Test drive: Mercedes-Benz C 300 e

Στην τελευταία γενιά της, η Mercedes-Benz C-Class βελτιώθηκε ολιστικά, με την έκδοση plug-in hybrid C 300 e να μας δείχνει ότι η γερμανική μπερλίνα έχει λόγο και στην εποχή του εξηλεκτρισμού που διανύουμε.

Είμαι βέβαιος ότι στις τρεις δεκαετίες που η Mercedes-Benz C-Class βρίσκεται στην αγορά υπήρξαν σηµαντικότερες γενιές όσον αφορά το πρεστίζ και την απάντηση στην αντίστοιχη πρόταση των Audi και BMW. Δυσκολεύοµαι όµως να πιστέψω ότι υπήρξε όλα αυτά τα χρόνια πιο ολοκληρωµένη, ευχάριστη οδηγικά και προηγµένη τεχνολογικά -για την εποχή της πάντα- από τη σηµερινή πέµπτη γενιά της C-Class.

Σε µια άλλη εποχή, αυτή η C-Class µε τον κωδικό W206, θα συγκέντρωνε πάνω της όλα τα φώτα της δηµοσιότητας και θα βοηθούσε τη Mercedes-Benz να προσθέσει µερικά ακόµα εκατοµµύρια πωλήσεις στο ενεργητικό του µοντέλου. Θυµίζουµε ότι C-Class (και πιο πριν η 190) ήταν για χρόνια η ραχοκοκαλιά της γκάµας στη Mercedes-Benz, καθότι το 1993 που παρουσιάστηκε η αγορά είχε άλλες προτεραιότητες.

Οι εποχές όµως έχουν αλλάξει και η µόδα έφερε στο προσκήνιο τα κάθε λογής και µεγέθους SUV. Και µοιραία τα πρωτοσέλιδα για τον γερµανικό εµφύλιο έχουν µεταφερθεί και αυτά στη συγκεκριµένη κατηγορία αυτοκινήτων. Οι µπερλίνες, ακόµα και αυτές της πολυτελούς κατηγορίας, δεν είναι πλέον το ίδιο δηµοφιλείς. Αλλά όπως διαπιστώσαµε και στις δυο πρότερες γνωριµίες µας µε τη νέα γενιά της C-Class, αυτό δεν εµπόδισε τη γερµανική εταιρεία και τους ανθρώπους της να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό στην εξέλιξη του µοντέλου.

Στο πνεύµα της εποχής
Από την ευρεία γκάµα της C-Class, η έκδοση C 300 e που δοκιµάζουµε εδώ είναι -αν όχι η σηµαντικότερη, σαφώς αυτή που ταιριάζει καλύτερα στο εξηλεκτρισµένο πνεύµα της εποχής. Και αυτή που είτε για φορολογικούς λόγους είτε για λόγους χαµηλού κόστους χρήσης θα πρέπει να απασχολήσει τους περισσότερους που καλοβλέπουν το κοµψό σουλούπι της γερµανικής µπερλίνας. Είναι αυτή που αξιοποιεί περισσότερο τα οφέλη του ηλεκτρισµού και η µόνη της γκάµας, προς το παρόν, που µπαίνει στην πρίζα.

Το µυστικό της είναι το αναβαθµισµένο από το παρελθόν σύστηµα κίνησης plug-in hybrid. Που αποτελείται από έναν δίλιτρο βενζινοκινητήρα τούρµπο µε ισχύ 204 PS, ο οποίος συνδυάζεται µε έναν ηλεκτροκινητήρα µε άλλους 129 PS. Ο τελευταίος αντλεί ενέργεια από µια µεγάλη για τα δεδοµένα των PHEV, µπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 25,4 kWh -σχεδόν διπλάσια από αυτή της απερχόµενης γενιάς.

2022 Mercedes-Benz C 300 e

Σύµφωνα µε τη Mercedes-Benz, η τελευταία όχι µόνο εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονοµία περίπου 100 km, αλλά σε ένα τερµατικό DC µπορεί να φορτίζει µε ισχύ έως και 55 kW. Ικανότητα που σηµαίνει ότι σε έναν ταχυφορτιστή αντίστοιχης ή µεγαλύτερης ισχύος, η µπαταρία του αυτοκινήτου µπορεί να ανέβει από το 0 έως το 80% σε µόλις 30 λεπτά! Σε εναλλασσόµενο ρεύµα, µε ένα wallbox των 11 kW από την άλλη, η φόρτιση διαρκεί περίπου δύο ώρες.

Η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συστήµατος αγγίζει τα 313 PS και τα 550 Nm. Νούµερα ικανά να «εξαφανίσουν» το υψηλό βάρος του αµαξώµατος που αγγίζει τα 2.080 kg. Και τελικά να κινήσουν την C 300 e όχι απλώς µε αξιοπρέπεια αλλά και σε σβέλτο ρυθµό -όποτε της ζητηθεί. Το τελευταίο µαρτυρείται και από τις επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Και αφορούν τόσο τα 245 km/h της τελικής ταχύτητας όσο και τα 6,1” που απαιτούνται για να πιάσει τα 100 km/h από στάση. Το 9άρι αυτόµατο κιβώτιο 9G-TRONIC που πλαισιώνει το υβριδικό σύστηµα κίνησης έχει σωστή κλιµάκωση και βελούδινη λειτουργία. Βοηθά την υβριδική C-Class να έχει το ίδιο νεύρο και στις ρεπρίζ, ενώ δεν περνά απαρατήρητο ότι η γερµανική µπερλίνα µπορεί να κινηθεί αµιγώς ηλεκτρικά µέχρι και τα 140 km/h.

H νέα C-Class είναι η πιο ευχάριστη οδηγικά στην πολύχρονη ιστορία της, κλείνοντας µε περισσότερη αυτοπεποίθηση από ποτέ το µάτι προς την Βαυαρία.

Τα νούµερα της νέας C 300 e είναι ακόµα πιο εντυπωσιακά στον τοµέα της οικονοµίας και των ρύπων: Σύµφωνα µε το πρότυπο WLTP, εκπέµπονται 13 g C02/km. Με τη µεγάλη µπαταρία να εξασφαλίζει αβίαστα πραγµατική ηλεκτρική αυτονοµία της τάξης των 70-80 km, η γερµανική µπερλίνα µπορεί έτσι να επιτύχει πολύ χαµηλή κατανάλωση βενζίνης. Και υπό κανονικές συνθήκες να κάνεις µέρες να ακούσεις το θερµικό µοτέρ να παίρνει εµπρός, εφόσον φροντίζεις για την τακτική φόρτισή της.

Ακόµα όµως κι αν δεν είσαι επιµελής, η πολύ καλή διαχείριση της ενέργειας σε συνδυασµό µε τη δυνατότητα της να ανακτά στιγµιαία ενέργεια έως και 100 kW, σου επιτρέπουν να επιτύχεις κατανάλωση της τάξεως των 6,4 lt/100 km, που σηµειώσαµε εµείς, απλώς κινούµενος υβριδικά. Φυσικά, όπως κάθε PHEV της Mercedes-Benz, έτσι και C 300 e προσφέρει πέρα από το προφίλ οδήγησης Hybrid, πρόγραµµα για αµιγώς ηλεκτρική κίνηση, σπορ οδήγηση ή τη δυνατότητα να φυλάξεις ενέργεια στην µπαταρία -π.χ. κινούµενος στον αυτοκινητόδροµο, για όταν µπεις σε αστικό περιβάλλον. Σε κάθε περίπτωση και εφόσον υπάρχει επαρκής ενέργεια στην µπαταρία, το ξεκίνηµα γίνεται πάντοτε ηλεκτρικά και αθόρυβα.

Από εκεί και πέρα, η παρουσία της C 300 e στον δρόµο είναι αυτή που µαρτυρά και η εµφάνισή της: Αρχοντική. Ελάχιστος θόρυβος από τον αέρα ή την κύλιση ακόµα και στον αυτοκινητόδροµο και µια εξαιρετική ανάρτηση που φιλτράρει σχεδόν κάθε κακοτεχνία των δρόµων, αφήνοντας τους επιβάτες να απολαύσουν τα αναπαυτικά καθίσµατα. Η διάταξη είναι πολλαπλών συνδέσµων, µε τέσσερις συνδέσµους στο εµπρός και πέντε στο πίσω σύστηµα. Το τελευταίο έχει και αερόσουστες µε αυτόµατο self leveling για την καλύτερη διαχείριση του επιπλέον βάρους της µπαταρίας.

2022 Mercedes-Benz C 300 e

Η κλίση στις στροφές είναι λογική και ο έλεγχος του βάρους άψογος. Ακόµα και όταν ο οδηγός παρασυρθεί από τη δύναµη και την απόκριση που του δίνει το δεξί πεντάλ και ανεβάσει τον ρυθµό. Σε αυτό βοηθά και το γρήγορο τιµόνι µε την παχιά στεφάνη και η άψογη θέση οδήγησης. Με τα δυο τους να σε τσιγκλούν µε τη σειρά τους να ανακαλύψεις ότι σε αυτή τη γενιά, η C-Class είναι η πιο ευχάριστη οδηγικά στην πολύχρονη ιστορία της, κλείνοντας µε περισσότερη αυτοπεποίθηση από ποτέ το µάτι προς την Βαυαρία. Η πρόσφυση είναι άφθονη και τα ηλεκτρονικά πιο επιεική στα παιχνιδίσµατα της ουράς, χωρίς βέβαια να απενεργοποιούνται πλήρως.

Μίνι S-Class
Όσον αφορά την καµπίνα, η σύνδεση µε τη ναυαρχίδα της εταιρείας, την S-Class, δεν µπορεί να αποφευχθεί από τη στιγµή που ανοίγεις την πόρτα. Το βλέµµα πέφτει κατευθείαν στις δύο ευµεγέθεις οθόνες του MBUX. Στην κατακόρυφης διάταξης οθόνη αφής 11,9” του infotainment και στην οθόνη 12,3” του ψηφιακού πίνακα οργάνων.

Η απουσία φυσικών διακοπτών για τις βασικές λειτουργίες του ηχοσυστήµατος ή του κλιµατισµού, ενδεχοµένως να δυσκολέψει αρχικά τους παραδοσιακούς πελάτες της C-Class. Αλλά µε µια µικρή περίοδο εκµάθησης, ακόµα και όσοι δεν είναι απόλυτα εξοικειωµένοι µε τις οθόνες αφής και τα πολλά µενού, θα αφοµοιώσουν τις λειτουργίες του MBUX δεύτερης γενιάς και θα εξοικειωθούν τελικά µε τον έλεγχο των διαφόρων λειτουργιών, είτε από την οθόνη είτε από τους διακόπτες αφής στο τιµόνι. Σε επίπεδο συνδεσιµότητας ή πληροφοριών είναι περιττό να αναφέρουµε ότι παρέχονται περισσότερες δυνατότητες απ’ όσες θα αναζητήσει ο οδηγός. Μέχρι και αποµακρυσµένος έλεγχος συσκευών στο σπίτι µε τη λειτουργία «Smart Home»!

2022 Mercedes-Benz C 300 e interior

Αφήνοντας στην άκρη το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, ανακαλύπτεις ότι η ποιότητα των υλικών και η προσοχή που έχει δοθεί στη συναρµογή είναι σε υψηλό επίπεδο σε κάθε εκατοστό της καµπίνας. Απόρροια των µεγαλύτερων εξωτερικών διαστάσεων, χωροταξικά η καµπίνα µεγάλωσε σε σχέση µε την προηγούµενη γενιά. Κινείται πλέον στο άνω άκρο της κατηγορίας, µε τους πίσω επιβάτες να έχουν περισσότερο χώρο για τα πόδια. Ριγµένος από την υιοθέτηση της υβριδικής τεχνολογίας της C 300 e είναι ο χώρος αποσκευών. Συγκριτικά µε τις συµβατικές εκδόσεις της νέας C-Class παραχώρησε σχεδόν 100 από τα λίτρα του για τη φιλοξενία της µπαταρίας, µε αποτέλεσµα η χωρητικότητα να µειωθεί στα 360 lt.

Το τελευταίο είναι και το µοναδικό ψεγάδι της γερµανικής µπερλίνας, η οποία είναι ίσως ό,τι πιο ολοκληρωµένο έχει να επιδείξει η κατηγορία στις premium µεσαίες µπερλίνες αυτή τη στιγµή. Οι €58.250 που απαιτούνται για την απόκτησή της ακούγονται (και είναι) µεγάλο ποσό. Προφανώς για εταιρική χρήση, το δέλεαρ είναι σαφές. Αλλά µε δεδοµένο το χαµηλότερο κόστος χρήσης, ακόµη και η ιδιωτική αγορά της C 300 e µπορεί να αποδειχθεί πιο συµφέρουσα από τις φθηνότερες και λιγότερο ισχυρές συµβατικές εκδόσεις βενζίνης του καταλόγου της Mercedes-Benz.

Το κύρος, η υψηλή ποιότητα κατασκευής, η πολυτέλεια και η τεχνολογία plug-in hybrid είναι λογικό να ανεβάζουν την τιµή. Στο ερώτηµα «αν αξίζει», η απάντηση είναι ότι στην περίπτωση της C 300 e το ό,τι πληρώσεις παίρνεις, βρίσκει την απόλυτη εφαρµογή.


Τι λέει το DRIVE
Στην αψεγάδιαστη ποιότητα κατασκευής, το τεχνολογικό υπόβαθρό και την υψηλού επιπέδου μεταφορική ικανότητα της νέας C-Class, η έκδοση C 300 e έρχεται να προσθέσει τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης και το πολύ χαμηλό κόστος χρήσης που εξασφαλίζει. 
Τιμή Από €58.250
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.999 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 204 PS/6.100 rpm, 320 Nm/2.000-4.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 129 PS, 440 Nm, μπαταρία 25,4 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 313 PS, 550 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,1”
Τελική ταχύτητα 245 km/h
Μέση κατανάλωση 1,6 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 13-17 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.751 x 1.820 x 1.442 mm
Χώρος αποσκευών 360 lt
Βάρος 2.080 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE για τα πρώτα 100 km ξεκινώντας με την μπαταρία φορτισμένη

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα