Test drive: Mercedes-Benz E 300 e

Δοκιμάζουμε την ανανεωμένη E-Class στην βασική επαναφορτιζόμενη υβριδική εκδοχή που αποδίδει συνολικά 320 PS και 700 Nm.

Η Ε-Class είναι ένα από τα πλέον εµβληµατικά µοντέλα της Mercedes-Benz. Με συνολικές πωλήσεις που ξεπερνούν τα 14.000.000 αυτοκίνητα από την πρώτη της εµφάνιση, µόνον η τελευταία γενιά της έχει πουλήσει πάνω από ένα εκατοµµύριο αυτοκίνητα.

Ξεκινώντας από την εξωτερική εµφάνιση, οι αλλαγές της ανανεωµένης έκδοσης είναι περιορισµένες και εντοπίζονται στη νέα µάσκα που περιλαµβάνει πιο κοµψά φώτα full-LED, νέα γρίλια και εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα. Ανασχεδιασµένη είναι και η ουρά, µε πιο µακρόστενα φώτα LED και νέο προφυλακτήρα.

Σε ψηφιακό περιβάλλον
Στο ίδιο µήκος κύµατος βρίσκεται και η καµπίνα, µε το ταµπλό να έχει απλές γραµµές αλλά κορυφαία τεχνολογία και interface που σαφώς δεν ακολουθεί την πεπατηµένη. Η εµφανής αλλαγή έχει να κάνει µε το νέο τιµόνι που είναι πιο µικρό σε διάµετρο και έχει δύο διπλά ορίζοντα µπράτσα που ενσωµατώνουν πλείστα όσα χειριστήρια αφής. Για να τα µάθεις χρειάζεται αρκετός χρόνος και στρίβοντας υπάρχει περίπτωση να αγγίξεις κάτι που δεν χρειάζεται µε τον αντίχειρα, ωστόσο µπορείς να χειριστείς σχεδόν τα πάντα.

interior1

Δύο ψηφιακές οθόνες 10,25” (προαιρετικά 12,3”) δεσπόζουν στο ταµπλό και φιλοξενούν όλες τις ενδείξεις του κλασικού πίνακα οργάνων αλλά και του προηγµένου συστήµατος MBUX το οποίο υποστηρίζει φωνητικές εντολές Linguatronic. Παράλληλα το αναβαθµισµένο πακέτο συστηµάτων υποβοήθησης Intelligent Drive επιτρέπει όπως και πριν ηµί-αυτόνοµη οδήγηση στον αυτοκινητόδροµο. Με την προϋπόθεση πως ο οδηγός δεν θα παίρνει τα χέρια του από το τιµόνι για µεγάλο χρονικό διάστηµα -το τιµόνι διαθέτει αισθητήρες για το αντιλαµβάνεται µε ακόµα περισσότερη πιστότητα. Νέο είναι και το touchpad στη κεντρική κονσόλα. Ωστόσο εδώ πρέπει να σηµειώσουµε ότι η συνολική σουίτα λειτουργιών του συστήµατος έχει τεράστιο βάθος, το οποίο εάν θέλεις να εξαντλήσεις είναι απαραίτητο να το κάνεις µε το αυτοκίνητο σταµατηµένο για λόγους ασφάλειας.

interior2

Από εκεί και πέρα, η άνεση ενισχύεται περαιτέρω µε το προαιρετικό πακέτο ENERGIZING Plus, ενσωµατώνοντας όχι µόνο πιο εργονοµικά καθίσµατα, αλλά και χαρακτηριστικά όπως θερµαινόµενα µπράτσα σε στιλ S-Class, µαζί µε τα συνηθισµένα θερµαινόµενα και αεριζόµενα καθίσµατα. Τέλος, η ποιότητα των υλικών και της συναρµογής είναι σε απόλυτη αρµονία µε την ιστορία και την παράδοση της φίρµας και ως εκ τούτου δεν χρειάζεται να εµβαθύνουµε περισσότερο...

Κάτω από το καπό
Το σύστηµα plug-in hybrid της E 300 e περιλαµβάνει έναν δίλιτρο κινητήρα βενζίνης µε τούρµπο µε 211 PS/5.500 rpm και 350 Nm/1.600-4.000 rpm, µαζί µε έναν ηλεκτροκινητήρα µε 122 PS και 440 Nm. Ο τελευταίος είναι τοποθετηµένος στο κιβώτιο και παίρνει ενέργεια από µια µπαταρία 13,5 kWh, η οποία κλέβει µεγάλο µέρος από τον χώρο αποσκευών. Δεν είναι τόσο ότι τον περιορίζει στα 370 lt όσο το ότι σχηµατίζει ένα µεγάλο σκαλοπάτι που δυσκολεύει τη φόρτωση ακόµα και µιας µόνο µεγάλης βαλίτσας. Η πλάτη των πίσω καθισµάτων πέφτει, αλλά αυτό δεν λύνει το πρόβληµα.

engine

Ο χρόνος φόρτισης σε παροχή 2,3 kW είναι πέντε ώρες και σε 3,7 kW και 7,4 kW είναι αντίστοιχα 2,75 και 1,5 ώρες, ενώ στον εξοπλισµό περιλαµβάνονται καλώδια τόσο για οικιακή πρίζα όσο και για Wallbox/ταχυφορτιστή. Η ηλεκτρική αυτονοµία που πετύχαµε ήταν 50 km, δηλαδή όσα και κατά WLTP (49 για την ακρίβεια), ενώ η µέγιστη ηλεκτρική ταχύτητα είναι τα 130 km/h.

Η συνδυαστική απόδοση των κινητήρων φτάνει τους 320 PS και τα 700 Nm, τιµές που εξασφαλίζουν στα 1.985 kg πολύ καλές επιδόσεις. Τα 100 km/h έρχονται από στάση σε 5,8” και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 245 km/h. Το εργοστάσιο υπόσχεται µέση κατανάλωση της τάξης των 2 lt/100 km και εκποµπές CΟ2 35-45 g/km, κάτι που προφανώς δεν είναι ρεαλιστικό σε πραγµατικές συνθήκες εάν δε φορτίζεις συνεχώς. Έτσι, η «δική µας» µέση κατανάλωση, µε κίνηση εντός και εκτός των τειχών, εξαντλώντας την µπαταρία και µετά οδηγώντας το αυτοκίνητο ως ένα συµβατικό υβριδικό, ήταν τα 7,2 l/100 km. Και πάλι πολύ λογική δηλαδή για ένα τόσο βαρύ και γρήγορο σεντάν.

Για να έχουμε μια ιδέα για το τι κάνει ο ανταγωνισμός, η BMW 530e αποδίδει συνδυαστική ισχύ 292 PS (184/5.000 rpm ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας και 109 ο ηλεκτροκινητήρας) και ροπή 420 Nm. Τα 0-100 km/η έρχονται σε 5,9" και η τελική της ταχύτητα είναι 235 km/h, η δε αυτονομία του ηλεκτρικού μοτέρ κατά WLTP είναι 61 km. Η πρόταση της Audi (A6 55 TFSI e quattro) διαφοροποιείται ως προς την τετρακίνηση. Εδώ ο επίσης δίλιτρος κινητήρας αποδίδει 252 PS/5.000 rpm και ο ηλεκτροκινητήρας 143 PS με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 367 PS και τη ροπή στα 500 Nm. Σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις έχουμε 5,6" για το 0-100 km/h, 250 km/h τελική ταχύτητα και ηλεκτρική αυτονομία 53 km κατά WLTP. 

Εν κινήσει
Ο οδηγός µπορεί να επιλέξει την κίνηση αποκλειστικά µε τον ηλεκτροκινητήρα για όσο το απόθεµα ενέργειας το επιτρέπει, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα το σύστηµα να διατηρεί τη φόρτιση σε ένα ελάχιστο επίπεδο. Εξυπακούεται ότι υπάρχει και η επιλογή της χρήσης και των δύο κινητήρων, όπως και η επιλογή των προγραµµάτων οδήγησης Eco, Comfort, Sport, Sport+ και Individual.

front

Στον δρόµο, µε ηλεκτρική λειτουργία, έχεις µια ήσυχη µετακίνηση µε αρκετή δύναµη διαθέσιµη στο δεξί πεντάλ. Εάν ζητήσεις έντονη επιτάχυνση µπαίνει σε λειτουργία και ο θερµικός κινητήρας, κάτι που γίνεται λίγο απότοµα και διαταράσσει το απόλυτα ήρεµο µέχρι εκείνη τη στιγµή περιβάλλον. Στις υψηλές στροφές ο θόρυβος του θερµικού µοτέρ, παρά την καλή ηχοµόνωση, φτάνει στα αυτιά σου λίγο τραχύς. Το κιβώτιο είναι το γνωστό 9άρι αυτόµατο της Mercedes, το 9G-TRONIC, σε εξελιγµένη έκδοση καθώς πλέον σε αυτό βρίσκεται όπως προείπαµε και ο ηλεκτροκινητήρας. Οι αλλαγές γίνονται οµαλά, µε τις δύο τελευταίες σχέσεις να χρησιµεύουν ουσιαστικά αποκλειστικά στον αυτοκινητόδροµο για ταξίδι µε χαµηλές στροφές.

Η επαναφορτιζόµενη υβριδική E-Class πάντως, προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης (η σπορ ανάρτηση του πακέτου AMG έχει ρυθµιστεί εκ νέου), παραµένοντας πιστή στον ορισµό της πολυτελούς µπερλίνας. Ωστόσο δεν µπορούµε να µην εκθειάσουµε το υψηλό περιθώριο πρόσφυσης (ειδικά µε τους τροχούς των 18” του αυτοκινήτου της δοκιµής µας) και την εξαιρετική ακαµψία του πλαισίου, την ώρα που το τιµόνι µε την ηλεκτρική υποβοήθηση µπορεί να µην έχει την κοφτερή αίσθηση µιας 5άρας BMW, αλλά πληροφορεί επαρκώς για τη γωνία των τροχών. Τέλος, η κλίση στις στροφές είναι µετρηµένη και βέβαια, αν θελήσεις να παίξεις λίγο µε την πίσω κίνηση (κάτι µάλλον αντισυµβατικό για µια E-Class), θα διασκεδάσεις έως ότου επέµβει το ESP να σε επαναφέρει στην τάξη. 

rear

Ούσα φτιαγµένη για µεγάλα ταξίδια, η Ε-Class στους δρόµους της περιφέρειας είναι µεν ακριβής, αλλά θα δείξει τον όγκο της όταν πιεστεί. Σε αντίθεση µε τον αυτοκινητόδροµο όπου θα σε πάει ατσαλάκωτο στον προορισµό σου. Για τους χώρους (πλην αυτού των αποσκευών) δεν υπάρχει καµία ένσταση, µε τους πίσω επιβάτες να κάθονται άνετα ακόµη και αν οι εµπρός είναι υψηλόσωµοι. 

Να την αγοράσω;
Κακά τα ψέµατα. Ο κύριος λόγος θα επιλέξει κάποιος τη συγκεκριµένη έκδοση της E-Class δεν είναι άλλος από τα φορολογικά κίνητρα που συνεπάγονται τα καλώδια και η τάπα για τη φόρτιση στον πίσω προφυλακτήρα. Aν είσαι συνεπής στη φόρτιση της µπαταρίας στις καθηµερινές µετακινήσεις, θα απολαµβάνεις τη βελούδινη αίσθηση του «κινούµαι ηλεκτρικά» και η επίσκεψη στο βενζινάδικο θα είναι απαραίτητη µόνο στις εκτός των τειχών µετακινήσεις. Στο καίριο ερώτηµα «γιατί να την αγοράσω;» απαντάµε πως είναι ιδανική για εταιρική χρήση, αλλά και σε όσους θέλουν να απολαµβάνουν µια ηλεκτρική limo στις καθηµερινές µετακινήσεις τους και ένα πολυτελές premium σεντάν στις εκτός των τειχών εξορµήσεις.

Διαμορφώστε εδώ τη δική σας Mercedes- Benz E-Class

Τι λέει το DRIVE
Με χαρακτηριστικά που θυμίζουν την S-Class, η υβριδική επαναφορτιζόμενη E-Class προσφέρει το οικολογικό και φορολογικό άλλοθι σε όσους θέλουν να απολαμβάνουν μια ηλεκτρική limo στις καθημερινές τους μετακινήσεις και ένα πολυτελές premium σεντάν στις εκτός των τειχών εξορμήσεις.
Τιμή Από €68.620 
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.991 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, 211 PS/5.500 rpm, 350 Nm/1.600-4.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 122 PS, 440 Nm, μπαταρία 13,5 kWh, κίνηση πίσω, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 320 PS, 700 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,8”
Τελική ταχύτητα 245 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km *
Εκπομπές CO2 35-35 g/km κατά WLTP
Διαστάσεις 4.935 x 1.852 x 1.481 mm
Χώρος αποσκευών 370 lt
Βάρος 1.985 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή * Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης