Test drive: MINI One D Clubman

Test drive: MINI One D Clubman

H νέα γενιά του «6πορτου» Clubman ευνοήθηκε αρκετά από το νέο πάτωμα UKL και ταυτόχρονα του άνοιξε, λόγω διαστάσεων, ένα νέο εμπορικό ορίζοντα που μπορεί να χαρακτηριστεί και ως «ευχή ή κατάρα».

Η κατηγορία των μικρών οικογενειακών έχει μεγάλη δυναμική στην Ευρώπη και από τα τέλη της δεκαετίας του ’90 που παρουσιάστηκε το Audi A3 πρώτης γενιάς, απέκτησε και μια premium υποκατηγορία.

Οι προτάσεις στην κατηγορία των πολυτελών μικρών οικογενειακών δεν είναι πολλές, αλλά λόγω του έντονου ανταγωνισμού, οι κατασκευαστές τους έχουν καταφέρει να φέρουν στην κατηγορία ποιότητα και εξατομίκευση που δεν συναντάς στην άλλη πλευρά της.

Τα πολυτελή μικρά οικογενειακά ή μικρομεσαία εάν προτιμάτε, απευθύνονται σε όσους θα ήθελαν πέρα από τις συνηθισμένες παροχές να έχουν υψηλή ποιότητα, μεγάλη δυνατότητα εξατομίκευσης και φυσικά κύρος.

Η νεότερη έλευση στην κατηγορία είναι το Clubman και αποτελεί το πιο ευρύχωρο MINI της αγοράς. Οι αρκετά μεγαλύτερες διαστάσεις σε σχέση με τον 5θυρο ευνόησαν αρκετούς τομείς, αλλά άλλαξαν ελαφρώς και τον χαρακτήρα του. Η σχεδίαση όμως παραμένει πιστή στη βασική φόρμα των MINI με το 6πορτο αμάξωμα να δίνει το στίγμα. Είναι μεγαλύτερο από το 5θυρο MINI κατά 27 cm σε μήκος και κατά 9 cm σε πλάτος, ενώ και το μεταξόνιό του είναι δέκα ολόκληρους πόντους πιο μεγάλο.

Η σχεδίαση της καμπίνας δείχνει από την πρώτη στιγμή τη συγγένειά της με την υπόλοιπη γκάμα της ΜΙΝΙ, με κύριο χαρακτηριστικό το μεγάλο στρογγυλό πολύ-όργανο στην κεντρική κονσόλα. Η ποιότητα και συναρμογή των υλικών είναι από τις κορυφαίες στην κατηγορία, με την πλειονότητα των πλαστικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό να είναι μαλακά και με ευχάριστη υφή.

Οι αυξημένες διαστάσεις του Clubman ευνόησαν τους χώρους και την πρακτικότητα, με το μεγαλύτερο πλάτος να βοηθά τα μέγιστα. Τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν με άνεση, με τους πίσω να έχουν αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι, ενώ ένας πέμπτος πίσω στη μέση θα νιώσει σχετικά άνετα. Οι πίσω επιβάτες μάλιστα έχουν και δικούς τους αεραγωγούς για τον κλιματισμό, κάτι που δεν συναντάς συχνά στην κατηγορία. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας και τα 360 λίτρα θα χωρέσουν αρκετές αποσκευές. Μόνη παραφωνία στον τομέα της πρακτικότητας για το MINI είναι η δίφυλλη πίσω πόρτα που απαιτεί μία επιπλέον κίνηση κατά τη φόρτωση, αλλά χαρίζει το μεγαλύτερο άνοιγμα της κατηγορίας.

Η θέση οδήγησης του MINI είναι πολύ καλή και ρυθμίζεται παντοιοτρόπως. Επιπλέον, οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και οι πιο κάθετες και λεπτές κολόνες, παρέχουν πολύ καλή περιμετρική ορατότητα.

Βασικό και πλήρες
Η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση του Clubman εφοδιάζεται με τον 12βάλβιδο 3κύλινδρο TwinPower Turbo των 1,5 λίτρων που αποδίδει 116 ίππους στις 4.000 rpm και 27,5 kgm ροπή στις 1.750 rpm. Παρά την 3κύλινδρη αρχιτεκτονική έχει πολιτισμένη λειτουργία, στροφάρει με όρεξη και συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Στον τομέα των επιδόσεων, το One D Clubman των 1.400 kg κυμαίνεται άνω του μέσου όρου της κατηγορίας, και για να πιάσει τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζεται 10,7”, με την τελική ταχύτητα να ακουμπά τα 192 km/h. Το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων έχει λεβιέ με θετικό κούμπωμα, μικρές διαδρομές και δεν προβληματίζεται ιδιαίτερα στις γρήγορες αλλαγές.

Άλλος ένας τομέας που διακρίνεται το Clubman είναι αυτός των φρένων, μιας και πέτυχε την καλύτερη επίδοση της κατηγορίας, χωρίς να φορά λάστιχα με σπορ χαρακτηριστικά. Για να ακινητοποιηθεί από τα 100 km/h χρειάζεται 36,9 m, με το μεσαίο πεντάλ να διαθέτει πολύ καλή αίσθηση, ενώ τα φρένα δείχνουν ακούραστα κάτω από όλες τις συνθήκες.

Στον οικονομοτεχνικό τομέα, το One D Clubman τα πάει πολύ καλά, καθώς η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 6,1 lt/100km και οι εκπομπές CO2 των 99 g/km χαρίζουν χαμηλά τέλη κυκλοφορίας.

Οδηγώντας το, αμέσως αντιλαμβάνεσαι την πολύ καλή οδική συμπεριφορά χάρη στο στιβαρό πάτημα και τον απόλυτο έλεγχο του αμαξώματος που χαρίζει η ρύθμιση της ανάρτησης. Η αίσθηση που χαρίζει στον οδηγό το MINI είναι αρκετά αναλυτική, με το τιμόνι να δίνει αρκετή πληροφορία και το πίσω μέρος να είναι αρκετά συμμετοχικό σε ένα δρόμο με στροφές. Σε δρόμο όμως με έντονες και συνεχόμενες ανωμαλίες, το Clubman θα δυσανασχετήσει και ίσως ακουστεί και η ανάρτησή του.

Εν κατακλείδι, η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση του Clubman είναι ένα ολοκληρωμένο μοντέλο, με την ιδιαίτερη σχεδίασή του να μην κόβει πόντους από την πρακτικότητα και την χρηστικότητα που αρμόζει στην κατηγορία.

Τι λέει το DRIVE
Οι αυξημένες διαστάσεις και η ιδιαίτερη σχεδίαση με τις έξι πόρτες του Clubman θα τραβήξουν το ενδιαφέρον νέων οικογενειών. Όλα αυτά χωρίς να αλλοιώνεται το σχεδιαστικό και οδηγικό DNA που περιέχουν όλα τα MINI.
Τιμή Από € 26.565
Τεχνολογία 1.496 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, 116 PS/3.500 rpm, 27,5 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7”
0-140 km/h 21,9”
0-400 m 17,5” @ 127 km/h
0-1.000 m 32,3” @ 159,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,1”
50-80 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (3η) 5,4”
80-110 km/h (4η) 6,6”
110-140 km/h (4η) 9,4”
110-140 km/h (5η) 10,3”
Φρένα 100-0 km/h 36,9 m
Τελική ταχύτητα 192 km/h
Μέση κατανάλωση 6,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 4.250 x 1.800 x 1.440 mm
Βάρος 1.400 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube