Test drive: Mercedes-Benz SLC 180

Το όνομα άλλαξε, αλλά ουσιαστικά η SLC είναι μια συνέχεια της SLK 3ης γενιάς. Τη δοκιμάζουμε με τον μικρότερο βενζινοκινητήρα τούρμπο 1.6 με 156 PS

«H SLK πέθανε, ζήτω η SLC!», αναφώνησε στις αρχές του 2016 η Mercedes-Benz. Αλλά είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα;

Είναι και δεν είναι. Η SLC, όπως είναι πλέον η νέα ονομασία του μικρού ρόουντστερ της Mercedes-Benz έχει κάποια νέα χαρακτηριστικά που τη διατηρούν ανταγωνιστική αλλά στην ουσία πρόκειται για εκείνο το κλασικό facelift  που κάνουν τα μοντέλα στο μέσο περίπου της καριέρας τους. Άρα πρόκειται για μια συνέχεια της 3ης γενιάς SLK που παρουσιάστηκε εκεί κάπου στα τέλη του 2011.

Γιατί όμως η Mercedes-Benz αποφάσισε να «σκοτώσει» ένα όνομα που ουσιαστικά ταυτίστηκε με την αναγέννηση των premium ρόουντστερ, με αφετηρία το μακρινό 1996; Η ίδια η εταιρεία δηλώνει ότι έγινε στο πλαίσιο της γενικότερης αλλαγής ονομασίας των μοντέλων της. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα όνομα-υβρίδιο που θέλει να θυμίζει την εικονική SL αλλά και να υπογραμμίζει τη σχέση με τη C-Class.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Mercedes-Benz SLK 2004-2011

Οι σχεδιαστικές αλλαγές είναι μεγαλύτερες στο εξωτερικό και πιο μετρημένες στην καμπίνα. Έξω έχει αλλάξει η μάσκα, τοποθετήθηκαν διπλά φωτιστικά σώματα, οι αεραγωγοί είναι πλέον πιο μεγάλοι, ενώ και πίσω έχει αλλάξει η σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων. Το εσωτερικό είναι βασικά ίδιο με της τελευταίας SLK. Έχουν αλλάξει οι διακόπτες, η οθόνη του συστήματος COMAND είναι επίσης μεγαλύτερη και έχουν χρησιμοποιηθεί μερικά νέα υλικά. Το αποτέλεσμα πάντως ικανοποιεί. Οι αναλογίες της SLC είναι κλασικές για roadster, με μεγάλο καπό και τραβηγμένη προς τα πίσω καμπίνα και ο συνολικός σχεδιασμός αποπνέει το απαιτούμενο για τη μάρκα κύρος, μαζί με μπόλικο δυναμισμό. Το εσωτερικό είναι κορυφαίο ποιοτικά, κλασικά στριμόχωρο, αλλά με αρκετές θήκες για μικροπράγματα και το κυριότερο όσο πρέπει εντυπωσιακό.

Η SLC 180 που δοκιμάσαμε κινείται από τον 1.6 τούρμπο βενζινοκινητήρα, ο οποίος αποδίδει 156 PS και είναι η μικρότερη έκδοση της γκάμας. Για πρώτη φορά συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων 9G-TRONIC, το οποίο εννοείται πως στέλνει την κίνηση πίσω. Ο συνδυασμός αυτός μας άφησε με ανάμικτες εντυπώσεις. Η SLC δεν εντυπωσιάζει με την ταχύτητά της. Άλλωστε τα 1.430 κιλά που ζυγίσαμε είναι πολλά για roadster. Επιπλέον το κιβώτιο δεν ανεβάζει πάνω από 4.000 rpm όταν θέλεις να ξεκολλήσεις από στάση, άρα τα 9,8” που θέλει για τα 0-100 km/h ήρθαν μάλλον φυσιολογικά. Ωστόσο σε καθημερινή οδήγηση το 9G-TRONIC είναι ομαλό σε αλλαγές και βοηθά να διατηρείς χαμηλές στροφές. Όσο μάλιστα μαθαίνει τον τρόπο οδήγησής σου, τόσο καλύτερο γίνεται.

Όταν χρειαστεί να πιέσεις κιβώτιο και κινητήρα σε πιο γρήγορη οδήγηση, γρήγορα θα συμβιβαστείς με τους περιορισμούς που σου θέτουν: το κιβώτιο ανεβάζει γρήγορα, αλλά είναι κάπως ράθυμο στο kickdown και μερικές φορές κρατάει τη σχέση περισσότερο απ’ όσο χρειάζεται. Ο κινητήρας είναι αρκούντως δυνατός στις μεσαίες, με μια τάση να κουράζεται πιο ψηλά. Η SLC λοιπόν δεν θα ζοριστεί ιδιαίτερα από μετάδοση και κιβώτιο. Είναι ούτως ή άλλως κορυφαία όσον αφορά την ακαμψία και σπάνια θα νιώσεις το πλαίσιο να στρεβλώνει, ακόμα και με την οροφή ανοιχτή. Η οποία οροφή να πούμε πως παραμένει κλασικά μεταλλική και ηλεκτρικά ανοιγόμενη σε λιγότερα από 20” και εν κινήσει, μέχρι τα 40 km/h. Μπορείς μάλιστα προαιρετικά να την αποκτήσεις με το σύστημα MAGIK SKY CONTROL, όπου η διαφάνεια της γυάλινης οροφής μπορεί να «ανοίξει» ή να σκουρύνει ηλεκτρικά. Μια άλλη καινοτομία είναι πως το διαχωριστικό του χώρου αποσκευών ανοιγοκλείνει πλέον αυτόματα. Δεν χρειάζεται δηλαδή να το κλείσεις με το χέρι προκειμένου να ανοίξεις την οροφή.

Στο δρόμο η SLC είναι περίπου αναμενόμενη. Άνετη ανάρτηση, καλός έλεγχος των κλίσεων, κάπως άχρωμη συμπεριφορά, όπου το «αλισβερίσι» ανάμεσα σε οδηγό και πλαίσιο παραμένει στα βασικά. Το τιμόνι είναι αχρείαστα βαρύ, πράγμα που θα το συγχωρούσα αν ήταν πιο επικοινωνιακό, αλλά δεν είναι. Η θέση οδήγησης ωστόσο είναι εξαιρετική: χαμηλή, με καλή σχέση ανάμεσα σε χέρια και πόδια. H SLC είναι μάλλον το πιο ξεκούραστο roadster για μακρινό ταξίδι. Είναι επίσης και ιδανική για πιο χαλαρές βόλτες στο βουνό ή δίπλα στη θάλασσα αλλά σπορ, τουλάχιστον αυτή τη μικρή, δεν τη λες. Στον αντίποδα δηλαδή του Abarth 124 Spider που οδηγήσαμε πρόσφατα και είναι πλέον ευθέως ανταγωνιστικό.

Δεν τη λες επίσης και φθηνή. Ωστόσο το κοινό στο οποίο απευθύνεται μάλλον βλέπει διαφορετικά τη ζωή. Ακόμα και αυτό πάντως θα πρέπει να δώσει προσοχή όταν διαλέγει από τον ατελείωτο κατάλογο προαιρετικού εξοπλισμού διότι ο λογαριασμός μπορεί εύκολα να εκτιναχθεί.   

Τι λέει το DRIVE
Άλλαξε το όνομά της αλλά όχι ο βασικός πυρήνας της φιλοσοφίας της. Με αλλά λόγια η SLC έχει εντυπωσιακό εξοπλισμό, εντυπωσιακή ποιότητα, είναι εντυπωσιακή εμφανισιακά αλλά όχι και οδηγικά.
Τιμή από €48.000
Τεχνολογία 1.595 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο, 156 PS/5.300 rpm, 25,5 kgm/1.200-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 9,8”
0-120 km/h 13,9”
0-140 km/h 19,1”
0-160 km/h 26,3”
0-400 m 17,1”
0-1.000 m 31,2”
30-50 km/h 1,9”
50-80 km/h 3,1”
80-110 km/h 4,5”
110-140 km/h 7,2”
Φρένα 100-0 km/h 37,6 m
Μέση κατανάλωση 9,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 139 g/km
Διαστάσεις 4.133 x 1.810 x 1.301
Βάρος 1.430 kg
Μετρήσεις DRIVE *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία