Test drive: Mercedes-Benz C 180

Με τη Mercedes-Benz C 180 έχουμε να κάνουμε με τη μικρότερη εκδοχή της νέας C-Class. Κατά πόσο όμως μπορεί να θεωρηθεί μικρή με τέτοιες διαστάσεις, επιδόσεις και τεχνολογικό υπόβαθρο;

Τα τελευταία χρόνια η μόδα επιτάσσει SUV για τις μετακινήσεις του κόσμου, με προτάσεις που εκτείνονται από οικονομικά μοντέλα πόλης μέχρι πολυτελή 5μετρα -και βάλε- θηρία. Και όμως, ορισμένες αξίες παραμένουν διαχρονικές. Όπως για παράδειγμα οι μπερλίνες της Mercedes-Benz. Ο λόγος για τη νέα C-Class και πιο συγκεκριμένα τη μικρότερη εκδοχή της, τη Mercedes-Benz C 180. Μικρή, βέβαια, δεν είναι εύκολο να τη χαρακτηρίσει κάποιος. Από άποψης διαστάσεων, βρίσκεται σχεδόν στο ίδιο μήκος με την πρώτη γενιά της E-Class, στα 4,75 m. Σε ό,τι αφορά την ισχύ, αυτή ανέρχεται στους 170 ίππους, ικανούς να της χαρίσουν 231 km/h τελικής ταχύτητας και 8,6” στα 0-100 km/h. Και αν τώρα πας να το εξετάσεις από την ποιότητα των υλικών και τον πλούτο των συστημάτων που ενσωματώνει…

Πριν από λίγους μήνες πήραμε την πρώτη γεύση από την αμέσως μεγαλύτερη C200. Τη σχετική δοκιμή μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ. Ως εκ τούτου, η Mercedes-Benz C 180 ήρθε απλώς να επιβεβαιώσει την πρότερη καλή εικόνα που είχαμε τότε αποκομίσει. Η κύρια διαφορά στην προκειμένη περίπτωση έχει να κάνει με τον κινητήρα.

Ο 4κύλινδρος Μ254 των 1,5 lt παραμένει στη Mercedes-Benz C 180, αλλά σε μια πιο light εκδοχή του. Η συνολική ισχύς, όπως προείπαμε, ανέρχεται στους 170 PS. Σε συγκεκριμένες περιοχές όμως στροφών και φορτίου, έρχονται να προστεθούν επιπλέον 20 ίπποι από το EQ Boost, το σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας των Γερμανών. Η επιπλέον αυτή τόνωση ενισχύει τη ζωντάνια του αυτοκινήτου και ταυτόχρονα περιορίζει σε ένα βαθμό την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων.

Test drive: Mercedes-Benz C 180, photo credit DRIVE/Fotini Pimpa

Με τη σειρά της, η ροπή των 250 Nm του θερμικού κινητήρα έρχεται να υποστηριχθεί -υπό συνθήκες- με έως και 200 Nm επιπλέον, πάλι από το EQ Boost. Αυτό στην πράξη μεταφράζεται σε ένα μοτέρ που δείχνει ζωντανό από χαμηλά, δεν αγκομαχά στα συνεχή σταμάτα ξεκίνα της κίνησης και ταυτόχρονα διαθέτει αρκετή ελαστικότητα.

Το κιβώτιο είναι το 9G-TRONIC που έρχεται στάνταρντ σε όλες τις εκδόσεις της C-Class, οπότε και στη Mercedes-Benz C 180. Προσφέρει ομαλές αλλαγές και στο σωστό χρόνο, ενώ ενισχύει περαιτέρω τη χαμηλή κατανάλωση. Ενδεικτικά, στα 100 km/h μπορείς να κινείσαι με μόλις 1.300 rpm, ενώ το upshift έρχεται στις 6.100 rpm. Σε περίπτωση που κάποιος αποφασίσει να κινηθεί γρήγορα πάντως, θα συνιστούσαμε τη χειροκίνητη επιλογή σχέσεων μέσω των paddles. Κι αυτό επειδή ειδικά σε kickdown παρατηρείται μία υστέρηση που δεν συνάδει με το υπόλοιπο, εξαιρετικό πρόσωπο του αυτοκινήτου.

Στον δρόμο, η Mercedes-Benz C 180 καταφέρνει να ανεβάσει τον πήχη σε νέο επίπεδο. Η επιλογή των αξόνων multi-link με τέσσερις συνδέσμους εμπρός και πέντε πίσω προσφέρει οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης ικανές να αποτελέσουν μέτρο σύγκρισης για την κατηγορία.

Test drive: Mercedes-Benz C 180, photo credit DRIVE/Fotini Pimpa

Σε αυτό βοηθούν και οι μεγάλες διαστάσεις. Το μεταξόνιο των 2.865 mm με τα μετατρόχια των 1.601 mm και 1.613 mm (εμπρός/ πίσω) έρχονται να αναδείξουν το μελετημένο set-up των αναρτήσεων. Και όσο για τους όμορφους τροχούς 18”, του πακέτου AMG με τα λάστιχα διαστάσεων 225/45 - 245/40 Goodyear F1 Asymmetric 5 εισφέρουν με τη σειρά τους το απαραίτητο απόθεμα πρόσφυσης.

Υπό φυσιολογικές συνθήκες, οι ανωμαλίες του δρόμου είτε καταπνίγονται εν τη γενέσει τους είτε περνούν έντονα φιλτραρισμένες μέσα. Σε κάθε περίπτωση, απέχουν από το να γίνουν ενοχλητικές για τον οδηγό και τους επιβάτες της Mercedes-Benz C 180. Η κλίση στις στροφές παραμένει λογική, ενώ η ευθυβολία του αυτοκινήτου στις υψηλές ταχύτητες χαρακτηρίζεται απόλυτη.

Ο κορυφαίος αεροδυναμικός συντελεστής Cd=0,24 ευνοεί προφανώς την κατανάλωση και ταυτόχρονα αποτρέπει ενοχλητικούς αεροδυναμικούς θορύβους. Σε αυτό βέβαια, βοηθά και η καλή ηχομόνωση. Γενικά, η καμπίνα της C-Class έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να αφήνει οτιδήποτε ενοχλητικό έξω.

Τώρα για τον οδηγό, η Mercedes-Benz C180 δεν θα του προκαλέσει έξαψη για να κινηθεί σβέλτα, με μία ταχύτητα κάτω. Εάν αναζητάς το απόλυτο σε αίσθηση, οι Alfa Romeo Giulia/ BMW 3 Series παραμένουν τα μοντέλα που πρέπει να κοιτάξεις κατά προτεραιότητα. Η C-Class όμως κλείνει όσο ποτέ την ψαλίδα και το κάνει με τρόπο πολύ «Mercedes-Benz».

Test drive: Mercedes-Benz C 180, photo credit DRIVE/Fotini Pimpa

Το τιμόνι προσφέρει εξαιρετικό έλεγχο του εμπρός μέρους, αν και σε πληροφόρηση κρίνεται απλώς καλό. Η ουρά πάλι δεν δυσκολεύεται να ανοίξει την τροχιά της εάν της το ζητήσεις σε κάποια κλειστή στροφή. Ύστερα όμως από γωνίας μερικών μοιρών, έρχεται μία μετρημένη επέμβαση των ηλεκτρονικών για να επαναφέρει την τάξη, χωρίς όμως να ευνουχίζουν άκομψα την όποια ευχαρίστηση. Και στα ψήγματα της σπορ ψευδαίσθησης θα ήταν παράληψη να μην αναφερθούμε σε μία από τις ρυθμίσεις του (εξαιρετικού από κάθε άποψη) HUD, όπου σε βοηθά να κρατάς τις στροφές του κινητήρα ψηλά και να αλλάζεις στον σωστό χρόνο.

Τα παραπάνω αφορούν κάποιον απαιτητικό που τα θέλει όλα. Για τον μέσο χρήστη που επιλέγει μία C-Class για το κύρος, την εμφάνιση και για να απολαμβάνει απροβλημάτιστες, ποιοτικές μετακινήσεις, δεν έχουμε να πούμε πολλά. Θα ξαναγράψουμε πως πρόκειται για μία μικρή S-Class. Από πολλές απόψεις. Από την ποιότητα των χρησιμοποιούμενων υλικών που είναι από τα καλύτερα σε ολόκληρη τη μεσαία κατηγορία, μέχρι την τεχνολογική ολοκλήρωση.

Η δεύτερη γενιά του MBUX στην προκειμένη περίπτωση, μετουσιώνεται μέσω μίας κατακόρυφης διάταξης οθόνης αφής 11,9” και ενός ψηφιακού πίνακα οργάνων 12,3”. Για την πλήρη ανάπτυξη των δυνατοτήτων τους, θα απαιτούνταν χώρος μεγαλύτερος από όσο προβλέπει ολόκληρη η δοκιμή του αυτοκινήτου. Θα αναφέρουμε μόνο πως, μέσω του infotainment, μπορείς να ελέγχεις αν έσβησες τα φώτα στο σπίτι σου, καθώς και να ανάβεις τη θέρμανση για να το βρεις ζεστό όταν φτάσεις! Τα συστήματα ψυχαγωγίας και πληροφοριών, όπως αντιλαμβάνεστε, αρχίζουν να ξεφεύγουν από το στενό όριο των διαστάσεων ενός αυτοκινήτου…

Test drive: Mercedes-Benz C 180, photo credit DRIVE/Fotini Pimpa

Τι άλλο μένει; Αν αφήσουμε κατά μέρος δύο τρεις μικρές λεπτομέρειες του τύπου ότι θα προτιμούσαμε μερικούς φυσικούς διακόπτες στο εσωτερικό, η C-Class είναι ό,τι πιο ολοκληρωμένο μπορεί κανείς να συναντήσει στην κατηγορία. Με ένα και μόνο αγκάθι. Το γεγονός πως η «μικρή» Mercedes-Benz C 180 ξεκινά από τις €45.350, τη στιγμή που το μοντέλο της δοκιμής ξεπερνούσε τα 50k, λόγω των επιπλέον στοιχείων εξοπλισμού. Αν τελικά αξίζει, θα λέγαμε πως «ναι». Ό,τι πληρώνεις, παίρνεις. Και για να πάρεις πολλά, όπως στην προκειμένη περίπτωση, θα πρέπει αντίστοιχα να το πάρεις απόφαση να βάλεις βαθιά το χέρι στην τσέπη.


Τι λέει το DRIVE
Η Mercedes-Benz C 180 είναι ένα μοντέλο ραφιναρισμένο και πλήρες, σε βαθμό που δεν υπάρχει ανταγωνιστής να προσφέρει τόσα πολλά στη μεσαία κατηγορία. Δυστυχώς όμως αυτά έρχονται με το αντίστοιχο κόστος, που φαντάζει υπέρογκο για τη βασική έκδοση της C-Class.
Τιμή Από €45.350
Τεχνολογία, MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.496 cc, i4, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, 170 PS/5.500-6.100 rpm, 250 Nm/1.800-4.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 20 PS και 200 Nm, κίνηση πίσω, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 170 PS/5.500-6.100 rpm, 250 Nm/1.800-4.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,6”
Τελική ταχύτητα 231 km/h
Μέση κατανάλωση* 8,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 149-141 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.751 x 1.820 x 1.437 mm
Χώρος αποσκευών 455 lt
Βάρος 1.625 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες Φωτεινή Πίμπα