Test drive: Mercedes-Benz GLA 250 4MATIC

Στην GLA250 4MATIC, η Mercedes-Benz συνδύασε την ευγενική και ισορροπημένη σχεδιαστική προσέγγιση με τον ισχυρό δίλιτρο βενζινοκινητήρα των 211 PS.

Ο δίλιτρος 4κύλινδος βενζινοκινητήρας με τους 211 PS είναι αυτός ο οποίος δικαιολογεί την παρουσία του διακριτικού «250» στο πίσω μέρος της συγκεκριμένης GLA.

Μολονότι οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις είναι αυτές που λόγω μόδας (και όχι μόνον) κερδίζουν έδαφος στην ελληνική αγορά, η συγκεκριμένη GLA έχει λόγο ύπαρξης.

Ναι, καίει και καίει αρκετά! Τόσο που η μέση κατανάλωση των 6,5 lt/100 km που υπόσχεται το εργοστάσιο να φαντάζει τιμή σε συνθήκες εργαστηρίου. Όσο και αν προσπαθήσαμε δεν πέσαμε κάτω από τα 10,5 λίτρα. Όμως ταξιδέψαμε άνετα, σβέλτα έως και γρήγορα και με το air condition (δυστυχώς όχι αυτόματος κλιματισμός) να εργάζεται υπερωρίες.

Εκτός δρόμου, αυτή η GLA, όπως και οι υπόλοιπες, δεν θα σε εκθέσει χάρη και στην απόσταση των 18 cm από το έδαφος. Όμως ο χαμηλός εμπρός πρόβολος απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή.

Στην άσφαλτο ωστόσο, δεν θα αντιμετωπίσεις πρόβλημα, δείχνοντας πού βρίσκεται το πλεονεκτικό πεδίο της GLA. Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει άνετα και αθόρυβα, στις καθημερινές μετακινήσεις θα την χαρείς και στους δρόμους της περιφέρειας, ενώ αν έχουν στροφές θα κινηθείς και σβέλτα και θα το ευχαριστηθείς. Η ανάρτηση καταπίνει αγόγγυστα ανωμαλίες τύπου «σαμαράκι» και δείχνει να μην νιώθει άνετα μόνο στις μεγάλες λακκούβες.

Την ίδια στιγμή, το νέο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7G-DCT έχει σωστό προγραμματισμό στις αλλαγές, αλλά η αραιή κλιμάκωσή του μπορεί να βοηθά στην οικονομία δεν βοηθά όμως στην αμεσότητα που θα ήθελες, ειδικά στα κατεβάσματα. Σε αυτή τη ζωή δεν μπορεί να τα έχεις όλα...

Με το νου στο βάρος και στις τριβές
Από τη άλλη, έχεις υψηλό περιθώριο πρόσφυσης, καλό ζύγισμα και εξαιρετικά φρένα. Ταυτόχρονα έχεις και το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC. Εδώ, οι μηχανικοί της Στουτγάρδης έχουν δώσει ιδιαίτερη προσοχή  στον περιορισμό του βάρους και των τριβών. Ο έλεγχος του ποσοστού της ροπής που φτάνει στους πίσω τροχούς γίνεται από ένα ηλεκτροϋδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη, στο πίσω διαφορικό.

Ο στόχος που είχαν θέσει να εμπλέκεται η τετρακίνηση όσο το δυνατό πιο γρήγορα και για όσο χρειάζεται, έχει κατά το πλείστον επιτευχθεί. Στο στεγνό οδόστρωμα πολύ δύσκολα θα καταλάβεις αν λειτουργεί, ενώ σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης η δύναμη πηγαίνει στο πίσω διαφορικό πριν καν οι εμπρός τροχοί προλάβουν να σπινάρουν.

Όλα τα παραπάνω συνθέτουν την εικόνα ενός αποτελεσματικού SUV που είναι συνάμα άνετο για τον οδηγό και το συνοδηγό και με τους χώρους για τους πίσω επιβάτες να κρίνονται επαρκείς. Το παζλ στην καμπίνα συμπληρώνεται από τη μοντέρνα σχεδίαση του ταμπλό, τα πολύ καλά υλικά και τον απόλυτα σύγχρονος εξοπλισμό. 

Όπως συνηθίζει η Mercedes-Benz, στον υποψήφιο αγοραστή της GLA προσφέρεται μια ατελείωτη λίστα συνδυασμών εξατομίκευσης και εξοπλισμού. Ανάλογα δε με τα «θέλω» του καθενός, η τελική τιμή μπορεί να ανέβει πολύ πιο πάνω από τα 40.350 ευρώ της βασικής.

Σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις αξίζει τον κόπο, μιας και πολλά από αυτά τα «έξτρα» αναβαθμίζουν κατακόρυφα την ενεργητική ασφάλεια της GLA, όπως η ενημέρωση του οδηγού για την τυφλή γωνία, η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και η αυτόματη ακινητοποίηση σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης.

Τι λέει το DRIVE
Η μοναδική σχεδίαση και το πολύ καλό κράτημα στην άσφαλτο συνδυάζονται με περιορισμένη ικανότητα εκτός δρόμου, αλλά και στην περίπτωση της GLA 250 4MATIC με υψηλή κατανάλωση. Σε αυτά τα δύσκολα κυβικά ψηφίζουμε ντίζελ GLA 220 CDI.
Τιμή Από 40.350 ευρώ
Τεχνολογία 1.991 cc, 4κύλινδρος 16v, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 211 PS/5.500 rpm, 35,7 kgm/1.200-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, τετρακίνηση 4MATIC
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,1”
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Μέση κατανάλωση 10,5 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 151 g/km
Διαστάσεις 4.417 x 1.804 x 1.494 mm
Χώρος αποσκευών 421-1.235 lt
Βάρος 1.505 kg
Τιμές κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE