Test drive: Mercedes-Benz C 300 e

Test drive: Mercedes-Benz C 300 e

Στην τελευταία γενιά της, η Mercedes-Benz C-Class βελτιώθηκε ολιστικά, με την έκδοση plug-in hybrid C 300 e να μας δείχνει ότι η γερμανική μπερλίνα έχει λόγο και στην εποχή του εξηλεκτρισμού που διανύουμε.

Είμαι βέβαιος ότι στις τρεις δεκαετίες που η Mercedes-Benz C-Class βρίσκεται στην αγορά υπήρξαν σημαντικότερες γενιές όσον αφορά το πρεστίζ και την απάντηση στην αντίστοιχη πρόταση των Audi και BMW. Δυσκολεύομαι όμως να πιστέψω ότι υπήρξε όλα αυτά τα χρόνια πιο ολοκληρωμένη, ευχάριστη οδηγικά και προηγμένη τεχνολογικά -για την εποχή της πάντα- από τη σημερινή πέμπτη γενιά της C-Class.

Σε μια άλλη εποχή, αυτή η C-Class με τον κωδικό W206, θα συγκέντρωνε πάνω της όλα τα φώτα της δημοσιότητας και θα βοηθούσε τη Mercedes-Benz να προσθέσει μερικά ακόμα εκατομμύρια πωλήσεις στο ενεργητικό του μοντέλου. Θυμίζουμε ότι C-Class (και πιο πριν η 190) ήταν για χρόνια η ραχοκοκαλιά της γκάμας στη Mercedes-Benz, καθότι το 1993 που παρουσιάστηκε η αγορά είχε άλλες προτεραιότητες.

Οι εποχές όμως έχουν αλλάξει και η μόδα έφερε στο προσκήνιο τα κάθε λογής και μεγέθους SUV. Και μοιραία τα πρωτοσέλιδα για τον γερμανικό εμφύλιο έχουν μεταφερθεί και αυτά στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων. Οι μπερλίνες, ακόμα και αυτές της πολυτελούς κατηγορίας, δεν είναι πλέον το ίδιο δημοφιλείς. Αλλά όπως διαπιστώσαμε και στις δυο πρότερες γνωριμίες μας με τη νέα γενιά της C-Class, αυτό δεν εμπόδισε τη γερμανική εταιρεία και τους ανθρώπους της να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό στην εξέλιξη του μοντέλου.

Στο πνεύμα της εποχής
Από την ευρεία γκάμα της C-Class, η έκδοση C 300 e που δοκιμάζουμε εδώ είναι -αν όχι η σημαντικότερη, σαφώς αυτή που ταιριάζει καλύτερα στο εξηλεκτρισμένο πνεύμα της εποχής. Και αυτή που είτε για φορολογικούς λόγους είτε για λόγους χαμηλού κόστους χρήσης θα πρέπει να απασχολήσει τους περισσότερους που καλοβλέπουν το κομψό σουλούπι της γερμανικής μπερλίνας. Είναι αυτή που αξιοποιεί περισσότερο τα οφέλη του ηλεκτρισμού και η μόνη της γκάμας, προς το παρόν, που μπαίνει στην πρίζα.

Το μυστικό της είναι το αναβαθμισμένο από το παρελθόν σύστημα κίνησης plug-in hybrid. Που αποτελείται από έναν δίλιτρο βενζινοκινητήρα τούρμπο με ισχύ 204 PS, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα με άλλους 129 PS. Ο τελευταίος αντλεί ενέργεια από μια μεγάλη για τα δεδομένα των PHEV, μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 25,4 kWh -σχεδόν διπλάσια από αυτή της απερχόμενης γενιάς.

2022 Mercedes-Benz C 300 e

Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz, η τελευταία όχι μόνο εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100 km, αλλά σε ένα τερματικό DC μπορεί να φορτίζει με ισχύ έως και 55 kW. Ικανότητα που σημαίνει ότι σε έναν ταχυφορτιστή αντίστοιχης ή μεγαλύτερης ισχύος, η μπαταρία του αυτοκινήτου μπορεί να ανέβει από το 0 έως το 80% σε μόλις 30 λεπτά! Σε εναλλασσόμενο ρεύμα, με ένα wallbox των 11 kW από την άλλη, η φόρτιση διαρκεί περίπου δύο ώρες.

Η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συστήματος αγγίζει τα 313 PS και τα 550 Nm. Νούμερα ικανά να «εξαφανίσουν» το υψηλό βάρος του αμαξώματος που αγγίζει τα 2.080 kg. Και τελικά να κινήσουν την C 300 e όχι απλώς με αξιοπρέπεια αλλά και σε σβέλτο ρυθμό -όποτε της ζητηθεί. Το τελευταίο μαρτυρείται και από τις επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Και αφορούν τόσο τα 245 km/h της τελικής ταχύτητας όσο και τα 6,1” που απαιτούνται για να πιάσει τα 100 km/h από στάση. Το 9άρι αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC που πλαισιώνει το υβριδικό σύστημα κίνησης έχει σωστή κλιμάκωση και βελούδινη λειτουργία. Βοηθά την υβριδική C-Class να έχει το ίδιο νεύρο και στις ρεπρίζ, ενώ δεν περνά απαρατήρητο ότι η γερμανική μπερλίνα μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι και τα 140 km/h.

H νέα C-Class είναι η πιο ευχάριστη οδηγικά στην πολύχρονη ιστορία της, κλείνοντας με περισσότερη αυτοπεποίθηση από ποτέ το μάτι προς την Βαυαρία.

Τα νούμερα της νέας C 300 e είναι ακόμα πιο εντυπωσιακά στον τομέα της οικονομίας και των ρύπων: Σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, εκπέμπονται 13 g C02/km. Με τη μεγάλη μπαταρία να εξασφαλίζει αβίαστα πραγματική ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 70-80 km, η γερμανική μπερλίνα μπορεί έτσι να επιτύχει πολύ χαμηλή κατανάλωση βενζίνης. Και υπό κανονικές συνθήκες να κάνεις μέρες να ακούσεις το θερμικό μοτέρ να παίρνει εμπρός, εφόσον φροντίζεις για την τακτική φόρτισή της.

Ακόμα όμως κι αν δεν είσαι επιμελής, η πολύ καλή διαχείριση της ενέργειας σε συνδυασμό με τη δυνατότητα της να ανακτά στιγμιαία ενέργεια έως και 100 kW, σου επιτρέπουν να επιτύχεις κατανάλωση της τάξεως των 6,4 lt/100 km, που σημειώσαμε εμείς, απλώς κινούμενος υβριδικά. Φυσικά, όπως κάθε PHEV της Mercedes-Benz, έτσι και C 300 e προσφέρει πέρα από το προφίλ οδήγησης Hybrid, πρόγραμμα για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, σπορ οδήγηση ή τη δυνατότητα να φυλάξεις ενέργεια στην μπαταρία -π.χ. κινούμενος στον αυτοκινητόδρομο, για όταν μπεις σε αστικό περιβάλλον. Σε κάθε περίπτωση και εφόσον υπάρχει επαρκής ενέργεια στην μπαταρία, το ξεκίνημα γίνεται πάντοτε ηλεκτρικά και αθόρυβα.

Από εκεί και πέρα, η παρουσία της C 300 e στον δρόμο είναι αυτή που μαρτυρά και η εμφάνισή της: Αρχοντική. Ελάχιστος θόρυβος από τον αέρα ή την κύλιση ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο και μια εξαιρετική ανάρτηση που φιλτράρει σχεδόν κάθε κακοτεχνία των δρόμων, αφήνοντας τους επιβάτες να απολαύσουν τα αναπαυτικά καθίσματα. Η διάταξη είναι πολλαπλών συνδέσμων, με τέσσερις συνδέσμους στο εμπρός και πέντε στο πίσω σύστημα. Το τελευταίο έχει και αερόσουστες με αυτόματο self leveling για την καλύτερη διαχείριση του επιπλέον βάρους της μπαταρίας.

2022 Mercedes-Benz C 300 e

Η κλίση στις στροφές είναι λογική και ο έλεγχος του βάρους άψογος. Ακόμα και όταν ο οδηγός παρασυρθεί από τη δύναμη και την απόκριση που του δίνει το δεξί πεντάλ και ανεβάσει τον ρυθμό. Σε αυτό βοηθά και το γρήγορο τιμόνι με την παχιά στεφάνη και η άψογη θέση οδήγησης. Με τα δυο τους να σε τσιγκλούν με τη σειρά τους να ανακαλύψεις ότι σε αυτή τη γενιά, η C-Class είναι η πιο ευχάριστη οδηγικά στην πολύχρονη ιστορία της, κλείνοντας με περισσότερη αυτοπεποίθηση από ποτέ το μάτι προς την Βαυαρία. Η πρόσφυση είναι άφθονη και τα ηλεκτρονικά πιο επιεική στα παιχνιδίσματα της ουράς, χωρίς βέβαια να απενεργοποιούνται πλήρως.

Μίνι S-Class
Όσον αφορά την καμπίνα, η σύνδεση με τη ναυαρχίδα της εταιρείας, την S-Class, δεν μπορεί να αποφευχθεί από τη στιγμή που ανοίγεις την πόρτα. Το βλέμμα πέφτει κατευθείαν στις δύο ευμεγέθεις οθόνες του MBUX. Στην κατακόρυφης διάταξης οθόνη αφής 11,9” του infotainment και στην οθόνη 12,3” του ψηφιακού πίνακα οργάνων.

Η απουσία φυσικών διακοπτών για τις βασικές λειτουργίες του ηχοσυστήματος ή του κλιματισμού, ενδεχομένως να δυσκολέψει αρχικά τους παραδοσιακούς πελάτες της C-Class. Αλλά με μια μικρή περίοδο εκμάθησης, ακόμα και όσοι δεν είναι απόλυτα εξοικειωμένοι με τις οθόνες αφής και τα πολλά μενού, θα αφομοιώσουν τις λειτουργίες του MBUX δεύτερης γενιάς και θα εξοικειωθούν τελικά με τον έλεγχο των διαφόρων λειτουργιών, είτε από την οθόνη είτε από τους διακόπτες αφής στο τιμόνι. Σε επίπεδο συνδεσιμότητας ή πληροφοριών είναι περιττό να αναφέρουμε ότι παρέχονται περισσότερες δυνατότητες απ’ όσες θα αναζητήσει ο οδηγός. Μέχρι και απομακρυσμένος έλεγχος συσκευών στο σπίτι με τη λειτουργία «Smart Home»!

2022 Mercedes-Benz C 300 e interior

Αφήνοντας στην άκρη το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, ανακαλύπτεις ότι η ποιότητα των υλικών και η προσοχή που έχει δοθεί στη συναρμογή είναι σε υψηλό επίπεδο σε κάθε εκατοστό της καμπίνας. Απόρροια των μεγαλύτερων εξωτερικών διαστάσεων, χωροταξικά η καμπίνα μεγάλωσε σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Κινείται πλέον στο άνω άκρο της κατηγορίας, με τους πίσω επιβάτες να έχουν περισσότερο χώρο για τα πόδια. Ριγμένος από την υιοθέτηση της υβριδικής τεχνολογίας της C 300 e είναι ο χώρος αποσκευών. Συγκριτικά με τις συμβατικές εκδόσεις της νέας C-Class παραχώρησε σχεδόν 100 από τα λίτρα του για τη φιλοξενία της μπαταρίας, με αποτέλεσμα η χωρητικότητα να μειωθεί στα 360 lt.

Το τελευταίο είναι και το μοναδικό ψεγάδι της γερμανικής μπερλίνας, η οποία είναι ίσως ό,τι πιο ολοκληρωμένο έχει να επιδείξει η κατηγορία στις premium μεσαίες μπερλίνες αυτή τη στιγμή. Οι €58.250 που απαιτούνται για την απόκτησή της ακούγονται (και είναι) μεγάλο ποσό. Προφανώς για εταιρική χρήση, το δέλεαρ είναι σαφές. Αλλά με δεδομένο το χαμηλότερο κόστος χρήσης, ακόμη και η ιδιωτική αγορά της C 300 e μπορεί να αποδειχθεί πιο συμφέρουσα από τις φθηνότερες και λιγότερο ισχυρές συμβατικές εκδόσεις βενζίνης του καταλόγου της Mercedes-Benz.

Το κύρος, η υψηλή ποιότητα κατασκευής, η πολυτέλεια και η τεχνολογία plug-in hybrid είναι λογικό να ανεβάζουν την τιμή. Στο ερώτημα «αν αξίζει», η απάντηση είναι ότι στην περίπτωση της C 300 e το ό,τι πληρώσεις παίρνεις, βρίσκει την απόλυτη εφαρμογή.


Τι λέει το DRIVE
Στην αψεγάδιαστη ποιότητα κατασκευής, το τεχνολογικό υπόβαθρό και την υψηλού επιπέδου μεταφορική ικανότητα της νέας C-Class, η έκδοση C 300 e έρχεται να προσθέσει τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης και το πολύ χαμηλό κόστος χρήσης που εξασφαλίζει. 
Τιμή Από €58.250
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.999 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 204 PS/6.100 rpm, 320 Nm/2.000-4.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 129 PS, 440 Nm, μπαταρία 25,4 kWh, κίνηση πίσω, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 313 PS, 550 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,1”
Τελική ταχύτητα 245 km/h
Μέση κατανάλωση 1,6 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 13-17 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.751 x 1.820 x 1.442 mm
Χώρος αποσκευών 360 lt
Βάρος 2.080 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE για τα πρώτα 100 km ξεκινώντας με την μπαταρία φορτισμένη

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube