Test drive: Mercedes-Benz CLA 200 CDI

Test drive: Mercedes-Benz CLA 200 CDI

Μεταξύ της όχι ιδιαίτερα σβέλτης 1.500άρας CLA 180 CDI και της 220 CDI των 2,1 λίτρων, υπάρχει ένα μεγάλο κενό. Η αποστολή της CLA 200 CDI είναι η γεφύρωσή του.

Ένα νεαρό ζευγάρι βλέπει παρκαρισμένη την κατάλευκη CLA 200 CDI. Δεν έχουν προσέξει ότι είμαι ακόμα μέσα. Μιλώντας λοιπόν ανερυθρίαστα γι’ αυτό που έβλεπαν, τα σχόλιά τους έσταζαν μέλι.

Όπως καταλαβαίνετε, αυτή δεν ήταν ούτε η πρώτη ούτε και η τελευταία φορά που η CLA προκάλεσε ευμενή σχόλια με τη σχεδίασή της. Εξάλλου, αυτή ακριβώς ήταν και η δική μου αντίδραση όταν την πρωτοείδα, στο περιθώριο της περσινού North American International Auto Show στο Detroit.

Με υλικά παραγωγής μας
Ακριβώς ένα χρόνο μετά, έχει έρθει η ώρα να οδηγήσουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα μια CLA με πετρελαιοκινητήρα. Μπορεί στο χείλος του πίσω καπό να γράφει 200 CDI, όμως δεν είναι δίλιτρη. Όπως ακριβώς και στις Α και B-Class, ο κινητήρας είναι 1.800άρης, της Mercedes-Benz.

Αποδίδει 136 ίππους και 30,6 kgm ροπής από τις 1.600 έως και τις 3.000 rpm, κάτι που θεωρητικά σημαίνει ευρύ φάσμα καλής απόδοσης. Εκτός από τη θεωρία το ίδιο συμβαίνει και στην πράξη, γι’ αυτό και η CLA 200 CDI επιταχύνει ζωντανά. Τη βοηθά τα μέγιστα και το 7άρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη του αυτοκινήτου της δοκιμής που, έναντι 2.602 ευρώ, καλύπτει κάθε κενό με την κλιμάκωσή του.

Με 0-100 km/h σε 9”, 80-110 km/h σε 4,8 και 110-140 km/h σε 7,3,”, η CLA είναι αντικειμενικά σβέλτη. Αυτό που εντυπωσιάζει πάντως είναι η τελική των 220 km/h, απόρροια του εξαιρετικού αεροδυναμικού συντελεστή Cd 0,25.

Οι καλές επιδόσεις όμως δε σημαίνουν τίποτα εάν δε μπορείς να τις εκμεταλλευτείς. Αυτό δεν ισχύει ούτε κατά διάνοια στη συγκεκριμένη περίπτωση. Ειδικά με τη σπορ ανάρτηση AMG του αυτοκινήτου της δοκιμής, η δύναμη περνά με σχεδόν αστεία ευκολία στο δρόμο. Σπιναρίσματα και λοιπά χαζέματα είναι άγνωστες έννοιες, η υποστροφή τις περισσότερες φορές το ίδιο και για να γλιστρήσει η ουρά πρέπει να το προσπαθήσεις με το τιμόνι και φρένο. Και πάλι βέβαια δεν θα καταφέρεις και πολλά, αφού το ESP δεν απενεργοποιείται ουσιαστικά.

Το αγαπημένο πεδίο μιας CLA με τη συγκεκριμένη ανάρτηση είναι ανοιχτά πατημένα κομμάτια επαρχιακού, όπου η πρόσφυση εντυπωσιάζει και οι εντολές που δίνεις με το τιμόνι αποτυπώνονται στην άσφαλτο με μια ευχάριστη αμεσότητα. Τα φρένα είναι άγκυρες και δεν κουράζονται εύκολα, την ώρα που το κιβώτιο είναι ικανοποιητικά γρήγορο και χωρίς λάθη στο διάλεγμα των σχέσεων.

Στην επιλογή Sport διαβάζει ακόμα καλύτερα τις προθέσεις σου. Υπάρχει και χειροκίνητη λειτουργία, που αλλάζεις ταχύτητα από τα «αυτάκια» στο τιμόνι. Μπορεί η ακρίβεια της συνολικής οδηγικής εμπειρίας της CLA να μη σε συγκλονίζει, αλλά το τελικό αποτέλεσμα αφήνει μια γλυκιά αίσθηση με σπορ άρωμα.

Αυτό που τη χαλάει είναι η συνεργασία της σφιχτής ανάρτησης με τη μικρή διαδρομή και το 40άρι προφίλ στα λάστιχα, που δίνουν κύλιση κατώτερη του επιπέδου Mercedes-Benz. Ευτυχώς αυτό δεν ισχύει για την ηχομόνωση, που κρατά το θόρυβο έξω από την καμπίνα.

Κόστος χρήσης για όλους, τιμή για λίγους
Με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, η CLA ξεκινά από τα 36.100 ευρώ χωρίς την απόσυρση των 2.100 ευρώ. Είναι το λιγότερο τσουχτερή, ειδικά με το δεδομένο ότι ο εξοπλισμός άνεσης δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο.

Από την άλλη, με μέση κατανάλωση στα 6,8 lt/100 km και τέλη κυκλοφορίας 98 ευρώ, δεν έχεις και πολλά να σκέφτεσαι για το κόστος χρήσης.

Αυτός ο συνδυασμός των σβέλτων επιδόσεων με το πόσο σου κοστίζει στην καθημερινότητα είναι το πιο δυνατό χαρτί της CLA 200 CDI που, κατά τα άλλα, παραμένει όπως ξέρουμε όλες τις CLA: Με πολύ καλή θέση οδήγησης και γεροδεμένη κατασκευή, όχι όμως και αρκετό διαθέσιμο ύψος στο πίσω κάθισμα. Ευτυχώς, το πορτμπαγκάζ των 470 λίτρων είναι παραπάνω από ικανοποιητικό.

Τι λέει το DRIVE
Εκτός από σαγηνευτική εμφάνιση, η CLA 200 CDI έχει και έναν αξιοζήλευτο συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας για να σε κερδίσει.
Τιμή από € 36.100 (χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.796 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 136 PS/3.600-4.400 rpm, 30,6 kgm/1.600-3.000 rpm, ημιαυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 km/h 4,0”
0-80 km/h 6,1”
0-100 km/h 9,1”
0-120 km/h 12,8”
0-140 km/h 18,1”
0-160 km/h 25,2”
0-400 m 16,6”
0-1.000 m 30,5”
50-80 km/h (με kickdown) 3,1”
80-110 km/h (με kickdown) 4,8”
110-140 km/h (με kickdown) 7,3”
100-0 km/h σε 37,1 m
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109 gr/km
Διαστάσεις 4.630 x 1.777 x 1.432
Βάρος 1.560 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube