
ΜΙΝΙ Cooper Cabrio; Aν ρίξουμε μια γρήγορη ματιά στα στοιχεία των πωλήσεων θα δούμε πως η δημοφιλέστερη κατηγορία είναι αυτή των SUV και μάλιστα των B-SUV. Ουδεμία έκπληξη επί του προκειμένου.
Στα ίδια στοιχεία φαίνεται πως από την αρχή του χρόνου έως και το τέλος Απριλίου, στην κατηγορία των ανοιχτών, το MINI Cooper Cabrio πρωταγωνιστεί με 31 πωλήσεις και ακολουθείται από το all time classic, Mazda MX-5 με 14 πωλήσεις. Και το για πολλούς πολυαναμενόμενο MG Cyberster έχει πουλήσει στο 4μηνο μόνον τρία αυτοκίνητα, από τα οποία όπως μαθαίνουμε το ένα είναι του εισαγωγέα και τα άλλα δύο εκθεσιακά. Το FIAT 500 με τη συρόμενη υφασμάτινη οροφή προφανώς δεν προσμετράται ξεχωριστά σε αυτήν την κατηγορία, αλλά συνυπολογίζεται στις συνολικές πωλήσεις του μοντέλου και γι’ αυτό δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία ξεχωριστά.
Δεδομένου ότι η επιλογή του MΙΝΙ Cooper Cabrio είναι συναισθηματική παρά παρά λογική, έτσι και τα ελαττώματά του αποτελούν μέρος της γοητείας του
Γιατί τα λέμε όλα αυτά; Mα διότι θέλουμε να τονίσουμε πως στην εποχή της παντοδυναμίας των SUV και crossover, η κατηγορία των μικρών κάμπριο (με δύο ή τέσσερις θέσεις) τείνει να εξαφανιστεί. Παρόλα αυτά υπάρχουν κάποιοι κατασκευαστές που αντιστέκονται και ένας από αυτούς είναι η ΜΙΝΙ.
Με ένα μάλλον διαχρονικό στιλ, αλλά με μπόλικες σύγχρονες πινελιές, το ΜΙΝΙ Cooper Cabrio παραμένει πιστό στο πνεύμα των μικρών ανοικτών 4θέσιων (κατ’ όνομα καθώς πίσω μάλλον δεν κάθεσαι), που θα το χαρείς τόσο σε καθημερινή χρήση όσο και για μια εξόρμηση μακριά από την πόλη.
Το σχεδιαστικό τμήμα της ΜΙΝΙ κατάφερε να εξελίξει το αυτοκίνητο στα σύγχρονα δεδομένα, δίχως όμως να αλλοιώσει την διαχρονικότητα της ταυτότητάς του. Όπως κι η πρόσφατη 3θυρη έκδοση, το κάμπριο έχει αλλάξει ελάχιστα αισθητικά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο.

Έτσι, οι νέες φωτιστικές μονάδες παραμένουν οβάλ, η χαρακτηριστική τραπεζοειδής μάσκα φορά το διακριτικό «S» στην έκδοση της δοκιμής, οι μεγάλοι προφυλακτήρες είναι βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος και μια σπορ μπούκα εξάτμισης, συνθέτουν παρόμοια σπορ δυναμική εικόνα που δικαιολογεί εν πολλοίς τα 204 άλογα κάτω από το καπό.
Τα πίσω φώτα ωστόσο, διαφέρουν από τα τριγωνικά του κλειστού λόγω του πορτμπαγκάζ που ανοίγει όπως η πίσω πόρτα ενός pick-up. Εδώ πρέπει να πούμε πως ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία διαφορετικά μοτίβα φωτισμού για τα εμπρός και τα πίσω φώτα LED, κάτι που αποτελεί ένα ευπρόσδεκτο γκάτζετ.
Κατά τα λοιπά, με διαστάσεις που φτάνουν 3,88 m σε μήκος και 1,74 m σε πλάτος, στο εσωτερικό του Cooper Cabrio οι δύο εμπρός θα βολευτούν άνετα, αλλά οι δύο πίσω θέσεις παρά την εύκολη πρόσβαση είναι ανεπαρκείς -στενές, σκληρές κι άβολες- για ενηλίκους.

Το ίδιο ισχύει και για τον χώρο αποσκευών που χωρά μόλις 215 lt (160 lt με ανοικτή οροφή). Σε διθέσια διάταξη φτάνει τα 665, οπότε μπορείς να πας άνετα με το ταίρι σου μακρινή εκδρομή δίχως να στερηθείς κάτι. Εδώ πρέπει να πούμε πως το ανοικτό ΜΙΝΙ βασίζεται στη βελτιωμένη εκδοχή της πλατφόρμας UKL πάνω στην οποία πατάνε κι όλα τα υπόλοιπα μοντέλα με θερμικούς κινητήρες. Και κάμποσες BMW…
Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι γνώριμη αν έχεις μπει σε κάποιο άλλο ΜΙΝΙ. Κάθεσαι χαμηλά σε καθίσματα με καλή στήριξη και έχεις καλή ορατότητα χάρη στο σχεδόν κάθετο παρμπρίζ. Τα υλικά είναι καλής ποιότητας, αλλά έχουμε μπόλικα σκληρά πλαστικά με το ταμπλό και τις πόρτες να είναι επενδυμένα με ένα είδος πλεκτού υλικού που προέρχεται ανακυκλώσιμες ύλες.

Αυτό που κυριαρχεί είναι εντυπωσιακή κυκλική οθόνη OLED με διάμετρο 24 πόντους, τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό, σήμα κατατεθέν πλέον της μάρκας. Αυτή φιλοξενεί σχεδόν όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου που υποστηρίζονται από το λογισμικό MINI Operating System 9.
Οι εντολές εκτελούνται άμεσα (ακόμη και οι φωνητικές), με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του τιμόνι με ενεσωματωμένες πολλπαλές λειτουργίες και head-up display που τον πληροφορεί για τα βασικά, καθώς απουσιάζει ο πίνακας οργάνων.

Ακριβώς κάτω από την οθόνη εδράζεται μια μικρή μπάρα με φυσικούς διακόπτες. Αυτοί περιλαμβάνουν το λεβιεδάκι του αυτόματου διπλοσύμπλεκτου σασμάν με τις επτά σχέσεις, το στάρτερ του κινητήρα και τον επιλογέα του MINI Experience Modes. Ο τελευταίος ρυθμίζει τα προγράμματα λειτουργίας (Green, Core, Go Cart κ.ά.) που πέρα από τον τρόπο «συμπεριφοράς» του αυτοκινήτου, περιέχουν και ανάλογα μοτίβα φωτισμού στην καμπίνα.
Μόλις 18 δευτερόλεπτα χρειάζονται για να ανοίξει ηλεκτρικά η υφασμάτινη οροφή του ΜΙΝΙ, κάτι που μπορεί να γίνει και εν κινήσει με ταχύτητα έως 30 km/h. Η μαύρη, εξαιρετικής ποιότητας οροφή με το σχέδιο του Union Jack αποθηκεύεται στον χώρο αποσκευών μειώνοντάς τον στα 160 lt, όπως προείπαμε. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του κι ένα ψηφιακό χρονόμετρο που τον πληροφορεί πόσο χρόνο κινείται με την οροφή ανοιχτή(!) -πώς λέγαμε μικροί, «εσύ πόσα παγωτά έφαγες αυτό το καλοκαίρι;».

Μπορεί επίσης να ανοίξει μερικώς πάνω από το κεφάλι των εμπρός, οπότε έχουμε κάτι σαν ηλιοροφή. Μια ορατή μεταλλική αψίδα βρίσκεται εκεί για να προστατεύσει τους επιβάτες σε περίπτωση ανατροπής,
Η εφαρμογή της κουκούλας όταν είναι κλειστή είναι εξαιρετική, κάτι που σημαίνει πως έχουμε απόλυτη προστασία από τις καιρικές συνθήκες και πολύ καλή ηχομόνωση ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες. Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε πως η εφαρμογή της είναι τόσο καλή που αισθάνεσαι σαν να έχεις μέταλλο πάνω από το κεφάλι σου. Να σημειώσουμε πάντως ότι, με ανοικτή την κουκούλα, οι δίπλες της εμποδίζουν την ορατότητα προς τα πίσω.
Ο υποψήφιος αγοραστής του ΜΙΝΙ Cooper Cabrio θα πρέπει να ξέρει πως επιβάλλεται να επιλέξει το αλεξήνεμο (έξτρα, μέρος του πακέτου Μ, €2.645): Με ανοικτή την οροφή, πάνω από τα 80 km/h, ο στροβιλισμός του αέρα στην καμπίνα αρχίζει να ενοχλεί. Κι αν ο καιρός είναι κρύος, η ψύξη καραδοκεί… Βέβαια έτσι, ουσιαστικά αχρηστεύονται οι δύο πίσω θέσεις.

Το γράμμα «S» στη μάσκα σημαίνει πως κάτω από το καπό έχουμε τον δίλιτρο κινητήρα TwinTurbo με απόδοση 204 PS και 300 Nm. Που ναι μεν συνδυάζεται με το διπλοσύμπλεκτο 7άρι σασμάν (το DKG7 που αντικατέστησε στον όμιλο το 7DCT της Getrag), αλλά άδικα θα ψάξεις να βρεις μανέτες χειροκίνητης αλλαγής πίσω από το τιμόνι.
Παρά το σπορτίφ χαρακτήρα για κάποιον ανεξήγητο λόγο δεν διατίθενται. Έλλειψη που γίνεται παραπάνω από αισθητή, παρότι το κιβώτιο λειτουργεί και συνεργάζεται άψογα με το μοτέρ. Να σημειώσουμε ότι οι μανέτες αλλαγής διατίθεται στην έκδοση JCW. Σε κάθε περίπτωση οι επιδόσεις είναι πολύ καλές. Το σπριντ από στάση στα 100 km/h θέλει 6,9” για να ολοκληρωθεί, την ώρα που το «ταχύμετρο» σταματά στα 237 km/h.

Ανάλογα με τον τρόπο που κινείσαι αλλά και το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλέξεις, η κατανάλωση ξεκινά από τα 7 lt/100 km και μπορεί για πλάκα να ξεπεράσει τα δέκα λίτρα. Όταν δεν είσαι φειδωλός με το γκάζι και ειδικά αν έχεις επιλέξει το πρόγραμμα «go-kart» που σε ωθεί στην υπερβολή. Η δική μας επίδοση στη διάρκεια της δοκιμής έγραψε 8,3 lt/100 km.
Οδηγώντας η αίσθηση που αποκομίζεις είναι πως έχεις να κάνεις με ένα τυπικό ΜΙΝΙ. Ωστόσο εκείνο που εντυπωσιάζει είναι το εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο. Νιώθοντας πως έχεις πάντα μια κλειστή μεταλλική οροφή πάνω από το κεφάλι σου. Η σπορτίβ αίσθηση είναι πανταχού παρούσα κι αυτό δεν έχει να κάνει μόνον με τον κινητήρα, αλλά και με το κοφτερό τιμόνι αλλά και την (πολύ) σφιχτά ρυθμισμένη ανάρτηση. Η τελευταία θα δυσανασχετήσει σε δρόμους με εγκάρσιες ανωμαλίες και θα μεταφέρει ειδικά στους πίσω επιβάτες ενοχλητικά «μπαμ».

Η ζημία μεταλλάσσεται σε κέρδος, αν κινηθείς σβέλτα σε στριφτερό δρόμο, κρατώντας με περίσσιο πείσμα την πορεία που έχεις χαράξει και δεν θα σε ταλαιπωρήσει με ενοχλητική κλίση στις στροφές. Με λίγα λόγια δεν μπορείς να τα έχεις όλα και εν προκειμένω προτιμώ αυτή τη ρύθμιση.
Ο κινητήρας τέλος αποδεικνύεται ελαστικός, τραβά από χαμηλά έως το κόκκινο του στροφόμετρου και κινεί παραπάνω από αξιοπρεπώς τα 1.455 kg του ανοικτού Cooper S. Επιπλέον, ο βραχνός σπορ ήχος του ακούγεται όμορφα στα αυτιά που πλέον καλούνται να συνηθίσουν την απόλυτη σιωπή των ηλεκτρομοτέρ. Μέρος του υποβλητικού ήχου βέβαια είναι τεχνητό, μέσω των ηχείων, αλλά καλά αποδομένο. Οπότε από αυτή την άποψη είναι κάτι το ξεχωριστό.
Το MINI Cooper Cabrio S δεν το αγοράζεις ελαφρά τη καρδία. Το αγοράζεις «διότι έτσι σου αρέσει», που έλεγε και μια παλιά διαφήμιση μπίρας. Είναι ένα κάμπριο 2+2, με διαχρονικό στιλ και σπορ χαρακτηριστικά που το κάνουν να ξεχωρίζει. Ξεφεύγει από τα συνηθισμένα κι από αυτήν την άποψη προσφέρει μοναδικές στιγμές οδηγικής απόλαυσης.
Έχει μειονεκτήματα; Αναμφισβήτητα, ναι! Με το πιο «αμελητέα» να είναι οι χώροι και η πολύ σκληρή ανάρτηση και το πιο «ενοχλητικό», η απουσία χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων -ακόμα και ως έξτρα. Στη σούμα όμως, κι αν έχεις να διαθέσεις τουλάχιστον €37.500 (τιμή εκκίνησης), είναι βέβαιο πως θα σε αποζημιώσει. Στην ουσία και σε -τι άλλο;- στη λεζάντα!
Διαμόρφωσε το δικό σου MINI Cooper Cabrio S στον configurator της αντιπροσωπείας, εδώ. Και μπορείς να δεις το δικό μας Cooper Cabrio S στο συνημμένο αρχείο.
ΜΙΝΙ Cooper Cabrio S | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Mε αίσθηση καρτ και μπόλικο αέρα πάνω από το κεφάλι σου, το ανοικτό ΜΙΝΙ Cooper S προσφέρει οδηγικές στιγμές που λείπουν από την πλειονότητα των σημερινών αυτοκινήτων. Σε τιμή σαφώς όχι «μίνι». | ||
Τιμή | Από €37.500 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | Κινητήρας βενζίνης 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ιντερκούλερ, ηλεκτρονικός έλεγχος βαλβίδων, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη | ||
Απόδοση | 204 PS/5.500-6.500 rpm, 300 Nm/1450-4.500 rpm | ||
Διαστάσεις | 3.879x1.744x1.431 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 215 lt | ||
Βάρος | 1.455 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 6,9" | ||
Τελική ταχύτητα | 237 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 8,3 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 148 g/km | ||
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |