυτοκίνησης, χάρη σε τεχνολογίες που μελλοντικά θα περάσουν στην πραγματικά μαζική παραγωγή.
Ακόμα και η βασική E200 διατηρεί το σημαντικότερο ποσοστό από αυτή την αίγλη και ξεκινώντας από τα 50.800 ευρώ με την απόσυρση, είναι αναμενόμενα τσιμπημένη. Στην πραγματικότητα πάντως το ουσιαστικό της πρόβλημα είναι η σχετικά μικρή διαφορά από τα 53.150 ευρώ της ντίζελ 220 d των 194 ίππων και το ολοκαίνουργιο δίλιτρο μοτέρ που, θεωρητικά, τουλάχιστον μοιάζει πιο δελεαστικό πακέτο.

Τι λέει το DRIVE
Με τεχνολογία αιχμής σε κάθε επίπεδο κι εντυπωσιακά συστήματα στο βασικό ή στον έξτρα εξοπλισμό, η νέα E-Class είναι ένας υπερσύγχρονος και ταλαντούχος ταξιδευτής για την οικογένεια. Ο βασικός βενζινοκινητήρας δεν είναι λίγος.
Τιμή από € 50.800 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.991 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 184 PS/5.500 rpm, 30,6 kgm/1.200-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων, κίνηση πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,2”
0-160 km/h 21,0”
0-400 m 15,9” @ 141,2 km/h
0-1.000 m 29,1” @ 183,2 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 7,0”
30-50 km/h (kickdown) 1,4”
50-80 km/h (kickdown) 2,8”
80-110 km/h (kickdown) 4,2”
110-140 km/h (kickdown) 5,6”
Φρένα 100-0 km/h 37 m
Τελική ταχύτητα 240 km/h
Μέση κατανάλωση 9,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2132-142 g/km
Διαστάσεις 4.923 x 1.852 x 1.468 mm
Βάρος 1.660 kg
Μετρήσεις DRIVE
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube