Test drive: Mercedes-Benz C 200

Test drive: Mercedes-Benz C 200

Ποτέ άλλοτε τα πράγματα δεν ήταν τόσο ρόδινα για τη Mercedes-Benz στην κλάση της μεσαίας premium κατηγορίας, όσο είναι σήμερα με την νέα C-Class.

Η πιο δηµοφιλής και αναγνωρίσιµη Mercedes-Benz των τελευταίων ετών είναι δίχως αµφιβολία η C-Class. Οι αριθµοί άλλωστε δεν κάνουν ποτέ λάθος και για πολλοστή φορά µαρτυρούν του λόγου το ασφαλές. Από το 2014 µέχρι και σήµερα, η προγενέστερη τέταρτη γενιά της C-Class (µπερλίνα και στέισον), προσήλκυσε περισσότερους από 2,5 εκατ. πελάτες στη φίρµα από τη Στουτγάρδη! Υπολογίζοντας δε και τις συνολικές πωλήσεις του µοντέλου από το 1982, τότε ο αριθµός αυτός αυξάνεται στις 10,5 εκατ. µονάδες.

Βέβαια, δεν υπάρχει δυσκολότερο πράγµα από την επιτυχία. Κοπιάζεις γι’ αυτήν για µεγάλο διάστηµα αλλά αρκεί µια στιγµή, ένα «λάθος», για να γκρεµίσει όλα όσα χτίστηκαν µε τόσο κόπο και προσπάθεια.

Η Mercedes-Benz ωστόσο απέφυγε τις κακοτοπιές. Έβαλε τον καλύτερό της εαυτό και έριξε στην αγορά την πιο όµορφη, την πιο οδηγοκεντρική και την πιο προηγµένη τεχνολογικά C-Class (πέµπτη γενιά µε κωδικό W206) που έχει παρουσιάσει ποτέ στα 39 χρόνια ιστορίας του µοντέλου.

Baby S-Class
Η νέα C-Class εξελίσσει περαιτέρω τις σχεδιαστικές φόρµες της προκάτοχης έκδοσης, ενσωµατώνοντας και πάλι πολλά αισθητικά στοιχεία από τη ναυαρχίδα της φίρµας, την S-Class. Το µακρύ καπό, ο κοντός εµπρός πρόβολος, η µετατοπισµένη καµπίνα προς τα πίσω, το µακρύ µεταξόνιο αλλά και η γεµάτη καµπύλες ουρά, συνθέτουν ένα σύνολο που φωνάζει από µακριά «Mercedes-Benz», ισορροπώντας αρµονικά ανάµεσα στην κοµψότητα και στο σπορ ύφος. Σε αυτό συµβάλλουν και οι αυξηµένες εξωτερικές διαστάσεις του µοντέλου -µήκος 4.751 mm (+6,5 cm), πλάτος 1.820 mm (+1 cm), ύψος 1.437 mm (-1 cm) και µεταξόνιο 2.865 (+2,5 πόντοι)- συγκριτικά µε της προκάτοχης γενιάς.

c-class

Ανάλογα τώρα µε το πακέτο εξοπλισµού που θα επιλέξεις, µπορείς να διαµορφώσεις και την εικόνα του αυτοκινήτου. Στη µάσκα για παράδειγµα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής δυο διαφορετικών σχεδίων για τη γρίλια και τον προφυλακτήρα. Η Avantgarde Line έχει νικελένια διακοσµητικά, ενώ η AMG Line (όπως αυτή της δοκιµής) έχει µεγαλύτερους αεραγωγούς, νικελένιο το αστέρι και πιο επιθετικές γραµµές. Επίσης, για πρώτη φορά στην ιστορία της C-Class, τα πίσω φώτα χωρίζονται σε δύο τµήµατα, εκ των οποίων το ένα βρίσκεται στην πόρτα του χώρου αποσκευών και το άλλο στο αµάξωµα.

Η νέα C-Class εφοδιάζεται µε προβολείς LED High Performance στον βασικό εξοπλισµό της, ενώ προαιρετικά µπορεί κάποιος να προσθέσει το σύστηµα DIGITAL LIGHT που έρχεται από τη νέα S-Class και κοστίζει €2.311. Το εν λόγω σύστηµα κατευθύνει το φως µε τη βοήθεια 1,3 εκατ. µικροκατόπτρων, οπότε προβάλλει γραµµές ή προειδοποιητικά σήµατα πάνω στο οδόστρωµα, τα οποία οριοθετούν το πλάτος του αυτοκινήτου για ακόµα καλύτερη ορατότητα και περισσότερη ασφάλεια.

Συνολικά για το τεχνολογικό υπόβαθρο είναι πραγµατικά δύσκολο να αναφέρουµε όλα όσα έχει ενσωµατώσει η Mercedes-Benz στη νέα C-Class. Θα αρκεστούµε ωστόσο στην καταγραφή ορισµένων highlights. Έχουµε λοιπόν και λέµε: Ο νέος 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας (Μ 254) µε µίζα-δυναµό δεύτερης γενιάς, κάνει το ντεµπούτο του. Συνδυάζεται µε ένα ηλεκτροµοτέρ που παράγει 15 kW και 200 Nm, οπότε η µεσαία πολυτελής µπερλίνα των Γερµανών έχει την τεχνολογία EQ Boost ενσωµατωµένη στο ISG. Εδώ το ISG (η µίζα-δυναµό) µετακινείται από τον κινητήρα στο κιβώτιο ταχυτήτων, χαρακτηριστικό που µειώνει τον όγκο και το βάρος του. Για όσους δεν το γνωρίζουν, ο στόχος του συστήµατος, πέρα από το µπουστάρισµα σε επίπεδο επιτάχυνσης, είναι να µειώσει την κατανάλωση σβήνοντας αυτόµατα τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε ακινησία (φανάρι, κυκλοφοριακή συµφόρηση κ.ά.) ή ρολάρει σε ανοιχτό δρόµο. Το δε αυτόµατο κιβώτιο 9G-TRONIC (στάνταρντ σε όλες τις εκδόσεις της νέας C-Class) εξελίχθηκε περαιτέρω για να υποστηρίξει την προσαρµογή της ενσωµατωµένης µίζας-δυναµό. Ο ηλεκτροκινητήρας, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το ψυγείο του κιβωτίου ταχυτήτων έχουν πλέον µετακινηθεί µέσα ή προς το κιβώτιο ταχυτήτων. Οπότε τα προγενέστερα απαραίτητα καλώδια έχουν καταργηθεί.

Γεγονός που προσφέρει πλεονεκτήµατα όσον αφορά στον χώρο που χρειαζόταν για την τοποθέτησή τους, αλλά και στο βάρος. Επιπλέον, έχει αυξηθεί η αποδοτικότητα χάρη στη βελτιστοποιηµένη συνεργασία µε την ηλεκτρική πρόσθετη αντλία λαδιού, η οποία χρειάζεται 30% λιγότερη ενέργεια από µια µηχανική. Ακόµη, χρησιµοποιείται µια νέα γενιά του πλήρως ενσωµατωµένου συστήµατος ελέγχου κιβωτίου ταχυτήτων µε πολυπύρηνο επεξεργαστή, καθώς και νέα σχεδίαση και τεχνολογία συνδεσιµότητας. Εκτός από την αυξηµένη υπολογιστική ισχύ, ο αριθµός ηλεκτρικών διεπαφών (interfaces) έχει µειωθεί δραστικά, ενώ το σύστηµα ελέγχου του κιβωτίου ζυγίζει 30% λιγότερο.

Τώρα, µέσω της φωνητικής υποβοήθησης που ενεργοποιείται µε την εντολή «Hey Mercedes» της δεύτερης γενιάς του συστήµατος MBUX και της λειτουργίας «Smart Home», ο οδηγός µπορεί να ελέγξει τις οικιακές συσκευές του εξ αποστάσεως! Απλώς συνδέεται µε το «Mercedes me» ID του στο σύστηµα, ενεργοποιεί την υπηρεσία φωνητικής υποβοήθησης MBUX. Εν συνεχεία, µπορεί να συνδέσει τον λογαριασµό που έχει στον πάροχο Smart-Home µε τον λογαριασµό του «Mercedes me» και ελέγχει το σπίτι από το… αυτοκίνητο.

Τελευταίο, αλλά όχι έσχατο έρχεται το προαιρετικό σύστηµα τετραδιεύθυνσης (€1.367). Μειώνει µεταξύ άλλων τον κύκλο στροφής στα 10,64 m στρίβοντας τους πίσω τροχούς κατά 2,5 µοίρες, ενώ εννοείται πως η C-Class είναι πάντα ενηµερωµένη χάρη στις over the air αναβαθµίσεις.

Hi-tech εσωτερικό
Η καµπίνα της νέας C-Class έχει αύρα S-Class. Υπάρχει νέα διάταξη οθονών στο ταµπλό, όµοια µε τη ναυαρχίδα της φίρµας, µε τον παραµετροποιήσιµο ψηφιακό πίνακα οργάνων να έχει διαγώνιο 12,3” (31,2 cm) ή 10,25” (26 cm) ανάλογα µε την έκδοση. Συνδυάζεται µε µια µεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταµπλό 9,5” (24,1 cm) ή προαιρετικά 11,9” (30,2 cm). Η οθόνη είναι κεκλιµένη κατά έξι µοίρες προκειµένου να διευκολύνει τον οδηγό και τον συνοδηγό στον χειρισµό της και µέσω αυτής µπορείς να ρυθµίσεις στην κυριολεξία τα πάντα. Νέο είναι επίσης και το τριάκτινο τιµόνι µε τα ενσωµατωµένα χειριστήρια αφής και το flat-bottomed σχήµα -ανάλογα µε την έκδοση.

c-class

Η Mercedes-Benz προσφέρει τρία διαφορετικά στιλ και τρείς επιλογές οδήγησης: Discreet, Sport και Classic καθώς και Navigation, Assistance και Service αντίστοιχα. Ανάλογα µε το τι θα επιλέξεις διαφοροποιείται ο πίνακας οργάνων, ο φωτισµός, οι ενδείξεις όπως και οι πληροφορίες, ενώ η νέα εφαρµογή Assistance απεικονίζει στην οθόνη τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που βρίσκονται στον δρόµο σε πραγµατικό χρόνο.

Ποιοτικά, το µεγαλύτερο µέρος του ταµπλό ντύνεται από αφράτο υλικό που φέρει τη σφραγίδα της Mercedes-Benz. Ωστόσο υπάρχουν ορισµένα «κρυφά» σηµεία, όπως για παράδειγµα χαµηλά στη κεντρική κονσόλα λίγο πιο πάνω από το πεντάλ του γκαζιού όπου η συναρµογή των επιµέρους πλαστικών τµηµάτων θα µπορούσε σαφώς να είναι πιο προσεγµένη.

Χωροταξικά, η καµπίνα µεγάλωσε σε σχέση µε την προηγούµενη γενιά. Συγκεκριµένα, η Mercedes-Benz αναφέρει 2,2 πόντους περισσότερο χώρο για τους αγκώνες εµπρός και 1,5 πίσω, έως 3,5 cm περισσότερο χώρο για τα γόνατα και 1,3 cm περισσότερο αέρα για το κεφάλι των πίσω. Ο δε χώρος αποσκευών παραµένει σε χωρητικότητα στα 455 lt και το άνοιγµά του δεν είναι µικρό για τα δεδοµένα µιας µπερλίνας.

"Κωδικός"... Μ254
Στον κινητήρα M254, η Mercedes-Benz συνδυάζει για πρώτη φορά όλες τις καινοτοµίες της οικογένειας των σπονδυλωτών συνόλων που απαρτίζεται από 4κύλινδρους καθώς και 6κύλινδρους βενζινοκινητήρες και φυσικά, πετρελαιοκινητήρες. Μεταξύ αυτών, η επίστρωση κυλίνδρων NANOSLIDE, η διαµόρφωση κυλίνδρων CONICSHAPE και η τοποθέτηση του συστήµατος επεξεργασίας καυσαερίων ακριβώς δίπλα στον κινητήρα.

Ένα εντελώς νέο στοιχείο υπάρχει και στην τροφοδοσία, µε τη Mercedes-Benz να το αποκαλεί «στροβιλοσυµπιεστή τµηµάτων µε σύνδεση ροής» και να τον θεωρεί εξέλιξη της τεχνολογίας twin scroll για ακόµη πιο άµεση απόκριση στο γκάζι. Η τεχνολογία αυτή προέκυψε από τη συνεργασία του τµήµατος ανάπτυξης τούρµπο της Mercedes-Benz και της αγωνιστικής οµάδας Mercedes-AMG Petronas Formula 1.

c-class

Το 1.500άρι µοτέρ µε την υποστήριξη της ηλεκτρικής µονάδας «EQ Boost», που συνδράµει µε 20 επιπλέον ίππους και 200 Nm ροπής στις χαµηλοµεσαίες στροφές, αποδίδει 204 PS µε 300 Nm. Δεν έχει κραδασµούς, ο ήχος που περνά στην καµπίνα ακούγεται ευχάριστα και ανταποκρίνεται άμεσα σε κάθε εντολή που δέχεται από το δεξί πεντάλ. Φθάνει µε χαρακτηριστική ευκολία έως τα κόκκινα, παραµένοντας το ίδιο µεστός στο µεγαλύτερο εύρος της λειτουργίας του. Άξιος συµπαραστάτης του κινητήρα, το 9άρι σασµάν G-TRONIC. Είναι γρήγορο, ακριβές και µε χειροκίνητη λειτουργία, αναδεικνύοντας στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα και εκπληρώνοντας δίχως δισταγµούς τις επιθυµίες του οδηγού, είτε αυτός θελήσει να κινηθεί οικονοµικά είτε πιο σβέλτα. Στη γλώσσα των αριθµών, η C-Class, απαιτεί από στάση έως τα πρώτα 100 km/h 7,8”, ενώ βγαίνει από το χιλιόµετρο σε 28,4” µε ταχύτητα 188,5 km/h.

Στις ρεπρίζ όµως είναι που καταλαβαίνεις στην πράξη την ελαστικότητα του κινητήρα και την άριστη συνεργασία του µε το 9άρι σασµάν, που κάθε άλλο παρά 1.500άρη κινητήρα τούρµπο θυµίζουν... Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, η C 200 επίσης είναι πολύ ικανοποιητική. Ειδικά εάν λάβουµε υπόψη ότι έχουµε να κάνουµε και µε ένα αυτοκίνητο που ξεπερνά τα 1.600 kg. Στη δοκιµή χρειάστηκε κατά µέσο όρο 8,7 lt/100 km χωρίς ιδιαίτερο άγχος και κόπο. Που σηµαίνει ότι εάν βάλεις στόχο να κινηθείς πιο συνετά, είναι εφικτή ακόµα χαµηλότερη τιµή.

Στο φρενάρισµα, η µέτρηση των 36,8 m είναι τιµή εξαιρετική για τα δεδοµένα της κατηγορίας. Τα φρένα (προφανώς δίσκοι εµπρός/πίσω) δεν κουράστηκαν ποτέ στη δοκιµή και η αίσθηση του πεντάλ αποδείχθηκε ιδανική για να φρενάρεις µε ακρίβεια.

Στο επίκεντρο ο οδηγός!
Από µια Mercedes-Benz και δη µια C-Class, γνωρίζεις εκ των προτέρων ότι θα γίνεις αποδέκτης υψηλού επιπέδου άνεσης και ποιότητας κύλισης. Στην W206 δεν έχει αλλάξει κάτι σε ό,τι αφορά τα δυο αυτά χαρακτηριστικά. Αλλά από δω και στο εξής, µπορείς να προσθέσεις στην εξίσωση και τον παράγοντα της σπορ αίσθησης. Για να µην παρεξηγηθούµε, δεν έχουµε να κάνουµε µε µια σπορ κατασκευή όπως και αυτές που σε έχουν στην «τσίτα». Αλλά για ένα µεσαίο premium µοντέλο που είναι η C-Class, θα σε τσιγκλίσει για να κινηθείς σβέλτα. Να το θέσω πιο απλά; Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που µείωσε αισθητά την απόσταση µε την Giulia και τη 3 Series σε επίπεδο οδηγικής απόλαυσης, δίχως όµως να αλλοιώσει το πολιτισµένο DNA της.

c-class

Η ανάρτηση αποτελείται από διάταξη πολλαπλών συνδέσµων εµπρός/πίσω και έχει αναβαθµισµένο set-up. Το στιβαρό πλαίσιο και το πολύ καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση τιµόνι, συνθέτουν δε το κατάλληλο πακέτο. Η C-Class θα κουνήσει την ουρά της γλυκά και θα βγει στην έξοδο της στροφής µε σιγουριά και την απαραίτητη δύναµη από τον κινητήρα. Δεν αποσυντονίζεται ποτέ, πολύ δύσκολα θα σε κρεµάσει και µόνο έπειτα από έντονη και συνεχή πίεση θα νιώσεις πλέον ότι η άνεση υπερτερεί έναντι της σπορ συµπεριφοράς.
Ταυτόχρονα, η C 200 αποδείχτηκε πανεύκολη στο αστικό περιβάλλον, ενώ παραµένει κορυφαία στην κάλυψη µεγάλων αποστάσεων. Η Mercedes-Benz το µελέτησε σωστά και πέτυχε το σκοπό της.

Στο ταμείο… 
Αναντίλεκτα σε επίπεδο τεχνολογίας και εξοπλισµού η C-Class είναι πολύ περισσότερο από άρτια. Και ουσιαστικά δεν χρειάζεσαι κάτι παραπάνω από όσα προσφέρει η βασική έκδοση της C200. Όπως πάντα βέβαια υπάρχει και µια τεράστια λίστα από αµέτρητα στοιχεία προαιρετικού εξοπλισµού για περαιτέρω εξατοµίκευση του αυτοκινήτου -µε το ανάλογο τίµηµα.
Μιλώντας για τίµηµα, σαφώς και δεν είµαστε µέσα στο πορτοφόλι κανενός, όµως δεν µπορούµε να µην αναφέρουµε πως οι €51.200 της βασικής C200 είναι τιµή αισθητά πιο τσιµπηµένη από του ανταγωνισµού.

Ναι, είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο που χτύπησε κορυφή στην κατηγορία, αλλά δεν παύει το κόστος αυτής της εξαιρετικής προσπάθειας της Mercedes-Benz να καλείται να το πληρώσει ο καταναλωτής. Η αλήθεια είναι πιο αδρά στη χώρα µας και µε το τρέχον φορολογικό καθεστώς, διότι στη Γερµανία για παράδειγµα, η C200 ξεκινά από τις €44.797.


Τι λέει το DRIVE
Η Mercedes-Benz με τη νέα C-Class κατάφερε να δημιουργήσει μια S-Class υπό κλίμακα. Το πιο εντυπωσιακό ωστόσο χαρακτηριστικό της δεν είναι τόσο το κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο όσο ότι καταφέρνει να ισορροπεί ιδανικά στην αναλογία άνεσης και σπορ φινέτσας.

Τιμή Από €51.200 
Τεχνολογία MHEV βενζίνης, 1.496 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων με ηλεκτρική ενεργοποίηση στις εισαγωγής, twin scroll τούρμπο, αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων
Απόδοση 204 PS/5.800-6.100 rpm, 300 Nm/1.800-4.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,8”
0-160 km/h 19,2”
0-400 m 15,7” @ 143,7 km/h
0-1.000 m 28,4” @ 188,5 km/h
60-160 km/h 15,6”
50-80 km/h 2,7”
80-110 km/h 3,6”
110-140 km/h 5,7”
Φρένα 100-0 km/h 36,8 m
Τελική ταχύτητα 246 km/h
Μέση κατανάλωση 8,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 146 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.751 x 1.820 x 1.438 mm
Χώρος αποσκευών 455 lt
Βάρος 1.650 kg
Μετρήσεις DRIVE 

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube